RVS sport/race katalysator 200 en of 100 cpi

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Re: RVS sport/race katalysator 200 en of 100 cpi

Bericht door GTRene » 12 feb 2011, 12:59

zo, ik heb gisteren maar doorgezet en 2 nwe katalysatoren besteld, immers de oude zijn al heel lang slecht en hebben een hele tijd heel veel weerstand/restrictie opgebouwd (ook niet gezond) en de laatste tijd blaast ie er dat dure materiaal uit in flarden, dus hoog tijd.

deze zijn het geworden, ben toch maar voor de 200cpi gegaan to be safe.

Afbeelding
200cpi = Länge: 300mm

Anschlussrohr: 63,5mm Einlass/Auslass

Außendurchmesser: 101mm

Lamdaeinsatz: M18x1,5mm

200 CPSI High Flow Rennkat

T400 Edelstahlkörper

Top Qualität

OBD-tauglich Euro 3

Beschichtung: Platin-Rhodium-Palladium-AL2O3
mehr Leistung durch bis zu 85% weniger Rückstau
het mooie van deze zijn dat er de lambda aansluiting in zit die ik nodig heb, en de dikte 63.5mm voor aansluiten wat ik ook eronder heb...en slechts 101mm dik,
en das belangrijk ivm grondspeling en die stomme springbult hier in de straat,
als je die niet goed pakt (kunt pakken)of met extra gewicht in de auto over een bepaald punt daar rijd kan ie soms net de grond raken bij de kats (bult loopt daar iets extra omhoog in de bolling)
men oude katts hebben daardoor al schuurplekken opgelopen, die zijn ook iets van 100 of 110mm rond, dus dikker moet absoluut niet :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 12:47

heb ze al binnen :banaan:
zien er goed uit, geen tierelantiertjes, gewoon race katt's in de maat van men uitlaat en niet te dik :thumbup:

morgen maar eens even kijken wie het mij er tussen last, moet dan ook nog 2x 5cm 63.5mm buis hebben, maar dat hebben ze daar vast wel :D
heb ook al een lading nwe bouten en moeren en afdichtringen besteld, denk morgen binnen...dan moet het goed komen.
geluidje zal ook wel iets anders worden met de nwe katt, ben benieuwd :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 18:47

zo dan...

vandaag dus men nwe katalysator-en onder men knorretje laten lassen, ik van allerlij nwe bouten en af-dichtringen gekocht....

slijpen ze hem er gewoon tussenuit en lassen ze hem onder de auto er tussen :mrgreen:

anyway's, de oude kwam er tussen uit

Afbeelding

ik was reuze benieuwd hoe die er uit zou zien, immers spuugde regelmatig stukjes titanium uit...

ik schrok me rot :lol: links zat helemaal niks meer in en rechts nog een klein beetje :lol:
je kan ook goed zien hoe het verstopt kan zitten...(nu door de tijd gelukkig veel eruit geblazen) moet je nagaan toen ie nog niet zoveel eruit blies, en dat fladderspul de doorstroming enorm heeft geblokkeeerd! vandaar die iets meer dan 2 jaar dat ik dacht hij mist power (jaja dat verhaal) geen wonder :mrgreen:
ook niet echt gezond voor men knorretje lijkt me, vandaar ook dat ie destijds ook wat zat met de temp e.d. vooral bij goed blazen, werkt dan niet verkoelend :wink:

en het gekke is, het is half katalysator en half demper :hmmm:
had ik nog nooit gezien, hebben ze bij/via Hartge heel apart gemaakt, ik dacht ow...krijg ik ook iets meer geluid waarschijnlijk, immers nu alleen een katalysator zonder dempert...
maar valt gelukkig mee, geluid is in elk geval weer wat ronder (zonder licht snisperen vanwege losse fladder titanium inhoud) en heb gevraagd of hij ff wilde kijken of de 2 moeren bij 1 cylinder wel goed vast zaten, ik kon daar niet bij....
zaten dus beide "los" ik hoorde hem daar al heel licht iets ander geluid, en lichte grijze roet sporen (licht lekken via de pakking) dus ff aan gedraaid en ook weer oke, hij zei dat kwam bij bepaalde andere BMW motoren ook al vaker voor,
misschien al die anderen ook eens na-draaien als ik eens weer op een brug sta :mrgreen: alhoewel ik bij de andere cilinders geen sporen van roet zag.

anyway, de foto's van men katalysator, de ene kant demper (eerste foto) en andere kant katalysator deel (2de foto)

die ene is helemaal leeg geblazen, de ander zo goed als, die man zei al, zow, dat is dan een krachtige motor dat die dat titanium eruit kan blazen (heb ik ook een paar jaar over gedaan :wink: )
geen wonder dat ik de APK moeilijk door kwam, feb 2007 ging nog en daarna elk jaar steeds moeilijker :lol:

