Nogmaals als je echt serieus een nieuwe TV overweegt moet je zeker eens op :
http://www.flatpanelhd.com kijken. Rasmus Larsen haalt ieder toestel uit elkaar en vergelijkt de standaard intellingen met de gecalibreerde instellingen. Verder blijft hij altijd objectief. Uiteraard is B&O niet de beste keus. Heb ik ook nooit beweerd, sommige mensen zien graag woorden en zinnen die in hun straatje passen
Wat mij wel opviel was dat net als op een Imac de aan weerszijden ontspiegelde glasplaat overdag minder last heeft van reflectie als menig "mat" tv-scherm.
Uiteindelijk zijn er maar een klein aantal LCD scherm-fabrikanten, maar de uiteindelijke kleur/contrast weergave wordt bepaald door de TV-fabrikant. Rasmus test al deze waarden. Hoe zwart is het zwart, etc. Daarnaast zijn er nog zoveel technologieen die voor beeldverbetering zorgen. Iedere fabrikant heeft hiervoor zijn eigen benadering. De beste TV bestaat niet. Het blijft altijd een compromis tussen vormgeving, beeldweergave, geluid, prijs, opties, etc. Ook dit is allemaal te lezen op de website van Rasmus, die regelmatig een nieuw type tv aangeboden krijgt van een fabrikant/importeur om te testen.
Hans, allereerst bepaald een groothandel c/q fabrikant niet waneer een klant recht heeft op nieuw of geld terug.
De koop is gesloten tussen de consument en de winkelier. Vaak verschuilen winkeliers zich achter fabrikanten. Als iemand een product koopt en dit binnen zeer korte tijd terug moet ter reparatie, hoeft hij hier geen genoegen mee te nemen. Als een product op zeer korte tijd voor een tweede keer weer ter reparatie moet, dan voldoet het product niet aan de verwachting en moet hij het koopcontract eenzijdig ontbinden. We hebben het uiteraard niet over een product dat al anderhalf jaar in gebruik is.
Eigenlijk raad ik iedereen aan om een rechtsbijstandsverzekering te nemen, als je dan dergelijke problemen hebt, is vaak een simpel telefoontje al verhelderend over hoe te handelen.