Peugeot 106 Rallye: TE KOOP
- dvh
Re: Peugeot 106 Rallye gekocht
Daar komen voorlopig geen haren uit !
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Alleen de demper is van Simons, de rest maken we zelf pas op de auto. Onze ervaringen met Simons qua dempers is gewoon heel erg goed.Mark schreef:Is toch gewoon een Simons uitlaat?Nutkees schreef:
Hieronder een foto van de DFRacing uitlaat die wij in samenwerking met een partner fabriceren.
- Peric
Ik vind dat zó lelijk, als een demper nadrukkelijk in het zicht hangt. Dat had je bij de eerste Honda CRX-en ook, dan zag je die hele demper overdwars er onder hangen..Petrolhead Tom schreef:Ziet er niet gek uit moet ik zeggen al was ik zelf voor dit gegaan:
Vind het dubbele pijpje best leuk.
- Joopieboy
Alleen dempers, rest is zelf aan elkaar gelast.Mark schreef:Is toch gewoon een Simons uitlaat?Nutkees schreef:
Hieronder een foto van de DFRacing uitlaat die wij in samenwerking met een partner fabriceren.
Maar ziet er goed uit, staat hem goed!
- Robertdj
De 106 heeft geen uitsparing, dus je ontkomt er niet aan.Peric schreef:Ik vind dat zó lelijk, als een demper nadrukkelijk in het zicht hangt. Dat had je bij de eerste Honda CRX-en ook, dan zag je die hele demper overdwars er onder hangen..Petrolhead Tom schreef:Ziet er niet gek uit moet ik zeggen al was ik zelf voor dit gegaan:
Vind het dubbele pijpje best leuk.
Niet echt een fan van dubbele pijpjes onder een 106, deze zien er wel aardig uit, maar het "hoort" niet. Maargoed, het is Macboy z'n gebakje, dus hij moet lekker doen waar hij zin in heeft.

- Macboy
Ik heb natuurlijk redelijk schijt aan wat wel en niet hoort maar ik wil ook weer niet helemaal buiten de paden lopen. Mijn enige eis was iets dat afwijkt zonder dat het te sjonnie wordt. Een enkele pijp is wat de ware liefhebber zou doen. Dus ik was er vrij snel uit dat dit geen optie was. Een ovale pijp genoot dan ook mijn voorkeur. Maar een enkele grote ovale (of grote ronde) vond ik toch te sjonnie achtig. En die hele kleine pijpen met die demper eronder vond ik ook vrij lelijk. Dus eigenlijk kwam ik als vanzelf op twee kleine ovale pijpen. Was een beetje bang voor overkill maar na het zien van een preview foto was ik er wel uit. Bovendien komt er hopelijk ooit 180pk in dus dan mag het ook best toch ?
Ben toch wel verrast over de overwegend positieve reacties
Ben toch wel verrast over de overwegend positieve reacties

