Porsche 991 carrera 2011

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door GTRene » 12 nov 2012, 17:25

weet nog wel een vrij snelle 911 voor Ferdi, hoe snel precies zijn ze nog niet over uit, de ene coureur kan/durft? er harder mee dan de ander :df:

feiten; natuurlijk de RWD, doch bij deze "special" het lichtgewicht wat sowieso al veel scheelt en grote geperforeerde rem schijven om weer snel tot een halt te komen.
daarnaast milieu vriendelijk en dus wegen belastingvrij :hungry:




























Afbeelding

http://www.geeky-gadgets.com/design-con ... 6-06-2012/

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Sperdy » 12 nov 2012, 17:40

Coole fiets hierboven :)

Dé natte droom is dat 3.8/400pk blok in mijn Spyder. Allejezus wat een wagen heb je dan zeg ... :shock:

edit: nog een puntje, de sportuitlaat. Van buiten klinkt dat ding écht retegoed. Welliswaar donkerder dan de Spyder maar lekker diep en dik, gorgelend. De Spyder heeft een hoge huil/krijs, heeft deze 911 niet. Maar ok. Minder is het binnengeluid. De 911 Sportuitlaat dreunt - resoneert - aanzienlijk door in het interieur. Ik zette 'm steeds weer uit, merkte ik.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Sperdy » 13 nov 2012, 14:38

:coffee:
Frappant, lees ik net in een EVO artikel over de 911 een vergelijkbare ervaring als ik gister, alleen in andere bewoording: (Ze reden daar een vrij kale 911 non S, zonder al die kermisrommel zoals mijn auto van gister)

"Ah, the 911... stripped of all that lovely feedback, that defines the breed. However, this is the 911 without the PASM suspension or the weird Power Stearing Plus system that constantly alters assistance or the PDCC active anti-roll bars that grip from the surface but also create a car that never quit behaves how you expect .."

en even verder:

".. We have got a rocky relationship with the new 911. But over the past month we've driven all manner of specifications, eventually finding the sweet spot in this: the basic 911. The only button I need to push is that which disables that stability control

Had ik dan gister allemaal knoppies uit moeten zetten?

:?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door GTRene » 13 nov 2012, 14:59

don't know, maar die basis kar lijkt meer een DF auto te zijn dan de S zo te lezen?

kan je niet alleen de motor (400pk) in de basi krijgen?

of de S zonder al die goodies doch incl de power update? :strong:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Macboy » 13 nov 2012, 23:18

Ach Rene die extra pk is ook niet nodig. Standaard 911 voldoet ruimschoots.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door GTRene » 14 nov 2012, 10:03

klopt, het is ook niet nodig, het is meer
zo je al noemt een 'extraatje"

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Rupie » 16 nov 2012, 09:00

Had ik al gezegd dat je 'm in het wit moet hebben?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Robin » 16 nov 2012, 09:54

@Ruben. Dit is 'n 4S, dus is die ook niet net wat breder achter?

Wit is mooi, met deze wielen.

Wel altijd 'n S nemen. Men wil altijd meer en als je dan in de lineup in de middenmoot zit weet je dat je ook de sterkere had kunnen kiezen. Dan zou ik in dit soort bedragen al balen. Op dit moment is in 991 land dat de S.

GT3 spul is er nog niet en is 'n klasse apart.


Altijd de sterkere met minder goodies.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Macboy » 16 nov 2012, 09:57

:love:

(verder natuurlijk niet eens met Robin maar ieder zijn mening)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Robin » 16 nov 2012, 09:59

Ik ook van jou Ilija.

Lees net dat de 991 4meter 49 lang is.

Da's 16,5 cm langer dan dat ding wat ik besteld heb. WTH?

Vandaar de hang naar Caymans en Boxster hiero. Snappum. Maar ik vind ze niet zoveel aan tov een Elfer in 't geheel.

