DF inkoopactie semi-slicks (en ook andere banden!)
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
DF inkoopactie semi-slicks (en ook andere banden!)
[img:697:114]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/01.jpg[/img]
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/02.jpg[/img]
Koning winter heeft het land verlaten, de crocussen bloeien alweer en links en rechts halen de eerste DF'ers hun hobby-auto's uit de winterslaap. Het nieuwe seizoen staat voor de deur en hoe kun je dit nieuwe seizoen nu beter beginnen dan op een vers setje semi-slicks? Maar ook voor de DF'ers zijn dit dure tijden, vandaar dat we ons best hebben gedaan om jullie voor zo weinig mogelijk geld aan een vers setje rubber te helpen!
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/03.jpg[/img]
Semi-slicks hebben vele voordelen. Om te beginnen natuurlijk het grootste voordeel: ze bieden meer grip dan gewone straatbanden en daardoor kun je sneller de bocht om. Maar omdat je met hogere snelheid een bocht in kunt duiken, zijn semi-slicks ook goed voor het ontlasten van de remmen, je hoeft minder hard af te remmen voor een bocht en daardoor zal fading langer uit blijven. En ten slotte zijn semi-slicks ook beter bestand tegen circuitgebruik. Waar gewone banden door het rijden op een circuit nogal eens beschadigd willen raken (uit eigen ervaring bijvoorbeeld: P Zero's met blokprofiel waar enkele blokken uit los laten, waardoor je die banden na een middag op Zolder weg kunt gooien), zijn semi-slicks met dit gebruik in het achterhoofd ontworpen, waardoor dit soort problemen niet zo gauw voor zullen komen.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/04.jpg[/img]
Een nadeel van semi-slicks is de slijtage. Ze zijn ontworpen om maximale grip te bieden en de rubber-samenstelling is daarom zachter dan die van conventionele straatbanden. Verwacht geen 50.000 kilometer met een setje te doen. Hoeveel wel precies hangt af van de band en het gebruik en daar is dus niks over te zeggen, maar het zal altijd wel minder zijn dan de levensduur van een gewone straatband.
Een ander nadeel van semi-slicks is de afvoer van regenwater. Ze zijn ontworpen om maximale grip in droog weer te bieden en de afvoercapaciteit van regenwater is dus maar minimaal. Vaak kun je nog wel met 120km/u door een lichte regenbui van en naar de circuits rijden, maar diepe plassen zorgen al snel voor aquaplaning en op hogere snelheden door de regen rijden is ook niet te adviseren.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/05.jpg[/img]
Voor deze inkoopactie moesten we uiteindelijk voor één bepaalde band kiezen. Dit is de Kumho KU15 geworden.
[img:351:536]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/06.jpg[/img]
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/07.jpg[/img]
Het merk Kumho zal bij enkelen misschien wel voor opgetrokken wenkbrouwen zorgen. Waarom al die moeite voor een inkoopactie doen en dan niet meteen voor dikke Pirelli P Zero Corsa's of Michelin Pilot Sport Cup banden gaan?
Welnu, we hebben veel (internationale) tests van semi-slicks erbij genomen en het waren daarin nu juist vaak de relatief onbekende merken als Toyo, Kumho en Falken die goed scoorden.
Daar komt bij dat veel van de grote merken met exclusieve verkooppunten werken, zodat hun semi-slicks in Nederland maar bij één verkooppunt verkrijgbaar zijn. Het moge duidelijk zijn dat dit geen gunstige uitwerking heeft op de prijs en ook niet op de korting die wij met een groepsaankoop voor jullie kunnen bedingen.
Verder is de Kumho KU15 misschien nog wel meer te omschrijven als een 'semi-semi-slick' dan als een echte semi-slick. Hoewel hij duidelijk meer grip biedt dan een gewone straatband, heeft de KU15 evenwel meer groeven voor de afvoer van regenwater dan een traditionele semi-slick. Dit maakt de band eveneens geschikt voor alledaags gebruik en het racen in de regen. En omdat deze band (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Falken Azenis RT-615) een E-keur heeft, is hij volkomen straatlegaal en daarmee ook geschikt voor gebruik tijdens de Touristenfahrten op de Nordschleife.
Kortom: straatlegaal, ook geschikt voor gebruik in natte omstandigheden en een uitgesproken goede prijs-/prestatieverhouding zijn eigenschappen die ervoor zorgen dat wij dit de meest geschikte kandidaat voor een inkoopactie vonden.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/08.jpg[/img]
Band: Kumho KU15
Maat: 205/50R15
Adviesprijs Kumho Nederland: ?145,80
Goedkoopste online aanbieder: ?131,60
DF inkoopactie prijs: ?96,89
U bespaart: 34%
Band: Kumho KU15
Maat: 205/55R16
Adviesprijs Kumho Nederland: ?175,80
Goedkoopste online aanbieder: ?154,10
DF inkoopactie prijs: ?89,84
U bespaart: 49%
Band: Kumho KU15
Maat: 215/40R17
Adviesprijs Kumho Nederland: ?217,90
Goedkoopste online aanbieder: ?188,80
DF inkoopactie prijs: ?110,01
U bespaart: 50%
Band: Kumho KU15
Maat: 245/40R17
Adviesprijs Kumho Nederland: ?260,40
Goedkoopste online aanbieder: ?224,40
DF inkoopactie prijs: ?127,55
U bespaart: 51%
Band: Kumho KU15
Maat: 255/40R17
Adviesprijs Kumho Nederland: ?266,80
Goedkoopste online aanbieder: ?177,10
DF inkoopactie prijs: ?108,35
U bespaart: 59%
Band: Kumho KU15
Maat: 225/40R18
Adviesprijs Kumho Nederland: ?288,20
Goedkoopste online aanbieder: ?190,80
DF inkoopactie prijs: ?133,02
U bespaart: 54%
Band: Kumho KU15
Maat: 265/35R18
Adviesprijs Kumho Nederland: ?410,40
Goedkoopste online aanbieder: ?268,70
DF inkoopactie prijs: ?142,73
U bespaart: 65%
Deze prijzen zijn gecontroleerd en correct per 15 maart 2007. De prijzen in bandenland veranderen vaak sneller dan dat je met je ogen kunt knipperen, dus het kan best dat de prijzen van andere online aanbieders in de tussentijd omhoog of omlaag zijn gegaan, maar 'onze' prijzen staan in ieder geval tot en met het einde van deze actie.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/09.jpg[/img]
Ok, nu heb je een heel verhaal over semi-slicks en de Kumho KU15 semi-slick in het bijzonder gelezen, maar misschien ben je toch nog niet helemaal overtuigd. Of zoek je banden in een andere maat dan de maten die hierboven genoemd staan. Of misschien wil je wel helemaal geen semi-slicks onder je auto, maar gewone straatbanden, maar wil je wel meeprofiteren van de korting die je kunt krijgen als je met een grote groep mensen inkoopt. Dat kan! Stuur gewoon even een mailtje naar peter@driving-fun.com met de gewenste banden en/of de gewenste maat en ik zal proberen zo gauw mogelijk te reageren met wat er mogelijk is.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/10.jpg[/img]
Om het risico van transport zoveel mogelijk te elimineren, zal een van de mods (waarschijnlijk ondergetekende) de banden persoonlijk op gaan halen.
Ok, denk je, dan liggen mijn banden ergens in Limburg, hoe krijg ik ze dan onder mijn auto? Welnu, daarvoor zijn drie mogelijkheden.
1. Je kunt de banden zelf op komen halen.
2. De plaats waar de banden opgeslagen worden, zal ook het startpunt voor de nog aan te kondigen Limburg RallyClassics toertocht zijn. Dan kun je ze uiteraard ook ophalen, maar de mogelijkheid bestaat ook om ze op die dag ter plekke (bij een merkdealer) te laten monteren voor ?20 per band (incl. balanceren en ventiel).
