zo dan...
vandaag dus men nwe katalysator-en onder men knorretje laten lassen, ik van allerlij nwe bouten en af-dichtringen gekocht....
slijpen ze hem er gewoon tussenuit en lassen ze hem onder de auto er tussen
anyway's, de oude kwam er tussen uit
ik was reuze benieuwd hoe die er uit zou zien, immers spuugde regelmatig stukjes titanium uit...
ik schrok me rot

links zat helemaal niks meer in en rechts nog een klein beetje
je kan ook goed zien hoe het verstopt kan zitten...(nu door de tijd gelukkig veel eruit geblazen) moet je nagaan toen ie nog niet zoveel eruit blies, en dat fladderspul de doorstroming enorm heeft geblokkeeerd! vandaar die iets meer dan 2 jaar dat ik dacht hij mist power (jaja dat verhaal) geen wonder
ook niet echt gezond voor men knorretje lijkt me, vandaar ook dat ie destijds ook wat zat met de temp e.d. vooral bij goed blazen, werkt dan niet verkoelend
en het gekke is, het is half katalysator en half demper
had ik nog nooit gezien, hebben ze bij/via Hartge heel apart gemaakt, ik dacht ow...krijg ik ook iets meer geluid waarschijnlijk, immers nu alleen een katalysator zonder dempert...
maar valt gelukkig mee, geluid is in elk geval weer wat ronder (zonder licht snisperen vanwege losse fladder titanium inhoud) en heb gevraagd of hij ff wilde kijken of de 2 moeren bij 1 cylinder wel goed vast zaten, ik kon daar niet bij....
zaten dus beide "los" ik hoorde hem daar al heel licht iets ander geluid, en lichte grijze roet sporen (licht lekken via de pakking) dus ff aan gedraaid en ook weer oke, hij zei dat kwam bij bepaalde andere BMW motoren ook al vaker voor,
misschien al die anderen ook eens na-draaien als ik eens weer op een brug sta

alhoewel ik bij de andere cilinders geen sporen van roet zag.
anyway, de foto's van men katalysator, de ene kant demper (eerste foto) en andere kant katalysator deel (2de foto)
die ene is helemaal leeg geblazen, de ander zo goed als, die man zei al, zow, dat is dan een krachtige motor dat die dat titanium eruit kan blazen (heb ik ook een paar jaar over gedaan

)
geen wonder dat ik de APK moeilijk door kwam, feb 2007 ging nog en daarna elk jaar steeds moeilijker
ooh, niet onbelangrijk, hij klinkt weer lekker
al zal die in theorie door het missen van die 2 x 15cm demper iets meer brullen?
ik heb wel het gevoel dat ie een tikkie bruter is qua geluid
als het maar niet te veul is op een circuit