Afbeelding

Afbeelding

ooh, niet onbelangrijk, hij klinkt weer lekker :df:
al zal die in theorie door het missen van die 2 x 15cm demper iets meer brullen?
ik heb wel het gevoel dat ie een tikkie bruter is qua geluid :hmmm:
als het maar niet te veul is op een circuit :D

Joy

Bericht door Joy » 21 feb 2011, 18:53

Nou dat was niet voor z'n tijd zeg maar :D . Nu eigenlijk nog even je CO meten om te zien of het werkt.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 19:37

Joy schreef:Nou dat was niet voor z'n tijd zeg maar :D . Nu eigenlijk nog even je CO meten om te zien of het werkt.
:mrgreen: echt opperdepop of over de weg weg (geblazen)

Volgende week maandag APK, zat ook ff naar men linkerachterband te kijken...zal kiele kiele worden, maja moet toch binnenkort nwe banden, maar wilde die laten leggen op men nwe velgen, omdat de Hartge velgen gerenoveerd? moeten worden.
maar wilde dat na de APK doen :hmmm:
bij dat renoveren kunnen dan de oude banden af en kunnen ze er mee aan de slag...dan sla ik die velgen op als ze gereed zijn, bij men Hartge voor bumpert :mrgreen:
dan blijft dat allemaal mooi als ie ooit eens weg gaat.

hopelijk valt het mee met de keuring, lijkt me verder alles nog oke, afijn we zien wel :angel:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 feb 2011, 19:39

Wat voor velgen komen eronder dan?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 19:48

Petrolhead Tom schreef:Wat voor velgen komen eronder dan?
wel goed maar niet te duur :mrgreen:
en moet een breedset zijn, ik zit te denken en of ben bezig met de CSL look velgen...
hij lijkt dan wel steeds minder Hartge na ook de aangepaste M bumpert, maja kan het zo weer terug zetten, wil dat andere dure of moeilijk verkrijgbare niet voorgoed kwijt zijn, vandaar reparatie en dan stallen tot?
en zo kan ik in alle rust men velgen laten maken e.d.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 feb 2011, 19:49

Dat begrijp ik maar een auto waar dik 300 mee gereden wordt zou ik wel hele goede velgen onder willen hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 19:53

Petrolhead Tom schreef:Dat begrijp ik maar een auto waar dik 300 mee gereden wordt zou ik wel hele goede velgen onder willen hebben.
klopt, wil wel een merk velg, althans niet zomaar iets chinees :wink:
dus wel uit een fabriek waar goede producten weg komen, maar der hoeft geen BMW logo ofzo in :lol:

hier dat velgen zoek draadje, ik moet trouwens die man nog weer eens mailen die achter wat velgen info aanzat :mrgreen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 2&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 feb 2011, 14:32

zo die waren goed leeg!!

en idd een verstopte kat kan veel power opvreten... heb ik ook met mijn 318i gehad en nou heeft die al niet veel vermogen ( :mrgreen: ) maar met verstopte kat was hij niet vooruit te branden en werdt idd ook veel te heet na een stukje topsnelheid rijden.

de damp/rook sloeg onder de auto vandaan zo heet werdt de kat, bijna roodgloeiend :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2011, 14:46

:mrgreen: nu begrijp ik ook steeds beter waardoor ik destijds (lange tijd) met die power loss zat en hij soms eerder heet werd :lol:
en ik maar dingen vernieuwen die minder duur waren dan dit soort duurdere ingrepen (ok niet verkeerd natuurlijk), ik had wel verwacht dat de katt niet zo super werkte, maar geen flauw benul dat ie zo stuk was tot een paar maand geleden toen ik stukjes materiaal geklemd in men demper vond, maja toen was het meeste er al uit :mrgreen:
men arme motor e.d. , nu is dat deel gelukkig weer oke, een zorg minder :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 feb 2011, 15:24

Toch zou ik het in de gaten houden, het is nu wel duidelijk hoeveel kracht er op zo'n kat komt te staan en je weet natuurlijk niet hoe lang deze mee gaan. Hopen dat ze het weer een paar jaar vol houden! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2011, 15:40

Inderdaad, het blaast harder dan gedacht...die monteur verbaasde zich ook al daarover, en zei hey titanium...en dan verwrongen en aan stukken gescheurd :mrgreen:
moet ook nog men linker einddemper nakijken, lijkt of iets geblokt zit ergens...kan in elk geval een stuk pvc buis wel makkelijk in de rechter demper drukken en voorbij de flens naar dat katt pijp zeg maar, echter in de linker knalpot kom ik ongeveer tot de flens, en met veel moeite en draaien kom ik er net door, kan ook wat anders zijn omdat die iets anders loopt dan de rechterpijp :mrgreen:
maar wil het wel meer zeker weten nu :D
je belast anders de motor onnodig, trouwens hij blaast wel mooier in z'n geheel, niet dat die dat slecht deed, maar tis net iets beter ook :thumbup:

zal mij benieuwen op Assen TT, ik neem die korte insteek alu "dempers" to be sure mee.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 10 nov 2012, 20:07

Hee naamgenoot..ik ben op zoek naar een RVS race-katalysator...heb laatst eentje gekocht bij Powersprint en dacht dat deze van RVS was (stond ook zo vermeld op een Nederlandse website..), maar dit blijkt eentje te zijn van staal. Deze mag ik terugsturen en krijg dan het aankoopbedrag terug...maar nu op zoek naar een RVS exemplaar.

