Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *05-09: spaghetti iemand?
Nou voor mijn gevoel mag er een godsvermogen besteed zijn ik heb me slechts beperkt tot alles wat ook echt nodig is kwa plaatwerk, spuiten, rubberen afdichtstrips en het interieur dat gewoon niet meer toonbaar was. Alles is met de grootst mogelijke zorg op een niet overdadige manier aangepakt waardoor er uiteindelijk een Calibra Turbo op wielen staat precies zoals hij hoort te staan.
Ok 2 uitzonderingen zijn de OEM climate control en de OEM Japan only spiegels (moet die laatste nog definitief bestellen in Japan) maar voor de rest gaan er geen rare extra niet-OEM fratsen aan gebeuren op de meters en turbotimer na die belangrijk zijn om een paar dingen in de gaten te kunnen houden.
Ok 2 uitzonderingen zijn de OEM climate control en de OEM Japan only spiegels (moet die laatste nog definitief bestellen in Japan) maar voor de rest gaan er geen rare extra niet-OEM fratsen aan gebeuren op de meters en turbotimer na die belangrijk zijn om een paar dingen in de gaten te kunnen houden.
- Petrolhead Tom
Ik zeg niet dat het voor jouw auto opgaat maar ik denk niet dat je dit hele project moet ondernemen omdat je verwacht er een dikke cent aan over te houden bij een eventuele verkoop. 

- InjectTheVenom
Ik doe het dan ook voornamelijk voor mezelf, voor de verzekering en voor het behoud van het typePetrolhead Tom schreef:Ik zeg niet dat het voor jouw auto opgaat maar ik denk niet dat je dit hele project moet ondernemen omdat je verwacht er een dikke cent aan over te houden bij een eventuele verkoop.

- GTRene
staan er nog zo een stuk of 29 te koop van de 4x4 turbo
http://suchen.mobile.de/auto/opel-calib ... itCountry=
zelfs een soort testarossa uitvoering
http://suchen.mobile.de/auto/opel-calib ... itCountry=
zelfs een soort testarossa uitvoering
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ml?lang=deAchtung Einzelstück !!! Calibra turbo mit exclusiven Rieger "CANTANO" Umbau - eines von ca. noch 50 Fahrzeugen welche orig. von der Fa. Rieger umgebaut wurden
- InjectTheVenom
- InjectTheVenom
Zo goed als nieuw bougiekapje gescoord in Engeland
Nu nog een splinternieuwe distributiekap ergens op de kop zien te tikken en mijn doelstelling van showroom nieuwe conditie in de motorruimte is weer een stukje dichterbij. Nieuw kleppendeksel plus inlaatkap met TURBO opschrift liggen namelijk al klaar!

- ///Joost
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *31-10: bougiekap gescoor
Goede catch! Zijn die dingen standaard rood gekleurd? Wat zijn trouwens de stock motor specs van jouw Calibra?
- InjectTheVenom
Zoals je hem in deze foto ziet hoort hij idd gekleurd te zijn, rood met effen zilveren letters
Stock specs zijn 204pk en 280Nm, 0-100 in 6,8 seconden met een top van 245km/u en geloof me dat laatste haalt hij op z'n sloffen!
Genoeg om de eigenaar van een BMW 740iL zó zeikneidig te maken dat hij hem 3 maanden later verkocht heeft volgens de RDW site

Genoeg om de eigenaar van een BMW 740iL zó zeikneidig te maken dat hij hem 3 maanden later verkocht heeft volgens de RDW site

- InjectTheVenom
Ben net een half uurtje terug van het laatste ziekenbezoek, de linker wielkuip rand zit al aan de kuip zelf gehecht en moet alleen nog afgelast en op 1 punt bijgeklopt worden, foto's volgen vanavond bij thuiskomst 

- InjectTheVenom
- ///Joost
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *08-11: wielkuip rand lin
He leuk, foto's! Nu heb ik niet veel verstand van plaatwerk, maar het lijkt me er goed uit te zien. Heb je nu voorgevormde delen gebruikt of (deels) zelf geklopte?
- InjectTheVenom
Dit doe ik niet zelf he zoals eerder gezegd dit doet een uiterst kundig plaatwerker die weet wat hij doet
Alle aangelaste delen die je hier ziet zijn geheel door hem zelf vormgegeven en geklopt met de machines in zijn werkplaats omdat er geen OEM aanlasdelen verkrijgbaar zijn bij Opel.
In de eenvoudige MS Paint tekening een heel stuk eerder in dit topic staat uitgelegd dat hij de wielrand nu gelijk zodanig modificeert dat er minder of geen vocht meer tussen scherm en wielkuiprand kan komen, dit inclusief een goede degelijke afwerking plus roestpreventie moet ervoor gaan zorgen dat er never nooit geen jeugdpuistjes meer gaan komen.

In de eenvoudige MS Paint tekening een heel stuk eerder in dit topic staat uitgelegd dat hij de wielrand nu gelijk zodanig modificeert dat er minder of geen vocht meer tussen scherm en wielkuiprand kan komen, dit inclusief een goede degelijke afwerking plus roestpreventie moet ervoor gaan zorgen dat er never nooit geen jeugdpuistjes meer gaan komen.
- ///Joost
Ja, dat je het niet zelf had gedaan heb ik begrepen. Ik zal je topic nog eens fatsoenlijk teruglezen om m'n geheugen even op te frissen. 
Edit: Toch maar even opgezocht en nu weet ik weer welke tekening je bedoelde. Overigens heb ik echt met je te doen qua opmerkingen. Het lijkt wel of het niet ophoudt.
Ik heb in ieder geval veel respect voor je werk en dat je dit zo veel mogelijk zelf doet!
Bij zo'n project maakt het niet eens meer uit of het een Calibra, een 2002 of een oude 911 RS is. Het gaat om de liefde en trots van je eigen werk.

Edit: Toch maar even opgezocht en nu weet ik weer welke tekening je bedoelde. Overigens heb ik echt met je te doen qua opmerkingen. Het lijkt wel of het niet ophoudt.
Ik heb in ieder geval veel respect voor je werk en dat je dit zo veel mogelijk zelf doet!

- Joopieboy
Daar zijn een hoop plaatjes ingekomen zeg, knap werk!
En leuk om weer eens foto's te zien.
En leuk om weer eens foto's te zien.
- GTRene
dan zeggen ze wel eens, plaatjes vullen geen gaatjes...
hier schijnbaar wel

hier schijnbaar wel

- InjectTheVenom
Ach ik duw ze gewoon een paar foto's van even hard roestende andere merken overdwars door hun neus, ze zijn gewoon stikjaloers dat een Calibra als de mijne zo goed mee kan komen en hun eigen gebakje voor schut kan zetten. Haters gonna hate zullen we maar zeggen///Joost schreef:Ja, dat je het niet zelf had gedaan heb ik begrepen. Ik zal je topic nog eens fatsoenlijk teruglezen om m'n geheugen even op te frissen.
Ik heb in ieder geval veel respect voor je werk en dat je dit zo veel mogelijk zelf doet!Bij zo'n project maakt het niet eens meer uit of het een Calibra, een 2002 of een oude 911 RS is. Het gaat om de liefde en trots van je eigen werk.

- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *15-11: wielkuip rand lin
Oh crap... volgende week gaat het linker achterscherm er definitief op gelast worden nadat bij het lekbakje nog een stuk kroepoekerig plaat vervangen is
Dan het strakmaken en spuitwerk wat voor het einde van de maand al redelijk ver gevorderd zou moeten zijn, met een beetje geluk komt de Sint hem dan bij de opbouwgarage afleveren, het begint akelig dichtbij te komen nu
De wielkuip rand van de foto's is nu volledig afgelast en staat in de primer, foto's volgen vanavond!

Dan het strakmaken en spuitwerk wat voor het einde van de maand al redelijk ver gevorderd zou moeten zijn, met een beetje geluk komt de Sint hem dan bij de opbouwgarage afleveren, het begint akelig dichtbij te komen nu

De wielkuip rand van de foto's is nu volledig afgelast en staat in de primer, foto's volgen vanavond!
- InjectTheVenom
En voilá. Heerlijk trouwens die nieuwe manier om te uploaden bij Imageshack je krijgt nu tenminste een scherm met alle directe links bij elkaar in plaats van dat je ze stuk voor stuk moet kopiëren en plakken

- Joopieboy
Dat ziet er al een heel stuk netter uit nu de ruwe kantjes eraf zijn! Hopelijk is het goed genoeg behandeld dat het niet meer zo snel an roesten.
Ik gebruik trouwens imgdumper.nl, zit je niet met de reclame wat je imageshack wel hebt...
Ik gebruik trouwens imgdumper.nl, zit je niet met de reclame wat je imageshack wel hebt...
-
Klopt; het is een vervangingswaarde om een vergelijkbare auto terug te krijgen. Dat moet het uitgangspunt van een taxatie zijn. De discrepantie tussen marktwaarde en taxatiewaarde kan groot zijn, maar hoeft ook niet perse. In mijn geval is de taxatiewaarde van mijn E28 M5 gelijk aan de marktwaarde, zij het niet de Nederlandse, maar die van Classic Data, immers de markt voor exclusieve auto's beperkt zich niet tot de Nederlandse.///Joost schreef:Men denkt vaak dat een taxatiewaarde de marktwaarde aangeeft, wat dus helaas niet zo is. De taxatiewaarde is een momentopname, nodig voor de verzekering. Als de taxateur aangeeft dat een auto 20K waard is, wil nog niet zeggen dat je m daarvoor kunt verkopen. Maar het wil wel zeggen dat je 20K uitgekeerd krijgt als je m total loss rijdt.
Om dit aan te tonen heb ik een onderbouwing geschreven waarnaar in het taxatierapport wordt verwezen. Deze onderbouwing gebruikt de facturen slechts als bewijs dat de materialen daadwerkelijk zijn toegepast. Het daadwerkelijke bewijs zijn echter foto's, spec's, requirements etc.
- InjectTheVenom
Dus in jouw geval is hij naar marktwaarde getaxeerd en niet naar herbouw waarde aan de hand van al je rekeningen en facturen? Waar kan de discrepantie tussen marktwaarde en taxatiewaarde vandaan komen?
- ///Joost
Ik denk dat bij auto's waar er nog 'echt' weinig goede van over zijn, zoals een E28 M5, dat de taxatie echt wel zwaar onderbouwd moet zijn met het bewijsmateriaal waar Raymond op doelde om in de buurt te komen van de marktwaarde. Het is volgens mij gewoon lastig om echt een prijsje erop te plakken, juist omdat er nog maar zo weinig zijn.InjectTheVenom schreef:Dus in jouw geval is hij naar marktwaarde getaxeerd en niet naar herbouw waarde aan de hand van al je rekeningen en facturen? Waar kan de discrepantie tussen marktwaarde en taxatiewaarde vandaan komen?
Ook een onafgebouwde, half gerestaureerde body van een exclusieve klassieker kan qua marktwaarde hoog zitten, maar zal als taxatiewaarde een stuk lager uitvallen.
Althans...zo dacht ik dat het ongeveer zat, maar anderen met meer verstand van zaken zullen ongetwijfeld het eea uitleggen.
Goed bezig met je wielranden trouwens. Er komt nu echt schot in!
- InjectTheVenom
Ik ben volledig van mening dat ook mijn Calibra ALLE recht heeft om in de toekomst gewoon een belastingvrije oldtimer te worden en ga derhalve mijn best doen om hierbij aanwezig te zijn!
https://www.facebook.com/media/set/?set ... tif_t=like
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=27007
https://www.facebook.com/media/set/?set ... tif_t=like
http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=27007
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ziet er grondig uit
!
Moet toch wel respect voor die plaatwerkers hebben, ben nou voor de tweede keer ooit bezig een deukje weg te werken maar om dat goed voor elkaar te krijgen kost zo'n bak tijd en dan ziet het er nog niet uit
.

Moet toch wel respect voor die plaatwerkers hebben, ben nou voor de tweede keer ooit bezig een deukje weg te werken maar om dat goed voor elkaar te krijgen kost zo'n bak tijd en dan ziet het er nog niet uit

- jos_br
Petje af voor het zo doorzetten om de auto in nieuwstaat te krijgen. Er wordt in ieder geval geen half werk gelevert. Belangrijk zijn ook de foto's voor een mogelijke taxatie.
Jos.
Jos.