Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door Maus335i » 07 okt 2012, 21:20

romo schreef:Zie hier weer het excellente voorbeeld van een kortzichtige, niet terzake doende en egocentrische reactie.

Het gaat er niet om dat jij niet slaapt, of ik niet of Dennis niet, wij zullen wel slapen. Waar het om gaat is dat wij (ook jij dus gezien je reactie) maar een zware minderheid zijn in een wereld waar de meerderheid het water aan de lippen staat. Jij wil het niet zien, want "IK" heb er geen last van. Dus blijf je overoptimistisch raaskallen.
Het gaat in heel dit draadje niet over IK, het gaat hier over de WERELD.
Spot on als je het mij vraagt. Maar er zijn veel mensen die niet verder kijken dan hun eigen leefwereld.

Vanmiddag nog mooi voorbeeldje op de snelweg van "egocentrisme". Auto blijft links plakken for no reason, waarna het geduld van de auto voor me langzaam opraakte. Begon wat te kleven, beetje naar links schuiven maar meneer wilde niet opzij. Vervolgens haal ik dan maar rechts in (alle tijd voor) waarna ik een middelvinger krijg en de linksplakker nog een paar keer met zijn lampen moest seinen. Meneer ging behoorlijk door het lint in ieder geval.

Ik zat me hardop af te vragen hoe het kan dat 2 andere weggebruikers "last" van zijn weggedrag hebben, maar het niet tot hem doordringt dat hij ook wel eens fout kon zitten. Vervolgens ook nog ons willen corrigeren op ons rijgedrag.

Het punt gaat niet om het rijden of de rijstijl, maar waarom die specifieke weggebruiker zich niet kan verplaatsen in overige weggebruikers en de weg voor zichzelf wil of denkt te hebben. Er is tenslotte weinig mis met naar rechts gaan en verder niemand op te houden.

Om even terug te komen op romo: tegenwoordig lijkt alles te draaien om "IK". Ik snap dat niet zo....

Rebel

Bericht door Rebel » 07 okt 2012, 22:31

Haha, kom op zeg, dat is lekker hypocriet. zulk soort reacties. De een heeft het druk met het feit dat hij niet kan kiezen tussen een nieuwe A8 of een nieuwe 7-serie, en de andere "econoom" deelt ons mede dat hij in deze slechte tijd een nieuwe BMW-motor gaat kopen, en gaat zich dan ook nog eens verdedigen waarom hij het wel kan betalen en de "rest" niet. (zie motor-topic)

Maurice, van Romo weet ik inmiddels niet beter, maar dat jij er ook belang bij hebt om de Nederlandse lezers van DF bang te maken begrijp ik totaal niet. Blijkbaar is de webhosting-business niet gekoppeld aan de economie, consumentenvertrouwen en koopkracht. Goed voor jou. :thumbup:

Romo aangezien jij mij keer op keer als persoon erin betrekt, wil ik ook mijn visie geven :)

Dat Romo geen ondernemer is, moge nu duidelijk zijn. 3 jaar lang een forum vol schrijven met negatieve berichten getuigt niet echt van ondernemerschap. Iedere optimistische opmerking wordt onderuit gehaald en zelfs een relativerend grapje dringt niet eens meer door. Alleen maar zwartgalligheid onder de noemer van "waarschuwing".

Juist nu het slechter gaat met de economie en de koopkracht onder druk staat, vindt econoom Romo het noodzakelijk om notabene op een openbaar forum, dag in dag uit ons duidelijk te maken dat de toekomst er slecht uitziet. Zwaar weer op komst. Mocht u een fraaie horloge, een nieuwe matras, of een leuke 2e hands willen aanschaffen, doe dit dan niet, want er komt een vreselijke tijd aan. Dit laatste legt hij ook keer op keer uit bij iedere copy/paste post,
Sorry, Romo jij draagt totaal niet bij aan een betere economie, en ik kan me voorstellen dat er nog meer ondermers niet blij zijn met dit soort propaganda.