- Petrolhead Tom
Je hebt groot gelijk dat je zelf doet wat je wilt. Het is tenslotte jouw auto. Ben je al bezig om dat blok uit de koopjeshoek erin te takelen?
- Macboy
Inmiddels aardig wat vorderingen.
De uitlaat is al gemonteerd. Ook is achter een klein stickertje weggehaald. Nu nog de lelijke NL sticker en denk ik ook de overige belettering. Deze ziet er ook niet meer mooi uit dus kan er altijd weer nieuw achterop komen.
Achter zitten de nieuwe schijven en blokken er al op. Voor zullen deze week worden gemonteerd. Kennelijk heeft een of andere gare gek verkeerde borgbouten gebruikt voor de remschijven dus Kees zoekt daar nu een oplossing voor.
Verder zijn de Toyos TR-1 binnen en prachtig gemonteerd om de OZ velgen. Deze zien er daadwerkelijk subliem uit dus ben heel benieuwd hoe deze gaan staan. Als de remmen klaar zijn komen deze erop.
Ook is de stuurnaaf inmiddels binnen en het Sparco R325 stuurtje. Die zal het weekend gemonteerd worden.
Verder is er een lekkage bij het achterraam dus moet er even een nieuw rubbertje op maar die zijn misschien niet meer nieuw verkrijgbaar. Goed dat de auto buiten stond en het keihard regende zodat Kees dit opviel.
Powerflex zijn ook binnen maar nog niet compleet dus die zullen binnenkort gemonteerd worden waarbij meteen een roestbehandeling zal worden gedaan waar nodig.
Foto's volgen nog.
De uitlaat is al gemonteerd. Ook is achter een klein stickertje weggehaald. Nu nog de lelijke NL sticker en denk ik ook de overige belettering. Deze ziet er ook niet meer mooi uit dus kan er altijd weer nieuw achterop komen.
Achter zitten de nieuwe schijven en blokken er al op. Voor zullen deze week worden gemonteerd. Kennelijk heeft een of andere gare gek verkeerde borgbouten gebruikt voor de remschijven dus Kees zoekt daar nu een oplossing voor.
Verder zijn de Toyos TR-1 binnen en prachtig gemonteerd om de OZ velgen. Deze zien er daadwerkelijk subliem uit dus ben heel benieuwd hoe deze gaan staan. Als de remmen klaar zijn komen deze erop.
Ook is de stuurnaaf inmiddels binnen en het Sparco R325 stuurtje. Die zal het weekend gemonteerd worden.
Verder is er een lekkage bij het achterraam dus moet er even een nieuw rubbertje op maar die zijn misschien niet meer nieuw verkrijgbaar. Goed dat de auto buiten stond en het keihard regende zodat Kees dit opviel.
Powerflex zijn ook binnen maar nog niet compleet dus die zullen binnenkort gemonteerd worden waarbij meteen een roestbehandeling zal worden gedaan waar nodig.
Foto's volgen nog.
-
Dat blok zou ik voor geen goud willen.Petrolhead Tom schreef:Je hebt groot gelijk dat je zelf doet wat je wilt. Het is tenslotte jouw auto. Ben je al bezig om dat blok uit de koopjeshoek erin te takelen?
2500 euro, en heb je gezien hoe ranzig? Die filters zijn volgens mij in geen tijden schoongemaakt.
Lijkt me wel handig bij een 'performance' motor.
Voor 2500 euro koop je op rallye.nl een veul beter ITB'ed blok, als je ff de tijd heb......
- Gijs Evo
Dat het er vies uitziet komt door het stilliggen in een loods.
Ik ken dit blok, en gaat als vergif, erg duur spul ook met de DTA
Ik ken dit blok, en gaat als vergif, erg duur spul ook met de DTA

- Tim N
Dan zou je het toch ff toonbaar moeten maken voor de foto's....
- Joopieboy
Mja hoever wil je gaan? Motor wat door een ringetje gehaald kan worden en in een clean room in elkaar is gezet, of voor een acceptabel bedrag een dijk van een blok? Sowieso als je gaat overhangen zou ik zelf een beurtje doen. En voor de macboys hier even een paar bussen remmenreiniger over het blok en het is weer fris. :strong:
Maar goed, andere serieuze kant is wel dat als je het wilt verkopen het er wel een beetje netjes uit mag zien idd.
Maar goed, andere serieuze kant is wel dat als je het wilt verkopen het er wel een beetje netjes uit mag zien idd.

- Tim N
Als je je auto te koop zet, was en zuig je hem ook eerst netjes. (doet niet iedereen maar toch)
- Macboy
- Joopieboy
Mooi spul allemaal, en kijk je blij zijn met de velgen haha!
- Macboy
Nee dat is Kees wiens factuur net betaald werd 

- dvh
lol !
Mooi bakkie.. Leuk ook om hem zo te op te leuken/aanpassen.
Die velgen zullen top staan !
Mooi bakkie.. Leuk ook om hem zo te op te leuken/aanpassen.
Die velgen zullen top staan !
- Martijn M
Ik wil je velgen... Niet raar op kijken als ik ze een keer omruil 

- Gijs Evo
Je wilt gewoon ook zo'n pitspoes 

- GTRene
gaaf man, leuke spulletjes...
wanneer krijgen wij het uitlaat geluidje te horen?
wanneer krijgen wij het uitlaat geluidje te horen?

- Macboy
Vinden we hiervan ? Too much ? Too soon ?

Dan krijg je in de 106 dit effect dus

Dan krijg je in de 106 dit effect dus
-
Hahahahaha.
Mijn reactie snap je wel.
P.S. Too much FWIW.
Mijn reactie snap je wel.

P.S. Too much FWIW.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 12 nov 2012, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
Te blauw. Zwart is in mijn ogen mooier.
- Luco
Als je kuipstoelen wilt, een advies, koop goede en niet deze.
En ga goed proefzitten.
En ga goed proefzitten.
- GTRene
die bovenste lijken wel aardig, die daarna veuls te blauw en minder fraai type
en ach, wat is to soon
gewoon doen waar jij een smile van krijgt.
tis sowieso mooi als ze ook goed zitten ofcorse, je kan je dan iets meer op het rijden concentreren ipv op het niet te veel heen en weer glijden over de stoel.

en ach, wat is to soon

gewoon doen waar jij een smile van krijgt.
tis sowieso mooi als ze ook goed zitten ofcorse, je kan je dan iets meer op het rijden concentreren ipv op het niet te veel heen en weer glijden over de stoel.