Spot on als je het mij vraagt. Maar er zijn veel mensen die niet verder kijken dan hun eigen leefwereld.romo schreef:Zie hier weer het excellente voorbeeld van een kortzichtige, niet terzake doende en egocentrische reactie.
Het gaat er niet om dat jij niet slaapt, of ik niet of Dennis niet, wij zullen wel slapen. Waar het om gaat is dat wij (ook jij dus gezien je reactie) maar een zware minderheid zijn in een wereld waar de meerderheid het water aan de lippen staat. Jij wil het niet zien, want "IK" heb er geen last van. Dus blijf je overoptimistisch raaskallen.
Het gaat in heel dit draadje niet over IK, het gaat hier over de WERELD.
Vanmiddag nog mooi voorbeeldje op de snelweg van "egocentrisme". Auto blijft links plakken for no reason, waarna het geduld van de auto voor me langzaam opraakte. Begon wat te kleven, beetje naar links schuiven maar meneer wilde niet opzij. Vervolgens haal ik dan maar rechts in (alle tijd voor) waarna ik een middelvinger krijg en de linksplakker nog een paar keer met zijn lampen moest seinen. Meneer ging behoorlijk door het lint in ieder geval.
Ik zat me hardop af te vragen hoe het kan dat 2 andere weggebruikers "last" van zijn weggedrag hebben, maar het niet tot hem doordringt dat hij ook wel eens fout kon zitten. Vervolgens ook nog ons willen corrigeren op ons rijgedrag.
Het punt gaat niet om het rijden of de rijstijl, maar waarom die specifieke weggebruiker zich niet kan verplaatsen in overige weggebruikers en de weg voor zichzelf wil of denkt te hebben. Er is tenslotte weinig mis met naar rechts gaan en verder niemand op te houden.
Om even terug te komen op romo: tegenwoordig lijkt alles te draaien om "IK". Ik snap dat niet zo....