Petrolhead Tom schreef:@voetbalboer waar heb je die filmpjes mee gemaakt?
Filmpje met data is van mn iphone met harry's laptimer
En het filmpje zonder data is gemaakt met een Go pro..
Petrolhead Tom schreef:@voetbalboer waar heb je die filmpjes mee gemaakt?
Thanks!voetbalboer87 schreef:Petrolhead Tom schreef:@voetbalboer waar heb je die filmpjes mee gemaakt?
Filmpje met data is van mn iphone met harry's laptimer
En het filmpje zonder data is gemaakt met een Go pro..
Ik kwam hem een maandje geleden midden in Adenau tegen in mijn MX-5. Blijkbaar herkende hij mij want de vuist ging direct uit het raamMark Nauta schreef:Vorige week op de Nordschleife kwam ik in Adenau Vuistman nog tegen. Die reed daar rond in een rood/gele Ford Capri

Bilstein is voor een beetje serieus circuit werk volkomen ongeschikt: te slap en veel te weinig verfijnd qua aanspreken/gevoel van de dempers voor het betere stuurwerk (B16 praat ik dan over; hun pro series heb ik zelf nog niet geprobeerd; zelfde geldt voor KW V3 etc, dat is het gewoon allemaal net niet: zodra je lekker gaat gassen slaan die allemaal door en loop je te stuiteren (terwijl de auto niet eens extreem laag is slaat alles al door; was idem bij de 156V6, die gewoon veel seconden liet liggen door het KW V3 setje dat er onder zat dat het gewoon niet 'trok')). Helemaal met die extra dikke (diameter) set van intrax...da's echt een genot om mee te rijden.Petrolhead Tom schreef:Gewoon een Bilstein setje monteren. Dat is volgens mij een stuk onderhoudsvriendelijker dan Intrax en dat soort merken.
Dat zal denk ik voor de meeste mensen ook de drempel zijn. Als ik het verschil niet met ogen kan zien of als het niet van uiterste tot uiterste merkbaar is, is het voor mij allemaal hetzelfde. Ik kan zeggen of ik een auto lekker en strak vind rijden, maar niet wat er niet goed aan is of beter kan, en al helemaal niet hoe dat bereikt moet worden.Paskal schreef:De verstelmogelijkheden van dergelijke onderstellen zijn echter zo omvangrijk dat je Loeb of Hamilton moet heten om te weten/voelen welke kant je op moet
Ja precies. Mooi van die B16 vind ik dan ook bijvoorbeeld dat ingaande/uitgaande demping met 1 knop te stellen is.Paskal schreef:Voor 95% van de mensen voldoet zo'n setje prima en alle waar is naar zijn geld. Onder mijn e34 zit ook zo'n peperduur Intrax-1k2-onderstel en dat is inderdaad werelds. Als je dat gewend bent wil je eigenlijk niet anders meer. De verstelmogelijkheden van dergelijke onderstellen zijn echter zo omvangrijk dat je Loeb of Hamilton moet heten om te weten/voelen welke kant je op moet
Wat een gelul van een dronken aardbei, we zitten hier op het Núrburgring topic waar door ons TF of trackday's word gereden. In 99,9% van de gevallen is de coureur/chauffeur de beperkende factor en niet het onderstel, banden of remmen. De meeste bestuurders rijden met zwaar gedateerde bakken die in een donker schuurtje of thuis langs de stoeprand "geprepareerd" zijn. Vele hebben pas in de gaten dat ze op lekke schokdempers rond sturen op het moment dat de APK keurmeester hen er op attendeert.Pingus schreef:Bilstein is voor een beetje serieus circuit werk volkomen ongeschikt...........Petrolhead Tom schreef:Gewoon een Bilstein setje monteren. Dat is volgens mij een stuk onderhoudsvriendelijker dan Intrax en dat soort merken.
Ja dat heb ik juist gedaan, omdat ik anders niet weet wat een bepaalde setting uberhaupt betekent voor het weggedrag. Maar dan nog merkte ik bij veel settings amper verschil tussen ene of andere uiterste. En als ik al verschil merkte kon ik meestal niet thuisbrengen waar het precies aan lag, teveel variabelen in het geheel. En terug on-topic: dat zal in het echt niet veel anders zijn. Dus gewoon normale maar goede niet-verstelbare dempers is al genoeg voor mijMParallel schreef: Of je moet eerst de ene uiterste waarde nemen en dan de andere, maar anders...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten