Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Geert.

Re: Tom zijn eerste Bmw 325ti. Te koop P10

Bericht door Geert. » 16 okt 2012, 16:08

Nee hoor een 3 Coupe ben je ook niet zomaar kwijt :wink: gewoon geen haast hebben met de verkoop en ondertussen het onderhoud op peil houden. Je hebt nog ruim de tijd om te sparen voor een huis en anders wordt het een water kleinere televisie :crazy:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 okt 2012, 16:10

Geert. schreef:Nee hoor een 3 Coupe ben je ook niet zomaar kwijt :wink: gewoon geen haast hebben met de verkoop en ondertussen het onderhoud op peil houden. Je hebt nog ruim de tijd om te sparen voor een huis en anders wordt het een water kleinere televisie :crazy:
Ik heb het over een 3er coupe, geen ZZZ coupe Geert. ;)

Ik heb ook nog ruim de tijd en ik neem die tijd ook wel maar het kan allemaal wat sneller gaan als mijn dure, snelle, goed onderhouden, mooie, begerenswaardige, ondergewaardeerde, fijne auto verkocht is. :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 okt 2012, 16:19

Toch zou ik eens na rekenen welke besparing je het dan over hebt elke maand ;) (dan niet de afschrijving van de huidige auto vergeten mee tenemen)

En kijken of dat bedrag op jaarbasis wat je extra spaart je waard is om een stapje terug te doen qua auto ;)

Ik heb dat namelijk ook gedaan en ik heb voor mezelf besloten dat ik lekker door blijven rijden in mijn auto, omdat het op jaarbasis in mijn geval maar een paar honderd euro scheelt en ik het dat dus wel waard vind. Maar ik rijd dan ook maar 10.000km per jaar.

Geert.

Bericht door Geert. » 16 okt 2012, 16:19

Owja hehe.. cup a soup tijd he :tooth:
Komt weer meer regen en misschien ook weer sneeuw aan.. dusssss prima tijd om een achterwiel aangedreven bolide te verkopen toch :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 okt 2012, 16:30

Dat zou je denken ja. Al denk ik dat wij aardig in hetzelfde schuitje zitten wat auto betreft. die van jou is niet bepaald courant en die van mij evenmin. Ik krijg af en toe het idee dat veel mensen niet eens door hebben dat er zoveel Bmw voor zo relatief weinig geld te koop is.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 okt 2012, 16:46

Of ze houden dezelfde overweging als jou er op na..

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 okt 2012, 16:51

Ruben schreef:Of ze houden dezelfde overweging als jou er op na..
Dat kan ook. Maar vandaag of morgen staat er vanzelf een liefhebber op.

Geert.

Bericht door Geert. » 16 okt 2012, 17:10

Ik hou niet van courante auto's :mrgreen:

Mark

Bericht door Mark » 17 okt 2012, 16:29

Petrolhead Tom schreef:
.... Gewoon weer een kleine Japanse hatch van 4k die ik WA verzeker in plaats van all-risk voor deze en een auto die in de stad en daarbuiten een keer zo zuinig is als deze. Dat is besparing genoeg en dan houd ik volgend jaar misschien ook nog eens geld over voor een trackday. .......
Als je wilt besparen zou ik de BMW WA verzekeren, op de dagwaarde niet echt de moeite op de all-risk premie te betalen lijkt me.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 okt 2012, 16:58

all-risk is inderdaad een beetje overdreven voor een auto van die leeftijd. Ik heb mijn BMW ook WA verzekerd maar wel met beperkt casco. Mochten ze hem jatten, dan heb je iig nog iets.

allen

Bericht door allen » 17 okt 2012, 17:31

Petrolhead Tom schreef:Dat zou je denken ja. Al denk ik dat wij aardig in hetzelfde schuitje zitten wat auto betreft. die van jou is niet bepaald courant en die van mij evenmin. Ik krijg af en toe het idee dat veel mensen niet eens door hebben dat er zoveel Bmw voor zo relatief weinig geld te koop is.
Je kunt ook overdrijven. Ja het is een goede auto en ja, helaas, het is niets speciaals. Of het moet de gedachten erachter zijn dat je wagen speciaal is omdat er wat minder van verkocht zijn dan een sedan, touring of coupe. Maar weet je wat? 99% van E46 kopend publiek ziet je compact niet als een 'speciale' auto, maar als een BMW 3 serie zonder kofferbak. Iemand die op zoek is naar een 'aparte' BMW zal ook maar zelden denken 'Hey, ik ga op zoek naar een Compact!' In dat opzicht gezien is zelfs een Z3 coupé couranter.

Je draadje volgend, krijg ik tevens het idee dat je je wagen daadwerkelijk allrisk verzekerd hebt. Ik zou niet weten waarom je dat bij zo'n oude auto zou doen. De verzekeringspremie zal naar waarschijnlijkheid buiten proporties zijn met het te ontvangen bedrag, mocht je je auto compleet in de prak rijden en levend uitstappen.
Ik kan me niet voorstellen dat het verlies dat je gaat lijden bij de verkoop van de Compact plus de brandstofbesparing en afschrijving van de nieuwe auto, het verschil maakt tussen het wel en niet kunnen kopen van een woonhuis VOLGEND JAAR.

Imho zijn er een paar mogelijkheden:
- De BMW valt gewoon tegen, wat ik wel begrijp. BMW's zijn gewoon slecht gebouwde auto's.
- De auto is gewoon te duur in gebruik en dat begrijp ik goed. Onzuinige krengen.
- Eigenlijk is het een hele goede auto, zuinig en betrouwbaar. Je had gewoon even kortsluiting. Houdt de wagen in dat geval maar, gezien het je toch geen ruk dichter bij een woonhuis gaat brengen binnen een jaar. Zoveel bespaar je namelijk echt niet.

Als je over een paar jaar nog een jong gebruikte BMW wil hebben kun je alleen nog maar FWD 3 cilinders krijgen. Geniet er nog maar even van in je studententijd. :mrgreen:

Will F.

Bericht door Will F. » 17 okt 2012, 22:37

Is verkoop in consignatie bij het bedrijf waar je 'm gekocht hebt geen optie, die gaf toch bij aankoop aan dat er veel belangstelling voor was :wink: ? De foto's zal hij nogwel hebben. Kan je mss wel per telefoon regelen.

dvh

Bericht door dvh » 17 okt 2012, 22:52

allen schreef:
Petrolhead Tom schreef:Dat zou je denken ja. Al denk ik dat wij aardig in hetzelfde schuitje zitten wat auto betreft. die van jou is niet bepaald courant en die van mij evenmin. Ik krijg af en toe het idee dat veel mensen niet eens door hebben dat er zoveel Bmw voor zo relatief weinig geld te koop is.
Je kunt ook overdrijven. Ja het is een goede auto en ja, helaas, het is niets speciaals. Of het moet de gedachten erachter zijn dat je wagen speciaal is omdat er wat minder van verkocht zijn dan een sedan, touring of coupe. Maar weet je wat? 99% van E46 kopend publiek ziet je compact niet als een 'speciale' auto, maar als een BMW 3 serie zonder kofferbak. Iemand die op zoek is naar een 'aparte' BMW zal ook maar zelden denken 'Hey, ik ga op zoek naar een Compact!' In dat opzicht gezien is zelfs een Z3 coupé couranter.

Je draadje volgend, krijg ik tevens het idee dat je je wagen daadwerkelijk allrisk verzekerd hebt. Ik zou niet weten waarom je dat bij zo'n oude auto zou doen. De verzekeringspremie zal naar waarschijnlijkheid buiten proporties zijn met het te ontvangen bedrag, mocht je je auto compleet in de prak rijden en levend uitstappen.
Ik kan me niet voorstellen dat het verlies dat je gaat lijden bij de verkoop van de Compact plus de brandstofbesparing en afschrijving van de nieuwe auto, het verschil maakt tussen het wel en niet kunnen kopen van een woonhuis VOLGEND JAAR.

Imho zijn er een paar mogelijkheden:
- De BMW valt gewoon tegen, wat ik wel begrijp. BMW's zijn gewoon slecht gebouwde auto's.
- De auto is gewoon te duur in gebruik en dat begrijp ik goed. Onzuinige krengen.
- Eigenlijk is het een hele goede auto, zuinig en betrouwbaar. Je had gewoon even kortsluiting. Houdt de wagen in dat geval maar, gezien het je toch geen ruk dichter bij een woonhuis gaat brengen binnen een jaar. Zoveel bespaar je namelijk echt niet.
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 17 okt 2012, 23:18

Uhm Tom , je bent toch aan niemand uitleg verschuldigd?

:wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 okt 2012, 07:36

RVV schreef:Uhm Tom , je bent toch aan niemand uitleg verschuldigd?

:wink:
+1 in mijn omgeving snapt ook niemand me en mijn autokeuze eerst e46 toen e91 en nu weer e46..

LB je moet lekker doen wat je zelf wil en lekker bij voelt!

Tim N

Bericht door Tim N » 18 okt 2012, 12:18

Nee je moet juist luisteren wat anderen willen dat je doet ;-P

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2012, 12:51

Zelfs op onze C3 heb ik overwogen om geen all risk te nemen, maar voor 5 tientjes in de maand was de keuze snel gemaakt. Waarom is all risk op die Beamer zo duur?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 18 okt 2012, 13:08

Dat komt waarschijnlijk omdat ze uit gaan van de nieuwwaarde van de auto icm leeftijd en schadevrije jaren van de bestuurder.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 okt 2012, 13:13

wellicht dat dit wat voor sommige mensen is, zag het laatst voorbij komen.

de Budget all risk, verder krijg je daar zelfs bij 0 schadevrije jaren meteen 50% korting...

http://www.unive.nl/autoverzekering

Geert.

Bericht door Geert. » 18 okt 2012, 13:21

Ik heb mijn auto voor 5 tientjes per maand allrisk verzekerd en de eerste 3 jaar krijg je de aanschafwaarde uitgekeerd... prima regel :thumbup: bij interpolis btw.

WJ

Bericht door WJ » 18 okt 2012, 13:38

Een Suzuki Ignus Sport! Met van die dikke schermen, leuk! :mrgreen:

910kg, 110pk!
http://www.autotrader.nl/auto/suzuki/zw ... oord=Sport
Laatst gewijzigd door WJ op 18 okt 2012, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 okt 2012, 14:21

Tom is natuurlijk aan iemand uitleg verschuldigd, das duidelijk. Maar als je in een topic aan de grote klok gaat hangen over het hoe en waarom, tja dan krijg je ook wel reacties waar je niet op zit te wachten.

Daarom ook wel met Allen eens, ik zie het ook niet waarom deze verkoop je dichter bij een huis zal brengen, volgend jaar. 2k besparen maar als hypotheek gezien over 30 jaar is het peanuts natuurlijk. Deze reden, voor verkoop, heb ik nooit gesnapt maar wellicht heb ik het (nog) te goed om dat te snappen. Gelukig wel :mrgreen: Het kan ook zo zijn dat er een lening op rust en die bijt je wel mocht je een hypotheek willen... BKR namelijk.

Maar goed, wil je verkopen, ga je goddelijke gang maar vermeld gewoon lekker de reden niet. D'r zijn hier zoveel die vaker van auto wisselen dan van onderbroek, dat het niet eens opvalt :D

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 18 okt 2012, 14:40

Geert. schreef:Ik hou niet van courante auto's :mrgreen:
Ik ook niet. Ook niet van krokante btw...

Alhoewel, die hebben wel karakter....

ErikS

Bericht door ErikS » 18 okt 2012, 15:02

@ Arthur;

Als je eenmaal wat langer in je huis zit, en je word wat ouder is 2K peanuts.

Wij 'moeten' (niks) gewoon ff bijna 250.000 op tafel leggen om een huis te kopen in Putten, en dan is €2K peanuts? Nee, dat kan het verschil zijn tussen wel kopen/ niet kopen. (Voor je gevoel)
Ik heb een jaartje 206 gereden ipv al die snelle hokken; Ik hield voor mijn idee echt bakken geld over...

Nu achteraf zeg ik ook... Als die 2K het verschil moesten maken, kan je beter geen huis kopen....
Achteraf wat meevallers gehad ed. en een heel jaar 206 gereden voor niets! :lol: :blink: :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 okt 2012, 17:09

Nou ja, zo'n huis heb ik hier ook en ik vond juist die 2k wel peanuts. We hebben het, in principe, over 30 jaar aflossen tegen een 5% rente. Die voel je niet per maand. En volgens mij ook niet bij een huis van de helft. Is nog geen tientje in de maand, zonder HRA :) Misschien niet helemaal de juiste manier om er tegenaan te kijken maar om nu een auto daarvoor te verkopen, dat zie ik niet helemaal. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de rek er al uit is maar dan is het wellicht verstandiger om en een goedkoper huis en een goedkopere auto te zoeken.

Gesloten