Klinkt als een plausibel verhaal. Lastige is dat niet ik maar de vorige eigenaar een nwe koppakking heeft laten plaatsen. Dat maakt het voor mij wat lastiger om bij dat bedrijf aan te kloppen. Tevens is het de vraag of dit echt de enige oorzaak kan zijn natuurlijk. Mijn technische kennis is daarvoor in ieder geval te beperkt. Gelukkig is de verkopende partij mij tegemoet gekomen in de kosten
e34 535 touring Ringtool update: mag weg
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Steve,
Klinkt als een plausibel verhaal. Lastige is dat niet ik maar de vorige eigenaar een nwe koppakking heeft laten plaatsen. Dat maakt het voor mij wat lastiger om bij dat bedrijf aan te kloppen. Tevens is het de vraag of dit echt de enige oorzaak kan zijn natuurlijk. Mijn technische kennis is daarvoor in ieder geval te beperkt. Gelukkig is de verkopende partij mij tegemoet gekomen in de kosten
Klinkt als een plausibel verhaal. Lastige is dat niet ik maar de vorige eigenaar een nwe koppakking heeft laten plaatsen. Dat maakt het voor mij wat lastiger om bij dat bedrijf aan te kloppen. Tevens is het de vraag of dit echt de enige oorzaak kan zijn natuurlijk. Mijn technische kennis is daarvoor in ieder geval te beperkt. Gelukkig is de verkopende partij mij tegemoet gekomen in de kosten
- Knot
- Berichten: 41103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Wat is te heet geworden? Bedoel ik heb ook wel burnouts gelegd totdat het temperatuurlampje aan ging en de meter rechts in het rood stond, dat is alweer duizenden kilometers geleden.
Wel mooi spruitstukje overigens!
Succes met herstel.
Wel mooi spruitstukje overigens!
Succes met herstel.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Jammer. Aan de andere kant zeg je zelf al dat het lang goed gegaan is. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Scheisse! Sneu geld, dit soort dingen, maar hopelijk kun je er snel weer van genieten achter het stuur! 
- Banjo Clio RS
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
- Locatie: Denhaag
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Das balen Paskal....suc6 met de wederopbouw en daarna veel DF-kilometers gewenst 
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Balen man.... maar chapeau voor de verkoper!
En nu fingers crossed.
En nu fingers crossed.
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Da´s niet best Paskal.
Aan de andere kant beter dat je er nu achter komt dan midden in het seizoen en je een paar weken/maanden niet kunt rijden (of heb je de 205 ook nog als reserve?).
Succes ermee.
Aan de andere kant beter dat je er nu achter komt dan midden in het seizoen en je een paar weken/maanden niet kunt rijden (of heb je de 205 ook nog als reserve?).
Succes ermee.
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Heb de 205 ook nog als reserve 
Verder ook chapeau voor de garage waar de vorige eigenaar de koppakking heeft laten vervangen. Heb hen ook op de hoogte gesteld van het motorische leed. Ook zij balen van de geleden motorschade en zijn me tegemoet gekomen in de kosten
Verder ook chapeau voor de garage waar de vorige eigenaar de koppakking heeft laten vervangen. Heb hen ook op de hoogte gesteld van het motorische leed. Ook zij balen van de geleden motorschade en zijn me tegemoet gekomen in de kosten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
damn...wat een verhaal, maar wow, netjes van de vorige eigenaar en de garage 
-
Bramster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 aug 2012, 18:41
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Hej Paskal!
Echt een ontzettend gave kar waar je in rijdt! Een niet voor de hand liggende keuze, maar wat een keuze! En heel goed uitgewerkt!
Ik durf te wedden dat je hiermee veel bekijks hebt!
Zelfs heb ik een M30B35 blok in een E30 gelepeld.
Ben hiervoor momenteel opzoek naar een lichtgewicht vliegwiel!
Welke setup gebruik jij juist voor je vliegwiel/koppeling/drukgroep/druklager?
Een zeker Joost (http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=1000) heeft ook zo'n project uitgevoerd.
Hij gebruikt een M30b25 vliegwiel (m30b28 vliegwiel is ook mogelijk) en
m30b34 koppeling en drukgroep. Het druklager blijft hetzelde!
Waar heb je desbetreffende onderdelen gehaald?
Je schrijft in het openingstopic dat het blok aangepast is. Wat is er juist aangepast aan je blok (buiten hetgeen je al beschreef)?
Weet je wie de chip geplaatst heeft?
Alvast bedankt=)!
Groetjes Bram!
Echt een ontzettend gave kar waar je in rijdt! Een niet voor de hand liggende keuze, maar wat een keuze! En heel goed uitgewerkt!
Ik durf te wedden dat je hiermee veel bekijks hebt!
Zelfs heb ik een M30B35 blok in een E30 gelepeld.
Ben hiervoor momenteel opzoek naar een lichtgewicht vliegwiel!
Welke setup gebruik jij juist voor je vliegwiel/koppeling/drukgroep/druklager?
Een zeker Joost (http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=1000) heeft ook zo'n project uitgevoerd.
Hij gebruikt een M30b25 vliegwiel (m30b28 vliegwiel is ook mogelijk) en
m30b34 koppeling en drukgroep. Het druklager blijft hetzelde!
Waar heb je desbetreffende onderdelen gehaald?
Je schrijft in het openingstopic dat het blok aangepast is. Wat is er juist aangepast aan je blok (buiten hetgeen je al beschreef)?
Weet je wie de chip geplaatst heeft?
Alvast bedankt=)!
Groetjes Bram!
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Mijn topic krijgt in ene keer een afstofbeurt zie ik
Tijd voor een korte update dan maar:
Zoals in de verslagen op mijn site ring-world.nl te lezen is, was het blok weer opgebouwd met een ander onderblok. Uiteraard kop laten afpersen, lagers onderblok vervangen, nwe radiateur, nwe elektrische fan, meters voor oliedruk, olietemp en watertermp erop etc.
Tijdens de 1e test begin juni (verslag) koelslang van de radiateur geschoten. Zag het op de temp.meter die in het rood stond. Kijk uiteraard regelmatig op de meters, maar geen idee hoe lang hij al in het rood stond. Slang er weer op, ontluchten maar iedere keer kwam er weer lucht in het blok voor het thermostaathuis met een warm blok tot gevolg. Tevens moest ik er regelmatig wel heel veel water bij blijven vullen. Begin augustus met Simon in het blok gekeken en helaas wederom een menging van water en olie
. Dit keer geen olie in het vaatje maar water in het blok.... .. Oorzaak?? Ik was er wel ff klaar mee en heb de 535 toen maar in de hoek gezet en ben weer gaan Ringen met de 205-racer. Daarnaast de MX-5 ook een paar keer uitgelaten op de Ring 
Afgelopen weekend de 535 naar Simon gebracht: we maken het blok open om te kijken wat er loos is. Indien we dat kunnen constateren, vervangen we dat onderdeel. Zo niet dan komt er een compleet ander 535-blok (M30B35) in wat ik in 1e instantie in de standaard set-up zal gaan rijden. Een 4.0 V8 heb ik ook nog even overwogen, maar de kosten daarvan zijn vrij fors en ik heb nog niet eens kunnen testen of deze e34 voor mij wel de auto is waar ik de komende jaren mee wil Ringen.
Heb er de afgelopen tijd nog wel wat mee gedaan zoals bv ander deukloos voorscherm en LA portier gemonteerd. Zo nu en dan was hij dan wat kaal:

Hieronder nog een actiefoto in betere tijden

@Bram: zag dat je me ook een mail heb gestuurd met dezelfde vragen; zal ze middels mail trachten te beantwoorden
Zoals in de verslagen op mijn site ring-world.nl te lezen is, was het blok weer opgebouwd met een ander onderblok. Uiteraard kop laten afpersen, lagers onderblok vervangen, nwe radiateur, nwe elektrische fan, meters voor oliedruk, olietemp en watertermp erop etc.
Tijdens de 1e test begin juni (verslag) koelslang van de radiateur geschoten. Zag het op de temp.meter die in het rood stond. Kijk uiteraard regelmatig op de meters, maar geen idee hoe lang hij al in het rood stond. Slang er weer op, ontluchten maar iedere keer kwam er weer lucht in het blok voor het thermostaathuis met een warm blok tot gevolg. Tevens moest ik er regelmatig wel heel veel water bij blijven vullen. Begin augustus met Simon in het blok gekeken en helaas wederom een menging van water en olie
Afgelopen weekend de 535 naar Simon gebracht: we maken het blok open om te kijken wat er loos is. Indien we dat kunnen constateren, vervangen we dat onderdeel. Zo niet dan komt er een compleet ander 535-blok (M30B35) in wat ik in 1e instantie in de standaard set-up zal gaan rijden. Een 4.0 V8 heb ik ook nog even overwogen, maar de kosten daarvan zijn vrij fors en ik heb nog niet eens kunnen testen of deze e34 voor mij wel de auto is waar ik de komende jaren mee wil Ringen.
Heb er de afgelopen tijd nog wel wat mee gedaan zoals bv ander deukloos voorscherm en LA portier gemonteerd. Zo nu en dan was hij dan wat kaal:
Hieronder nog een actiefoto in betere tijden
@Bram: zag dat je me ook een mail heb gestuurd met dezelfde vragen; zal ze middels mail trachten te beantwoorden
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Denkt even aan de reputatie van BMW vs. die van PeugeotPaskal schreef: en ben weer gaan Ringen met de 205-racer.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: e34 535 touring Ringtool 24-02 nwe foto's en motorschade
Yep......Luco kom er maar in.........................Niels schreef:Denkt even aan de reputatie van BMW vs. die van PeugeotPaskal schreef: en ben weer gaan Ringen met de 205-racer.Succes met nog een keer opbouwen....

- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: e34 535 touring Ringtool update: 14-11 blokje gaat weer
Klote die blok ellende, ken het met de M20B25.
Ook 2x toe kop perikelen en uiteindelijk nieuwe kop erop gezet. (haarscheurtjes tussen de kanalen waardoor water op de zuigers kwam.
Maar WOW wat blijft het een dikke peuk om te zien in actie, heerlijk.
Ook 2x toe kop perikelen en uiteindelijk nieuwe kop erop gezet. (haarscheurtjes tussen de kanalen waardoor water op de zuigers kwam.
Maar WOW wat blijft het een dikke peuk om te zien in actie, heerlijk.
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool update: 14-11 blokje gaat weer
Tja, pech met de BMW. maar gelukkig heb ik me toch nog kunnen vermaken met mijn back-up Ringtool.
Hopelijk komend voorjaar dus weer met de verhuiswagen op pad. Heb er in ieder geval zin in want dat apparaat ligt zo akelig strak op de weg en biedt heel veel
Hopelijk komend voorjaar dus weer met de verhuiswagen op pad. Heb er in ieder geval zin in want dat apparaat ligt zo akelig strak op de weg en biedt heel veel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 535 touring Ringtool update: 14-11 blokje gaat weer
ik heb me de laatste tijd o.a. ook verdiept in de N62 van BMW en dan speciaal de N62B48
magoed, in het algemeen ff, de N62 lijkt me een perfecte kandidaat voor conversies,
normaal met de M62 e.d. zit je met je bovencarter/carter omdat die aan de voorkant zit en dus problemen met bv het stuurhuis e.d. en dus moet je een bv Alpina carter eronder schroeven of een ander carter maken voor bv dry sump om het blok toch lekker laag en ver naar achter te krijgen...lastig en prijzig.
de N62 echter heeft de carter diepte achter zitten, en zo ik het kan zien op redelijk wat verzamelde foto's van carters en motoren lijkt die zo achter het stuurhuis/axle support te passen ipv ervoor...wat ook nog eens een betere gewichts verdeling oplevert
bovendien hebben die motoren meer power (moderner) doch zullen ook iets duurder zijn, magoed, een heel mooi alternatief voor vele BMW types lijkt mij.
magoed, in het algemeen ff, de N62 lijkt me een perfecte kandidaat voor conversies,
normaal met de M62 e.d. zit je met je bovencarter/carter omdat die aan de voorkant zit en dus problemen met bv het stuurhuis e.d. en dus moet je een bv Alpina carter eronder schroeven of een ander carter maken voor bv dry sump om het blok toch lekker laag en ver naar achter te krijgen...lastig en prijzig.
de N62 echter heeft de carter diepte achter zitten, en zo ik het kan zien op redelijk wat verzamelde foto's van carters en motoren lijkt die zo achter het stuurhuis/axle support te passen ipv ervoor...wat ook nog eens een betere gewichts verdeling oplevert
bovendien hebben die motoren meer power (moderner) doch zullen ook iets duurder zijn, magoed, een heel mooi alternatief voor vele BMW types lijkt mij.
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool update: 14-11 blokje gaat weer
Eergisteren de 535 met zijn "nieuwe" blok uitgelaten op het mooie circuit in België: Spa Francorchamps.
Zoals gebruikelijk heb ik weer een verslagje met wat foto's in elkaar gedraaid wat je hier kunt vinden.

Zoals gebruikelijk heb ik weer een verslagje met wat foto's in elkaar gedraaid wat je hier kunt vinden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29145
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
leuk geschreven verslag weer!!!
en bekende plek die laatste fotos zo stond ik er 2 weken geleden ook met mijn auto
en bekende plek die laatste fotos zo stond ik er 2 weken geleden ook met mijn auto
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
Dank, het werd tijd om eens met de 535 wat over het circuit te gaan boenderen. De 535-racer of de 205-racer gaat dit jaar het veld ruimen, maar welke van de twee ben ik nog niet uit 
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29145
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
2 race auto's is ook wel erg veel lijkt me inderdaad 
succes met het maken van de keuze lijkt me geen makkelijke
succes met het maken van de keuze lijkt me geen makkelijke
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
Leuk verslag weer om te lezen Paskal.
Top!
Top!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
mooi verslag
zijn die wegen in Belgie zo slecht? (ik kom nooit ergens
)
das niet zo mooi/goed voor je kar of velgen als je pech hebt lijkt me.
wel handig dat je er met de aanhanger heen kan, niet dat dat zo leuk rijden is maar wel prettige gedachte als je pech hebt en je kar doet niet meer ofzo, dan op de aanhanger en hup toch naar huis (eerst de Mac ofcorse)
mooie plaat trouwens, lijkt stoer zo>>

zijn die wegen in Belgie zo slecht? (ik kom nooit ergens
das niet zo mooi/goed voor je kar of velgen als je pech hebt lijkt me.
wel handig dat je er met de aanhanger heen kan, niet dat dat zo leuk rijden is maar wel prettige gedachte als je pech hebt en je kar doet niet meer ofzo, dan op de aanhanger en hup toch naar huis (eerst de Mac ofcorse)
mooie plaat trouwens, lijkt stoer zo>>
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29145
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
die wegen zijn inderdaad verbazingwekkend slecht in België
de kleinere 2 baans wegen in de Ardennen overigens nog slechter dan de snelwegen....
als je dan weer na een paar dagen nl binnenkomt lijkt de weg wel een biljartlaken (waar je vervolgens Max 120 mag
)
van België via Duitsland naar NL gekomen dus op 1 dag drie landen en asfalt vergelijk waarbij België echt veruit het slechts maar ook in Duitsland veel slechte stukken nl is veruit het beste
als je dan weer na een paar dagen nl binnenkomt lijkt de weg wel een biljartlaken (waar je vervolgens Max 120 mag
van België via Duitsland naar NL gekomen dus op 1 dag drie landen en asfalt vergelijk waarbij België echt veruit het slechts maar ook in Duitsland veel slechte stukken nl is veruit het beste
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
Vorig jaar met de MX-5 ook een weekendje Ardennen gedaan maar de slechte staat van de wegen vergallen veel van je rijplezier dus doe mij de Eifel dan maar.
De autobaan van Luik richting Spa is één grote gatenkaas. Een witte 1M kwam dat kuilenveld helaas niet ongeschonden door: velg krom
. Met ambulance naar het circuit is inderdaad uitermate relaxed, maar door het verschil in spoorbreedte tussen X5 en aanhanger (2,50m breed!) rij ik altijd met één van de twee door die gaten 
De autobaan van Luik richting Spa is één grote gatenkaas. Een witte 1M kwam dat kuilenveld helaas niet ongeschonden door: velg krom
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29145
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e34 535 touring Ringtool update: dagje Spa 30 april
klopt ik was al jaren niet meer in de Ardennen geweest behalve op doorreis naar Frankrijk maar je rijplezier wordt flink verpest door die extreem slechte wegen het lijkt soms wel Rusland
delen echt langzaam rijden om velgen banden en onderstel heel te houden...
volgende weekendje weg voor wat df in de bergen wordt inderdaad weer eifel zoals ik dat meestal doe
volgende weekendje weg voor wat df in de bergen wordt inderdaad weer eifel zoals ik dat meestal doe
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Bokkepoot, EvdP, Str8Six, Thomas H en 13 gasten
