Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogelijk?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Robin Hartog » 06 nov 2012, 19:49

Rebel schreef:David, ik heb geen idee. Ik vind het zelf een afzichtelijk lelijk ding, maar het leek me wel leuk om Nandor zo'n ding aan te smeren ;-)

Overigens voor de echte liefhebbers: http://www.flatpanelshd.com/
De beste TV/flatscreen-site op het internet. Hier staan alle testen en reviews op van de meeste tv's.
Daar kan Tweakers niet aan tippen.

Tot slot over Media Markt, ik heb er nog nooit iets gekocht, maar 3 keer terug gaan voor een mankement? Geweldig :D en dan vervolgens een nieuwe leveren? Belachelijk. 2 keer is al meer dan voldoende om de koop eenzijdig te ontbinden. Product retour, en geld terug. Sommige mensen laten gewoon met zich sollen door gebrek aan kennis.
Succes daarmee! :thumbup:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 19:54

Geen punt hoor Robin, heb er ruime ervaring in zowel als verkopende als kopende partij ;-)
Zoals ik al zei, sommige mensen hebben totaal geen idee wat hun rechten zijn op dit gebied.
But be my guest, en ga gerust 3 keer terug naar Media Markt met je nieuwe product en blijf vooral aardig :D

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door HansD » 06 nov 2012, 21:32

Gelukkig hebben we Rebel op dit forum voor de broodnodige kennis en niveau. Zo is er toch nog hoop voor ons paupers.

In het wetboek staat niet exact hoe vaak een product gerepareerd mag worden. In de electronicahandel (zoals Robin en ik weten) is 3 keer gebruikelijk voordat een product omgeruild wordt. Het kan ook na 2x maar 3x is gebruikelijk.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 21:50

Max....., thx dat je me bijvalt. "het kan ook na 2 keer..."
Daarnaast zou ik zeker niet voor een omruiling gaan, aangezien we spreken van een eenzijdige ontbinding van het koopcontract. Maar nogmaals, eenieder moet het op zijn wijze doen.

Laten we de consument maar vooral niet slimmer maken dan nodig is...
Dus gewoon aansluiten in de rij bij de Media Markt klantenservice.....lijkt me inderdaad het beste :thumbup:
Of misschien beter voorkomen dan genezen en gewoon geen Sjamsoeng kopen

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Bram » 06 nov 2012, 21:53

Je loopt echt ontzettend dom en verheven uit je nek je lullen. Is dat je handelsmerk hier op DF, of steek je gewoon zo in elkaar?

Online
Richardt.
Berichten: 6784
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Richardt. » 06 nov 2012, 21:55

Ach ja, hier al een aantal jaren een drietal Panasonic plasma's staan en ongeveer twee jaar lang een Samsung LED.

Er is vast beter te krijgen. Maar voor het geld zijn het meer dan prima TV's. Aangesloten en nog nooit wat mee gehad.

Kun je wel voor een paar duizend een dure Sony/Philips of nog duurder merk kopen. Maar ik denk dat die verhouding nogal scheef ligt qua prijs/kwaliteit.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 22:22

partyondude schreef:Je loopt echt ontzettend dom en verheven uit je nek je lullen

Nee dit soort taalgebruik is stukken minder dom en verheven....? :lol:


In plaats van dat mensen hier iets van willen opsteken of me om voorbeeld-brieven c/q voorbeelden vragen, krijg je meteen bij de eerste post de volle laag. Prachtig hoe iedereen hier ineens rechten heeft gestudeerd en compleet op de hoogte is van dit soort zaken. Vind je het dan gek dat ik er nieteens meer serieus op in ga.

Ik kan er toch ook niks aan doen dat ze bij Samsung zoveel klachten hebben Partydude... :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11999
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door WJ » 06 nov 2012, 22:33

B&O zijn plasma schermen komen van Panasonic en de LCD's van Samsung.


