Custom goud of zilversmid gezocht

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Custom goud of zilversmid gezocht

Bericht door InjectTheVenom » 04 nov 2012, 21:51

Niet zomaar eentje maar iemand die vanuit pure passie voor unieke one-of-a-kind dingen werkt en meteen aanvoelt waar je het over hebt als je een paar concept afbeeldingen voor legt.
Ik wil namelijk een idee voor een ring dat in mijn hoofd zit om laten zetten in werkelijkheid, iets dat mogelijk meer dan slechts 1 keer herhaald moet gaan worden.

Shakes

Re: Custom goud of zilversmid gezocht

Bericht door Shakes » 04 nov 2012, 21:58

Een opel logo?

Jurrian

Bericht door Jurrian » 04 nov 2012, 23:03

Volgens mij doet zo'n beetje elke juwelier/zilversmit in schoonhoven dat. Maar ik moet zeggen dat ik er niet echt een kenner in ben. Maar je moet er zeker een paar kunnen vinden.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 nov 2012, 07:35

Ik weet er wel een paar, maar wat andere zeggen;

Als ze het kunnen doen ze het allemaal. En met 'liefde'....

Gr

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 nov 2012, 09:20

Mijn Moeder doet dat!

Ook opleiding in Schoonhoven gehad en inmiddels 10-tallen jaren ervaring met klantwensen vanuit de juweliers winkel en eigen atelier aan huis.

En inderdaad feitelijk alles wat je wil is mogelijk...

Ze doet veel trouwringen naar eigen ontwerp en verbouwen van sierraden na overlijden van dierbaren etc.

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel (stuur ff een PB ;-) ) dan zal ik de gegevens doorgeven aan je.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 nov 2012, 15:48

Shakes schreef:Een opel logo?
Iets totaal anders maar in afwachting van de realisatie ervan hou ik het nog even voor me :wink: Stel dat het resultaat niet aan sluit bij hoe ik het in m'n hoofd heb zitten dan wil ik mensen niet blij hoeven maken met een dooie mus.

mark123

Bericht door mark123 » 05 nov 2012, 16:09

Er is net bij ons een goudsmid in een klein winkeltje om de hoek komen wonen. Beetje alternatieve kerel maar volgens mij wel wat je zoekt. In welke regio zoek je e.e.a.?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 nov 2012, 11:06

Dan is 'ie toch niet uniek en "one of a kind" meer?
InjectTheVenom schreef:Niet zomaar eentje maar iemand die vanuit pure passie voor unieke one-of-a-kind dingen werkt en meteen aanvoelt waar je het over hebt als je een paar concept afbeeldingen voor legt.
Ik wil namelijk een idee voor een ring dat in mijn hoofd zit om laten zetten in werkelijkheid, iets dat mogelijk meer dan slechts 1 keer herhaald moet gaan worden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 nov 2012, 21:16

mark123 schreef:Er is net bij ons een goudsmid in een klein winkeltje om de hoek komen wonen. Beetje alternatieve kerel maar volgens mij wel wat je zoekt. In welke regio zoek je e.e.a.?
In principe de driehoek Nijmegen/Venlo/Eindhoven.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 nov 2012, 21:18

Arthur schreef:Dan is 'ie toch niet uniek en "one of a kind" meer?
InjectTheVenom schreef:Niet zomaar eentje maar iemand die vanuit pure passie voor unieke one-of-a-kind dingen werkt en meteen aanvoelt waar je het over hebt als je een paar concept afbeeldingen voor legt.
Uniek is hij absoluut wel alleen dan in een andere betekenis als waar jij aan denkt :blink: One of a kind valt ook in bredere zin uit te leggen, ik kan alleen zeggen dat hij het wachten waard gaat zijn.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 nov 2012, 21:31

Neem je schetsen gewoon mee naar wat goudsmits in de buurt, en vertel je verhaal.
Vraag ze om wat materiaal wat ze gemaakt hebben (kunnen ook foto's van eerder opgeleverd maatwerk zijn) zodat je kunt zien of ze in detail genoeg kunnen gaan, naar je verwachtingen.

