Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
voetbalboer87
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 jul 2012, 22:50

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door voetbalboer87 » 09 okt 2012, 18:49

Petrolhead Tom schreef:@voetbalboer waar heb je die filmpjes mee gemaakt?

Filmpje met data is van mn iphone met harry's laptimer
En het filmpje zonder data is gemaakt met een Go pro..

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Petrolhead Tom » 09 okt 2012, 20:27

voetbalboer87 schreef:
Petrolhead Tom schreef:@voetbalboer waar heb je die filmpjes mee gemaakt?

Filmpje met data is van mn iphone met harry's laptimer
En het filmpje zonder data is gemaakt met een Go pro..
Thanks! :thumbup:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8927
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 10 okt 2012, 01:41

Poeh dat filmpje... :hot:

Vorig jaar in SX ook me engste moment gehad in de paar jaar dat ik daar kom.

Haalde een auto in net voor SX niet wetende dat er een beste "ditch" zit net voor de bocht. Daardoor veerde de auto in en weer uit, waardoor ik erg licht SX in dook.

Zo ver op zich nog niks aan de hand, ware het niet dat tussen SX en Aremberg iets was gebeurd en marshall's met geel aan het zwaaien waren. Ik moest toen behoorlijk remmen niet in de auto's voor me te duiken. Toen ging de achterkant voor het gevoel wel even ze eigen gangetje.

Meer geluk dan wijsheid dat er verder niks gebeurd is.


Vind die off-camber bocht na de Wipperman, als je rechts omhoog gaat net voor Brünnchen ook zo'n gevalletje. Al ligt de snelheid daar wat lager.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 10 okt 2012, 01:59

Off-camber is altijd vervelend, SX is er ook zoeentje.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2241
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Miesjel » 10 okt 2012, 05:43

Kallenhard is ook zo´n leuke, vooral in het voorjaar als het er nog regelmatig vriest en er ligt een laagje ijs in plaats van het 'beekje' wat er van rechts naar links stroomt als het geregend heeft. Al is daar nu wel veel meer grip voorhanden sinds daar nieuw geasfalteerd is geworden.

Gebruikersavatar
Marcel H.
Berichten: 281
Lid geworden op: 22 mar 2008, 22:21
Locatie: Midden NL

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Marcel H. » 10 okt 2012, 21:51

Nurburgring in the 70's: crashes at the Adenauer Forst corner
http://vimeo.com/50711165

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door GTRene » 10 okt 2012, 22:05

wat gingen de meeste auto's snel op hun dak...

wel mooi te zien de vrijheid die je had, zonder gordels e.d. en hup gewoon met velen de baan op lopen terwijl er nog auto's aan kunnen komen :D

toch had het wel wat in die tijd, meer vrij.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Mark Nauta » 10 okt 2012, 22:35

Vorige week op de Nordschleife kwam ik in Adenau Vuistman nog tegen. Die reed daar rond in een rood/gele Ford Capri :)

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 10 okt 2012, 22:51

Mark Nauta schreef:Vorige week op de Nordschleife kwam ik in Adenau Vuistman nog tegen. Die reed daar rond in een rood/gele Ford Capri :)
Ik kwam hem een maandje geleden midden in Adenau tegen in mijn MX-5. Blijkbaar herkende hij mij want de vuist ging direct uit het raam :thumbup: Mijn vriendin wist niet wat ons overkwam, Uiteraard even een vuistje terug gedaan. Vorig weekend ook nog heel even met hem gesproken in Breidscheid. Hij vond wel dat ik er dit jaar wat weinig was :shocking: Dat die gast dat allemaal weet zeg. Hij kart inderdaad in onderstaande Capri rond.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Petrolhead Tom » 11 okt 2012, 07:57

Wat een held! De enige auto die bij vuistman past. Haha

Richardt.
Berichten: 6808
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Richardt. » 11 okt 2012, 08:34

Heerlijk zo'n echte liefhebber! :lol:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Aernoudt » 11 okt 2012, 23:20

Ford Capri of een Opel Manta, iets anders had het niet kunnen zijn bij hem :mrgreen: Leuke kerel.

