Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mark 320iS

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 13 nov 2012, 22:52

Ik heb sinds begin deze week contact met de verkoper. De stip was mij ook al opgevallen, en is vooralsnog niet verklaard. Auto is natuurlijk al acht jaar in Nederland dus NAP zou icm onderhoudsboekjes een redelijk beeld moeten kunnen geven .

De tv functie was wel een fabrieksoptie op de betreffende auto, dit heb ik obv het chassisnummer kunnen checken.
De zogenaamde steenslag zou natuurlijk ook viezigheid van vliegen kunnen zijn.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 nov 2012, 23:01

@FAF geen idee waar vandaan, bij mijn Touring klopt het aardig. (enkel pas vanaf 2001 ipv 1999)

Fabian

Bericht door Fabian » 14 nov 2012, 07:25

FreudeamFahren schreef:Ik vraag me af waar Zomoto haar gegevens vandaan haalt en hoe betrouwbaar ze is. Ik checkte vanochtend een 996 waar Zomoto met alle gemak een 993 van maakte. En wordt elke schorsing ook als eigenaar wissel geteld?
Schorsing telt niet als eigenaarwissel.

Ik haal deze data uit autotelexpro normaal, ik denk zomoto ook. Autotelexpro klopt altijd.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 14 nov 2012, 07:51

Mark 320iS schreef:Ik heb sinds begin deze week contact met de verkoper. De stip was mij ook al opgevallen, en is vooralsnog niet verklaard. Auto is natuurlijk al acht jaar in Nederland dus NAP zou icm onderhoudsboekjes een redelijk beeld moeten kunnen geven .

De tv functie was wel een fabrieksoptie op de betreffende auto, dit heb ik obv het chassisnummer kunnen checken.
Nou, jij wil wel heel graag, of niet ;-) TV module af fabriek, prima, maar dan zit er nog een digitale TV ontvanger in (was er in 2002 nog niet IIRC) plus een DVD wisselaar. Voor 18 mille koop ik er liever eentje zonder stip, met gewisselde drijfstanglagers, met (al dan niet preventief) verstevigde diff ophanging en recente Inspektion II, met links nog eens verse bobines en rechts nog eens een rondje nieuwe tuimelaars. Niet makkelijk te vinden? Nope, zeker niet. Daarom voor mij liever eentje van 14 mille en zelf laten doen (lagers & diff ophanging). Dan weet je wat je hebt ;-)

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2012, 07:56

Joy schreef: Tot ik die stip zag naast de dagteller... dan is het ineens een duur ding. :'( Je zal d'r maar weer intrappen.
Ik heb die stip ook op mijn E46, puur omdat de lichtknop (module) is gewisseld, daardoor krijgt hij 1 van de 3 componenten met kmstand 0 erbij en gaat die stip kan. Kan eenzelfde verhaal zijn bij zo'n auto als iemand van een kras in het interieur af wil.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 14 nov 2012, 09:27

FreudeamFahren schreef:
Mark 320iS schreef:Ik heb sinds begin deze week contact met de verkoper. De stip was mij ook al opgevallen, en is vooralsnog niet verklaard. Auto is natuurlijk al acht jaar in Nederland dus NAP zou icm onderhoudsboekjes een redelijk beeld moeten kunnen geven .

Nou, jij wil wel heel graag, of niet ;-) TV module af fabriek, prima, maar dan zit er nog een digitale TV ontvanger in (was er in 2002 nog niet IIRC) plus een DVD wisselaar. Voor 18 mille koop ik er liever eentje zonder stip, met gewisselde drijfstanglagers, met (al dan niet preventief) verstevigde diff ophanging en recente Inspektion II, met links nog eens verse bobines en rechts nog eens een rondje nieuwe tuimelaars. Niet makkelijk te vinden? Nope, zeker niet. Daarom voor mij liever eentje van 14 mille en zelf laten doen (lagers & diff ophanging). Dan weet je wat je hebt ;-)
Haha, nee valt wel mee. Heb geen haast. Ik vind het alleen jammer om een auto op voorhand al af te schieten. Die punt kan prima verklaarbaar zijn, en de TV module is voor mij niet direct een reden om zo'n auto te laten lopen. Als je verdere info wilt laat maar wat weten, maar ik kan me zo voorstellen van niet. Dat wat jij zegt klopt natuurlijk ook, en zo zit ik er ook in.