3. De banden zullen op een zaterdag opgehaald worden. Omdat we dan toch een busje voor het hele weekend moeten huren, zal er ook een mogelijkheid bestaan om ze tegen een kleine onkostenvergoeding (diesel en de meerprijs voor de extra kilometers, reken op rond de ?25) de daaropvolgende zondag thuisbezorgd te krijgen. De precieze datum kunnen we nu helaas nog niet met 100% zekerheid zeggen, maar het zal naar alle waarschijnlijk het weekend van 5 en 6 mei worden (mits iedereen de verschuldigde penningen op tijd over maakt).
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/11.jpg[/img]
Om het geheel een beetje overzichtelijk te houden, graag hieronder alleen posten als je interesse hebt in een setje banden en als het even kan graag de volgende gegevens opgeven:
Naam of nickname op het forum:
Merk en type banden:
Maat:
Aantal sets:
Voor verdere vragen en/of opmerkingen kun je een mailtje sturen naar peter@driving-fun.com.
Om deze inkoopactie tot een succes te maken, moeten we minimaal 30 sets banden bij elkaar zien te krijgen, maar hoe meer hoe beter.
Deze inkoopactie loopt tot en met 22 april en is niet exclusief voor DF'ers bedoeld. Dus ken je iemand die misschien ook wel interesse in een setje zou hebben, schroom niet om ze op dit topic te wijzen.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/02.jpg[/img]
Koning winter heeft het land verlaten, de crocussen bloeien alweer en links en rechts halen de eerste DF'ers hun hobby-auto's uit de winterslaap. Het nieuwe seizoen staat voor de deur en hoe kun je dit nieuwe seizoen nu beter beginnen dan op een vers setje semi-slicks? Maar ook voor de DF'ers zijn dit dure tijden, vandaar dat we ons best hebben gedaan om jullie voor zo weinig mogelijk geld aan een vers setje rubber te helpen!
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/03.jpg[/img]
Semi-slicks hebben vele voordelen. Om te beginnen natuurlijk het grootste voordeel: ze bieden meer grip dan gewone straatbanden en daardoor kun je sneller de bocht om. Maar omdat je met hogere snelheid een bocht in kunt duiken, zijn semi-slicks ook goed voor het ontlasten van de remmen, je hoeft minder hard af te remmen voor een bocht en daardoor zal fading langer uit blijven. En ten slotte zijn semi-slicks ook beter bestand tegen circuitgebruik. Waar gewone banden door het rijden op een circuit nogal eens beschadigd willen raken (uit eigen ervaring bijvoorbeeld: P Zero's met blokprofiel waar enkele blokken uit los laten, waardoor je die banden na een middag op Zolder weg kunt gooien), zijn semi-slicks met dit gebruik in het achterhoofd ontworpen, waardoor dit soort problemen niet zo gauw voor zullen komen.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/04.jpg[/img]
Een nadeel van semi-slicks is de slijtage. Ze zijn ontworpen om maximale grip te bieden en de rubber-samenstelling is daarom zachter dan die van conventionele straatbanden. Verwacht geen 50.000 kilometer met een setje te doen. Hoeveel wel precies hangt af van de band en het gebruik en daar is dus niks over te zeggen, maar het zal altijd wel minder zijn dan de levensduur van een gewone straatband.
Een ander nadeel van semi-slicks is de afvoer van regenwater. Ze zijn ontworpen om maximale grip in droog weer te bieden en de afvoercapaciteit van regenwater is dus maar minimaal. Vaak kun je nog wel met 120km/u door een lichte regenbui van en naar de circuits rijden, maar diepe plassen zorgen al snel voor aquaplaning en op hogere snelheden door de regen rijden is ook niet te adviseren.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/05.jpg[/img]
