Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
dvh

Re: Dromen zijn geen bedrog...Ariel Atom 2 Supercharged

Bericht door dvh » 20 okt 2012, 22:03

Echt een stoer apparaat :-)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2012, 00:34

voetbalboer87 schreef:Heel gaaf zo´n Honda powered skelter ;)

Wat voor motor is het eigenlijk een K20A2 of een k20A? En zit de originele versnellingsbak er ook gewoon aan?

Bewuste keuze om op T1R's te rijden?
Weet eigenlijk niet of het een 2 is of niet, is de motor zoals ook in de integra en civic type r iig. Die banden zijn ruk, maar zat erbij en die heb ik er nu tijdelijk op, mijn avon zzr semi's waren kaal en ik heb toyo r888's besteld, die komen maandag. Deze weg banden komen er over een maandje wellicht weer op voor de winter, eerst nog even met de semi's sturen.

Bak is gewoon origineel honda idd

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 okt 2012, 09:53

De koplampen vind ik niet mooi. Daar moet toch wel wat mooiers voor te verzinnen zijn? Rond ofzo.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 okt 2012, 14:30

Ar schreef:De koplampen vind ik niet mooi. Daar moet toch wel wat mooiers voor te verzinnen zijn? Rond ofzo.
Die auto heeft een tijdje op raceautotekoop gestaan, en ik bleef er elke keer weer bij hangen.
Vindt iets niet kloppen aan die vierkante dingen, en had dat ook nog niet eerder gezien.

Kende de atom alleen zo:
Afbeelding
Nu nog een 2e setje witte lampenkap, met gekleurde richtingaanwijzer lamp erin en hij is af.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2012, 16:12

smiley schreef:
Ar schreef:De koplampen vind ik niet mooi. Daar moet toch wel wat mooiers voor te verzinnen zijn? Rond ofzo.
Die auto heeft een tijdje op raceautotekoop gestaan, en ik bleef er elke keer weer bij hangen.
Vindt iets niet kloppen aan die vierkante dingen, en had dat ook nog niet eerder gezien.

Kende de atom alleen zo:
Afbeelding
Nu nog een 2e setje witte lampenkap, met gekleurde richtingaanwijzer lamp erin en hij is af.
Klopt, maar die zijn niet straatlegaal in Nl.

Ik wil straks de 3,5 lampen, maar die upgrade kost 850 pond excl vat en shipping....

GTRene

Bericht door GTRene » 21 okt 2012, 16:21

ai...beste prijs, magoed dan heb je het wel passend en "origineel"

ik denk, als je voor een aparte auto de koplampen en knipperlichten etc etc zou halen, je zo'n soort bedrag ook zo kwijt bent aan euries :D

smiley

Bericht door smiley » 21 okt 2012, 19:50

Roy RS schreef:Ik wil straks de 3,5 lampen
Hebbie daar een plaatje van?

JP

Bericht door JP » 21 okt 2012, 19:52

Afbeelding
Afbeelding

?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 okt 2012, 20:09

yep, meteen wat gestroomlijnder e.d. en type goedkeuring.

wie die 4kante lampen heeft verzonnen verdient>> :beam:

smiley

Bericht door smiley » 21 okt 2012, 21:03

Zoek maar een bijbaantje Roy, want die 3.5 lampies zijn helemaal goed :strong:

allen

Bericht door allen » 21 okt 2012, 21:08

Roy RS schreef:en daarbij speel ik met de gedachte om het geel ook donker te wrappen....misschien ook gunmetal grey, kom ik toch een beetje bij je voorstel uit! Maar voorlopig gaat het budget nog even naar rijden en weekendje ring en allerlei kleine dingetjes die bij elkaar toch weer zakgeld kosten. Alles op zijn tijd!
Ik zou er goed over nadenken als je de wagen ook nog op de openbare weg gebruikt. De kleur van m'n Caterham is niet al te opvallend. In de korte periode dat ik ervan heb mogen genieten ben ik vaak van de (snel)weg gedrukt door mensen die niet opletten. In mijn geval in ieder geval een reden om een fellere kleur te overwegen als ik de wagen een keer laat overspuiten.
De nieuwe verlichting oogt een stuk beter. Daar zou ik de bank maar snel voor plunderen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2012, 21:32

Ja die lampen wil ik graag hebben, maar zoals gezegd alles op zijn tijd...

Dat wrappen zou van alle gele dele ongeveer 70% dus de kleur blijft aanwezig en anders neem ik zo'n oranje vlaggetje :df:

voetbalboer87

Bericht door voetbalboer87 » 21 okt 2012, 21:51

Roy RS schreef:

Wat voor motor is het eigenlijk een K20A2 of een k20A? En zit de originele versnellingsbak er ook gewoon aan?

Weet eigenlijk niet of het een 2 is of niet, is de motor zoals ook in de integra en civic type r iig. Die banden zijn ruk, maar zat erbij en die heb ik er nu tijdelijk op, mijn avon zzr semi's waren kaal en ik heb toyo r888's besteld, die komen maandag. Deze weg banden komen er over een maandje wellicht weer op voor de winter, eerst nog even met de semi's sturen.

Integra R (DC5) en civic R (EP3) hebben niet exact de zelfde motororen. de DC5 heeft de k20A met standaard 220pk en lsd in de versnellingsbak. De EP3 heeft een k20a2 met standaard 200pk zonder lsd.

Had al verwacht dat de banden je eigen keuze niet waren, doen een beetje afbreuk aan de auto :) Zeker op nat wegdek is er niet met die banden te rijden.

Emiel

Bericht door Emiel » 22 okt 2012, 07:18

Kleur inderdaad niet onderschattten. Zelfs in het donker valt dat Oranje hok van me op.
Ik rijd tegenwoordig met licht aan , overdag, maar is eigenlijk nergens voor nodig :lol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 22 okt 2012, 09:01

voetbalboer87 schreef:
Roy RS schreef:

Integra R (DC5) en civic R (EP3) hebben niet exact de zelfde motororen. de DC5 heeft de k20A met standaard 220pk en lsd in de versnellingsbak. De EP3 heeft een k20a2 met standaard 200pk zonder lsd.

Had al verwacht dat de banden je eigen keuze niet waren, doen een beetje afbreuk aan de auto :) Zeker op nat wegdek is er niet met die banden te rijden.
ah kijk, dan zijn we er, hij heeft standaard 220pk (in de Honda) en lsd in de bak! Ik dacht zelf ook de K20A, maar die 2 wist ik niet, dus het zal wel die eerste zijn!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 22 okt 2012, 23:13

Kleuren maken je iets opvalender maar dan moeten mensen wel kijken. Ik zou dus gewoon een kleur doen die je mooi vind. Op de motor heb ik vaak genoeg dat mensen mij niet zien, en rood valt wel redelijk op, geel en oranje nog beter natuurlijk.
Maar bij de mensen waardoor ik in de ankers/uitwijken moest keken alleen niet over de schouder, dan maakt de kleur dus niet uit. Ook nog een aantal die snelheden verkeerd inschatten als je met de motor de rotonde vlot neemt, maar dat heb je al vrij snel door dat zij niet remmen, over de schouder kijken daareentegen zijn vervelendere situaties.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2012, 23:20

als het drukker oid dan altijd lampen aan denk, vooral bij flitsende inhaal zaken...
ze verwachten vaak niet dat je er zo snel bent,
helemaal zo'n lage rakker zonder groot frontaal front denk.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 okt 2012, 23:51

Überhaupt altijd lampen aan. Ongeacht de auto. Of motor. Of wat er tussenin zit :mrgreen:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 23 okt 2012, 00:32

Ruben schreef:Überhaupt altijd lampen aan. Ongeacht de auto. Of motor. Of wat er tussenin zit :mrgreen:
Eens, er rijden veel te veel mensen rond zonder of met brakke verlichting.

@GTRene vooral dat mensen het niet verwachten speelt mee. Ik heb dus een keer gehad terwijl ik achter m'n vader aanreed met de motor dat ik 2 breed op de rotonde stilstond, er kwam nog een polo aanrijden met redelijk hoge snelheid, en die keek ook richting mij en had dus gezien dat ik er reed maar probeerde hem er ook nog tussen te proppen. Met de auto had het wel gegaan want dan rijd je minder hard over een rotonde, met de motor is het toch vervelend een vervelende situatie.

Vooral defensief rijden zowel op de motor als met lage auto's.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 29 okt 2012, 21:26

zo, een lekker weekendje naar de Ring geweest met de Atom, onder het mom "als je gaat huilen dat het koud is had je een BMW moeten kopen net als alle andere leden hier"

Op de heenweg begonnen we op -1 en miezer, dit ging op de Duitse Autobahn over in een redelijke bui, naar ijzel en -4 en vervolgens in de Eiffel naar sneeuw en -7. Autootje geparkeerd en lekker een borrel gepakt. Ochtends op tijd eruit om lekker een rit te maken door de Eiffel. Dus eerst met warm water mijn ijsplekken uit de stoel geveegd en gaan met die banaan! De motor startte als een zonnetje, Honda dus. Grip hielt niet over, maar dat mag de pret niet drukken, dwars is ook rijden of glijden.

Op zondag was de Ring open dus moesten we er volgens mijn kamergenoot om 7 uur uit om op tijd bij de baan te zijn, dan is het rustig...en bevroren, dus gesloten tot 12. Maar niet getreurd, deze dag hoefde ik mijn stoel niet te krassen, ik kon de sneeuw nu gewoon wegvegen.

Zondagavond met -8 en een heerlijke kruissnelheid van tussen de 150 en 180 naar huis geknald en das wel even wennen, je moet het stuur unbedingt losjes vasthouden om de stootjes uit de weg te absorberen, maar je bent met zoveel kou en lange tijd achtereen hoge snelheid geneigd om ofwel het stuur héél stevig aan te grijpen, je armen eraan te laten hangen of wat te verkrampen, maar je moet proberen heel rustig en cool te blijven rijden als ware het 20 graden, anders gaat de auto zenuwachtig worden.
Dit komt door de korte stuuruitslag, als je heel erg verkrampt vast gaat houden om de auto recht te houden, ga je juist het tegenovergestelde bereiken, grappig.

Al met al wat fris, maar wel een zeer geslaagd weekend en het blijft een bijzondere gewaarwording om met de Ariel en zon op je helm door de witte bergachtige omgeving te rijden, met enkel de weg als zwart lint erdoor. Helaas hebben we van deze hoge punten in de rit geen foto's gemaakt, kan zomaar zijn dat deze Ariel de sneeuw verder nooit meer ziet.

Nog wat foto's als bewijsmateriaal dat het fris was én dat ik er echt vroeg uit kwam, doet ie anders nooit.
Hetgeen wat op de foto nat lijkt is keihard bevroren en de gordels waren ook aardig knapperig!

Afbeelding
Afbeelding

En een aardige van de omgeving toen de zon scheen:
Afbeelding

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 okt 2012, 21:30

Je bent echt een ware held :blink: :thumbup:

allen

Bericht door allen » 29 okt 2012, 21:36

Geweldig! Voelt alsof ik niet de enige gek ben op de aardkloot!
Niets is gaver dan open rijden door weer en wind. En als je dan compleet verkrampt ergens aankomt en een sterk drankje of gewoon warme chocomelk naar binnen giet, dan is dat even zo'n gelukkig moment in je leven... :mrgreen:
Wel warm kleden, want ik heb achteraf eens twee weken op bed gelegen. :bag:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 29 okt 2012, 22:20

allen schreef:Geweldig! Voelt alsof ik niet de enige gek ben op de aardkloot!
Niets is gaver dan open rijden door weer en wind. En als je dan compleet verkrampt ergens aankomt en een sterk drankje of gewoon warme chocomelk naar binnen giet, dan is dat even zo'n gelukkig moment in je leven... :mrgreen:
Wel warm kleden, want ik heb achteraf eens twee weken op bed gelegen. :bag:

het was gewoon geweldig! dat glas wijn op de eerste avond smaakte als nooit tevoren (dankbaar dat ik nog leefde)...

Emiel

Bericht door Emiel » 29 okt 2012, 22:43

Roy, terug komend op die kol, die booster kol ligt bij motoport voor 10,95. Ze verkopen liever duurdere maar persoonlijk vind ik de simpele versie het fijnste ( is warm, kost weinig, geen stieken erin die in je gezicht duwen etc. )

Kijk ook even voor winter handschoenen van een motor fiets ? erg beweeglijk etc.
Zijn er ook die leg je op de verwarming, nemen warmte op, geven ong. 45 minuten warmte af.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2012, 22:47

lol, ie bint echt :bro:

dat ijs op dat ding en de stoelen...brrr :lollerdelol:
ballen vast gevroren aan de plastic stoelen :mrgreen:

Plaats reactie