:coffee:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Rupie » 16 nov 2012, 10:32

4 is inderdaad breder. Weet niet precies hoe of wat. Ik zie op een gegeven moment het nut niet meer van die differentiatie en ik denk de meeste Porsche kopers ook niet. Wat natuurlijk wel jammer is, maar ja, als je genoeg tijd en geld hebt probeer je ze natuurlijk allemaal..

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Sperdy » 16 nov 2012, 11:46

Een 4 is bijna 4cm breder.
Je hoeft helemaal geen S te nemen, een 350pk versie is ook dikke prima, voor de beleving. Maar bestel dat ding ZONDER allerlei electrische hulprommel, Burmester disco-show en glimmend koeietietenleer want dan wordt het een snobcar eerste klas.
Ik heb een week geleden een fully loaded 991S gereden, afgezien van het beste atmo blok ooit(!), viel die auto mij niet mee. EVO roept, de kaalste 911 - 350pk is die je hebben moet.
En de 4S? Ik vrees met grote vreze .. auto voor Goor of Geer ben ik bang.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Robin » 16 nov 2012, 12:09

SpyderFerdi schreef:Je hoeft helemaal geen S te nemen, een 350pk versie is ook dikke prima, voor de beleving.
Man, liep dat ding van jou op steenkool, had je 't nog niet in de gaten. :kikker:
SpyderFerdi schreef:En de 4S? Ik vrees met grote vreze ..
De 5 is wel wat lichter.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door GTRene » 16 nov 2012, 13:14

staat em ook wel vind ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Sperdy » 16 nov 2012, 13:27

Ga maar eens een potje sturen in een 911 Robin, ben benieuwd. Auto viel mij gewoon wat tegen qua feedback en beleving. Bovendien is de balans niet zo mooi als met een middenmotor. Die 911S is licht op de neus hoor. Tuurlijk, als ik kon kiezen tussen de 400pk en de 350pk, dan de 400. Maar is voor DF niet nodig. Wel natuurlijk voor praat aan de bar of dragrace op de A12 ... of bluffen in een DF draadje

Het aantal zielepoten dat - als ik in de Spyder rijdt - plotseling naast mijn komt rijden en dan 3 x toetert voor een dragrace, is legio. Ik heb mij wel één keer laten verleiden door een jongen in een BMW 7 serie (van z'n pa). Zo'n nieuwe V8 (450pk/650nm). Na die ene dragrace, laat hij dat inmiddels wel uit z'n hoofd :).

In deze zwarte 911 S heb ik gereden van PCR
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Robin » 16 nov 2012, 13:35

Sperdy , goed verhaal. Maar ik ken 'de 911' wel, dat weet je. De 991 nog niet gereden, maar immer bijna 'n 997S aangeschaft in 2008. Dat licht op de neus hebben ze allemaal behalve de GT/RS broeders. Jij zegt 't zelf al. Ik vind dat niet zo leuk aan 'n 911. Pa en ik reden 'n jaar of 15 geleden eens in 'n '89er 3.2 Carrera. Prima kar, maar pa was 'n turbodiesel gewend, dus vond 'm zwak onderin(300rpm omtrent) verder was dat ook 'n boot qyua licht op de neus. Pa was altijd wel 911 minded qua model, maar dat rijden vond ie helemaal niks. Ik ook niet eerlijk gezegd.....Verder niks dan lof over de motoren/bouwkwaliteit en de rest natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Robin op 16 nov 2012, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13434
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Tristan » 16 nov 2012, 13:36

Turn in is wel goed van een 911 met die lichte voorkant. :wink:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Robin » 16 nov 2012, 13:39

Tristan schreef:Turn in is wel goed van een 911 met die lichte voorkant. :wink:
Als je niet uitkijkt ga je juist rechtdoor. Net als de met stoeptegels/zandzakken verzwaarde kofferbak voor van 'n Kever....