Voor deze inkoopactie moesten we uiteindelijk voor één bepaalde band kiezen. Dit is de Kumho KU15 geworden.
[img:351:536]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/06.jpg[/img]
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/07.jpg[/img]
Het merk Kumho zal bij enkelen misschien wel voor opgetrokken wenkbrouwen zorgen. Waarom al die moeite voor een inkoopactie doen en dan niet meteen voor dikke Pirelli P Zero Corsa's of Michelin Pilot Sport Cup banden gaan?
Welnu, we hebben veel (internationale) tests van semi-slicks erbij genomen en het waren daarin nu juist vaak de relatief onbekende merken als Toyo, Kumho en Falken die goed scoorden.
Daar komt bij dat veel van de grote merken met exclusieve verkooppunten werken, zodat hun semi-slicks in Nederland maar bij één verkooppunt verkrijgbaar zijn. Het moge duidelijk zijn dat dit geen gunstige uitwerking heeft op de prijs en ook niet op de korting die wij met een groepsaankoop voor jullie kunnen bedingen.
Verder is de Kumho KU15 misschien nog wel meer te omschrijven als een 'semi-semi-slick' dan als een echte semi-slick. Hoewel hij duidelijk meer grip biedt dan een gewone straatband, heeft de KU15 evenwel meer groeven voor de afvoer van regenwater dan een traditionele semi-slick. Dit maakt de band eveneens geschikt voor alledaags gebruik en het racen in de regen. En omdat deze band (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Falken Azenis RT-615) een E-keur heeft, is hij volkomen straatlegaal en daarmee ook geschikt voor gebruik tijdens de Touristenfahrten op de Nordschleife.
Kortom: straatlegaal, ook geschikt voor gebruik in natte omstandigheden en een uitgesproken goede prijs-/prestatieverhouding zijn eigenschappen die ervoor zorgen dat wij dit de meest geschikte kandidaat voor een inkoopactie vonden.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/08.jpg[/img]
Band: Kumho KU15
Maat: 205/50R15
Adviesprijs Kumho Nederland: ?145,80
Goedkoopste online aanbieder: ?131,60
DF inkoopactie prijs: ?96,89
U bespaart: 34%
Band: Kumho KU15
Maat: 205/55R16
Adviesprijs Kumho Nederland: ?175,80
Goedkoopste online aanbieder: ?154,10
DF inkoopactie prijs: ?89,84
U bespaart: 49%
Band: Kumho KU15
Maat: 215/40R17
Adviesprijs Kumho Nederland: ?217,90
Goedkoopste online aanbieder: ?188,80
DF inkoopactie prijs: ?110,01
U bespaart: 50%
Band: Kumho KU15
Maat: 245/40R17
Adviesprijs Kumho Nederland: ?260,40
Goedkoopste online aanbieder: ?224,40
DF inkoopactie prijs: ?127,55
U bespaart: 51%
Band: Kumho KU15
Maat: 255/40R17
Adviesprijs Kumho Nederland: ?266,80
Goedkoopste online aanbieder: ?177,10
DF inkoopactie prijs: ?108,35
U bespaart: 59%
Band: Kumho KU15
Maat: 225/40R18
Adviesprijs Kumho Nederland: ?288,20
Goedkoopste online aanbieder: ?190,80
DF inkoopactie prijs: ?133,02
U bespaart: 54%
Band: Kumho KU15
Maat: 265/35R18
Adviesprijs Kumho Nederland: ?410,40
Goedkoopste online aanbieder: ?268,70
DF inkoopactie prijs: ?142,73
U bespaart: 65%
Deze prijzen zijn gecontroleerd en correct per 15 maart 2007. De prijzen in bandenland veranderen vaak sneller dan dat je met je ogen kunt knipperen, dus het kan best dat de prijzen van andere online aanbieders in de tussentijd omhoog of omlaag zijn gegaan, maar 'onze' prijzen staan in ieder geval tot en met het einde van deze actie.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/09.jpg[/img]
