Wielrennen naar de klote ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mathieu

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Mathieu » 22 okt 2012, 12:07

JP schreef:Krijg ik bij de Rabobank nu meer spaarrente ?
De wielrenners hebben hun eigen sport kapot gemaakt maar de banken hebben onze hele economie naar de kloten geholpen… :?

allen

Bericht door allen » 22 okt 2012, 13:14

"Lance Armstrong hoort niet thuis in het wielrennen", verklaarde UCI-voorzitter Pat McQuaid tijdens een persconferentie in het Zwitserse Genève.
Elk bedrijf en elke wielrenner die discutabel is hoort daar niet in thuis. Graag dezelfde sancties. Dus alle zeges afnemen en schorsen cq verbannen voor het leven. Meneertje Pat zal dat vast niet doen. Mietje... :clown:

Luco

Bericht door Luco » 22 okt 2012, 15:29

allen schreef:
"Lance Armstrong hoort niet thuis in het wielrennen", verklaarde UCI-voorzitter Pat McQuaid tijdens een persconferentie in het Zwitserse Genève.
Elk bedrijf en elke wielrenner die discutabel is hoort daar niet in thuis. Graag dezelfde sancties. Dus alle zeges afnemen en schorsen cq verbannen voor het leven. Meneertje Pat zal dat vast niet doen. Mietje... :clown:
Als ze dat doen zijn er nog maar drie deelnemers :lol:

Ik vind het trouwens nog steeds een topper, ook met doping moet je hem maar 7 keer kunnen winnen, de overige gebruikers is dat nooit gelukt.

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 okt 2012, 15:51

Luco schreef: ook met doping moet je hem maar 7 keer kunnen winnen, de overige gebruikers is dat nooit gelukt.
Dit.

Er zijn trouwens denk ik maar weinig mensen die hun mening over Lance hebben bijgesteld na deze hele affaire. Negatief blijft negatief, positief blijft positief.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2012, 15:58

Ik denk ook dat de hele affaire vooral de organisatie eromheen schaadt. Het uci zelf. Dat is niet eens ironie, maar gewoon bittere ernst voor hen. Ze lijken 't alleen nog niet door te hebben (ze doen erg hun best om dat te doen blijken).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2012, 19:42

Armstrong ophangen heb ik geen moeite mee, maar het is me net een tikkie te makkelijk...........hij had het namelijk nooit in deze mate en op deze schaal kunnen doen zonder het medeweten op de hoogste niveaus, zijnde de UCI, in casu Hein Verbruggen en consorten, maar ook de sponsoren als Nike.

Kortom iedereen heeft en had er belang bij, enerzijds bij al zijn overwinningen en het aura dat dit met zich meebracht voor de gehele wielersport (lees; revenuen van sponsoren), anderzijds de top(Bobo`s) die zich aan deze successen konden laven waarbij inkomsten gegarandeerd bleven en daarmede baanbehoud met bonus gecontinueerd.

Dat Pat McQuaid nu mooie sier maakt is een beetje van de strekking "if you can`t beat them, join them" en met opruimen en het aanraden om Armstrong maar gewoon te vergeten dient alleen zijn, en zijn belang c.q. die van de UCI alleen. Eigen straatje schoonvegen en hopen dat het verder overwaait door alle aandacht nu naar een "schuldige" Armstrong te verleggen, nagenoeg het perfecte rookgordijn.

Armstrong inschattende, zeker gezien de welhaast maniakale en psychopathische manier van organisatie, uitvoering en controle aangaande onovertroffen doping programma, zal wellicht nog met een paar lijken uit de kast komen, waarbij de hele wielerwereld op haar grondvesten zal schudden incluis de bobo`s.................het zou me zwaar verbazen als dit niet het geval zou zijn.

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 okt 2012, 21:41

Wijze woorden...Ik hoop echt dat Armstrong, ondanks z'n huidige radiostilte, met een verklaring op de proppen komt waar je u tegen zegt. Wat mij betreft bekent ie z'n complete dopingprogramma, maar hopelijk zorgt ie er dan ook voor dat er koppen gaan rollen bij de UCI, wat Romo al aangeeft. Het KAN gewoon niet zo zijn dat er niemand van de 'aanhang' vanaf wist. Hopelijk krijgt ie ook dan bijval van z'n (oud)collega's, en niet alleen als ze z'n poten onder z'n stoel uit kunnen zagen.

Echt wat een gluiperds daar bij de UCI, beetje de onschuld zelf spelen...gadverdamme. :kotsen:

Rebel

Bericht door Rebel » 22 okt 2012, 22:14

Ik hoop dat Armstrong de "eer" aan zich zelf houdt en niet met modder gaat gooien of uit de school gaat klappen. Dat zou pas echt dom zijn in zijn situatie. Gewoon zijn verlies nemen en genieten van het leven. Voor mij blijft het een held.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 okt 2012, 22:20

Mwoah... ene kant wel, andere kant niet. Al die gasten die hem verraden hebben ten faveure van zichzelf (lees lagere straffen) mogen ook best wel wat aandacht krijgen. En ook zeker de gasten achter de schermen. Wil je dat die sport een nieuwe, schone (kan dat überhaupt?) start maakt dat lijkt het me best wel aardig als LA eens ff flink uit de school klapt.
Andere kant is idd gewoon je verlies nemen en verder leven. Wel minder spannend voor de "stuurlui aan wal" :)

Luco

Bericht door Luco » 22 okt 2012, 22:31

Ik hoop dat die alles van minuut tot minuut gedocumenteerd heeft en dat die het naar buiten brengt, eens kijken hoeveel er overblijven die hem nog recht in de ogen durven te kijken.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 okt 2012, 22:36

Nogmaals ik hoop dat hij zijn verlies neemt en zich niet verlaagt tot het niveau van zijn achterbakse ploegmaten.
Armstrong bljft een uniek persoon, ongeacht hoe ze hem nu kapot maken. Armstrong staat voor het overwinnen van de gevreesde ziekte. Een vechter, die overwon en daarna het leven met twee handen beet nam.
Dat hele wielrennen heeft mij nooit kunnen boeien en die touroverwinningen nog minder, voor mijn part was hij bergbeklimmer geworden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 okt 2012, 23:10

Als Lance meer weet over de UCI/USADA/Nike en weet ik het welke organisatie in die tijd, zou ik dat zeker wereldkundig maken. Nu staat iedereen in de rij om hem financieel de afgrond in te duwen en ik denk dat de zaken er anders voor staan mocht hij compromitterende feiten over genoemde organisaties hebben.

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 okt 2012, 23:31

partyondude schreef:Als Lance meer weet over de UCI/USADA/Nike en weet ik het welke organisatie in die tijd, zou ik dat zeker wereldkundig maken. Nu staat iedereen in de rij om hem financieel de afgrond in te duwen en ik denk dat de zaken er anders voor staan mocht hij compromitterende feiten over genoemde organisaties hebben.
Exact. Ik denk dat niemand twijfelt aan de uitmuntende prestaties die hij heeft neergezet, met of zonder doping. Hij staat nu vol in de schijnwerpers, dus als er iemand is die op dit moment voor een revolutie kan zorgen in de sport dan is alleen hij het, zeker nu. Qua titels en respect van oud ploeggenoten is er niet veel meer te redden, dus dan zeg ik: Show your cards.
Het stadium van negeren en lekker doorgaan met je leven was 3 jaar geleden al gepasseerd, daar is de hetze nu te ver voor doorgeslagen. Als ie wil vechten voor de wielersport, moet ie nu ook van de nood een deugd maken en z'n verantwoording nemen. Dan zou ie wel eens een nog grotere held kunnen worden dan ie nu al is, met de overkoepelende wielerorganisaties die aan het kortste eind trekken.

Dat zou mooi zijn.

allen

Bericht door allen » 22 okt 2012, 23:52

Exact mijn gedachte!

