BP ultimate
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
BP ultimate
Weet niet of hier al een topic over is gewijd?
Maar tank sinds kort BP ultimate diesel. Wat een verschil, niet een zozeer betere prestatie maar meer de loop van de motor. Heb een 2.0d psa dieselmotor. Hij pakt sneller op, loopt mooier, is 'iets' zuiniger en toch wel wat betere prestaties.
Wie heeft hier nog meer ervaringen mee?
Maar tank sinds kort BP ultimate diesel. Wat een verschil, niet een zozeer betere prestatie maar meer de loop van de motor. Heb een 2.0d psa dieselmotor. Hij pakt sneller op, loopt mooier, is 'iets' zuiniger en toch wel wat betere prestaties.
Wie heeft hier nog meer ervaringen mee?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Niet met de diesel maar wel met de benzine van BP Ultimate, voorheen altijd Shell V-power in de 3 Z3 M coupe's gegooid en vooral de S54 hield daar erg van! maar liep niet mooi op de BP Ultimate(de E36 M3 motoren wel) anyway, ik ook tanken V-power(97) in de Hartge V8 bij de 2d volle tank begon die steeds meer de knallen bij gas los laten, normaal kan dat leuk zijn als je dat plant maar dit hoorde niet als gezond...toen maar eens de BP Ultimate R98 voor de Hartge V8 geprobeerd en na een kwart tank merkte ik al de knallen waren weg en nu loopt die zoals hij hoort te lopen, gezond maar met kracht, schijnbaar dat de electronica aan boord van de Hartge puur op Ron 98 is ingesteld, affijn dat staat ook in de klep maar toch...anyway 7 cent duurder dan de V-power aaaaaaaaahh haha maargoed ook iets zuiniger, en dus dat gaat erin.
Baal wel erg dat Shell daar geen Ron 98 van wil maken van de V-power of nog beter Ron100...heb ze wel eens aangeschreven, ja zeiden ze in DLD was dat meer nodig omdat je daar hard mag rijden...ja en? en wij dan? wij willen ook wel meer powerrrr
Baal wel erg dat Shell daar geen Ron 98 van wil maken van de V-power of nog beter Ron100...heb ze wel eens aangeschreven, ja zeiden ze in DLD was dat meer nodig omdat je daar hard mag rijden...ja en? en wij dan? wij willen ook wel meer powerrrr
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Vpower is in Nederland toch gewoon 95 met wat extra toevoegingen?
[img:800:600]http://www.bruidsautos.nl/bmw/vpower.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.bruidsautos.nl/bmw/vpower.jpg[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
Mijn vader kon het verschil in zijn bestelbusje wel goed vernemen toen hij er ultimate diesel in gooide. Minder roetuitstoot en een wat soepelere reactie op het gaspedaal. Was voor hem wel prettig omdat ie veel in bosgebieden werkt. Ergo zand en modder. Dan wil je wel goed kunnen controleren wat je doet met je voet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
De S54 motor loopt super op de V-power, en inderdaad het is geen Ron95 zoals op de pomp staat maar dat moet er staan...tis Ron97 en de S54 mag Ron95 of hoger en die loopt echt goed op V-power... de S50-B32 weet ik niet zeker meer...komt heb die S54 te lang gehad iets meer dan 2 jaar.Knot schreef:Als je het maar niet in de M3 gooit..... niks 95, alleen 98 of 100!Tom van Hezewijk schreef:Vpower is in Nederland toch gewoon 95 met wat extra toevoegingen?
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Toch zou je iets moeten merken, want Ultimate is eigenlijk 100. Maar goed, misschien merk je het pas goed als je je mapping er specifiek op aanpast.
In de Octavia - ook verplicht >98 - merkte ik een licht verschil, dankzij de pingelsensor waarschijnlijk.
Lees trouwens net vanavond dat BP in Engeland Ultimate nu zelfs naar 102 heeft opgeschroefd en het ook als zodanig verkoopt. Benzine-turbo's die erop worden geprogrammeerd, boeken vermogenswinsten van 7 à 8 procent ten opzichte van de vorige Ultimate.
Die was in GB overigens 97 en Shell Optimax (lees V-Power) is daar juist 100, dus precies andersom in vergelijking met NL.
In de Octavia - ook verplicht >98 - merkte ik een licht verschil, dankzij de pingelsensor waarschijnlijk.
Lees trouwens net vanavond dat BP in Engeland Ultimate nu zelfs naar 102 heeft opgeschroefd en het ook als zodanig verkoopt. Benzine-turbo's die erop worden geprogrammeerd, boeken vermogenswinsten van 7 à 8 procent ten opzichte van de vorige Ultimate.
Die was in GB overigens 97 en Shell Optimax (lees V-Power) is daar juist 100, dus precies andersom in vergelijking met NL.
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frankie, MarcH, mark123, Martijn_bmw, Nico e39 en 2 gasten