Ok, nu heb je een heel verhaal over semi-slicks en de Kumho KU15 semi-slick in het bijzonder gelezen, maar misschien ben je toch nog niet helemaal overtuigd. Of zoek je banden in een andere maat dan de maten die hierboven genoemd staan. Of misschien wil je wel helemaal geen semi-slicks onder je auto, maar gewone straatbanden, maar wil je wel meeprofiteren van de korting die je kunt krijgen als je met een grote groep mensen inkoopt. Dat kan! Stuur gewoon even een mailtje naar peter@driving-fun.com met de gewenste banden en/of de gewenste maat en ik zal proberen zo gauw mogelijk te reageren met wat er mogelijk is.
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/10.jpg[/img]
Om het risico van transport zoveel mogelijk te elimineren, zal een van de mods (waarschijnlijk ondergetekende) de banden persoonlijk op gaan halen.
Ok, denk je, dan liggen mijn banden ergens in Limburg, hoe krijg ik ze dan onder mijn auto? Welnu, daarvoor zijn drie mogelijkheden.
1. Je kunt de banden zelf op komen halen.
2. De plaats waar de banden opgeslagen worden, zal ook het startpunt voor de nog aan te kondigen Limburg RallyClassics toertocht zijn. Dan kun je ze uiteraard ook ophalen, maar de mogelijkheid bestaat ook om ze op die dag ter plekke (bij een merkdealer) te laten monteren voor ?20 per band (incl. balanceren en ventiel).
3. De banden zullen op een zaterdag opgehaald worden. Omdat we dan toch een busje voor het hele weekend moeten huren, zal er ook een mogelijkheid bestaan om ze tegen een kleine onkostenvergoeding (diesel en de meerprijs voor de extra kilometers, reken op rond de ?25) de daaropvolgende zondag thuisbezorgd te krijgen. De precieze datum kunnen we nu helaas nog niet met 100% zekerheid zeggen, maar het zal naar alle waarschijnlijk het weekend van 5 en 6 mei worden (mits iedereen de verschuldigde penningen op tijd over maakt).
[img:697:57]http://www.driving-fun.com/Tom/Kumho/11.jpg[/img]
Om het geheel een beetje overzichtelijk te houden, graag hieronder alleen posten als je interesse hebt in een setje banden en als het even kan graag de volgende gegevens opgeven:
Naam of nickname op het forum:
Merk en type banden:
Maat:
Aantal sets:
Voor verdere vragen en/of opmerkingen kun je een mailtje sturen naar peter@driving-fun.com.
Om deze inkoopactie tot een succes te maken, moeten we minimaal 30 sets banden bij elkaar zien te krijgen, maar hoe meer hoe beter.
Deze inkoopactie loopt tot en met 22 april en is niet exclusief voor DF'ers bedoeld. Dus ken je iemand die misschien ook wel interesse in een setje zou hebben, schroom niet om ze op dit topic te wijzen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Je zal eerder je remmen zwaarder belasten doordat je nog later en harder kan remmenSemi-slicks hebben vele voordelen. Om te beginnen natuurlijk het grootste voordeel: ze bieden meer grip dan gewone straatbanden en daardoor kun je sneller de bocht om. Maar omdat je met hogere snelheid een bocht in kunt duiken, zijn semi-slicks ook goed voor het ontlasten van de remmen, je hoeft minder hard af te remmen voor een bocht en daardoor zal fading langer uit blijven. En ten slotte zijn semi-slicks ook beter bestand tegen circuitgebruik. Waar gewone banden door het rijden op een circuit nogal eens beschadigd willen raken (uit eigen ervaring bijvoorbeeld: P Zero's met blokprofiel waar enkele blokken uit los laten, waardoor je die banden na een middag op Zolder weg kunt gooien), zijn semi-slicks met dit gebruik in het achterhoofd ontworpen, waardoor dit soort problemen niet zo gauw voor zullen komen.