En dan mij vertellen dat ik het zo geweldig heb en me totaal niet druk mak over de crisis? Jij hebt het echt niet begrepen. Veel plezier met je nieuwe motor :thumbup:

Oja en een :D natuurlijk, want anders zou je nog denken dat ik kwaad ben.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 okt 2012, 22:40

Rebel schreef:Haha, kom op zeg, dat is lekker hypocriet. zulk soort reacties. De een heeft het druk met het feit dat hij niet kan kiezen tussen een nieuwe A8 of een nieuwe 7-serie, en de andere "econoom" deelt ons mede dat hij in deze slechte tijd een nieuwe BMW-motor gaat kopen, en gaat zich dan ook nog eens verdedigen waarom hij het wel kan betalen en de "rest" niet. (zie motor-topic)

Maurice, van Romo weet ik inmiddels niet beter, maar dat jij er ook belang bij hebt om de Nederlandse lezers van DF bang te maken begrijp ik totaal niet. Blijkbaar is de webhosting-business niet gekoppeld aan de economie, consumentenvertrouwen en koopkracht. Goed voor jou. :thumbup:

Romo aangezien jij mij keer op keer als persoon erin betrekt, wil ik ook mijn visie geven :)

Dat Romo geen ondernemer is, moge nu duidelijk zijn. 3 jaar lang een forum vol schrijven met negatieve berichten getuigt niet echt van ondernemerschap. Iedere optimistische opmerking wordt onderuit gehaald en zelfs een relativerend grapje dringt niet eens meer door. Alleen maar zwartgalligheid onder de noemer van "waarschuwing".

Juist nu het slechter gaat met de economie en de koopkracht onder druk staat, vindt econoom Romo het noodzakelijk om notabene op een openbaar forum, dag in dag uit ons duidelijk te maken dat de toekomst er slecht uitziet. Zwaar weer op komst. Mocht u een fraaie horloge, een nieuwe matras, of een leuke 2e hands willen aanschaffen, doe dit dan niet, want er komt een vreselijke tijd aan. Dit laatste legt hij ook keer op keer uit bij iedere copy/paste post,
Sorry, Romo jij draagt totaal niet bij aan een betere economie, en ik kan me voorstellen dat er nog meer ondermers niet blij zijn met dit soort propaganda.

En dan mij vertellen dat ik het zo geweldig heb en me totaal niet druk mak over de crisis? Jij hebt het echt niet begrepen. Veel plezier met je nieuwe motor :thumbup:

Jij bent gewoon pissig dat je geen nieuwe motor kan kopen :mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 07 okt 2012, 22:42

Maus335i schreef: Maar er zijn veel mensen die niet verder kijken dan hun eigen leefwereld.

Vanmiddag nog mooi voorbeeldje op de snelweg van "egocentrisme". Auto blijft links plakken for no reason, waarna het geduld van de auto voor me langzaam opraakte. Begon wat te kleven, beetje naar links schuiven maar meneer wilde niet opzij. Vervolgens haal ik dan maar rechts in (alle tijd voor) waarna ik een middelvinger krijg en de linksplakker nog een paar keer met zijn lampen moest seinen. Meneer ging behoorlijk door het lint in ieder geval.

Ik zat me hardop af te vragen hoe het kan dat 2 andere weggebruikers "last" van zijn weggedrag hebben, maar het niet tot hem doordringt dat hij ook wel eens fout kon zitten. Vervolgens ook nog ons willen corrigeren op ons rijgedrag.

Het punt gaat niet om het rijden of de rijstijl, maar waarom die specifieke weggebruiker zich niet kan verplaatsen in overige weggebruikers en de weg voor zichzelf wil of denkt te hebben. Er is tenslotte weinig mis met naar rechts gaan en verder niemand op te houden.

En dit is dan waar het allemaal om draait in deze wereld..??

Mozes.....dan heb ik dat tenminste wel begrepen, want ik ga altijd meteen naar rechts voor een naderende A8...

Rebel

Bericht door Rebel » 07 okt 2012, 22:43

Downforce Hans schreef:
Rebel schreef:Haha, kom op zeg, dat is lekker hypocriet. zulk soort reacties. De een heeft het druk met het feit dat hij niet kan kiezen tussen een nieuwe A8 of een nieuwe 7-serie, en de andere "econoom" deelt ons mede dat hij in deze slechte tijd een nieuwe BMW-motor gaat kopen, en gaat zich dan ook nog eens verdedigen waarom hij het wel kan betalen en de "rest" niet. (zie motor-topic)

Jij bent gewoon pissig dat je geen nieuwe motor kan kopen :mrgreen:

Sterker nog, ik heb niet eens geld voor het vereiste motorrijbewijs :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 okt 2012, 22:44

Maus335i schreef:
romo schreef:Zie hier weer het excellente voorbeeld van een kortzichtige, niet terzake doende en egocentrische reactie.

