Skoda Superb Combi
Greenline Ambition Businessline 1.6TDi
De Yarus is eruit. Stond nog zo'n Skoda in de stalling. Dus ik dat ding. Wat een giller van een auto; ik bedoel, hoeveel auto wil je krijgen voor het geld. Dat is echt mega! Ding is fulley loaded met opties, maar dan ook stampesvol. Nog nooit geweten dat je een auto van binnen zo ontzettend kunt optuigen met rommel. Zitten hele handige dingen bij. Noem het, en ja, het zit er in.
Maar wat echt sensationeel is, is de beenruimte achter

Dat is gi-gan-tisch. Wanneer je jezelf als bestuurder ruim nestelt achter het stuur, en ik heb lange benen, ga je vervolgens naar de stoel achter je. Dan nog is er zeker ruim 30cm(!) - en ik overdrijf niet - aan beenruimte over. haha. Fantastisch gedaan. Kofferruimte is ook giga. Afwerking van dat ding is dikke prima. Alles is degelijk, althans, het wekt die indruk.
Dat 1.6TDi blok. Tja, dat kun je geen motor noemen maar een aandrijfding. Dat aandrijfding is nodig, simpelweg, om deze 1600kg wegende lijkwagen naar voren te bewegen. Zonder dat ding kun je alleen stilstaan in deze auto, en dat is té onhandig. Voor de rest superzuinig en voldoet prima in het verkeer. Zeker niet te sloom, iedereen die dat egt lult maar wat. ja, het is geen Veyron, dat klopt
Je bent wel gek als je op zoek bent naar een complete grote gezinsbak, en deze auto niet te overwegen. Al het andere is simpelweg té duur en daarom overbodig. Kost deze Skoda, iets van 32k nieuw? Bargain ..
Dasia Logan is een concurrent, eingelijk is dat dé auto. Maar 't is een beetje appels en peren, omdat de Skoda aanmerkelijk groter is.
:drieling: