Jasper,
Leuk project. Brengt weer een heleboel herinneringen boven. Heb in 1998 ook een FM2 op mijn toenmalige MX-5 gemonteerd (was de 2e afnemer). Veel vermogen en veel geleerd. Het product was toenertijd nog redelijk in ontwikkeling.
Voor de meting van de waarden voor je LINK ECU gebruik je toch de MAP sensor (klein zwarte kastje) voor de juiste waarden naar je ECU? Of is dit voor de NB versies veranderd?
Krijg je het stationair toerental een beetje onder controle? Zowel warm als koud?
Nico
Mazda MX-5 Flyin' Miata Turbo - Flinke update pagina #2!
- mevistox5
- mevistox5
Re: Mazda MX-5 Flyin' Miata Turbo - Flinke update pagina #2!
BTDT. Heb op enig moment naast de MX5 (met FM2 turbo) een Subaru GTT aangeschaft. Twee verschillende wagens, echt. Qua wegligging kan de Scooby niet tippen aan een MX-5, maar bv rijden in de regen gaat een stuk relaxter. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar met mijn MX-5 ging ik in de regen eerst behoudzaam de bocht om en gaf dan gas. En dat terwijl er ook een 1,5 weg frictieplaten slipdifferentieel was gemonteerd. En als je in de stromende regen je met 60 in de derde versnelling gas geeft en je hoort alleen maar de wielen spinnen en voelt de kont zwabberen is ook niet prettig met wagens om je heen. En dit lag zeker niet aan de banden!JasperM schreef: Maar, langzaam aan begin ik toch weer te denken aan een vervanger. Niet een S2000 dit keer, maar iets wat meer praktisch is, in aanschaf wat goedkoper is en tevens wat beter geschikt is om als beginner op het circuit te rijden. (1 a 2 trackdays per jaar, casual)
Ik heb een heel vreemd lijstje op dit moment.
- Mazda MX-5 NA (en dan helemaal strippen, kooi, kuipjes, etc. etc) + Daihatsu Cuore 5deurs 2003+
- Subaru Impreza WRX (2003+)
Budget; max 10k.
Beide heel wat anders en met de Suub heb ik 0,0 ervaring nog. Een Impreza heb ik van kinds af aan altijd al iets vinden hebben. Niet bijzonder mooi, al helemaal niet het interieur, maar toch vind ik ze iets hebben.
Op dit moment heb ik een kleine 250pk op 1000kg bij RWD. Ook constant de angst dat ik hem in de prak rijd en alles kwijt ben, met een gestripte NA heb ik veel minder vermogen en is de angst om het te gebruiken ook een stuk minder.Subaru heeft dan wel meer vermogen, maar door de 4WD e.d. nog redelijk goed te berijden, gok ik.
Je zou zeggen dat de eerste setup ver uit het slimste is en bovendien het goedkoopste is. Klopt, maar andere opties bedenken blijft toch ook erg leuk.(Oscar, houd je er buiten hè!
)
Op droog was het een geweldige wagen. En leuke slaper voor onderweg en goed om die 'petjes achterste voren' gek te maken in een kappersauto.
Maar ja, na de rally route die volgde (en de verkoop van de MX-5 naar belgie) toch weer een andere MX-5 gekocht. Wat uiteindelijk was het voor mij toch wegligging dat ik zocht (en dus allemaal weer stangen, beugeltjes, veren en dempers gemonteerd).
Nico
- frank de jonge