Luco

Bericht door Luco » 22 okt 2012, 23:59

///Joost schreef:
partyondude schreef:Als Lance meer weet over de UCI/USADA/Nike en weet ik het welke organisatie in die tijd, zou ik dat zeker wereldkundig maken. Nu staat iedereen in de rij om hem financieel de afgrond in te duwen en ik denk dat de zaken er anders voor staan mocht hij compromitterende feiten over genoemde organisaties hebben.
Exact. Ik denk dat niemand twijfelt aan de uitmuntende prestaties die hij heeft neergezet, met of zonder doping. Hij staat nu vol in de schijnwerpers, dus als er iemand is die op dit moment voor een revolutie kan zorgen in de sport dan is alleen hij het, zeker nu. Qua titels en respect van oud ploeggenoten is er niet veel meer te redden, dus dan zeg ik: Show your cards.
Het stadium van negeren en lekker doorgaan met je leven was 3 jaar geleden al gepasseerd, daar is de hetze nu te ver voor doorgeslagen. Als ie wil vechten voor de wielersport, moet ie nu ook van de nood een deugd maken en z'n verantwoording nemen. Dan zou ie wel eens een nog grotere held kunnen worden dan ie nu al is, met de overkoepelende wielerorganisaties die aan het kortste eind trekken.

Dat zou mooi zijn.
De eerste journalist die hem destijds al beschuldigde van doping werd toen uitgekotst, nu zei die dst hij zeker weet dat Lance dingen weet van de UCI die het daglicht niet kunnen verdragen, dus het kan nog leuk worden.

Shakes

Bericht door Shakes » 23 okt 2012, 09:10

Lance een held en een unieke wielrenner?

Het is gewoon een leugenaar en een valsspeler. Dat is niet heel erg want dat zijn ze in de wieler/top sport allemaal maar kom er dan gewoon voor uit. Zeker nu.

Hij heeft voor mij wel afgedaan, ook als overwinnaar van kanker. Dat hij anderen heeft geholpen pleit dan wel voor hem

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 okt 2012, 09:33

Shakes schreef:Lance een held en een unieke wielrenner?

Het is gewoon een leugenaar en een valsspeler. Dat is niet heel erg want dat zijn ze in de wieler/top sport allemaal maar kom er dan gewoon voor uit. Zeker nu.

Hij heeft voor mij wel afgedaan, ook als overwinnaar van kanker. Dat hij anderen heeft geholpen pleit dan wel voor hem
+1

Als je de letter V uit Livestrong haalt....

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 okt 2012, 09:36

Voor de wielerfans hier: http://wijkopendeploeg.nl/

;)

GTRene

Bericht door GTRene » 23 okt 2012, 10:36

Robin schreef:

+1

Mee eens met de heren, zo kijk ik er ook tegen aan.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 okt 2012, 10:57

GTRene schreef:
Robin schreef:

+1

Mee eens met de heren, zo kijk ik er ook tegen aan.
Same here. Wat een drol. En dan vooral de intimidatie tegenover de mensen die zijn wandaden aan het licht wilden brengen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 okt 2012, 13:48

Lance schrijft nog wel een boek tijdens 't levensgenieten dat hij nu voor ogen heeft. Dat wordt lachen.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 okt 2012, 14:18

Afbeelding

ze hebben er zelfs al een video animatie van gemaakt, best grappig om te zien...is Chinees doch ook Engels ondertiteld.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2012, 15:35

Eigenlijk, hoe triest ook, wordt wederom aangetoond door dit drama hoe failliet de topsport is, maar evenzeer de samenleving die er blind achteraan loopt, de voetbalwereld, de bancaire wereld............noem het maar op.......zonder gebruikers, geen misbruikers, m.a.w. de vraag/gelegenheid creëert de dief, op ALLE niveaus.

Voetbal clubs met een schuld van honderden miljoenen Euro`s

Landen met schulden die nooit meer afbetaald kunnen worden

Sporters die tot de ogen vol zitten met zowel dope als Dollar tekens

Banken die graaien en (poten uit) draaien met pak en stropdas.

And we go all down together .............of zo iets.............we zijn compleet van het pad af IMO

Het is niet een exclusief Armstrong verhaal, want of je nu Sven Kramer heet, of Ritsma, Pieter v/d Hoogenband, Inge de Bruin, om er eens een paar te noemen, die kunnen zo bij Armstrong aansluiten (qua gebruik, niet qua organisatie)

Veelmeer is er sprake van een algeheel moreel verval (vul hier elke denkbare variabele in) waarvan langzaam maar zeker de eindcontouren zichtbaar worden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 okt 2012, 16:08

Afbeelding

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 okt 2012, 19:20

Stond vanochtend een wielrenner naast zn fiets zn veters te knopen volgens mij, wilde bijna stoppen om te vragen ofie ook gebruikt had :mrgreen:

Plaats reactie