Het gaat er niet om dat jij niet slaapt, of ik niet of Dennis niet, wij zullen wel slapen. Waar het om gaat is dat wij (ook jij dus gezien je reactie) maar een zware minderheid zijn in een wereld waar de meerderheid het water aan de lippen staat. Jij wil het niet zien, want "IK" heb er geen last van. Dus blijf je overoptimistisch raaskallen.
Het gaat in heel dit draadje niet over IK, het gaat hier over de WERELD.
Spot on als je het mij vraagt. Maar er zijn veel mensen die niet verder kijken dan hun eigen leefwereld.

Om even terug te komen op romo: tegenwoordig lijkt alles te draaien om "IK". Ik snap dat niet zo....
Maar verder hadden we een mooi middagje voetbal, in een VIP box op kosten van een ander. Waar Jantje Smit ook even op de koffie kwam (en gelukkig niet ging zingen) en waar ter plekke ook weer een nieuw sponsorcontract werd getekend. En aan de dure auto's in de parkeerkelder was de crisis ook niet af te leiden. :) En op het veld stond ook een paar miljoen (aan de prestaties niet af te zien maar dat terzijde).

/relativeertweet :angel:

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2012, 23:03

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen belevingswereld en het is natuurlijk ook zo dat als je gewoon je baan behoudt of je bedrijf blijft gewoon goed draaien je ook geen last hebt van de crisis, daar heeft Rebel wel een puntje dat het natuurlijk niet overal kommer en kwel is.

Aan de andere kant is die vaak wel te optimistisch en heeft inderdaad weinig oog voor de mensen die er eventueel wel last van hebben of niet zo optimistisch zijn als hijzelf is.

Ik ben ook redelijk optimistisch, maar op het moment zie ik het ook niet echt rooskleurig in in de nabije toekomst.

Rebel

Bericht door Rebel » 08 okt 2012, 09:14

Luco, iedere Nederlander hoort dagelijks dat het niet goed gaat in de media. Logisch dat de mensen dan de knip dicht houden. De media zal dit worst wezen en wilt scoren. Tijdens het WK was het immers rustig en draaide alles ineens om Van Marwijk en zijn spelers.

Ondernemers en mensen die zonder werk zitten zijn niet gebaat met het continu en systematisch brengen van slecht nieuws. Als je je dan schuldig maakt aan dit feit, zonder te realiseren dat er mensen zijn die zich er aan storen moet je ook kritiek kunnen verdragen. Er zitten namelijk ook ondernemers op DF. We weten inmiddels allemaal dat Romo niks hoeft te "verkopen" en dat hij dus niet wakker ligt van de crisis. Sterker nog, hij heeft er misschien voordeel bij. (b.v meer stress en meer zieke werknemers op de werkvloer)

Dit soort berichtgeving kan ook op een andere manier gebracht worden. Want veel eigen inbreng zie ik er niet tussen.

En uiteraard weer een :D omdat het allemaal leuk moet blijven.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 08 okt 2012, 09:21

Het is soms best tegenstrijdig. Bij ons gaat het goed, draaien qua omzet iig. het beste jaar sinds ons bestaan. Maar in de laatste maand ook 3 klanten van me failliet en opvallend veel klanten die betalingsuitstel bij ons vragen. Verder ook veel andere gerenommeerde bedrijven in de regio hier failliet.

Dus het hakt er toch wel behoorlijk in.

dvh

Bericht door dvh » 08 okt 2012, 09:24

En als dat zo doorgaat , wordt de piramide vanzelf kleiner en komt elke laag aan de beurt.
Het enige wat je kan doen is dingen proberen te voorzien, geen gekke ( luxe ) dingen doen en zorgen voor een goede fundering voor de komende 10 jaar.