Ben jij echt opzoek naar een e46 m3?

Het liefste heb ik gewoon de meest basic e46 m3 met 18 inch wielen. Een volledig gedocumenteerde onderhoudshistorie is een must.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 nov 2012, 10:08

FreudeamFahren schreef:Heb jij aandelen in die tent ofzo? :tooth: Ik vind hem niet goedkoop. Die grijze met zwarte wielen heeft ie ook nog steeds...
Ik ben er ook eens geweest voor een compact. Ik vond de voorraad nogal uiteenlopen. Er stonden prachtig nette Bmw's tussen maar ook echt wel zeer hoog geprijsde auto's voor de waar die het betrof.

Ben er toen wel netjes geholpen maar kan verder niet meepraten over de kwaliteit van auto's.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 nov 2012, 10:20

Leuke site :shock: Mijn 7 jaar oude Saab heeft 9(!) eigenaren gehad... Ik dacht de 3e te zijn. Dat klopt misschien ook wel want er zitten 2 (5 jaar bezit en half jaar bezit) particulieren tussen en ik dus als 3e. Rest zijn (auto) bedrijven? Hij heeft dus 1,5 jaar gezworven tussen (erkende) bedrijven.
:hmmm: Nu heb ik de onderhoudshistorie wel gecheckt en de leverende dealer gesproken die de auto niet uit het oog is verloren maar ik ging van 3 uit... Heb er op zich geen moeite mee maar als je hem te koop zet en je ziet het aantal vorige eigenaren (op MP bijvoorbeeld) vind ik dat niet altijd een pre.
FreudeamFahren schreef:Ik vraag me af waar Zomoto haar gegevens vandaan haalt en hoe betrouwbaar ze is. Ik checkte vanochtend een 996 waar Zomoto met alle gemak een 993 van maakte. En wordt elke schorsing ook als eigenaar wissel geteld?

Fabian

Bericht door Fabian » 14 nov 2012, 11:20

Op marktplaats komen doorgaans alleen de "echte" registraties in beeld, niet die van de autobedrijven. Dus vaak klopt het als je het hebt over de "echte" eigenaren op marktplaats.

Lees "echte eigenaar" als: particulier, lease, BV etc en dus niet de handelsvoorraad-registratie van een autobedrijf.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 14 nov 2012, 12:34

Mark 320iS schreef:(...) Ben jij echt opzoek naar een e46 m3?

Het liefste heb ik gewoon de meest basic e46 m3 met 18 inch wielen. Een volledig gedocumenteerde onderhoudshistorie is een must.
Nee, ik ben niet op zoek, maar wel in de markt ;-) Daarom ben ik die in Elst wezen bekijken bijvoorbeeld. De beperkende factor is met name tijd. Dus ik ga niet stad & land af. Mijn zoektocht is ook breder dan een e46 M3 trouwens. Last but not least: de auto is echt voor de hobby, en daar heb ik er al een voor die nu staat te winterslapen, dus als het me ook maar een heel klein beetje niet aan staat, haak ik af. De spec zoals jij hem benoemt is ook mijn favoriet trouwens, al zou ik een dakje wel HEEL fijn vinden!

Voor de goede orde: als de stip verklaarbaar is, is het inderdaad helemaal overkomelijk. En dat weet je pas als je doorvraagt of bezichtigt. En dat heb ik bij de M3 van 18 mille waar we 't nu over hebben niet gedaan, dus ik overdrijf inderdaad schromelijk. Sue me ;-)

bm-dub

Bericht door bm-dub » 14 nov 2012, 19:50

snap precies wat Faf bedoelt met het hobby gebeuren. wat ik me dan afvraag is begrijpt een eigenaar zelf wel wat voor motorolie erin moet als mr de auto naar de ford dealer brengt? en weten ze bij ford dat er 10w60 motorsport in moet? niet ten nadele van ford dealers overigens, maar onderhoud luistert nou eenmaal erg nauwkeurig met deze auto's.

Tim N

Bericht door Tim N » 14 nov 2012, 21:11

Een belletje bied uitkomst voor degenen die vol vragen en aannames zitten :wink:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 nov 2012, 14:14

Weet niet of die al een keer gepost is, heb niet alle 100+ pagina's meegelezen, maar (zo op het eerste gezicht) ziet deze er ook wel erg lekker uit.