Maar eh wat een prijzen

Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 31 mar 2007, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Nou, daar zijn de geleerden het nog niet over eens.Bert ///M3 schreef:Je zal eerder je remmen zwaarder belasten doordat je nog later en harder kan remmen![]()
Maar eh wat een prijzenAlleen net niet mijn maar, toevallig ook 235/40ZR17 in het assortiment????

Volgens mij levert langer en minder hard remmen ook eerder fading op dat kort en hard remmen (even heel zwart-wit gesteld), maar goed, je gaat er harder een circuit mee rond, laten we dat even als voordeel aanhouden.

235/40R17 KU15's zijn er trouwens niet.

Past 245/40 niet?
En die prijzen hebben we ook echt ons best op gedaan; in totaal iets van 6 weken voorbereiding, dus het zou mooi zijn als we voldoende setjes bij elkaar krijgen, want ik wil zelf ook heel graag een of twee sets voor deze prijzen. 8)
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
M3 8x18 * voor 225/45R18 ET 47
M3 9x18 * achter 255/40R18 ET 26
=================================================
Band: Kumho KU15
Maat: 225/40R18
Adviesprijs Kumho Nederland: €288,20
Goedkoopste online aanbieder: €190,80
DF inkoopactie prijs: €133,02
U bespaart: 54%
Band: Kumho KU15
Maat: 265/35R18
Adviesprijs Kumho Nederland: €410,40
Goedkoopste online aanbieder: €268,70
DF inkoopactie prijs: €142,73
U bespaart: 65%
Peter boevenstaand boven de streep zijn mijn velgmaten.
Dan heb ik deze vermelde banden toch nodig ?
Dan moet ik hebben
225/40 R18 a 133,- 266 euro
265/35 R18 a 142,- 284 euro
550 euro dus.
Mothafuck wat goodkoop zeg

M3 9x18 * achter 255/40R18 ET 26
=================================================
Band: Kumho KU15
Maat: 225/40R18
Adviesprijs Kumho Nederland: €288,20
Goedkoopste online aanbieder: €190,80
DF inkoopactie prijs: €133,02
U bespaart: 54%
Band: Kumho KU15
Maat: 265/35R18
Adviesprijs Kumho Nederland: €410,40
Goedkoopste online aanbieder: €268,70
DF inkoopactie prijs: €142,73
U bespaart: 65%
Peter boevenstaand boven de streep zijn mijn velgmaten.
Dan heb ik deze vermelde banden toch nodig ?
Dan moet ik hebben
225/40 R18 a 133,- 266 euro
265/35 R18 a 142,- 284 euro
550 euro dus.
Mothafuck wat goodkoop zeg


- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Oh ja, ook wel handig, dit is een lijst met de beschikbare maten (voor de KU15's; andere banden zijn er uiteraard ook in andere maten):
205/50R15
205/55R16
225/50R16
205/40R17
215/40R17
215/45R17
225/45R17
245/40R17
245/45R17
255/40R17
255/45R17
225/40R18
235/40R18
245/40R18
265/35R18
295/35R18
235/35R19
205/50R15
205/55R16
225/50R16
205/40R17
215/40R17
215/45R17
225/45R17
245/40R17
245/45R17
255/40R17
255/45R17
225/40R18
235/40R18
245/40R18
265/35R18
295/35R18
235/35R19
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Dat is ook echt zo'n vraag als 'hoe lang is een Chinees?'.Rico v Velzen schreef:Hoelang doe je met zo'n setje op een circuit ?
1000 km, 2000 km 5000 km ? of brand je ze in een middag weg ? Zoja dan mag ik ook wel 2 setjes

Bij normaal gebruik zou je toch wel (minimaal) een trackday of 5 ermee moeten kunnen halen denk ik.
Rij je vooral in de regen, dan echt wel wat meer, blijf je een stukje onder de limiet, dan ook.
Ga je op droog driften dan zal het met je achterbanden na een dag wel over zijn, ja.
Ligt er dus maar net aan hoe je er mee omgaat, maar ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze bij circuitgebruik ongeveer net zolang meegaan als straatbanden en bij straatgebruik minder lang dan straatbanden.
Post hierboven overigens op grond van mijn ervaring met Toyo semi-slicks, de Kumho's schijnen iets zachter en 'grippyer' te zijn, maar goed, je knalt ze niet zomaar per ongeluk in een paar uurtjes op dus.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Mooi! Precies waar ik naar op zoek was. Ik heb dit weekend rond zitten speuren naar Yokohama's, Pirelli's en ander spul. 205/50-15 is precies wat ik zoek.
Naam of nickname op het forum: Stéphane
Maat: 205/50-15
Aantal sets: 1
Ik begin eerst met één set om eens te kijken hoe ze het doen. Ik heb via eBay in Duitsland ook al een extra set velgen op het oog, dus dan kan ik deze daar mooi op gooien.
Goed geregeld
Naam of nickname op het forum: Stéphane
Maat: 205/50-15
Aantal sets: 1
Ik begin eerst met één set om eens te kijken hoe ze het doen. Ik heb via eBay in Duitsland ook al een extra set velgen op het oog, dus dan kan ik deze daar mooi op gooien.
Goed geregeld

