BP ultimate

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

BP ultimate

Bericht door volvoc30 » 03 apr 2007, 23:34

Weet niet of hier al een topic over is gewijd?
Maar tank sinds kort BP ultimate diesel. Wat een verschil, niet een zozeer betere prestatie maar meer de loop van de motor. Heb een 2.0d psa dieselmotor. Hij pakt sneller op, loopt mooier, is 'iets' zuiniger en toch wel wat betere prestaties.

Wie heeft hier nog meer ervaringen mee?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 apr 2007, 00:05

Niet met de diesel maar wel met de benzine van BP Ultimate, voorheen altijd Shell V-power in de 3 Z3 M coupe's gegooid en vooral de S54 hield daar erg van! maar liep niet mooi op de BP Ultimate(de E36 M3 motoren wel) anyway, ik ook tanken V-power(97) in de Hartge V8 bij de 2d volle tank begon die steeds meer de knallen bij gas los laten, normaal kan dat leuk zijn als je dat plant maar dit hoorde niet als gezond...toen maar eens de BP Ultimate R98 voor de Hartge V8 geprobeerd en na een kwart tank merkte ik al de knallen waren weg en nu loopt die zoals hij hoort te lopen, gezond maar met kracht, schijnbaar dat de electronica aan boord van de Hartge puur op Ron 98 is ingesteld, affijn dat staat ook in de klep maar toch...anyway 7 cent duurder dan de V-power aaaaaaaaahh haha maargoed ook iets zuiniger, en dus dat gaat erin.

Baal wel erg dat Shell daar geen Ron 98 van wil maken van de V-power of nog beter Ron100...heb ze wel eens aangeschreven, ja zeiden ze in DLD was dat meer nodig omdat je daar hard mag rijden...ja en? en wij dan? wij willen ook wel meer powerrrr

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 04 apr 2007, 00:12

Op CBR in Duitsland maar shell Vpower ron 100 tanken dan :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40153
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 apr 2007, 00:24

Ik vind mijn astra cdti al beter lopen op de duitse diesel (59) van ED.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 04 apr 2007, 00:55

Vpower is in Nederland toch gewoon 95 met wat extra toevoegingen?

[img:800:600]http://www.bruidsautos.nl/bmw/vpower.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2007, 01:26

Staat wel op de pomp ja, maar onofficieel schijnt het rond 97 te zitten.

Gebruikersavatar
Desmond Prins
Berichten: 362
Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
Locatie: Vaassen

Bericht door Desmond Prins » 04 apr 2007, 07:22

Mijn vader kon het verschil in zijn bestelbusje wel goed vernemen toen hij er ultimate diesel in gooide. Minder roetuitstoot en een wat soepelere reactie op het gaspedaal. Was voor hem wel prettig omdat ie veel in bosgebieden werkt. Ergo zand en modder. Dan wil je wel goed kunnen controleren wat je doet met je voet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40153
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 apr 2007, 08:38

Tom van Hezewijk schreef:Vpower is in Nederland toch gewoon 95 met wat extra toevoegingen?
Als je het maar niet in de M3 gooit..... niks 95, alleen 98 of 100!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 apr 2007, 10:32

Knot schreef:
Tom van Hezewijk schreef:Vpower is in Nederland toch gewoon 95 met wat extra toevoegingen?
Als je het maar niet in de M3 gooit..... niks 95, alleen 98 of 100!
De S54 motor loopt super op de V-power, en inderdaad het is geen Ron95 zoals op de pomp staat maar dat moet er staan...tis Ron97 en de S54 mag Ron95 of hoger en die loopt echt goed op V-power... de S50-B32 weet ik niet zeker meer...komt heb die S54 te lang gehad iets meer dan 2 jaar.

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 04 apr 2007, 18:39

ik ken iemand met een 1,9tdi motor in de A4, en hij rijd 200 kilometer meer op een tank.


Ik wil het ook wel eens proberen in mijn 1,4HDI.

Maar pak toch iedere keer de goedkopere brandstof:)

Nu ik dit hoor wil ik het zelf ook proberen.
Zal volgende week mijn effect van de 206 laten horen.

gr.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 04 apr 2007, 20:23

Bij mij komt er ook niet minder dan RON98 in.....getunede Subjes kunnen zelfs motorschade oplopen als je <RON98 tankt. :?

Gebruikersavatar
tim1981
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 feb 2007, 20:15
Locatie: Wageningen

Bericht door tim1981 » 04 apr 2007, 21:07

Bij mij gaat EN mag er ook alleen maar 98 in. Sinds de invoering van BP Ulimate tank ik dit altijd, voorheen de 'gewone' 98 ook van de BP.
Maar verschil tussen beide merkte ik echter niet.

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 04 apr 2007, 21:35

ff ook iets anders...in duitsland kan je ook 91 tanken...welke auto's rijden hier op eigenlijk....

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 04 apr 2007, 21:36

Toch zou je iets moeten merken, want Ultimate is eigenlijk 100. Maar goed, misschien merk je het pas goed als je je mapping er specifiek op aanpast.

In de Octavia - ook verplicht >98 - merkte ik een licht verschil, dankzij de pingelsensor waarschijnlijk.

Lees trouwens net vanavond dat BP in Engeland Ultimate nu zelfs naar 102 heeft opgeschroefd en het ook als zodanig verkoopt. Benzine-turbo's die erop worden geprogrammeerd, boeken vermogenswinsten van 7 à 8 procent ten opzichte van de vorige Ultimate.

Die was in GB overigens 97 en Shell Optimax (lees V-Power) is daar juist 100, dus precies andersom in vergelijking met NL.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 apr 2007, 21:43

100 is toch ook veel makkelijker om te onthouden :lol: gewoon die V-power en Ultimate 100Ron maken klaar, daar heb ik wel een paar cent voor over! goedkoope tuning en nog zuiniger ook door betere verbranding, en schoner voor het millieu :wink:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 04 apr 2007, 22:01

102 klinkt dan net weer beter.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 04 apr 2007, 22:12

GTRene schreef:en schoner voor het millieu :wink:
En daar doen we 't toch allemaal voor, nietwaar? :D

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 04 apr 2007, 22:19

BP diesel Ultimate scheelde vanmorgen 4,5cent op een liter. ik denk dan lekker boeiend die 1,60eu het rijd fijner, kom er iets verder mee dus als je alles doorrekend is het niet duurder

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 22:28

Dutch schreef:
GTRene schreef:en schoner voor het millieu :wink:
En daar doen we 't toch allemaal voor, nietwaar? :D
euhh.. Ja natuurlijk! :roll:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 04 apr 2007, 23:13

Ah, je miste zeker m'n :wink: , Joop...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 04 apr 2007, 23:39

Nee hoor, 'k ben bloedserieus :roll:

Gebruikersavatar
Ed vd Werken
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
Auto: Subaru wrx
Locatie: Barendrecht

Bericht door Ed vd Werken » 05 apr 2007, 00:14

Hallo,
Ik heb het vermogen en koppel 2 maanden lang getest met de BP Ultimate en kon totaal geen verschil in vermogen of koppel ontdekken. :cry:
Dit naar aanleiding van een Engels tv programma. :wink:
Grtz Edje wrx

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 05 apr 2007, 06:52

Heb je hem op de rollenbank gehad dan? Die 2 of 3 pk meer voel je ook niet op de weg..

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 apr 2007, 09:59

wimwerf schreef:ff ook iets anders...in duitsland kan je ook 91 tanken...welke auto's rijden hier op eigenlijk....
Denk dat iedere 'normale' auto wel op 91 kan lopen maar misschien minder goed loopt ofwel meer gaat verbruiken.

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 05 apr 2007, 10:06

Heb je hem op de rollenbank gehad dan? Die 2 of 3 pk meer voel je ook niet op de weg..
Precies meetbare verschillen zijn er wel, voelbaar is het in je knip. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie, MarcH, mark123, Nico e39 en 2 gasten