Foto gevonden van mijn wrx afgelopen woensdagnamiddag op de Ring:
Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Rupie » 11 okt 2012, 23:47

Ziet er lekker uit Arnoud!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Xave30 » 11 okt 2012, 23:54

Mooie exemplaar idd! :df:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Aernoudt » 12 okt 2012, 00:01

Thx! Wat een verschil alleen: hier zit zo'n basic schroefsetje onder. Op straat doet dat het nog best heel aardig. Zodra je een beetje door gaat rijden op de ring, sla je continue tegen de bumpstops... als je fatsoenlijke Intrax spullen gewend bent is dat wel een 'afknappertje' ;)
Was verder wel heel lekker rijden: niet te veel auto's op de baan!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Petrolhead Tom » 12 okt 2012, 09:13

Gewoon een Bilstein setje monteren. Dat is volgens mij een stuk onderhoudsvriendelijker dan Intrax en dat soort merken.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Aernoudt » 12 okt 2012, 09:37

Petrolhead Tom schreef:Gewoon een Bilstein setje monteren. Dat is volgens mij een stuk onderhoudsvriendelijker dan Intrax en dat soort merken.
Bilstein is voor een beetje serieus circuit werk volkomen ongeschikt: te slap en veel te weinig verfijnd qua aanspreken/gevoel van de dempers voor het betere stuurwerk (B16 praat ik dan over; hun pro series heb ik zelf nog niet geprobeerd; zelfde geldt voor KW V3 etc, dat is het gewoon allemaal net niet: zodra je lekker gaat gassen slaan die allemaal door en loop je te stuiteren (terwijl de auto niet eens extreem laag is slaat alles al door; was idem bij de 156V6, die gewoon veel seconden liet liggen door het KW V3 setje dat er onder zat dat het gewoon niet 'trok')). Helemaal met die extra dikke (diameter) set van intrax...da's echt een genot om mee te rijden.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Petrolhead Tom » 12 okt 2012, 10:06

Ah duidelijk! Ik vermoed dat een leek als ik het heel lang goed vol kan houden op een KW of Bilstein setje. Maar als je met een tempo als het jouwe rondgaat wordt het, vanzelfsprekend, een ander verhaal.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 12 okt 2012, 19:47

Het ligt idd ook erg aan de bestuurder. In m'n volledig standaard Starlet van '97 ga ik met mijn tempo echt nog niet zo heel veel hebben aan dergelijke ophangingssets.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8927
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 13 okt 2012, 19:47

Nou het zal wel aan mij liggen dan, maar mijn B16 setje doet het prima. Slaat zeker niet door. Destijds toen gekocht, omdat het standaard M onderstel op elke mogelijke bocht meteen in de bumpstops hing.

Goed ik ben geen pro oid en ga dus zeer waarschijnlijk veel te langzaam om die B16 in de bumpstops te rijden. Daarnaast heb ik nul ervaring met Intrax; het blijft uiteindelijk me DD.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 13 okt 2012, 21:14

Voor 95% van de mensen voldoet zo'n setje prima en alle waar is naar zijn geld. Onder mijn e34 zit ook zo'n peperduur Intrax-1k2-onderstel en dat is inderdaad werelds. Als je dat gewend bent wil je eigenlijk niet anders meer. De verstelmogelijkheden van dergelijke onderstellen zijn echter zo omvangrijk dat je Loeb of Hamilton moet heten om te weten/voelen welke kant je op moet :)

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 13 okt 2012, 23:23

Paskal schreef:De verstelmogelijkheden van dergelijke onderstellen zijn echter zo omvangrijk dat je Loeb of Hamilton moet heten om te weten/voelen welke kant je op moet :)
Dat zal denk ik voor de meeste mensen ook de drempel zijn. Als ik het verschil niet met ogen kan zien of als het niet van uiterste tot uiterste merkbaar is, is het voor mij allemaal hetzelfde. Ik kan zeggen of ik een auto lekker en strak vind rijden, maar niet wat er niet goed aan is of beter kan, en al helemaal niet hoe dat bereikt moet worden.