Je benodigde hoeveelheid goud of zilver zal zal hij reeds goed in kunnen schatten. Wat je specifiek wilt weten is of hij binnen een gewenst aantal uren het design op kan leveren, en maken. Daar zal het variabele deel van je ring inzitten, en mede de prijs bepalen. (tenzij je een fixed price smid vindt)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 09 nov 2012, 14:33

Mijn dank aan de moeder van Martijn dat ze het in ieder geval heeft willen bekijken ookal kan ze er zelf niets van maken :)

Vandaag een 2e bezoek gebracht aan de juwelier waar ik al een eerste verkennend gesprek gehad heb, resultaat: het ontwerp is er definitiever uit komen te zien en hij heeft een voorlopige prijs gegeven maar het is nog niet helemaal naar mijn smaak en dus ga ik er nog even over denken en ondertussen enkele andere juweliers opzoeken om hun gedachten er over te vragen.
Reden dat ik er nog verder over wil denken is dat het er wat exclusiever en delicater uit moet gaan zien ten opzichte van de relatief simpele uitvoering die hij voor ogen had plus dat er een kleur op moet komen en dat ligt niet in zijn mogelijkheden.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 nov 2012, 14:45

wat klopt hier niet?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 09 nov 2012, 15:04

Metchu jongen ik weet ook wel dat het vaker voor komt, ik kan wel uitleggen waardoor het komt maar dat doe ik liever niet op het openbare internet :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 09 nov 2012, 15:51

Mogen we het weten? Ik slaap al een aantal nachten slecht.

Wat zou het toch worden?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 nov 2012, 16:42

InjectTheVenom schreef:Mijn dank aan de moeder van Martijn dat ze het in ieder geval heeft willen bekijken ookal kan ze er zelf niets van maken :)

Vandaag een 2e bezoek gebracht aan de juwelier waar ik al een eerste verkennend gesprek gehad heb, resultaat: het ontwerp is er definitiever uit komen te zien en hij heeft een voorlopige prijs gegeven maar het is nog niet helemaal naar mijn smaak en dus ga ik er nog even over denken en ondertussen enkele andere juweliers opzoeken om hun gedachten er over te vragen.
Reden dat ik er nog verder over wil denken is dat het er wat exclusiever en delicater uit moet gaan zien ten opzichte van de relatief simpele uitvoering die hij voor ogen had plus dat er een kleur op moet komen en dat ligt niet in zijn mogelijkheden.
Ik heb er met mijn moeder naar gekeken, leuk idee maar als je dit mooi gedetailleerd wil maken wordt het een lastige klus ;-)

Maargoed niets is onmogelijk! succes met de zoektocht en hopelijk vind je de juiste persoon die je idee wil en kan maken!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 10 nov 2012, 08:55

Shakes schreef:Mogen we het weten? Ik slaap al een aantal nachten slecht.

Wat zou het toch worden?
Hehe.. er is 2 keer sprake van copyright dus er zit zowel een leuke als een serieuze kant aan de keuze om te wachten met onthulling van het idee tot er iets bruikbaars gerealiseerd is, wil namelijk niet vroegtijdig een stel copyright advocaten op de stoep hebben staan ;)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 10 nov 2012, 21:20

Huh? Dus je hebt straks een unieke, one-of a kind, custom, kopie?

Luc B

Bericht door Luc B » 11 nov 2012, 14:38

Niels v D schreef:Huh? Dus je hebt straks een unieke, one-of a kind, custom, kopie?
:tooth:

Fail@DF in spanning houden

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 13 nov 2012, 12:32

Luc B schreef:
Niels v D schreef:Huh? Dus je hebt straks een unieke, one-of a kind, custom, kopie?
:tooth:

Fail@DF in spanning houden
Fail@Niels v D voor een foutieve constatering en Fail@Luc B voor natrappen :tooth:

Het idee komt volledig van mijn eigen hand, is een combinatie van enkele afzonderlijke reeds bestaande elementen en vormt door de combinatie een nieuw en op zichzelf staand element. Meer kan ik er serieus niet van maken zonder dingen weg te geven, daarom wil ik iedereen vragen om terughoudendheid en geduld.
Het enige wat ik kan doen is de belofte dat er onderkaken kapot gaan vallen als het exact geworden is wat het volgens mijn gevoel moet zijn, perfectie laat zich nu eenmaal niet haasten maar het voorlopige gevoel zit goed *klopt af op de houten kantinetafel* :wink:

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2012, 12:38

Heb een beetje een deja-vu met Rene die een oplossing op papier ging zetten voor de crisis :-)

ErikS

Bericht door ErikS » 13 nov 2012, 12:44

dvh schreef:Heb een beetje een deja-vu met Rene die een oplossing op papier ging zetten voor de crisis :-)
Lol @ idd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 13 nov 2012, 13:22

dvh schreef:Heb een beetje een deja-vu met Rene die een oplossing op papier ging zetten voor de crisis :-)
Flink scheve vergelijking dus ook fail :tooth:

Niall

Bericht door Niall » 13 nov 2012, 14:00

Deze ken ik van onze trouwringen: http://www.ericrooijmans.nl/ zit in heeze onder de rook van Ehv Maakt ook allemaal customontwerpen enz.

Plaats reactie