Custom goud of zilversmid gezocht
- InjectTheVenom
Custom goud of zilversmid gezocht
Niet zomaar eentje maar iemand die vanuit pure passie voor unieke one-of-a-kind dingen werkt en meteen aanvoelt waar je het over hebt als je een paar concept afbeeldingen voor legt.
Ik wil namelijk een idee voor een ring dat in mijn hoofd zit om laten zetten in werkelijkheid, iets dat mogelijk meer dan slechts 1 keer herhaald moet gaan worden.
Ik wil namelijk een idee voor een ring dat in mijn hoofd zit om laten zetten in werkelijkheid, iets dat mogelijk meer dan slechts 1 keer herhaald moet gaan worden.
-
Re: Custom goud of zilversmid gezocht
Een opel logo?
-
Volgens mij doet zo'n beetje elke juwelier/zilversmit in schoonhoven dat. Maar ik moet zeggen dat ik er niet echt een kenner in ben. Maar je moet er zeker een paar kunnen vinden.
-
Ik weet er wel een paar, maar wat andere zeggen;
Als ze het kunnen doen ze het allemaal. En met 'liefde'....
Gr
Als ze het kunnen doen ze het allemaal. En met 'liefde'....
Gr
- Martijn_bmw
Mijn Moeder doet dat!
Ook opleiding in Schoonhoven gehad en inmiddels 10-tallen jaren ervaring met klantwensen vanuit de juweliers winkel en eigen atelier aan huis.
En inderdaad feitelijk alles wat je wil is mogelijk...
Ze doet veel trouwringen naar eigen ontwerp en verbouwen van sierraden na overlijden van dierbaren etc.
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel (stuur ff een PB
) dan zal ik de gegevens doorgeven aan je.
Ook opleiding in Schoonhoven gehad en inmiddels 10-tallen jaren ervaring met klantwensen vanuit de juweliers winkel en eigen atelier aan huis.
En inderdaad feitelijk alles wat je wil is mogelijk...
Ze doet veel trouwringen naar eigen ontwerp en verbouwen van sierraden na overlijden van dierbaren etc.
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel (stuur ff een PB

- InjectTheVenom
Iets totaal anders maar in afwachting van de realisatie ervan hou ik het nog even voor meShakes schreef:Een opel logo?

-
Er is net bij ons een goudsmid in een klein winkeltje om de hoek komen wonen. Beetje alternatieve kerel maar volgens mij wel wat je zoekt. In welke regio zoek je e.e.a.?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan is 'ie toch niet uniek en "one of a kind" meer?
InjectTheVenom schreef:Niet zomaar eentje maar iemand die vanuit pure passie voor unieke one-of-a-kind dingen werkt en meteen aanvoelt waar je het over hebt als je een paar concept afbeeldingen voor legt.
- InjectTheVenom
In principe de driehoek Nijmegen/Venlo/Eindhoven.mark123 schreef:Er is net bij ons een goudsmid in een klein winkeltje om de hoek komen wonen. Beetje alternatieve kerel maar volgens mij wel wat je zoekt. In welke regio zoek je e.e.a.?
- InjectTheVenom
Uniek is hij absoluut wel alleen dan in een andere betekenis als waar jij aan denktArthur schreef:Dan is 'ie toch niet uniek en "one of a kind" meer?InjectTheVenom schreef:Niet zomaar eentje maar iemand die vanuit pure passie voor unieke one-of-a-kind dingen werkt en meteen aanvoelt waar je het over hebt als je een paar concept afbeeldingen voor legt.

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Neem je schetsen gewoon mee naar wat goudsmits in de buurt, en vertel je verhaal.
Vraag ze om wat materiaal wat ze gemaakt hebben (kunnen ook foto's van eerder opgeleverd maatwerk zijn) zodat je kunt zien of ze in detail genoeg kunnen gaan, naar je verwachtingen.
Je benodigde hoeveelheid goud of zilver zal zal hij reeds goed in kunnen schatten. Wat je specifiek wilt weten is of hij binnen een gewenst aantal uren het design op kan leveren, en maken. Daar zal het variabele deel van je ring inzitten, en mede de prijs bepalen. (tenzij je een fixed price smid vindt)
Vraag ze om wat materiaal wat ze gemaakt hebben (kunnen ook foto's van eerder opgeleverd maatwerk zijn) zodat je kunt zien of ze in detail genoeg kunnen gaan, naar je verwachtingen.
Je benodigde hoeveelheid goud of zilver zal zal hij reeds goed in kunnen schatten. Wat je specifiek wilt weten is of hij binnen een gewenst aantal uren het design op kan leveren, en maken. Daar zal het variabele deel van je ring inzitten, en mede de prijs bepalen. (tenzij je een fixed price smid vindt)
- InjectTheVenom
Mijn dank aan de moeder van Martijn dat ze het in ieder geval heeft willen bekijken ookal kan ze er zelf niets van maken
Vandaag een 2e bezoek gebracht aan de juwelier waar ik al een eerste verkennend gesprek gehad heb, resultaat: het ontwerp is er definitiever uit komen te zien en hij heeft een voorlopige prijs gegeven maar het is nog niet helemaal naar mijn smaak en dus ga ik er nog even over denken en ondertussen enkele andere juweliers opzoeken om hun gedachten er over te vragen.
Reden dat ik er nog verder over wil denken is dat het er wat exclusiever en delicater uit moet gaan zien ten opzichte van de relatief simpele uitvoering die hij voor ogen had plus dat er een kleur op moet komen en dat ligt niet in zijn mogelijkheden.

