@ DVH: foto's heb ik nog niet die zal ik morgen even maken.
@ Allen: als het ooit al zo ver komt dan wordt het eerder dit:
http://www.mountune.com/index.php/servi ... -2005-2008
@Martijngizmo: dat heb ik ook begrepen ja. Zie bovenstaande link. Dat MR200 pakket haalt bijna alles uit deze motor. 200 NA pk's zijn natuurlijk te gek!
Nou. Vanmiddag rond half vijf was Joost bij mij. De Fiesta is in het echt toch best wel een dik karretje hoor. De stickers die op de deuren zitten vind ik eigenlijk best geinig. Dat had ik van te voren niet verwacht. We hebben even een proefrit gemaakt in beide auto's en toen een leuke deal gemaakt.
Vanavond ben ik er dus maar eens op uitgetrokken met de nieuwe aanwinst. Dat valt niet tegen zeg! Deze Fiesta is voorzien van een RVS Uitlaat met een metaalkat en een Sebring einddemper. Dat geeft een behoorlijk rally-achtig geluid. Helemaal in samenwerking met het gemonteerde Pipercross filter.
Iedereen heeft wel een ritueel als hij net een nieuwe auto heeft. Mijn ritueel is om even naar de oosterburen te rijden en te zien wat de topsnelheid is. Die ligt op net geen 220 op de teller. Dat verraste in positieve zin. Ik heb het idee dat er nog wel iets meer inzit maar dat is van latere zorg. De Fiesta is wel toe aan een servicebeurtje. Dat gaat volgende week naar alle waarschijnlijkheid gebeuren. In tegenstelling tot wat ik verwacht had denk ik dat de warme Ford hatch wel even mag blijven. Qua rijden lijkt het wel aardig op de Panda maar dan met meer positieve punten zo is de vering niet zo bikkelhard, zitten de stoelen beter, heeft de motor meer kracht en is het dashboard mooier.
Ik ben er boven verwachting blij mee! Feestje!