Anyway, OT;

Wat Robin al zei, Apple TV met XBMC werkt wel prettig.
Ik zelf ben ook wel benieuwd wat ik straks kan met Ouya, word in de markt gezet als game console op Android 4.x maar kan best wel eens een interessant media centertje zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door HansD » 06 nov 2012, 22:50

Prachtig hoe iedereen hier ineens rechten heeft gestudeerd en compleet op de hoogte is van dit soort zaken
Ik heb geen rechten gestudeerd maar ben wel een leverancier van oa MM/Saturn en de contactpersoon op holdingnivo. Ik ga ervan uit dat ik wel een beetje weet hoe ze werken :wink: . Ik heb bijv de SLA met ze afgesproken, na de 3e keer defect binnen de garantieperiode crediteren we en kan de consument zijn geld terug krijgen of een nieuw product.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Robin Hartog » 06 nov 2012, 23:08

HansD schreef:
Prachtig hoe iedereen hier ineens rechten heeft gestudeerd en compleet op de hoogte is van dit soort zaken
Ik heb geen rechten gestudeerd maar ben wel een leverancier van oa MM/Saturn en de contactpersoon op holdingnivo. Ik ga ervan uit dat ik wel een beetje weet hoe ze werken :wink: . Ik heb bijv de SLA met ze afgesproken, na de 3e keer defect binnen de garantieperiode crediteren we en kan de consument zijn geld terug krijgen of een nieuw product.
Dat was ik dan weer niet, maar wel 5 jaar ervaring in de winkel zelf. Honderden gevallen afgehandeld (BCC) en er bestaan gewoon per winkelketen afspraken over, klaar. Vrijwel overal is het na 3 keer zoals Hans al zegt.

Wellicht werkt het anders bij B&O dealers, dat weet ik niet. ;)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 23:08

Nogmaals als je echt serieus een nieuwe TV overweegt moet je zeker eens op : http://www.flatpanelhd.com kijken. Rasmus Larsen haalt ieder toestel uit elkaar en vergelijkt de standaard intellingen met de gecalibreerde instellingen. Verder blijft hij altijd objectief. Uiteraard is B&O niet de beste keus. Heb ik ook nooit beweerd, sommige mensen zien graag woorden en zinnen die in hun straatje passen ;-)

Wat mij wel opviel was dat net als op een Imac de aan weerszijden ontspiegelde glasplaat overdag minder last heeft van reflectie als menig "mat" tv-scherm.
Uiteindelijk zijn er maar een klein aantal LCD scherm-fabrikanten, maar de uiteindelijke kleur/contrast weergave wordt bepaald door de TV-fabrikant. Rasmus test al deze waarden. Hoe zwart is het zwart, etc. Daarnaast zijn er nog zoveel technologieen die voor beeldverbetering zorgen. Iedere fabrikant heeft hiervoor zijn eigen benadering. De beste TV bestaat niet. Het blijft altijd een compromis tussen vormgeving, beeldweergave, geluid, prijs, opties, etc. Ook dit is allemaal te lezen op de website van Rasmus, die regelmatig een nieuw type tv aangeboden krijgt van een fabrikant/importeur om te testen.

Hans, allereerst bepaald een groothandel c/q fabrikant niet waneer een klant recht heeft op nieuw of geld terug.
De koop is gesloten tussen de consument en de winkelier. Vaak verschuilen winkeliers zich achter fabrikanten. Als iemand een product koopt en dit binnen zeer korte tijd terug moet ter reparatie, hoeft hij hier geen genoegen mee te nemen. Als een product op zeer korte tijd voor een tweede keer weer ter reparatie moet, dan voldoet het product niet aan de verwachting en moet hij het koopcontract eenzijdig ontbinden. We hebben het uiteraard niet over een product dat al anderhalf jaar in gebruik is.
Eigenlijk raad ik iedereen aan om een rechtsbijstandsverzekering te nemen, als je dan dergelijke problemen hebt, is vaak een simpel telefoontje al verhelderend over hoe te handelen.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Robin Hartog » 06 nov 2012, 23:09

Rebel schreef:Nogmaals als je echt serieus een nieuwe TV overweegt moet je zeker eens op : http://www.flatpanelhd.com kijken. Rasmus Larsen haalt ieder toestel uit elkaar en vergelijkt de standaard intellingen met de gecalibreerde instellingen. Verder blijft hij altijd objectief. Uiteraard is B&O niet de beste keus. Heb ik ook nooit beweerd, sommige mensen zien graag woorden en zinnen die in hun straatje passen ;-)

Wat mij wel opviel was dat net als op een Imac de aan weerszijden ontspiegelde glasplaat overdag minder last heeft van reflectie als menig "mat" tv-scherm.
Uiteindelijk zijn er maar een klein aantal LCD scherm-fabrikanten, maar de uiteindelijke kleur/contrast weergave wordt bepaald door de TV-fabrikant. Rasmus test al deze waarden. Hoe zwart is het zwart, etc. Daarnaast zijn er nog zoveel technologieen die voor beeldverbetering zorgen. Iedere fabrikant heeft hiervoor zijn eigen benadering. De beste TV bestaat niet. Het blijft altijd een compromis tussen vormgeving, beeldweergave, geluid, prijs, opties, etc. Ook dit is allemaal te lezen op de website van Rasmus, die regelmatig een nieuw type tv aangeboden krijgt van een fabrikant/importeur om te testen.

