Ik heb het over een 3er coupe, geen ZZZ coupe Geert.Geert. schreef:Nee hoor een 3 Coupe ben je ook niet zomaar kwijtgewoon geen haast hebben met de verkoop en ondertussen het onderhoud op peil houden. Je hebt nog ruim de tijd om te sparen voor een huis en anders wordt het een water kleinere televisie
Dat kan ook. Maar vandaag of morgen staat er vanzelf een liefhebber op.Ruben schreef:Of ze houden dezelfde overweging als jou er op na..
Als je wilt besparen zou ik de BMW WA verzekeren, op de dagwaarde niet echt de moeite op de all-risk premie te betalen lijkt me.Petrolhead Tom schreef:
.... Gewoon weer een kleine Japanse hatch van 4k die ik WA verzeker in plaats van all-risk voor deze en een auto die in de stad en daarbuiten een keer zo zuinig is als deze. Dat is besparing genoeg en dan houd ik volgend jaar misschien ook nog eens geld over voor een trackday. .......
Je kunt ook overdrijven. Ja het is een goede auto en ja, helaas, het is niets speciaals. Of het moet de gedachten erachter zijn dat je wagen speciaal is omdat er wat minder van verkocht zijn dan een sedan, touring of coupe. Maar weet je wat? 99% van E46 kopend publiek ziet je compact niet als een 'speciale' auto, maar als een BMW 3 serie zonder kofferbak. Iemand die op zoek is naar een 'aparte' BMW zal ook maar zelden denken 'Hey, ik ga op zoek naar een Compact!' In dat opzicht gezien is zelfs een Z3 coupé couranter.Petrolhead Tom schreef:Dat zou je denken ja. Al denk ik dat wij aardig in hetzelfde schuitje zitten wat auto betreft. die van jou is niet bepaald courant en die van mij evenmin. Ik krijg af en toe het idee dat veel mensen niet eens door hebben dat er zoveel Bmw voor zo relatief weinig geld te koop is.
allen schreef:Je kunt ook overdrijven. Ja het is een goede auto en ja, helaas, het is niets speciaals. Of het moet de gedachten erachter zijn dat je wagen speciaal is omdat er wat minder van verkocht zijn dan een sedan, touring of coupe. Maar weet je wat? 99% van E46 kopend publiek ziet je compact niet als een 'speciale' auto, maar als een BMW 3 serie zonder kofferbak. Iemand die op zoek is naar een 'aparte' BMW zal ook maar zelden denken 'Hey, ik ga op zoek naar een Compact!' In dat opzicht gezien is zelfs een Z3 coupé couranter.Petrolhead Tom schreef:Dat zou je denken ja. Al denk ik dat wij aardig in hetzelfde schuitje zitten wat auto betreft. die van jou is niet bepaald courant en die van mij evenmin. Ik krijg af en toe het idee dat veel mensen niet eens door hebben dat er zoveel Bmw voor zo relatief weinig geld te koop is.
Je draadje volgend, krijg ik tevens het idee dat je je wagen daadwerkelijk allrisk verzekerd hebt. Ik zou niet weten waarom je dat bij zo'n oude auto zou doen. De verzekeringspremie zal naar waarschijnlijkheid buiten proporties zijn met het te ontvangen bedrag, mocht je je auto compleet in de prak rijden en levend uitstappen.
Ik kan me niet voorstellen dat het verlies dat je gaat lijden bij de verkoop van de Compact plus de brandstofbesparing en afschrijving van de nieuwe auto, het verschil maakt tussen het wel en niet kunnen kopen van een woonhuis VOLGEND JAAR.
Imho zijn er een paar mogelijkheden:
- De BMW valt gewoon tegen, wat ik wel begrijp. BMW's zijn gewoon slecht gebouwde auto's.
- De auto is gewoon te duur in gebruik en dat begrijp ik goed. Onzuinige krengen.
- Eigenlijk is het een hele goede auto, zuinig en betrouwbaar. Je had gewoon even kortsluiting. Houdt de wagen in dat geval maar, gezien het je toch geen ruk dichter bij een woonhuis gaat brengen binnen een jaar. Zoveel bespaar je namelijk echt niet.
+1 in mijn omgeving snapt ook niemand me en mijn autokeuze eerst e46 toen e91 en nu weer e46..RVV schreef:Uhm Tom , je bent toch aan niemand uitleg verschuldigd?
Ik ook niet. Ook niet van krokante btw...Geert. schreef:Ik hou niet van courante auto's
Gebruikers op dit forum: BartMS, beske, erwin20vt, EvdP, Ferdi, HarryC, Mark 320iS, Martin D, Opa, Peter-Paul, Reihen 6, Semrush [Bot], SlowCo, SvB, Ti-Tourist (Erik), zegmaarboris en 7 gasten