Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Mark 320iS
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik heb sinds begin deze week contact met de verkoper. De stip was mij ook al opgevallen, en is vooralsnog niet verklaard. Auto is natuurlijk al acht jaar in Nederland dus NAP zou icm onderhoudsboekjes een redelijk beeld moeten kunnen geven .
De tv functie was wel een fabrieksoptie op de betreffende auto, dit heb ik obv het chassisnummer kunnen checken.
De zogenaamde steenslag zou natuurlijk ook viezigheid van vliegen kunnen zijn.
De tv functie was wel een fabrieksoptie op de betreffende auto, dit heb ik obv het chassisnummer kunnen checken.
- Tim N
@FAF geen idee waar vandaan, bij mijn Touring klopt het aardig. (enkel pas vanaf 2001 ipv 1999)
-
OnlineFabian
Schorsing telt niet als eigenaarwissel.FreudeamFahren schreef:Ik vraag me af waar Zomoto haar gegevens vandaan haalt en hoe betrouwbaar ze is. Ik checkte vanochtend een 996 waar Zomoto met alle gemak een 993 van maakte. En wordt elke schorsing ook als eigenaar wissel geteld?
Ik haal deze data uit autotelexpro normaal, ik denk zomoto ook. Autotelexpro klopt altijd.
- FreudeamFahren
Nou, jij wil wel heel graag, of nietMark 320iS schreef:Ik heb sinds begin deze week contact met de verkoper. De stip was mij ook al opgevallen, en is vooralsnog niet verklaard. Auto is natuurlijk al acht jaar in Nederland dus NAP zou icm onderhoudsboekjes een redelijk beeld moeten kunnen geven .

- Knot
Ik heb die stip ook op mijn E46, puur omdat de lichtknop (module) is gewisseld, daardoor krijgt hij 1 van de 3 componenten met kmstand 0 erbij en gaat die stip kan. Kan eenzelfde verhaal zijn bij zo'n auto als iemand van een kras in het interieur af wil.Joy schreef: Tot ik die stip zag naast de dagteller... dan is het ineens een duur ding.Je zal d'r maar weer intrappen.
- Mark 320iS
Haha, nee valt wel mee. Heb geen haast. Ik vind het alleen jammer om een auto op voorhand al af te schieten. Die punt kan prima verklaarbaar zijn, en de TV module is voor mij niet direct een reden om zo'n auto te laten lopen. Als je verdere info wilt laat maar wat weten, maar ik kan me zo voorstellen van niet. Dat wat jij zegt klopt natuurlijk ook, en zo zit ik er ook in.FreudeamFahren schreef:Nou, jij wil wel heel graag, of nietMark 320iS schreef:Ik heb sinds begin deze week contact met de verkoper. De stip was mij ook al opgevallen, en is vooralsnog niet verklaard. Auto is natuurlijk al acht jaar in Nederland dus NAP zou icm onderhoudsboekjes een redelijk beeld moeten kunnen geven .
De zogenaamde steenslag zou natuurlijk ook viezigheid van vliegen kunnen zijn.TV module af fabriek, prima, maar dan zit er nog een digitale TV ontvanger in (was er in 2002 nog niet IIRC) plus een DVD wisselaar. Voor 18 mille koop ik er liever eentje zonder stip, met gewisselde drijfstanglagers, met (al dan niet preventief) verstevigde diff ophanging en recente Inspektion II, met links nog eens verse bobines en rechts nog eens een rondje nieuwe tuimelaars. Niet makkelijk te vinden? Nope, zeker niet. Daarom voor mij liever eentje van 14 mille en zelf laten doen (lagers & diff ophanging). Dan weet je wat je hebt
Ben jij echt opzoek naar een e46 m3?
Het liefste heb ik gewoon de meest basic e46 m3 met 18 inch wielen. Een volledig gedocumenteerde onderhoudshistorie is een must.
- Petrolhead Tom
Ik ben er ook eens geweest voor een compact. Ik vond de voorraad nogal uiteenlopen. Er stonden prachtig nette Bmw's tussen maar ook echt wel zeer hoog geprijsde auto's voor de waar die het betrof.FreudeamFahren schreef:Heb jij aandelen in die tent ofzo?Ik vind hem niet goedkoop. Die grijze met zwarte wielen heeft ie ook nog steeds...
Ben er toen wel netjes geholpen maar kan verder niet meepraten over de kwaliteit van auto's.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Leuke site
Mijn 7 jaar oude Saab heeft 9(!) eigenaren gehad... Ik dacht de 3e te zijn. Dat klopt misschien ook wel want er zitten 2 (5 jaar bezit en half jaar bezit) particulieren tussen en ik dus als 3e. Rest zijn (auto) bedrijven? Hij heeft dus 1,5 jaar gezworven tussen (erkende) bedrijven.
Nu heb ik de onderhoudshistorie wel gecheckt en de leverende dealer gesproken die de auto niet uit het oog is verloren maar ik ging van 3 uit... Heb er op zich geen moeite mee maar als je hem te koop zet en je ziet het aantal vorige eigenaren (op MP bijvoorbeeld) vind ik dat niet altijd een pre.