:bag:

Snappum, refererend aan 't 130i draadje. LOL

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Sperdy » 16 nov 2012, 14:21

Robin schreef:
Tristan schreef:Turn in is wel goed van een 911 met die lichte voorkant. :wink:
Als je niet uitkijkt ga je juist rechtdoor. Net als de met stoeptegels/zandzakken verzwaarde kofferbak voor van 'n Kever....

:bag:

Snappum, refererend aan 't 130i draadje. LOL
Eens met Robin. Bovendien is dat zgn. lichte insturen in deze 911S een schijngevoel van precisie, én bovendien tricky. Je wilt eigenlijk maar 1 ding met een goed onderstel (w.o. insturen): weten wat de auto doet, je wilt voelen wat de auto doet, in control zijn. Welnu, de 911S waar ik in reed - met dat nieuwe electric power strearing plus systeem én dat adaptieve onderstel - maakte het sturen gevoelloos en insturen slappig (playstation feeling). Ik dacht; GVD, ik rijd toch in een sportauto? Of niet dan?

De Spyder heeft meer druk op de neus, veeeeel beter stuurgevoel, geniale balans en so veel meer in control bij lastwissel: 'meer connected to driving', ga maar door. Geen seconde had ik een ''a big smile on my face" in deze 911S. Ik vind het saai en humorloos.

Ja ok, dat blok, dat is me potverdorie van grote klasse, echt gekkenhuis: wat een schitterende atmo powerdrome. Ademloos. Voelt goed, klinkt goed dan is ie ook goed. Juist ZONDER sportpoef hoorde je dat heerlijke mechanische Porsche geluid schtterend, vooral in het interieur. Ook in de Spyder vind ik de sound BINNEN eerlijk gezegd mooier met Sportpoef uit. Alleen voor de tunnels (én voor de vriendjes vna je zoon :) is er een sportpoef: ja, dan komt de krijs erbij en die is geniaal (haha), maar overstemd wel dat heerlijke mechanische Porsche geluid ..
Laatst gewijzigd door Sperdy op 16 nov 2012, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Downforce Hans » 16 nov 2012, 14:29

Sperdy.......................................hahahahahahahahahahahaha :thumbup:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Downforce Hans » 16 nov 2012, 14:29

Ruben schreef:Had ik al gezegd dat je 'm in het wit moet hebben?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen gezicht die velgen :kotsen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Downforce Hans » 16 nov 2012, 14:32

Robin schreef:
Tristan schreef:Turn in is wel goed van een 911 met die lichte voorkant. :wink:
Als je niet uitkijkt ga je juist rechtdoor. Net als de met stoeptegels/zandzakken verzwaarde kofferbak voor van 'n Kever....

:bag:

Snappum, refererend aan 't 130i draadje. LOL
Ja Robin je zou zomaar over een rotonde rechtdoor gaan zo door de bloemetjes heen.............. :sealed:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Robin » 16 nov 2012, 14:34

Downforce Hans schreef:
Robin schreef:
Tristan schreef:Turn in is wel goed van een 911 met die lichte voorkant. :wink:
Als je niet uitkijkt ga je juist rechtdoor. Net als de met stoeptegels/zandzakken verzwaarde kofferbak voor van 'n Kever....

:bag:

Snappum, refererend aan 't 130i draadje. LOL
Ja Robin je zou zomaar over een rotonde rechtdoor gaan zo door de bloemetjes heen.............. :sealed:Afbeelding
Door die bloemetjes heen heb je dan op dat moment eigenlijk wél weer 'n 4S nodig.

Maar geef mijn Porsje maar aan Fikkie.(991!!!)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 16 nov 2012, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Downforce Hans » 16 nov 2012, 14:36

Hebbie er ook een foto bij , op de tast wordt het wat moeilijk......

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 carrera 2011

Bericht door Sperdy » 16 nov 2012, 16:27

Downforce Hans schreef:Sperdy.......................................hahahahahahahahahahahaha :thumbup:
Wat nou Sperdy, haha ... ? :coffee: .....

:kikker:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten