Het grote 996 (occasion) draadje
- Knot
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Is bij Porsche Centrum gebeurd, heb ze gebeld over de laatste 3 rekeningen die bij de auto zaten, lijkt allemaal goed maar het verhaal is gewoon vreemd, net of ie niet wil dat de auto goed geinspecteerd wordt en ik de verkoper maar moet geloven.
Heb met Paul even gekeken maar overdag is lastig/prijzig en na 18:00 kan ik weer niet bij de verkoper terecht voor een brug.... je wil toch gvd verkopen lijkt me, maar blijkbaar geen haast.
Ik had ook 19 in gedachte maar er ging geen euro af, dat was na 5 min wel duidelijk.
Klopt gewoon iets niet. Net nog in gelogd bij de ABN, die 20k staan daar prima.
Heb met Paul even gekeken maar overdag is lastig/prijzig en na 18:00 kan ik weer niet bij de verkoper terecht voor een brug.... je wil toch gvd verkopen lijkt me, maar blijkbaar geen haast.
Ik had ook 19 in gedachte maar er ging geen euro af, dat was na 5 min wel duidelijk.
Klopt gewoon iets niet. Net nog in gelogd bij de ABN, die 20k staan daar prima.
- FreudeamFahren
Ik zou me nooit zo door de verkoper laten afleiden. Je trouwt niet met die vent, je koopt er hooguit een auto. Aan de andere kant: je hebt de tijd, er staan er genoeg en komen er elke week weer nieuwe bij. Zocht je nu een van de eerste 100 chassisnummers uit '65, dan was 't een ander verhaal 

-
Knot, uit je commentaar maak ik niet op of je er al mee gereden hebt....volgens mij nog niet. Niet om flauw te doen, maar het zou nog best wel eens een teleurstelling kunnen worden. Ik ben echt benieuwd wat je mening is wanneer je er mee gereden hebt. Porsche heeft voor velen iets magisch en vooral de 911 heeft een grote aantrekkingskracht. Qua "rijdersauto" vond/vind ik de 996 zeer teleurstellend en ik vraag me dus echt af of het je gaat brengen wat jij in een auto zoekt. Dat had ik overigens niet met alle Porsches en ik wil er ook nog steeds eentje hebben, maar niet een 996 Carrera 2 of 4.
Over die auto in het noorden: Als de verkoper zo onwillig is, dan is dat meestal niet voor niets. Ik zou op mijn gevoel afgaan en de auto lekker laten staan. Al is het maar voor de "gunfactor".
Over die auto in het noorden: Als de verkoper zo onwillig is, dan is dat meestal niet voor niets. Ik zou op mijn gevoel afgaan en de auto lekker laten staan. Al is het maar voor de "gunfactor".
- Petrolhead Tom
Laat het gaan. Er staan er nog een paar honderd te koop wereldwijd. Je komt jouw auto vanzelf tegen.
-
Arnoud schreef:Knot, uit je commentaar maak ik niet op of je er al mee gereden hebt....volgens mij nog niet. Niet om flauw te doen, maar het zou nog best wel eens een teleurstelling kunnen worden. Ik ben echt benieuwd wat je mening is wanneer je er mee gereden hebt. Porsche heeft voor velen iets magisch en vooral de 911 heeft een grote aantrekkingskracht. Qua "rijdersauto" vond/vind ik de 996 zeer teleurstellend en ik vraag me dus echt af of het je gaat brengen wat jij in een auto zoekt. Dat had ik overigens niet met alle Porsches en ik wil er ook nog steeds eentje hebben, maar niet een 996 Carrera 2 of 4.
+1
- Knot
Ik wilde een ritje combineren met een aankoopkeuring maar kreeg meteen 500pk tegengas dus niet eens meer een blokje om geweest. Heb alleen in 997 gereden maar zoveel geld wil ik niet uitgeven. Een 993 vind ik het dashbord echt ouderwets en die moet per direct in een garagebox.
Vandaar dat ik kijk naar 996, vind het een mooi model, liever nog een 3.4 dan een 3.6, is goedkoper en de lampen van de 3.4 vind ik mooier (wel met witte knippers).
Misschien inderdaad eerst eens rijden maar als verkoper zou ik iemand ook pas laten rijden als de koop op papier rond is, genoeg testpiloten door het land lijkt me.
De E36 is bijvoorbeeld ook niet perfect met die scheve stuurkolom, maar ik kan er al 3 jaar prima mn trucjes mee, dat moet met een 996 ook wel lukken lijkt me.
Vandaar dat ik kijk naar 996, vind het een mooi model, liever nog een 3.4 dan een 3.6, is goedkoper en de lampen van de 3.4 vind ik mooier (wel met witte knippers).
Misschien inderdaad eerst eens rijden maar als verkoper zou ik iemand ook pas laten rijden als de koop op papier rond is, genoeg testpiloten door het land lijkt me.
De E36 is bijvoorbeeld ook niet perfect met die scheve stuurkolom, maar ik kan er al 3 jaar prima mn trucjes mee, dat moet met een 996 ook wel lukken lijkt me.
- Knot
De 69-JV-VV die nu in Huizen staat heeft dus geen sper, jammer, next...
Code Option Description
265 996: Self dimming interior rear view mirror with rain sensor
266 996: Exterior mirror dimming / heat
288 996: Light washers
288 Headlight washer
425 Rear wiper
446 Parts for type "Targa" belonging to stipulated assembly
446 996: Colored Wheel Crests
454 Automatic speed control
567 Windshield green graduated tint
601 Litronic Headlights
650 Sunroof
Code Option Description
265 996: Self dimming interior rear view mirror with rain sensor
266 996: Exterior mirror dimming / heat
288 996: Light washers
288 Headlight washer
425 Rear wiper
446 Parts for type "Targa" belonging to stipulated assembly
446 996: Colored Wheel Crests
454 Automatic speed control
567 Windshield green graduated tint
601 Litronic Headlights
650 Sunroof
- GTRene
heb je die 2 bij witmer en odijk ook al gezien?
http://www.witmerodijk.nl/?gclid=CISV-- ... tAod1CQARw
http://www.witmerodijk.nl/?gclid=CISV-- ... tAod1CQARw
- Reind
Rody,
Vraagje. Waarom koop je niet gewoon een mooie e46 M3. Dan ga je voor minder € goed slagen. Daarnaast, als ik zou moeten kiezen tussen 996 en e46 m3 is de keuze snel gemaakt.
Ik weet dat je al een e36 m3 gt hebt gehad maar de e46 is toch wel van andere orde.
Vraagje. Waarom koop je niet gewoon een mooie e46 M3. Dan ga je voor minder € goed slagen. Daarnaast, als ik zou moeten kiezen tussen 996 en e46 m3 is de keuze snel gemaakt.
Ik weet dat je al een e36 m3 gt hebt gehad maar de e46 is toch wel van andere orde.
- Martin van der Zwaard
We have a winner!!!
Klein beetje extra bukken voor beide partijen en rijden maar!!
En bij Witmer kan je met gerust hart een Porsche kopen.
http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/893
- Petrolhead Tom
JAAAAA!!!!!Martin van der Zwaard schreef:We have a winner!!!

- Tristan
Mooie, cleane 996. Ook aparte wielen, weer eens wat anders.
-
Prachtig.
- Robertdj
Zeer fraai! De velgen misstaan zeker niet.
-
+ veel!Reind schreef:Rody,
-
Over dat laatste is niet iedereen het eens.We have a winner!!!
- FreudeamFahren
Plusch één.
- Knot
Lees op gummen maar eens over een 4s (dacht ik) die bij Witmer vandaan kwam, zo erg dat hij ze niet eens een 2e kans geeft terwijl er garantie op zat.
Verde wel de juiste opties, perfect, maar aan de prijs voor een 98'er. 23k is prima als tussenaslager, radiatoren, waterpomp etc al vervangen zijn maar denk dat je daar zelf nog aan mag beginnen.
Een E46 M3 ga ik niet meer halen, heb nu een E46 en heb een E39 M5 gehad, dan vind ik de E46 M3 weinig toegevoegde waarde hebben op dit vlak. Hooguit een E90 M3 V8, dat is dan weer wat aparts en die serie heb ik nog niet gehad.
Toch blijft... Porsche > BMW.
Verde wel de juiste opties, perfect, maar aan de prijs voor een 98'er. 23k is prima als tussenaslager, radiatoren, waterpomp etc al vervangen zijn maar denk dat je daar zelf nog aan mag beginnen.
Een E46 M3 ga ik niet meer halen, heb nu een E46 en heb een E39 M5 gehad, dan vind ik de E46 M3 weinig toegevoegde waarde hebben op dit vlak. Hooguit een E90 M3 V8, dat is dan weer wat aparts en die serie heb ik nog niet gehad.
Toch blijft... Porsche > BMW.
- GTRene
ik kan het wel wat begrijpen, trouwens ze hebben ook nog een goedkopere bij Witmer &.
wat ik echter niet kan begrijpen is dat je dan een 996 wilt
magoed ieder z'n keuze, ik had dan nog liever een oudje met leuke looks voor dat geld , zit nog fijner ook qua rijbeleving of het Porsche gevoel.
tenminste, die 2 stuks 996 GT3 waar ik in zat en op te koop was destijds, heb ik in gezeten e.d. en vond het maar niks, hoefde toen ook geen testrit
wellicht dat het aan de uitvoeringen lag? don't know...weet wel bv die 964 wat ik nog langer geleden heb gehad, die zat en voelde wel aardig aan (anders kocht ik die ook niet)
ik weet dat je rond de 20K voor een Porsche wil uitgeven, stel dat zo'n oudje niet wat voor je is, wat dan bv van een leuke Cayman, denk dat je daar fijner? mee kan driften dan een 996...
en dan over een paar jaar neem je bv een 997 mk1 ofzo als je toch dat moderne wil?
zoiets
hoe vind jij de zit positie en gevoel dan van zo'n ding?
mee gereden heb je nog niet dacht ik.
wat ik echter niet kan begrijpen is dat je dan een 996 wilt