Hans, allereerst bepaald een groothandel c/q fabrikant niet waneer een klant recht heeft op nieuw of geld terug.
De koop is gesloten tussen de consument en de winkelier. Vaak verschuilen winkeliers zich achter fabrikanten. Als iemand een product koopt en dit binnen zeer korte tijd terug moet ter reparatie, hoeft hij hier geen genoegen mee te nemen. Als een product op zeer korte tijd voor een tweede keer weer ter reparatie moet, dan voldoet het product niet aan de verwachting en moet hij het koopcontract eenzijdig ontbinden. We hebben het uiteraard niet over een product dat al anderhalf jaar in gebruik is.
Eigenlijk raad ik iedereen aan om een rechtsbijstandsverzekering te nemen, als je dan dergelijke problemen hebt, is vaak een simpel telefoontje al verhelderend over hoe te handelen.
Hij moet helemaal niets. De winkelier heeft daarin ook rechten hoor. Sterker nog; als de winkelier daar regels over heeft opgesteld, kun je brieven sturen wat je wilt, je gaat het niet winnen.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 23:17

Robin Hartog schreef:
HansD schreef:
Prachtig hoe iedereen hier ineens rechten heeft gestudeerd en compleet op de hoogte is van dit soort zaken
Ik heb geen rechten gestudeerd maar ben wel een leverancier van oa MM/Saturn en de contactpersoon op holdingnivo. Ik ga ervan uit dat ik wel een beetje weet hoe ze werken :wink: . Ik heb bijv de SLA met ze afgesproken, na de 3e keer defect binnen de garantieperiode crediteren we en kan de consument zijn geld terug krijgen of een nieuw product.
Dat was ik dan weer niet, maar wel 5 jaar ervaring in de winkel zelf. Honderden gevallen afgehandeld (BCC) en er bestaan gewoon per winkelketen afspraken over, klaar. Vrijwel overal is het na 3 keer zoals Hans al zegt.

Wellicht werkt het anders bij B&O dealers, dat weet ik niet. ;)
Daarom moet je bij zulke grote ketens wegblijven. Beter is om bij een goede plaatselijke radio en tv zaak te kopen. Vaak scheelt het niet eens zoveel meer. Goedkoop is vaak duurkoop. Maar tegenwoordig is het vanzelfsprekend dat men een TV bij Media Markt/Saturn koopt. Totdat het mis gaat, dan komt "service" pas aan het licht.
Bij B &O, Loewe, Philips (duurdere modellen) werkt het inderdaad anders. Daar zal ten alle tijden de TV thuis gerepareerd worden. De monteur heeft alles bij zich om dit ter plaatse op te lossen. Net als een monteur van keuken apparatuur ( Miele, Gaggenau, Siemens, etc)

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door HansD » 06 nov 2012, 23:26

Zucht.

Laatste keer dan, we hebben Nandors draadje al genoeg gekaapt.
allereerst bepaald een groothandel c/q fabrikant niet waneer een klant recht heeft op nieuw of geld terug.
De koop is gesloten tussen de consument en de winkelier.
Klopt. De winkelier/verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie. Alleen heeft zo'n beetje elke retailer afspraken met leveranciers hierover.
Als iemand een product koopt en dit binnen zeer korte tijd terug moet ter reparatie, hoeft hij hier geen genoegen mee te nemen.
Dat binnen zeer korte tijd heb je niet eerder gemeld, dat kan het verhaal veranderen. Als een product binnen zeer korte tijd (zeg 2 weken) kapot is is het een DOA en ruil ik hem idd direct om.
Als een product op zeer korte tijd voor een tweede keer weer ter reparatie moet, dan voldoet het product niet aan de verwachting en moet hij het koopcontract eenzijdig ontbinden.
Doe mij eens een wettekst waar dit in staat. Wat vind je overigens een zeer korte tijd? Ik vermoed dat je het conformiteitsbeginsel bedoeld maar dat is toch echt iets anders.