Vandaag een 2e bezoek gebracht aan de juwelier waar ik al een eerste verkennend gesprek gehad heb, resultaat: het ontwerp is er definitiever uit komen te zien en hij heeft een voorlopige prijs gegeven maar het is nog niet helemaal naar mijn smaak en dus ga ik er nog even over denken en ondertussen enkele andere juweliers opzoeken om hun gedachten er over te vragen.
Reden dat ik er nog verder over wil denken is dat het er wat exclusiever en delicater uit moet gaan zien ten opzichte van de relatief simpele uitvoering die hij voor ogen had plus dat er een kleur op moet komen en dat ligt niet in zijn mogelijkheden.
-
wat klopt hier niet?
- InjectTheVenom
Metchu jongen ik weet ook wel dat het vaker voor komt, ik kan wel uitleggen waardoor het komt maar dat doe ik liever niet op het openbare internet 

-
Mogen we het weten? Ik slaap al een aantal nachten slecht.
Wat zou het toch worden?
Wat zou het toch worden?
- Martijn_bmw
Ik heb er met mijn moeder naar gekeken, leuk idee maar als je dit mooi gedetailleerd wil maken wordt het een lastige klusInjectTheVenom schreef:Mijn dank aan de moeder van Martijn dat ze het in ieder geval heeft willen bekijken ookal kan ze er zelf niets van maken![]()

Maargoed niets is onmogelijk! succes met de zoektocht en hopelijk vind je de juiste persoon die je idee wil en kan maken!
- InjectTheVenom
Hehe.. er is 2 keer sprake van copyright dus er zit zowel een leuke als een serieuze kant aan de keuze om te wachten met onthulling van het idee tot er iets bruikbaars gerealiseerd is, wil namelijk niet vroegtijdig een stel copyright advocaten op de stoep hebben staanShakes schreef:Mogen we het weten? Ik slaap al een aantal nachten slecht.
Wat zou het toch worden?

- Niels v D
Huh? Dus je hebt straks een unieke, one-of a kind, custom, kopie?
- Luc B
Niels v D schreef:Huh? Dus je hebt straks een unieke, one-of a kind, custom, kopie?

Fail@DF in spanning houden
- InjectTheVenom
Fail@Niels v D voor een foutieve constatering en Fail@Luc B voor natrappenLuc B schreef:Niels v D schreef:Huh? Dus je hebt straks een unieke, one-of a kind, custom, kopie?![]()
Fail@DF in spanning houden

Het idee komt volledig van mijn eigen hand, is een combinatie van enkele afzonderlijke reeds bestaande elementen en vormt door de combinatie een nieuw en op zichzelf staand element. Meer kan ik er serieus niet van maken zonder dingen weg te geven, daarom wil ik iedereen vragen om terughoudendheid en geduld.
Het enige wat ik kan doen is de belofte dat er onderkaken kapot gaan vallen als het exact geworden is wat het volgens mijn gevoel moet zijn, perfectie laat zich nu eenmaal niet haasten maar het voorlopige gevoel zit goed *klopt af op de houten kantinetafel*

- dvh
Heb een beetje een deja-vu met Rene die een oplossing op papier ging zetten voor de crisis 

-
Lol @ idd.dvh schreef:Heb een beetje een deja-vu met Rene die een oplossing op papier ging zetten voor de crisis
- InjectTheVenom
Flink scheve vergelijking dus ook faildvh schreef:Heb een beetje een deja-vu met Rene die een oplossing op papier ging zetten voor de crisis

- Niall
Deze ken ik van onze trouwringen: http://www.ericrooijmans.nl/ zit in heeze onder de rook van Ehv Maakt ook allemaal customontwerpen enz.