PD power

Bericht door PD power » 08 okt 2012, 09:25

Zowel met Luco, als met Rebel eens, tuurlijk is het allemaal geen zonneschijn, maar zo slecht als sommigen willen doen geloven is het ook niet, en tuurlijk hebben ze in griekenland en spanje een probleem, maar dat hadden ze 10 jaar geleden al, alleen hebben ze al die tijd op de pof geleefd, hoezo sociaal........mooie gedachtes, maar zowel comminisme als sociaallisme wreekt zich op den duur, omdat je de prikkels weghaalt die we nodig zijn om te presteren.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 08 okt 2012, 09:32

Het tegenstrijdige is...

Over m'n eigen bedrijf ben ik positief. Een goed fundament, goede dienstverlening, een goede klantenkring en erg goed personeel. Zie die toekomst dus zonnig in.

Maar over het grotere plaatje, Nederland...Europa... ben ik negatief. Ik denk dat onze 'gouden tijden' voorbij zijn. Europa staat stil, gaat zelfs achteruit. Opkomende landen en regio's halen ons links en rechts in. Ik ben ook niet positief gestemd dat we kunnen bijblijven. We zijn redelijk uitgespeeld.

Peric

Bericht door Peric » 08 okt 2012, 09:57

Rebel schreef:
Maus335i schreef: BlaBlaBla, niet aan de kant gaan, rechts inhalen..
BlaBlaBla

Mozes.....dan heb ik dat tenminste wel begrepen, want ik ga altijd meteen naar rechts voor een naderende A8...
Ik zie dit wel vaker van jou Rob, je wílt het volgens mij niet snappen om maar te kunnen rellen..
Maus legt het zelfs nog uit dat het niet om de situatie gaat.

Vind het totaal geen probleem dat de 'sceptische mannen(volgens jou)' ons op de hoogte houden van wat er speelt. Iedereen weet wel dat het niet goed gaat, en ik ben van mening dat je er een beetje op voorbereiden helemaal geen kwaad kan.
Weet wel dat het overbodig is, maar hou ons vooral op de hoogte heren!

PD power

Bericht door PD power » 08 okt 2012, 10:33

Er zit wel een verschil tussen sceptisch, realistisch of pessimistisch zijn.

Juist als goede ondernemer liggen er altijd kansen, je moet altijd verschillende strategiëen hebben die inspelen op verschillende scenario's.
Kijk afgelopen decenia's kon iedereen zich "ondernemer" noemen en zelfs met vastgeroeste ideën een bedrijf beginnen, vaak eerst ook nog succesvol, ja die tijd is voorbij, je moet je weer onderscheiden en creatief zijn, daarnaast scherp op je uitgaven.

Dan ben ik er van overtuigd, mits er een strak overheids beleid wordt gevoerd, waarin prikkels weer komen te liggen, waar ze horen te liggen, dat we er straks weer sterker voor staan dan voorheen, dat we niet meer die groeicijfers halen uit het verleden is niet zo erg, want die bleken op te drijven op "niet bestaand geld" zoals overwaardes, die nu weer verdampt zijn.

Iedereen die denkt dat de chineese economie ook eindeloos is, heeft het mis, daar beginnen ook scheuren te ontstaan, doordat een groot deel "gemaakte economie" is, die zullen zo straks nog veel hardere klappen krijgen, daar is "onze crisis" maar een watje bij.

Nog een uitspraak van m'n opa, geboren in 1906: "als je maar lang genoeg denk dat je een lekke band krijgt, krijg je hem ook"......................

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 okt 2012, 11:43

Wat ik hoop te bereiken met mijn posts hier in dit draadje, is dat mensen hun ogen openen en leren van de situatie nu én uit het verleden, om het in de toekomst anders te doen. Je kunt de realiteit wel negeren, maar je kunt er ook op acteren. Preventief, of simpelweg door out of the box te denken over oplossingen. Positiviteit helpt daar zeker bij. Ik ben de laatste die dat ontkent, maar soms moet je negatieve gebeurtenissen begrijpen om kansen te zien en positief te blijven.

We mogen best kritisch zijn op ons systeem, dat ons ook heel veel goeds heeft gebracht. Wat ik persoonlijk hoop, is dat we ons systeem verbeteren in plaats van revolutionair voor een nieuw systeem te kiezen. We staan namelijk op het punt om een tijdperk in te gaan dat nog veel mooier en beter is dan de mooie tijdperken tijdens de afgelopen eeuwen.

