Mijn topic krijgt in ene keer een afstofbeurt zie ik

Tijd voor een korte update dan maar:
Zoals in de verslagen op mijn site ring-world.nl te lezen is, was het blok weer opgebouwd met een ander onderblok. Uiteraard kop laten afpersen, lagers onderblok vervangen, nwe radiateur, nwe elektrische fan, meters voor oliedruk, olietemp en watertermp erop etc.
Tijdens de 1e test begin juni (
verslag) koelslang van de radiateur geschoten. Zag het op de temp.meter die in het rood stond. Kijk uiteraard regelmatig op de meters, maar geen idee hoe lang hij al in het rood stond. Slang er weer op, ontluchten maar iedere keer kwam er weer lucht in het blok voor het thermostaathuis met een warm blok tot gevolg. Tevens moest ik er regelmatig wel heel veel water bij blijven vullen. Begin augustus met Simon in het blok gekeken en helaas wederom een menging van water en olie

. Dit keer geen olie in het vaatje maar water in het blok.... .. Oorzaak?? Ik was er wel ff klaar mee en heb de 535 toen maar in de hoek gezet en ben weer gaan Ringen met de 205-racer. Daarnaast de MX-5 ook een paar keer uitgelaten op de Ring
Afgelopen weekend de 535 naar Simon gebracht: we maken het blok open om te kijken wat er loos is. Indien we dat kunnen constateren, vervangen we dat onderdeel. Zo niet dan komt er een compleet ander 535-blok (M30B35) in wat ik in 1e instantie in de standaard set-up zal gaan rijden. Een 4.0 V8 heb ik ook nog even overwogen, maar de kosten daarvan zijn vrij fors en ik heb nog niet eens kunnen testen of deze e34 voor mij wel de auto is waar ik de komende jaren mee wil Ringen.
Heb er de afgelopen tijd nog wel wat mee gedaan zoals bv ander deukloos voorscherm en LA portier gemonteerd. Zo nu en dan was hij dan wat kaal:
Hieronder nog een actiefoto in betere tijden
@Bram: zag dat je me ook een mail heb gestuurd met dezelfde vragen; zal ze middels mail trachten te beantwoorden