Voor de kenners hier vast een verkeerd voorbeeld, maar het is het enige dat ik kan noemen... in PC games zoals rFactor is aan ophanging en demping ook zowat alles in te stellen, en heb voor de gein es een tijd zitten proberen met van alles, maar enig verschil merkte ik niet, zelfs niet van uiterste tot uiterste, lol. Denk dat het irl voor mij niet veel anders zal zijn :P in tegenstelling tot de (simrace) pro's die elke verstelling al merken.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8927
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 13 okt 2012, 23:57

Paskal schreef:Voor 95% van de mensen voldoet zo'n setje prima en alle waar is naar zijn geld. Onder mijn e34 zit ook zo'n peperduur Intrax-1k2-onderstel en dat is inderdaad werelds. Als je dat gewend bent wil je eigenlijk niet anders meer. De verstelmogelijkheden van dergelijke onderstellen zijn echter zo omvangrijk dat je Loeb of Hamilton moet heten om te weten/voelen welke kant je op moet :)
Ja precies. Mooi van die B16 vind ik dan ook bijvoorbeeld dat ingaande/uitgaande demping met 1 knop te stellen is.

Ja voor de echte racer is dat juist een nadeel, want die wil dat apart kunnen stellen, maar ik ben als KW. Ik voel wel of ie harder of zachter dempt, maar niet dat ik 1 van 20 clicker meer ingaande demping moet hebben en 2 van 60 clicks minder voor de uitgaande demping.

Die Intrax zal dan ook wel aparte verstelling hebben van de snelle en langzame compressie cq rebound? En hoogteverstelling zonder de veervoorspanning te wijzigen.

Want dat laatste zie je wel bij bijna alle sets die niet de absolute top zijn. Daarbij stel je de rijdhoogte altijd in door de veervoorspanning aan te passen, terwijl je dat los van elkaar wilt doen.


KW: haha ja. Enige wat ik in rFactor soms aanpas is het camber. Maar als die andere 100 dingen die je kan instellen. Ik ga echt geen verschil merken. Of je moet eerst de ene uiterste waarde nemen en dan de andere, maar anders...

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door hanske » 14 okt 2012, 00:24

Pingus schreef:
Petrolhead Tom schreef:Gewoon een Bilstein setje monteren. Dat is volgens mij een stuk onderhoudsvriendelijker dan Intrax en dat soort merken.
Bilstein is voor een beetje serieus circuit werk volkomen ongeschikt...........
Wat een gelul van een dronken aardbei, we zitten hier op het Núrburgring topic waar door ons TF of trackday's word gereden. In 99,9% van de gevallen is de coureur/chauffeur de beperkende factor en niet het onderstel, banden of remmen. De meeste bestuurders rijden met zwaar gedateerde bakken die in een donker schuurtje of thuis langs de stoeprand "geprepareerd" zijn. Vele hebben pas in de gaten dat ze op lekke schokdempers rond sturen op het moment dat de APK keurmeester hen er op attendeert.

Een goede coureur zet zelfs een betere tijd neer op 4 versleten standaard dempers als het gros hier op een setje zwaar overbetaalde Intrax dempertjes waarvan ze de ideale instellingen op internet forums hebben gevonden.

Just my 2 cents.................

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 14 okt 2012, 04:57

MParallel schreef: Of je moet eerst de ene uiterste waarde nemen en dan de andere, maar anders...
Ja dat heb ik juist gedaan, omdat ik anders niet weet wat een bepaalde setting uberhaupt betekent voor het weggedrag. Maar dan nog merkte ik bij veel settings amper verschil tussen ene of andere uiterste. En als ik al verschil merkte kon ik meestal niet thuisbrengen waar het precies aan lag, teveel variabelen in het geheel. En terug on-topic: dat zal in het echt niet veel anders zijn. Dus gewoon normale maar goede niet-verstelbare dempers is al genoeg voor mij :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten