BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Hielke

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 11 nov 2012, 23:46

Snipe schreef:
Luco schreef:Das niet waar Rico, ik snap alleen dat ophemelen niet, de auto wordt hier gewoon beter gelult dan dat die daadwerkelijk is, op een ander autoforum heb ik de M135i juist zitten verdedigen en dat bmw de marketing juist erg goed doet M1 wel een echte sper en deze niet, juist om het verschil niet te klein te maken en weer een andere doelgroep aan te spreken.

Ik zeg ook nergens dat het geen goede auto is.
Had ik al gezegd dat de onafhankelijke testcrew van DF binnenkort een snoeihard oordeel zal vellen over de M135i?
Onafhankelijke testcrew van DF?

Bwahahahhahahahahahhahaha :lol:

En Macboy is een zigeuner? Ik vond 'm al zo verdacht goed op het hammond-orgel :blink:
Laatst gewijzigd door Hielke op 11 nov 2012, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 23:49

Voor de test krijgen ze allemaal een presentje van BMW :lol:

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2012, 23:52

Volgens mij valt het ophemelen van de M135i wel mee. Ik als BMW man in hart en nieren ben echt niet bijzonder positief over de M135i,vind hem er goed uitzien in ogenschouw genomen dat de basis 1 serie echt heel lelijk is. Verder geloof ik het wel. Macboy is er als een blok voor gevallen, ik herken dat. Indertijd had ik precies hetzelfde met de 130i. Rationeel gezien hebben deze auto's niet zoveel waarde. Maar BMW weet heel goed de juiste snaar te raken bij de liefhebber die dit aanspreekt. Daarbij is deels de suggestie in de vorm van sportieve (M) goodies die de auto een sportief karakter meegeeft. Ik zie Macboy bijna klaarkomen op de M stoelen met blauw netvis ruitje. Dat is typisch Macboy. Dat zoekt hij in een sportieve daily. Natuurlijk pluist hij elke test uit over de M135i. Dat deed ik ook met de 130i. Je wilt graag bevestigd zien dat het ingezette pad van je droomkeuze te rechtvaardigen is. De M135i komt goed uit de testen. Een andere auto bijv. Een Renault komt misschien nog beter uit de test, maar dit zijn geen consumentenbond auto's. Een sportieve Megane is net zoveel emotie voor zijn doelgroep. Net als de M135i dat is voor zijn doelgroep. Vergelijkende testen zijn een beetje de sjeu voor ons soort gelul op forums ed.

Overigens kuddo's van mijn kant voor de sportieve weg die Renault volgt met zijn sportmodellen. Maar de doelgroepen liggen mijlenver uit elkaar.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2012, 23:56

Naast die sportieve Renaults ben ik trouwens ook heel benieuwd naar die Twizy.
Echt!

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 23:57

Snipe schreef:Naast die sportieve Renaults ben ik trouwens ook heel benieuwd naar die Twizy.
Echt!
Vind het een raar ding.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 nov 2012, 00:01

Luco schreef:
Snipe schreef:Naast die sportieve Renaults ben ik trouwens ook heel benieuwd naar die Twizy.
Echt!
Vind het een raar ding.
Dat komt natuurlijk door die achterwielaandrijving ;-)

Maar hij is superlicht en met hulp van Renault Sport bedacht. Ik ben er serieus benieuwd naar.

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 00:07

lolbroek :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 nov 2012, 00:09

Misschien wil Luco 'm testen.

Blijven de testers mooi in hun eigen categorie :tooth:

Joop

Bericht door Joop » 12 nov 2012, 00:13

Met als belangrijkste vraag: Will it drift? O yes!:

http://youtu.be/BFcGm6NYayI

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 00:17

Hielke schreef:Misschien wil Luco 'm testen.

Blijven de testers mooi in hun eigen categorie :tooth:
Nee joh, zon ding is veel te snel voor mij :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 nov 2012, 00:22

RVV schreef:Volgens mij valt het ophemelen van de M135i wel mee. Ik als BMW man in hart en nieren ben echt niet bijzonder positief over de M135i,vind hem er goed uitzien in ogenschouw genomen dat de basis 1 serie echt heel lelijk is. Verder geloof ik het wel. Macboy is er als een blok voor gevallen, ik herken dat. Indertijd had ik precies hetzelfde met de 130i. Rationeel gezien hebben deze auto's niet zoveel waarde. Maar BMW weet heel goed de juiste snaar te raken bij de liefhebber die dit aanspreekt. Daarbij is deels de suggestie in de vorm van sportieve (M) goodies die de auto een sportief karakter meegeeft. Ik zie Macboy bijna klaarkomen op de M stoelen met blauw netvis ruitje. Dat is typisch Macboy. Dat zoekt hij in een sportieve daily. Natuurlijk pluist hij elke test uit over de M135i. Dat deed ik ook met de 130i. Je wilt graag bevestigd zien dat het ingezette pad van je droomkeuze te rechtvaardigen is. De M135i komt goed uit de testen.
+1

Mooi geformuleerd en helemaal juist. Ophemelen valt best mee. Dat ik er enthousiast over ben wil niet zeggen dat iedereen dat is. Wilde gewoon die EVO test met de rest delen en zeker Luco niet overtuigen. Alleen dat onnodige negatieve gedoe begrijp ik nog steeds niet zo op fora. Een keer roepen dat je iets niet leuk vind prima, maar dat in elk draadje herhalen is gewoon kinderachtig en komt wat frustrerend over. Daar helpen die smileys niets tegen.

Heeft niks met mij te maken zal me aan mijn kont roesten wat anderen vinden, maar hou gewoon van een prettige sfeer en positiviteit. Negativiteit is nog nooit iemand verder mee gekomen in het leven. Blijf gewoon weg uit draadjes denk ik dan. Je ziet het in meerdere draadjes. Iemand is positief over auto X en dan komt er weer iemand die de auto tot op de bodem afzeikt. Nou wat een toevoeging.

En het meest irritante: de gemiddelde BMW bezitter is zelf juist lyrisch over de Megane. De benchmark FWD op hothatch gebied. Geen petrolhead die eraan denkt om deze auto af te kraken.

Waarom moet dat andersom dan wel het geval zijn ?

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 00:26

Macboy, nogmaals, ik kraak hem nergens af, als ik een aantal dingen neerzet die uit tests blijken is dat geen afkraken, als jij dat wel zo ziet kan ik niks aan doen.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het een slechte auto is of dat die lelijk is of dat die te duur is of wat dan ook.

Lees mijn eerste reactie nog maar eens op die van Ruben Macboy, volgens mij kraak ik daar niks af, jij reageert daar juist een beetje denigrerend op.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 07:31

Luco schreef:Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat die koopt, maar de bmw wordt juist opgehemeld vanwege zijn weggedrag, scherpe sturen, bochtensnelheid en noem maar op, dus er wordt geroepen dat men de keuze baseert op rijeigenschappen.

Als dan BLIJKT dat (in dit geval toevallig een megane) beter stuurt, scherper rijdt, beter bochtengedrag heeft, wordt er ineens van alles bijgehaald behalve de punten waar het volgens vele rijders juist om gaat.
Zeg dan gewoon dat je ondanks de mindere rijeigenschappen toch liever een duurdere bmw koopt ipv een goedkopere beter sturende auto.

Omdat het een bmw is
Dikgedrukt, en groot : waar blijkt dat dan? Bij twee journalisten van Autweek.nl dus. En de rest kunnen we dus gewoon vergeten? Die andere lovende tests? Daaruit blijkt dan niks? Iedere journalist is anders en 't zijn gewoon mensen. Dat CH er lovend over is tov een RS3. Dat EVO 'm op plaats 6 van de 10 zet in PCOTY 2012 en op de manier dan doet dan helemaal niet meer terzake?

GT86 lag er bij de PCOTY ook al gauw uit begreep ik. Ook zo'n opgehemeld apparaat hier. :tooth:

Maar!
Iedereen mag er 't zijne van denken(Megane is prima qua hardcore, maar vind 'm anoniem qua looks en niet zo mooi zelfs niet tov een 1 serie hoe ik 'm zag in 't autoweek filmpje... en fwd...zal wel, maar neh)
en dat is maar goed ook en nu 'n kop koffie. :coffee:
EDIT: Heb even gegoogled op Megane RS etc. En in 't wit is 't niks, MAAR in 't zwart/donkergrijs herzie ik mijn mening. Nette hothatch, heeft wel wat. Toch.

Oh ja: NS tijden van de M135i zijn er dacht ik nog niet. Ik denk dat je dat meevalt(want mildere nieuwe chassis setup) tov Von Shoarma in de 1M vs die profi Franse testrijder in de Megane. Kon dat beide niet met Von Shaorma?
Had Hielke in de 1M over de NS laten denderen en de kaarten lagen weer anders(8 min rond ) :df: :D
Don't be gentle it's a rental, he Hielke? Dat is Spaans voor dat men niet te gek moet doen met andermans spulen is mij verteld.

ONTOPIC LOL. M135i(vs de rest)
Laatst gewijzigd door Robin_NL op 12 nov 2012, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 07:51

Tuurlijk Robin,

Als een bmw op de ns sneller is dan een andere auto ligt het natuurlijk aan de fantastische kwaliteiten van de bmw en maakt het niet uit wie er achter het stuur zit.

Als een andere auto sneller is dan een bmw ligt het aan de fantastische kwaliteiten van de rijder en niet aan de auto.

:bag:

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 07:59

Luco, er is zoveel sneller dan een BMW ook op de Ring. Weten we beide.