magoed ieder z'n keuze, ik had dan nog liever een oudje met leuke looks voor dat geld , zit nog fijner ook qua rijbeleving of het Porsche gevoel.
tenminste, die 2 stuks 996 GT3 waar ik in zat en op te koop was destijds, heb ik in gezeten e.d. en vond het maar niks, hoefde toen ook geen testrit

wellicht dat het aan de uitvoeringen lag? don't know...weet wel bv die 964 wat ik nog langer geleden heb gehad, die zat en voelde wel aardig aan (anders kocht ik die ook niet)
ik weet dat je rond de 20K voor een Porsche wil uitgeven, stel dat zo'n oudje niet wat voor je is, wat dan bv van een leuke Cayman, denk dat je daar fijner? mee kan driften dan een 996...
en dan over een paar jaar neem je bv een 997 mk1 ofzo als je toch dat moderne wil?
zoiets

hoe vind jij de zit positie en gevoel dan van zo'n ding?
mee gereden heb je nog niet dacht ik.
-
E39 M5 =M3 V8Een E46 M3 ga ik niet meer halen, heb nu een E46 en heb een E39 M5 gehad, dan vind ik de E46 M3 weinig toegevoegde waarde hebben op dit vlak. Hooguit een E90 M3 V8, dat is dan weer wat aparts en die serie heb ik nog niet gehad.

Los hiervan vind ik Porsche toch een ander verhaal.
-
Hier heel goede ervaringen met Witmer en Odijk. Auto gekocht zonder proefrit of keuring. Alle puntjes werden op de i gezet door meneer Odijk, die op eigen kosten na een paar duizend km nog nieuwe achterbanden op de auto zette omdat hij deze wel erg versleten vond.
- Knot
Dat snap ik dan niet, doe die banden dan direct bij aflevering!Mark N schreef:die op eigen kosten na een paar duizend km nog nieuwe achterbanden op de auto zette omdat hij deze wel erg versleten vond.
Een E9x M3 is wel even andere koek hoor, minder koppel maar wel toerenjanken.
En een cayman of boxster is gewoon geen 911. De 997 is nu gewoon veel teveel geld om uit te geven, daar heb ik geen zin in. De 993 of 964 hebben echt een ouderwets interieur, dat vind ik bij de 996 beter voor mekaar.
Zo verkeerd kan het toch echt niet rijden of zitten, mensen hebben daarop zitten wachten in 1997 en er een ton tot anderhalve ton euro's voor uitgegeven.
-
Tsja, je kan wel overal een punt van gaan maken dan en wat achter gaan zoeken Knot.. Hij had het idee dat de banden wel een flinke tijd mee konden nog bij aflevering, die gingen wat sneller op dan verwacht. Dat vond hij niet passen bij het verkoopverhaal dus verving hij ze, op eigen initiatief toen de auto voor inbouw van een parrot bij hem in het servicepunt stond.
- Knot
Wel goed dat je ze eerst op mag maken maar voor het nette vervang je dat direct of zet je het in contract of spreek je het direct af, maar alsnog prima geregeld.
Wat ik bedoel is dit verhaal:
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... cts-thread
Wat ik bedoel is dit verhaal:
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... cts-thread
- Martin van der Zwaard
Ik krijg een beetje het idee dat je naar een speld in een hooiberg aan het zoeken bent.
Hij moet zo goedkoop mogelijk zijn maar wel bijna compleet gereviseerd en ook nog eens verschillende opties.
Die auto bij Witmer is zo te zien gewoon een nette auto. Die andere dingen die je postte waren naar mijn idee in mindere staat van uiterlijk en bijna net zo prijzig.
Zou gewoon eens gaan kijken bij Witmer. Mijn zwager heeft er ooit een 964 gekocht en ook weer via hem verkocht en dat liep allemaal prima. Negatieve verhalen heb je altijd wel ergens. Die lees je altijd op internet maar de 100 gevallen die wel goed gaan die vind je niet omdat dat vanzelfsprekend is.
En een 993 of 964 kun je sowieso wel vergeten met je budget. Die zijn in goede staat wel een beetje meer waard dan een 996 Carrera 2.
Hij moet zo goedkoop mogelijk zijn maar wel bijna compleet gereviseerd en ook nog eens verschillende opties.
Die auto bij Witmer is zo te zien gewoon een nette auto. Die andere dingen die je postte waren naar mijn idee in mindere staat van uiterlijk en bijna net zo prijzig.
Zou gewoon eens gaan kijken bij Witmer. Mijn zwager heeft er ooit een 964 gekocht en ook weer via hem verkocht en dat liep allemaal prima. Negatieve verhalen heb je altijd wel ergens. Die lees je altijd op internet maar de 100 gevallen die wel goed gaan die vind je niet omdat dat vanzelfsprekend is.
En een 993 of 964 kun je sowieso wel vergeten met je budget. Die zijn in goede staat wel een beetje meer waard dan een 996 Carrera 2.