Ken het bedrijf verder niet.

http://www.klasseauto.nl/aanbod.php/343

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms kriebelt het wel om naar een E46 M3 over te gaan, maar blijf toch steeds weer terugkeren naar de E36.

dvh

Bericht door dvh » 15 nov 2012, 14:17

Heerlijke auto.
Goede kleur, juiste velgen, en zwart interieur.

Een plaatje !

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 nov 2012, 14:19

Idd een repost :)

Jussi

Bericht door Jussi » 15 nov 2012, 14:20

Geen OEM navi en achterlichten. Bestuurderstoel ziet er behoorlijk gebruikt uit. Verder ziet ie er wel netjes uit (op gsm).

MParallel

Bericht door MParallel » 15 nov 2012, 14:34

Jussi schreef:Geen OEM navi en achterlichten. Bestuurderstoel ziet er behoorlijk gebruikt uit. Verder ziet ie er wel netjes uit (op gsm).
Navi idd, maar achterlichten? Dat zijn toch de latere E46 LED achterlichten? Zou zo niet kunnen zien of ze niet OEM zijn.

ErikS

Bericht door ErikS » 15 nov 2012, 15:35

D'r was wat met dat ding..........

Ex schade? Zoek de eerste post maar eens op...

KoenM

Bericht door KoenM » 15 nov 2012, 15:41

Jussi

Bericht door Jussi » 15 nov 2012, 16:08

MParallel schreef:
Jussi schreef:Geen OEM navi en achterlichten. Bestuurderstoel ziet er behoorlijk gebruikt uit. Verder ziet ie er wel netjes uit (op gsm).
Navi idd, maar achterlichten? Dat zijn toch de latere E46 LED achterlichten? Zou zo niet kunnen zien of ze niet OEM zijn.
Die witte blokjes in de koffer zijn smoked, wat je vaak bij van die replica's ziet. Daarbij passen die OEM's zeker niet zo maar in een PFL.

MParallel

Bericht door MParallel » 15 nov 2012, 18:02

Jussi schreef:Die witte blokjes in de koffer zijn smoked, wat je vaak bij van die replica's ziet. Daarbij passen die OEM's zeker niet zo maar in een PFL.
Ok. Ik zie het er niet aan af, maar het kan natuurlijk.

Overigens passen die LED's fysiek in elke E46 coupe/cabrio, facelift of niet. De vorm/grootte is niet gewijzigd.

Alleen ze werkend krijgen is een ander verhaal.

Jussi

Bericht door Jussi » 15 nov 2012, 18:20

MParallel schreef:
Jussi schreef:Die witte blokjes in de koffer zijn smoked, wat je vaak bij van die replica's ziet. Daarbij passen die OEM's zeker niet zo maar in een PFL.
Ok. Ik zie het er niet aan af, maar het kan natuurlijk.

Overigens passen die LED's fysiek in elke E46 coupe/cabrio, facelift of niet. De vorm/grootte is niet gewijzigd.

Alleen ze werkend krijgen is een ander verhaal.
Ik doelde uiteraard op de werking. :wink: daarnaast zijn die OEM's ook niet zo goed hoor. LED's gaan met mettertijd allemaal stuk.

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 15 nov 2012, 20:54

Zo te zien achteraf een nieuwe pook en een nieuw stuur ingezet.
Die zien er namelijk als nieuw uit, terwijl ik de stoelen er behoorlijk geleefd uit vind zien, maar dit hoeft natuurlijk niet perse een probleem te zijn.
Paar andere achterlichten erin en dan is het toch best een mooie M3.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 15 nov 2012, 21:12

vind hem wel erg saai, zou die uit een oud lease contract komen? begrijp me niet verkeerd, de E46 M3 staat in mijn top 3 autos allertijden maar niet in deze combinatie (grijs/zwart = uber saai) doe lekker wat knallends :)

MParallel

Bericht door MParallel » 15 nov 2012, 23:23

Heb je wel gelijk in. Zou zelf niet zo snel een grijze kopen. Zwart interieur vind ik altijd wel oké.

Maar dit...ai ai ai

Afbeelding

Plaats reactie