FreudeamFahren schreef:Ik vraag me af waar Zomoto haar gegevens vandaan haalt en hoe betrouwbaar ze is. Ik checkte vanochtend een 996 waar Zomoto met alle gemak een 993 van maakte. En wordt elke schorsing ook als eigenaar wissel geteld?
-
OnlineFabian
Op marktplaats komen doorgaans alleen de "echte" registraties in beeld, niet die van de autobedrijven. Dus vaak klopt het als je het hebt over de "echte" eigenaren op marktplaats.
Lees "echte eigenaar" als: particulier, lease, BV etc en dus niet de handelsvoorraad-registratie van een autobedrijf.
Lees "echte eigenaar" als: particulier, lease, BV etc en dus niet de handelsvoorraad-registratie van een autobedrijf.
- FreudeamFahren
Nee, ik ben niet op zoek, maar wel in de marktMark 320iS schreef:(...) Ben jij echt opzoek naar een e46 m3?
Het liefste heb ik gewoon de meest basic e46 m3 met 18 inch wielen. Een volledig gedocumenteerde onderhoudshistorie is een must.

Voor de goede orde: als de stip verklaarbaar is, is het inderdaad helemaal overkomelijk. En dat weet je pas als je doorvraagt of bezichtigt. En dat heb ik bij de M3 van 18 mille waar we 't nu over hebben niet gedaan, dus ik overdrijf inderdaad schromelijk. Sue me

-
snap precies wat Faf bedoelt met het hobby gebeuren. wat ik me dan afvraag is begrijpt een eigenaar zelf wel wat voor motorolie erin moet als mr de auto naar de ford dealer brengt? en weten ze bij ford dat er 10w60 motorsport in moet? niet ten nadele van ford dealers overigens, maar onderhoud luistert nou eenmaal erg nauwkeurig met deze auto's.
- Tim N
Een belletje bied uitkomst voor degenen die vol vragen en aannames zitten 

- MParallel
- Auto: BMW
Weet niet of die al een keer gepost is, heb niet alle 100+ pagina's meegelezen, maar (zo op het eerste gezicht) ziet deze er ook wel erg lekker uit.
Ken het bedrijf verder niet.
http://www.klasseauto.nl/aanbod.php/343

Soms kriebelt het wel om naar een E46 M3 over te gaan, maar blijf toch steeds weer terugkeren naar de E36.
Ken het bedrijf verder niet.
http://www.klasseauto.nl/aanbod.php/343
Soms kriebelt het wel om naar een E46 M3 over te gaan, maar blijf toch steeds weer terugkeren naar de E36.
- dvh
Heerlijke auto.
Goede kleur, juiste velgen, en zwart interieur.
Een plaatje !
Goede kleur, juiste velgen, en zwart interieur.
Een plaatje !
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd een repost 

-
Geen OEM navi en achterlichten. Bestuurderstoel ziet er behoorlijk gebruikt uit. Verder ziet ie er wel netjes uit (op gsm).
- MParallel
Navi idd, maar achterlichten? Dat zijn toch de latere E46 LED achterlichten? Zou zo niet kunnen zien of ze niet OEM zijn.Jussi schreef:Geen OEM navi en achterlichten. Bestuurderstoel ziet er behoorlijk gebruikt uit. Verder ziet ie er wel netjes uit (op gsm).
-
D'r was wat met dat ding..........
Ex schade? Zoek de eerste post maar eens op...
Ex schade? Zoek de eerste post maar eens op...
-
-
Die witte blokjes in de koffer zijn smoked, wat je vaak bij van die replica's ziet. Daarbij passen die OEM's zeker niet zo maar in een PFL.MParallel schreef:Navi idd, maar achterlichten? Dat zijn toch de latere E46 LED achterlichten? Zou zo niet kunnen zien of ze niet OEM zijn.Jussi schreef:Geen OEM navi en achterlichten. Bestuurderstoel ziet er behoorlijk gebruikt uit. Verder ziet ie er wel netjes uit (op gsm).
- MParallel
Ok. Ik zie het er niet aan af, maar het kan natuurlijk.Jussi schreef:Die witte blokjes in de koffer zijn smoked, wat je vaak bij van die replica's ziet. Daarbij passen die OEM's zeker niet zo maar in een PFL.
Overigens passen die LED's fysiek in elke E46 coupe/cabrio, facelift of niet. De vorm/grootte is niet gewijzigd.
Alleen ze werkend krijgen is een ander verhaal.
-
Ik doelde uiteraard op de werking.MParallel schreef:Ok. Ik zie het er niet aan af, maar het kan natuurlijk.Jussi schreef:Die witte blokjes in de koffer zijn smoked, wat je vaak bij van die replica's ziet. Daarbij passen die OEM's zeker niet zo maar in een PFL.
Overigens passen die LED's fysiek in elke E46 coupe/cabrio, facelift of niet. De vorm/grootte is niet gewijzigd.
Alleen ze werkend krijgen is een ander verhaal.

- Martijn 327i
- Auto: X3 M40i // M Performance
Zo te zien achteraf een nieuwe pook en een nieuw stuur ingezet.
Die zien er namelijk als nieuw uit, terwijl ik de stoelen er behoorlijk geleefd uit vind zien, maar dit hoeft natuurlijk niet perse een probleem te zijn.
Paar andere achterlichten erin en dan is het toch best een mooie M3.
Die zien er namelijk als nieuw uit, terwijl ik de stoelen er behoorlijk geleefd uit vind zien, maar dit hoeft natuurlijk niet perse een probleem te zijn.
Paar andere achterlichten erin en dan is het toch best een mooie M3.
-
vind hem wel erg saai, zou die uit een oud lease contract komen? begrijp me niet verkeerd, de E46 M3 staat in mijn top 3 autos allertijden maar niet in deze combinatie (grijs/zwart = uber saai) doe lekker wat knallends 

- MParallel
Heb je wel gelijk in. Zou zelf niet zo snel een grijze kopen. Zwart interieur vind ik altijd wel oké.
Maar dit...ai ai ai

Maar dit...ai ai ai