Garantie in NL is minimaal 2 jaar. Is het product binnen 6 maanden kapot gaat de wet ervan uit dat het probleem al aanwezig was, de winkelier/leverancier moet dan aantonen dat het apparaat ondeugdelijk gebruikt is bij een dispuut.
Van 6 maanden tot 2 jaar is het aan de consument om aan te tonen dat het apparaat juist gebruikt is bij een dispuut.
Na 2 jaar gaat het conformiteitsbeginsel in wat zoveel wil zeggen als een redelijke verwachting die een consument mag hebben van het apparaat. Bij een wasmachine mag je er bijv vanuit gaan dat de lagers langer meegaan dan 3 jaar of x wasbeurten. Gaan ze toch binnen die periode kapot worden de kosten gedeeld volgens een tabel van de economische levensduur (die levensduur is voor elke categorie apparaten anders). Elke partij neemt dan een gedeelte van de kosten voor zijn rekening, hoe ouder het apparaat hoe meer de verhouding richting de consument opschuift.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 23:27

Robin. Er staat de consument "moet" dan het contract eenzijdig ontbinden. De consument "moet" dan actie nemen. Een winkelier moet niks. Lees het wel ff goed, of verdiep je anders in het begrip, eenzijdig koopcontract ontbinden.

Al heb ik bij jou de indruk dat het niet veel uitmaakt wat ik type. Jij bent consequent altijd tegen mijn posten :D
Audi moet BMW zijn, blauw moet groen zijn, en Apple TV3 moet AppleTV2 zijn. 4 moet 7 zijn, en dinsdag moet zondag zijn. En als iemand commentaar geeft sta jij als eerste klaar om te lachen en nog eens extra commentaar te geven. :D maar ook dat hoort bij een forum, so no problem, i can handle it.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door HansD » 06 nov 2012, 23:32

Daarom moet je bij zulke grote ketens wegblijven. Beter is om bij een goede plaatselijke radio en tv zaak te kopen.
Ik heb met Expert, United retail, EP ed dezelfde afspraken als met de ketens.
Bij B &O, Loewe, Philips (duurdere modellen) werkt het inderdaad anders. Daar zal ten alle tijden de TV thuis gerepareerd worden. De monteur heeft alles bij zich om dit ter plaatse op te lossen.
Ik heb ook bij een leverancier gewerkt die aan huis repareerde. Dat was een kostenkwestie, het was goedkoper dan heen en weer sturen :wink: . Overigens betaal je je bij Loewe en B&O heel dik voor die service. Vastgestelde verkoopprijzen en componenten van 3th party leveranciers die ook in veel goedkopere producten zitten. Het is maar waar je voor kiest. Philips TV bestaat al niet meer, heeft Philips al een tijdje geleden verkocht.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door HansD » 06 nov 2012, 23:40

http://www.conformiteit.nl/conformiteitsbeginsel.html

Dat voorbeeld van die lagers is puur toeval :D . ik had dit stukje niet gelezen voor mijn vorige post.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 06 nov 2012, 23:41

Hans bedankt dat je me op een aantal punten gelijk geeft. Ik denk inderdaad dat we appels met peren zitten te vergelijken want je komt nu met voorbeelden die wederom niet relevant zijn.

Ik hoop dat Nandor ver weg blijft bij zaken als Media Markt, BCC, etc en dat hij de moeite neemt om eventueel de site die ik gepost heb eens te bekijken. Misschien helpt het hem in zijn keuze.

P.s. Philips heeft overigens nooit eigen mensen gehad die de reparaties uitvoerden. Dit werd uiitgegeven aan een extern bedrijf. Dit functioneert nog steeds zo. Ondanks de verkoop, zal Philips als merknaam niet verdwijnen van de TV's.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Rebel » 07 nov 2012, 00:03

HansD schreef:
Overigens betaal je je bij Loewe en B&O heel dik voor die service. Vastgestelde verkoopprijzen en componenten van 3th party leveranciers die ook in veel goedkopere producten zitten.