In jouw post heb je een specs-lijst onder de foto van de kat en daarin staat inderdaad dat hij van RVS is, maar als ik kijk op de website, dan staat dat er niet meer bij. Jij hebt deze kat toch? :

http://www.international-speed-parts.de ... -cpsi.html

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2012, 20:19

ja klopt, heb er 2 van...
neem aan dat die van RVS zijn :tooth:

leek wel zo en de RVS lasser die hem er tussen laste zei er ook verder niks van.

edit: ik zie nu idd in men startpost staat nog
T400 Edelstahlkörper
er bij...en nu niet meer, das wel vreemd...misschien andere leverancier nu? dan maar eerst een mailtje er aan wagen to be sure.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 10 nov 2012, 20:34

GTRene schreef:ja klopt, heb er 2 van...
neem aan dat die van RVS zijn :tooth:

leek wel zo en de RVS lasser die hem er tussen laste zei er ook verder niks van.

edit: ik zie nu idd in men startpost staat nog
T400 Edelstahlkörper
er bij...en nu niet meer, das wel vreemd...misschien andere leverancier nu? dan maar eerst een mailtje er aan wagen to be sure.
Precies, dat was ook de reden dat ik het hier maar ff vraag :D
Maar ik zal ze ff mailen...thanks!

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2012, 20:42

hij is in elk geval niet duurder ;-)
zag al die in NL is 200 per stuk, je bent in elk geval goedkoper uit, benieuwd waarom dat type staal er nu niet meer bij staat.

ik had ze vorig jaar daar voor 119.20,- per stuk dus iets van 238,40 + 18,-euro verzend kosten zag ik.
maja alle grondstoffen zijn wat duurder geworden.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 nov 2012, 09:10

@Rene,

Als je het geen probleem vind om richting Noord-Holland te rijden, kunnen wij je ook voorzien van hele goede racekats voor een hele mooie prijs en tevens kunnen we dit voor je monteren.

Als je meer wil weten, stuur dan maar even een PB met je wensen.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 11 nov 2012, 16:44

Hoi Nutkees!

Montage ga ik zelf doen...is namelijk voor de Lupo en die rijdt nogal...euh...niet :df:
Ook vind ik het leuker om zoveel mogelijk zelf te maken. Maar als ik het geld van deze stalen kat weer terug heb gekregen moet ik wel weer op zoek naar een RVS kat. Jij verkoopt die dus?

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 nov 2012, 17:43

René Kloeze schreef:Hoi Nutkees!

Montage ga ik zelf doen...is namelijk voor de Lupo en die rijdt nogal...euh...niet :df:
Ook vind ik het leuker om zoveel mogelijk zelf te maken. Maar als ik het geld van deze stalen kat weer terug heb gekregen moet ik wel weer op zoek naar een RVS kat. Jij verkoopt die dus?

Wij verkopen inderdaad RVS kats, stuur anders even een pb met je wensen qua maatvoering en uitvoering en dan kan ik even kijken wat we hebben liggen.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 11 nov 2012, 21:31

Gewoon LPG erin. Hoef je ook niet te rommelen met katalysatoren voor de APK.
:tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 nov 2012, 11:16

René, hoe is het eigenlijk afgelopen met je CO waardes? Hier lezen we nieks meer over. Ik ben tzt ook toe aan een neiuwe kat denk ik. Het is bij mij ook hakken over de sloot iedere keer.

Haal je nu makkelijk je emissie eisen met 0% CO?

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2012, 12:20

makkelijk is het nooit met zo'n auto :mrgreen:

het ging wel gemakkelijker, doch ze werken daar ook niet echt slim...

als ik daar aankom is de uitlaat net een beetje op temp, ik stel dan voor eerst de Co te meten omdat alles echt warm moet zijn, maar nee dat willen ze niet daar, hebben een ritme rondje denk en zeggen dat valt wel mee denkende aan hun doorsnee familie auto's en hun hebben heus wel verstand van auto's een beetje "boos" naar mij kijkende als van, hoe durf je dat ons voor te stellen....(2 van die figuren daar, helaas de "chefs")
das wel dom want als ie aan het eind van de keuring dan naar die andere ruimte gaat voor de koplampen afstelling en remmen en Co dan is ie weer koud en moet alles eerst weer opgewarmd worden voor de waarden goed zijn.
en dus onnodig tijd en gassen denk ik dan, magoed...ik zeg het de volgende keer niet meer en ga daar snel een autoblad pakken en wat lezen met een kopje choco om men bloeddruk niet te hoog te laten gaan :D

Plaats reactie