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Hier zijn ze ook niet duur trouwens: http://www.reifen.com/shop/sommerreifen_kumho_215-46.do
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
215/40 gaat aanlopen bij maximale stuuruitslag. Ik heb het dan over de voor-as. Achter heb ik namelijk 245/40 R17 nodigHans GP1630 schreef:@maik, kan je 215/40/17inch niet kwijt?
Ik heb alleen net semi's gekocht van Toyo R888 205/40/17inch misschien kunnen we ruilen(1 dag gebruikt)

205/45 R17 is net een lekkere maat in combinatie met 245/40 R17, 205/40 R17 wordt eigenlijk weer net iets te klein

Ik ga even rekenen en laat het nog wel weten!
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wil ook niet, dat schaaft weer aan bij max stuuruitslag doordat de diameter iets groter is.Peter Tunissen schreef:Ah ok, 225/45R17 komt dan nog het dichtste in de buurt, die zijn er wel (de precieze prijs zou ik na moeten vragen, maar dat zal wel vergelijkbaar zijn met de andere 17" die hier al als voorbeeld staan).
Plus dan kom je met 225/45 voor en 245/40 achter zoals origineel, heb je weer onderstuur.
Ja ik ben picky met dat soort dingen


- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Stéphane, klopt, die online prijzen die genoemd zijn, zijn ook de prijzen binnen Nederland; anders was het echt niet meer bij te houden geweest (was het nu eigenlijk al niet, tegen de tijd dat je bij de laatste site langs geweest ben heeft de eerste zijn prijzen alweer gewijzigd).
Het probleem met dit soort dingen blijft toch dat je nooit voor iedere band in iedere maat evenveel voordeel kunt bieden; soms stunten bandenverkopers met een bepaalde band in een bepaalde maat voor vrijwel hun eigen inkoopprijs, daar kun je dan gewoon niet meer (ver) onder komen, zelfs niet met een inkoopactie als deze.
Het grootste 'probleem' is dat wij onze banden per sé met E-keur wilden, daarom zijn de Falken Azenis ook afgevallen.
Banden zonder E-keur rijden net zo goed, maar je kunt het als forum gewoon niet riskeren om die aan te bieden vind ik. Er zal maar net iemand met zijn auto op verse semi's de Ring op gaan en hem per ongeluk in een GT3 parkeren. Als de Duitse politie moeilijk wil gaan doen kun je dan een serieus probleem hebben.
Veel Japanse en Amerikaanse banden komen via de grijze import Europa binnen en worden dan zonder E-keur of zelfs met een eigen door de bandenhandel ingebrand E-keur verkocht (je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het de afgelopen weken gezien). Op die Azenis banden scheelde het soms tot €75 per band of ze via de officiële kanalen met E-keur of zonder E-keur verkocht worden, op Toyo R888's nog meer, maar het is het risico niet waard vind ik.
Ik kende deze site overigens nog niet, geen idee of dat hiervoor opgaat, maar we hebben contact gehad met een andere Duitse aanbieder die nog goedkoper was, maar dat was zonder E-keur (hoewel hij in eerste instantie volhield dat het met was).
Uiteindelijk hebben we van alle aanbieders die hun banden via de officiële kanalen krijgen een offerte gevraagd voor een set banden in iedere maat, die prijzen bij elkaar opgeteld en gekozen voor degene die overall het goedkoopste was. En daar zijn deze prijzen dus uitgerold.
Bert, ik kan altijd nog eens voor je bellen of ze jouw maat misschien kunnen bestellen, maar dan doe ik dat liever in de loop van volgende week of zo als we een paar afwijkende maten bij elkaar hebben, anders blijf ik aan het bellen.
Het probleem met dit soort dingen blijft toch dat je nooit voor iedere band in iedere maat evenveel voordeel kunt bieden; soms stunten bandenverkopers met een bepaalde band in een bepaalde maat voor vrijwel hun eigen inkoopprijs, daar kun je dan gewoon niet meer (ver) onder komen, zelfs niet met een inkoopactie als deze.
Het grootste 'probleem' is dat wij onze banden per sé met E-keur wilden, daarom zijn de Falken Azenis ook afgevallen.
Banden zonder E-keur rijden net zo goed, maar je kunt het als forum gewoon niet riskeren om die aan te bieden vind ik. Er zal maar net iemand met zijn auto op verse semi's de Ring op gaan en hem per ongeluk in een GT3 parkeren. Als de Duitse politie moeilijk wil gaan doen kun je dan een serieus probleem hebben.
Veel Japanse en Amerikaanse banden komen via de grijze import Europa binnen en worden dan zonder E-keur of zelfs met een eigen door de bandenhandel ingebrand E-keur verkocht (je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het de afgelopen weken gezien). Op die Azenis banden scheelde het soms tot €75 per band of ze via de officiële kanalen met E-keur of zonder E-keur verkocht worden, op Toyo R888's nog meer, maar het is het risico niet waard vind ik.
Ik kende deze site overigens nog niet, geen idee of dat hiervoor opgaat, maar we hebben contact gehad met een andere Duitse aanbieder die nog goedkoper was, maar dat was zonder E-keur (hoewel hij in eerste instantie volhield dat het met was).
Uiteindelijk hebben we van alle aanbieders die hun banden via de officiële kanalen krijgen een offerte gevraagd voor een set banden in iedere maat, die prijzen bij elkaar opgeteld en gekozen voor degene die overall het goedkoopste was. En daar zijn deze prijzen dus uitgerold.

Bert, ik kan altijd nog eens voor je bellen of ze jouw maat misschien kunnen bestellen, maar dan doe ik dat liever in de loop van volgende week of zo als we een paar afwijkende maten bij elkaar hebben, anders blijf ik aan het bellen.

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Peter, wil je dan gelijk even kijken of er ook een afwijkende maat te krijgen is voor de speedster?Peter Tunissen schreef:Bert, ik kan altijd nog eens voor je bellen of ze jouw maat misschien kunnen bestellen, maar dan doe ik dat liever in de loop van volgende week of zo als we een paar afwijkende maten bij elkaar hebben, anders blijf ik aan het bellen.
Namelijk:
óf 205/45R17
en als dat niet te krijgen is, dan die maat van Bert:
235/40R17
Ik kan dan voor de combinatie 205/45R17 met 245/40R17 gaan (heeft mijn voorkeur), óf voor de combinate 205/40R17 met 235/40R17.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Levensduur hangt hoofdzakelijk af van de (over)belasting.
Op de 944S moesten bijna nieuwe Yokohama Advan A032R 195/55/15 (uit de Toyota Yaris Cup) er na 25 rondjes Nordschleife onderuit vanwege de vonken
Waarschijnlijk omdat het te smalle bandjes waren voor dat wagengewicht.......... maar voor € 100/4 stuks mag dat
Reken bij stevig gebruik op ca 400 tot 800 km (alles wat ze langer meegaan betekent dat je niet hard genoeg getrapt hebt
)
Goede actie, helaas niet voor mij want ik vrees dat mijn walvis deze rubbertjes ook te graag lust.........dus weer aangewezen op gebruikt spul
Op de 944S moesten bijna nieuwe Yokohama Advan A032R 195/55/15 (uit de Toyota Yaris Cup) er na 25 rondjes Nordschleife onderuit vanwege de vonken

Reken bij stevig gebruik op ca 400 tot 800 km (alles wat ze langer meegaan betekent dat je niet hard genoeg getrapt hebt

Goede actie, helaas niet voor mij want ik vrees dat mijn walvis deze rubbertjes ook te graag lust.........dus weer aangewezen op gebruikt spul
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ik vind de reakties nog een beetje flauwtjes, hoe kan dat? Zit iedereen hier op comfortabele Michelins te wachten ofzo?
Misschien dat de term "semi-slick" ook wat mensen afschrikt? Misschien dat het wat helpt als ik zeg dat de KU15 niet echt een hardcore semi-slick is als een Toyo888 of een Yokohama A048, maar eigenlijk meer tussen een semi-slick en een high performance band in zit. Dus nog best goed te rijden in de regen!

Misschien dat de term "semi-slick" ook wat mensen afschrikt? Misschien dat het wat helpt als ik zeg dat de KU15 niet echt een hardcore semi-slick is als een Toyo888 of een Yokohama A048, maar eigenlijk meer tussen een semi-slick en een high performance band in zit. Dus nog best goed te rijden in de regen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Chaert-RS en 10 gasten