Wat een onzin :D dit zijn zulke stereotype opmerkingen omtrent deze merken. Meestal uit de mond van mensen die dergelijke producten nog nooit hebben gehoord of gezien in het echt.
Als het om auto's gaat, dan moet het een BMW of Porsche zijn. Maar als het om een TV gaat dan kiezen we massaal voor Hyundai of Kia. Prachtig :lol:

Tom
Berichten: 22365
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Tom » 07 nov 2012, 00:19

Rebel schreef:
Daarom moet je bij zulke grote ketens wegblijven. Beter is om bij een goede plaatselijke radio en tv zaak te kopen. Vaak scheelt het niet eens zoveel meer. Goedkoop is vaak duurkoop. Maar tegenwoordig is het vanzelfsprekend dat men een TV bij Media Markt/Saturn koopt. Totdat het mis gaat, dan komt "service" pas aan het licht.
En wat doet zo'n plaatselijke radio en tv zaak met een kapotte tv? Alsof die ze nog zelf kunnen repareren, die tijd is ook wel voorbij nu elke fabrikant 50 modellen voor elke niche heeft met elk jaar weer een modelupdate. Een ruime voorraad hebben dat soort zaken ook niet meer dus dan is terugsturen de enige oplossing.

Mijn ervaring is dat je bij een Mediamarkt eerder een nieuw product meekrijgt (want die hebben voorraad). Natuurlijk zijn het schreeuwerige dozenschuivers met (vaak) weinig inhoudelijke kennis maar toegevoegde waarde van die lokale zaakjes zie ik niet zo. Misschien voor bejaarden die advies willen zonder drukte om zich heen en er een vertrouwd gevoel bij hebben omdat Sjaakie de eigenaar dat ding verkoopt. Echte service zal er wellicht nog zijn in het hogere segment (B&O, Loewe etc.), voor een standaard Philips/Sony/Samsung/etc. boeit het m.i. weinig waar je die koopt... service=terugsturen of (als er voorraad is) direct omruilen.

Verder boeien tv's mij niet zo en wat er uitgezonden wordt nog minder. Grabbel elke week zo'n duitse porno dvd a 3 euro uit die mediamarkt bakken maar de aftiteling haal ik meestal niet, daarna gaat de tv weer uit. Dus ik kan je niet helpen nandor.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Shakes » 07 nov 2012, 06:43

LOL

Ach de kennis haal je hiervandaan en daarmee ga je shoppen. Times have changed!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door dvh » 07 nov 2012, 07:55

Als ik die dure shit koop ga ik er niet eens vanuit dat service nodig is ivm de o zo hoge kwaliteit ervan..

In onze markt gaat 'duur > betere service' vlieger vaak niet op. Sowieso is het maar net waar je komt en wie je spreekt en helpt. De service is dus afhankelijk van de persoon en niet van het bedrijf.

Vaak kan er een hoop, maar willen ze weinig ( personeel ).

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Downforce Hans » 07 nov 2012, 08:33

Die Rebel zit gewoon naar een Samsung scherm te kijken zonder dat hij het wist...... :roflol:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door Robin Hartog » 07 nov 2012, 08:40

@dvh: Het is wel logisch natuurlijk dat je betere service krijgt bij B&O/Loewe, merken zijn veel kleiner dan Philips/Samsung en kunnen daarom op het eerste gezicht betere service leveren. Maar het blijven elektronische apparaten dus er kan altijd wat stuk gaan. ;)

@Rebel: Zal wel een reden voor zijn dan he. ;)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Tv/streaming/internet/Apple Tv/ Wat is er allemaal mogel

Bericht door dvh » 07 nov 2012, 09:15

Het is wel logisch natuurlijk
Hoi Robin :)

Ik ken de electronica business niet. Maar geheel logisch lijkt het me niet.
Waar een kleine fabrikant dure materialen gebruikt voor een hoogwaardig product zal deze meer kosten hebben aan eenzelfde product dan een massaproducent.

Als het gaat om het weggeven van service, als in materiaal. Dan zal het veel minder pijn doen bij de massaproducent dan bij de kleine frabikant, gezien dit hem vele malen minder kost.

Als in naar mijn eigen handel kijk liggen de verhoudingen anders.
Qua brillenglazen vissen we allemaal uit dezelfde vijver. Echter, hoe meer je af neemt hoe goedkoper het wordt. Het is voor mij daarom ook geen enkel probeem om gratis service te verlenen. ( ik voel het simpelweg niet - of veel minder ) dan een particulier. Die betaald het veelvoudige voor eenzelfde product en zal daarom wat sneller altenatieven verzinnen om maar niet te hoeven vervangen. Simpelweg kostenbesparing.

Wel de foute besparing imho, want eenmaal besparen en een klant nooit meer terug krijgen kost veel meer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Gert-jan, Joost H., MParallel, Peter-Paul, RS-Ron, tomgtr, vigilante en 7 gasten