Als ik echt loaded was reed ik allang geen BMW meer never ever. Echt niet. Geen M6/5 CSL . NUL.
Het is echt 'n compromis en 'n 1M is leuk en 'n 3er nu en 'n M135i en tja...

Vind gewoon de M135i wel geinig waarin ik shop.

Vind trouwens ook de Megane in een donkere kleur niet verkeerd. Serieus.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 nov 2012, 08:06

What the fuck, waars mijn post?!

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2012, 08:10

Bij de voordeur ?

ErikS

Bericht door ErikS » 12 nov 2012, 08:11

ik had een mooie verhaaltje getypt over 135 vs megane, uitkomst:

Voor 25K koop je de Ex ferdi; mijn keuze. :kikker:
(Mooier dan M135i, en net zo snel.)

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2012, 08:15

Als je 55k te besteden hebt ga je dat niet doen.
Garantie, nieuw, lekker fris , hipper , geen gezeik ( hopelijk.. ) , ect.

Imho.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 nov 2012, 08:19

dvh schreef:Als je 55k te besteden hebt ga je dat niet doen.
Garantie, nieuw, lekker fris , hipper , geen gezeik ( hopelijk.. ) , ect.

Imho.
Tuurlijk.
Ik zou wachten op een huisselectie M135i van 2 jaar oud.
Ook 2 jaar garantie, en de afschrijving lekker voor iemand anders.

Ik hoef niet percé een nieuwe auto samen te stellen, er zijn zat andere mensen die ook smaak hebben die ik graag een pak afschrijving laat betalen. Zakelijk kwa bijtelling zou het geen reet uitmaken natuurlijk..... Maar meer het 'bukken' gevoel hou ik niet zo van. genoeg gezien bij mijn pa en opa..... Sommige wagens waren ze gewoon 20 mille op kwijt in 1 jaar..... En toch stug weer inruilen... :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 12 nov 2012, 09:02

Snipe schreef:
Shakes schreef:LOL Sorry hoor zo'n Megane zal best leuk zijn maar een 135i gaat het nooit worden. Alsof de knoflookliefhebbers ook de doelgroep zijn waar BMW zich op richt.

Al was dat ding 40 seconden sneller op de Ring, Who cares?
Juist. Snelheid is leuk als je die 6.25 van Bellof wilt verbeteren en bij al het andere gaat het om smiles per mile. Ik denk dat een Megane dan niet in de buurt van een 135i komt, maar... de test van Autoweek die Luco eerder aanhaalde, is er ook als video. Daar komt die Megane er toch wel erg goed uit.
http://www.autoweek.nl/video/3115/bmw-m ... -rs-trophy
Vanaf 6:12. Wederom wordt er veel geluld in de marge hier (maakt df lezen overigens wel makkelijker).

Als daily zal de M135i onovertroffen zijn. Ook tov de 1M.

:wave:

:kikker:

en

:zwijntje:

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2012, 09:34

..... Maar meer het 'bukken' gevoel hou ik niet zo van. genoeg gezien bij mijn pa en opa..... Sommige wagens waren ze gewoon 20 mille op kwijt in 1 jaar..... En toch stug weer inruilen
Dat je 20 mille in een jaar kwijt bent aan afschrijving is 1 ding.. maar dat die 20 mille in de vorm van BPM en BTW etc.. linea recta naar de uitvreters in Nederland gaat in de vorm van uitkeringen dat is ondertussen onverteerbaar voor mij. Het buitesporige belastingregime op nieuwe auto's in de luxere prijsklasse is voor mij een reden om never meer een nieuwe auto te kopen. Het geleuter van het laatste hemd heeft geen zakken leg ik naast me neer. Want ik ga mijn zakken niet legen bij de uitvreters van Nederland. Daarbij zijn auto's de laatste 10 jaar zo goed geworden dat je rustig een paar jaar oude auto kunt kopen die nieuwwaardig aanvoelt.

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2012, 09:40

Overigens lees ik steeds terug dat de Renault Megane zo hard core is, dar geloof ik dan ook weer niks van. Dat die snel is, goed stuurt en sportief aanvoelt dat zal allemaal wel. Maar hij lijkt me geen R26R wat pas echt een hardcore variant was.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 nov 2012, 09:44

En juist dat valt weer mee denk ik. De r26.r had een zachtere onderstelafstelling dan de gewone r26/sport.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 nov 2012, 09:46

RVV schreef:Want ik ga mijn zakken niet legen bij de uitvreters van Nederland. Daarbij zijn auto's de laatste 10 jaar zo goed geworden dat je rustig een paar jaar oude auto kunt kopen die nieuwwaardig aanvoelt.
Is er de laatste 10 jaar ook iets veranderd aan patatvingers op het stuur, boterhamresten in het dasboardkastje en zaadvlekken op de achterbank? Want dat is een groter bezwaar tegen gebruikte auto's dan een eventueel gebrek aan kwaliteit.

Plaats reactie