Nou, de tests die ik gelezen heb scoorde die Kumho overall vaak goed tot erg goed in, maar qua grip op droog zijn er inderdaad wel betere semi-slicks te koop.
Zal straks even kijken of ik een test tussen de twee Kumho's (KU15 en V700a), de Pilot Sport Cup en de P Zero Corsa nog kan vinden. Op droog was de Michelin het snelste en de KU15 het langzaamste (scheelde bijna een seconde per ronde), op nat was het precies omgekeerd en scoorde de KU15 juist weer het beste en ik geloof de Pirelli het minste (als waren de verschillen op nat kleiner dan op droog).
Maar dat moet je ook kijken wat je wil met een band. Als je pure grip op droog wil, moet je eigenlijk gewoon op echte slicks rijden.
Als je toch niet echt aan het racen bent, maakt die ene seconde ook niet een wereld van verschil lijkt me en is het belangrijker dat je nog redelijk veilig ermee door een regenbui kunt, zeker als je op dezelfde banden van en naar een circuit wilt rijden.
Ja, die kende ik al.
De prijzen zijn echt scherp maar ook vast, ook voor een inkoopactie als deze (ik heb met Patrick gemaild). Ik vermoed dat ze alleen een webshop hebben en daardoor de overhead kosten heel erg laag kunnen houden, want vooral in de kleinere maten werken ze met erg kleine marges. Want als dit prijzen zijn voor banden met een E-keur zijn ze in sommige maten inderdaad nog net een paar euro goedkoper dan die hierboven staan. Helaas heb ik nooit meer een antwoord van hem gekregen op mijn vragen over dat E-keur, dus daarom viel hij al af.
En overall was hij ook duurder dan de goedkoopste offerte, vergelijk de prijzen in 255/40R17 en 265/35R18 maar eens bijvoorbeeld.
Plus dat op de prijzen die hierboven genoemd staan een paar euro per band opgeteld is voor het huren van een busje, de diesel en de extra kilometers.