Tegelijk zie ik dat we juist dreigen om de verkeerde afslagen te nemen. Mede door het sentiment. Mensen kunnen niet meer nadenken en volgen de groep. Ik voorspel dat het daardoor mis kán gaan. Dat we daardoor dezelfde fouten maken als dat we als mensheid altijd hebben gemaakt. Terwijl we juist nu over onze eigen schaduw heen moeten stappen en moeten filosoferen hoe mooi de wereld kan zijn als we gebruik maken van de kansen die er liggen.

Misschien komt mijn positieve kijk op deze negatieve berichten niet altijd duidelijk over, maar ik geloof soms meer in mijn Utopia, dan realistisch is. Toch sta ik daarin vaak alleen. Ook de positivo's zijn sceptisch, of bang voor zulke veranderingen in hun leven.

Zo'n crisis al dit én dit draadje helpt mij in ieder geval om goed na te denken en te filosoferen over de ideale wereld. Tegelijkertijd geldt de realiteit van vandaag de dag. Daar moeten we het mee doen.

Als ik alle informatie niet zou hebben gedeeld, had ik geen informatie en reacties terug gekregen. Dan had ik niets geleerd. Alleen dat feit betekent voor mij al winst.

Peric

Bericht door Peric » 08 okt 2012, 14:31

:thumbup:

PD power

Bericht door PD power » 08 okt 2012, 17:40

@Dennis, vind je postingen altijd leuk en interesant, al heb ik vaak het gevoel, dat je out of de box denken soms vanaf Pluto gebeurd, neem de volgende quote van jou:
Wat we in ons systeem eigenlijk zouden moet doen is:
- vraagprijzen van huizen niet verlagen, maar verhogen. Massaal
- lonen indexeren (5% wat mij betreft)
- tarieven indexeren middels contracten of nieuwe afspraken
- geen korting meer geven, maar aankondigen dat de prijzen zullen stijgen
- niet meer zoveel sparen en aflossen, maar juist gaan lenen
- etc.
Dit zijn nou niet echt doordachte ideëen, ten eerste niet realistisch, eerder communistisch, waar haal je alleen al het geld vandaan........, want de tijd van lucht fietsen lig achter ons ( hoop ik), daarnaast denk maar eens aan de gevolgen voor rente, dan opvolgend het niet aflossen, dus puur korte termijn impuls.......

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 okt 2012, 17:42

Nee want in iedere post duidelijk proberen te maken dat je ik weet niet hoveel keer modaal verdient zorg ervoor de wereldeconomie wel op gang komt.

Bedankt namens de wereld Rebel. :thumbup: :strong:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 okt 2012, 18:43

Wat moet ik er nog aan toevoegen?

Reacties die zo op de man en zo OT zijn, dat geeft alleen maar iets aan over de poster zelf.

QED IMO

Voor wie er geen aanstoot aan neemt, ik zal berichten posten van het FD, Z24, NU.nl die in de topic van toepassing kunnen zijn en die tot een leuke, inhoudelijke discussie kunnen leiden. Dat er verschil van mening en inzicht is spreekt voor zich.

Leerzaam is het altijd

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 okt 2012, 19:05

romo schreef:Wat moet ik er nog aan toevoegen?

Reacties die zo op de man en zo OT zijn, dat geeft alleen maar iets aan over de poster zelf.

QED IMO

Voor wie er geen aanstoot aan neemt, ik zal berichten posten van het FD, Z24, NU.nl die in de topic van toepassing kunnen zijn en die tot een leuke, inhoudelijke discussie kunnen leiden. Dat er verschil van mening en inzicht is spreekt voor zich.

Leerzaam is het altijd
Waarvan akte en waarvoor dank. :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 okt 2012, 20:20

Peric schreef:
Rebel schreef:
Maus335i schreef: BlaBlaBla, niet aan de kant gaan, rechts inhalen..
BlaBlaBla

Ik zie dit wel vaker van jou Rob, je wílt het volgens mij niet snappen om maar te kunnen rellen..
Maus legt het zelfs nog uit dat het niet om de situatie gaat.

Vind het totaal geen probleem dat de 'sceptische mannen(volgens jou)' ons op de hoogte houden van wat er speelt. Iedereen weet wel dat het niet goed gaat, en ik ben van mening dat je er een beetje op voorbereiden helemaal geen kwaad kan.
Weet wel dat het overbodig is, maar hou ons vooral op de hoogte heren!
Jij snapt het :) Het maakt geen fuck uit wat iedereen in zo'n topic als dit post: je mag zelf weten wat je met die informatie doet. Mooi! Zo'n vrij Nederland :D

Ik vind het wel lekker om zowel positieve als negatieve geluiden te horen. Doe nergens oogkleppen voor op en absorbeer alle informatie die ik krijg. Daar doe ik het mijne vervolgens mee, zowel zakelijk als privé. Als ondernemer ben ik overwegend pessimistisch ingesteld en dat vind ik belangrijk. Daarmee kan ik op tijd strategische keuzes maken in plaats van "zie wel wat er gebeuren gaat". Bovendien dwingt het me te zoeken naar alternatieve inkomstenbronnen, het zoeken en benutten van kansen waar we het hier over hebben. Een ondernemer die op roze wolken leeft komt meestal niet zo ver. Een stukje realisme en kritisch kijken houdt je scherp zeg maar.

Persoonlijk probeer ik juist positief in het leven te staan. Maar dat weerhoud me er niet van de feiten te negeren. Ik ga geen mooi weer spelen terwijl ik mensen en bedrijven om me heen in de problemen zie komen en zowel zakelijk als persoonlijk failliet zie gaan.

Relativeren is niet zo moeilijk. Ook als Luco 5x in 1 post "klootzak" zegt moet je dat ook relativeren :D

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2012, 21:49

Daar zal je mij echt niet op betrappen, hoogstens 2 keer

klootzak :tong: :lollerdelol:

Ow ja voor de azijnzeikers

GEINTJEEEEEEEEEEEEEEE

SteV6

Bericht door SteV6 » 08 okt 2012, 22:31

Wel grappig dat ik hier lees dat de media de schuld krijgt ...

Wat ik merk in de gesprekjes met jan en alleman is dat de hand op de knip zit vanwege alle onzekerheid die de politiek laat bestaan. Mensen zien lastenverzwaringen op zich afkomen. Duurdere zorg, wel of geen forenzentax. Onzekerheid over de hypotheekrente-aftrek. Stijgende energiekosten.

Heeft erg weinig te maken met de media en crisisverhalen. Mensen zijn niet gek en beginnen wel te snappen dat er op de pof geleefd is ... En dat de rekening nu gepresenteerd wordt €€€.€€€.€€€.€€€,-

GTRene

Bericht door GTRene » 08 okt 2012, 22:55

juist, het is meer openheid van "zaken" die spelen, of het de individu nu aangaat of een heel dorp/land.

mede door de media krijgen we en ook 'ze" inzicht...
we weten het eigenlijk wel maar toch....zie nu die misbruik zaken wat nu in het nieuws is...

het is wellicht niet altijd leuk "nieuws" om te horen, doch een gewaarschuwd mens telt voor 2
, sommigen hebben oogkleppen op, wellicht bang om anders van hun geplaveide pad af te geraken :ongeveer als: ;-)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2012, 09:48

PD power schreef:@Dennis, vind je postingen altijd leuk en interesant, al heb ik vaak het gevoel, dat je out of de box denken soms vanaf Pluto gebeurd, neem de volgende quote van jou:
Wat we in ons systeem eigenlijk zouden moet doen is:
- vraagprijzen van huizen niet verlagen, maar verhogen. Massaal
- lonen indexeren (5% wat mij betreft)
- tarieven indexeren middels contracten of nieuwe afspraken
- geen korting meer geven, maar aankondigen dat de prijzen zullen stijgen
- niet meer zoveel sparen en aflossen, maar juist gaan lenen
- etc.
Dit zijn nou niet echt doordachte ideëen, ten eerste niet realistisch, eerder communistisch, waar haal je alleen al het geld vandaan........, want de tijd van lucht fietsen lig achter ons ( hoop ik), daarnaast denk maar eens aan de gevolgen voor rente, dan opvolgend het niet aflossen, dus puur korte termijn impuls.......
Je vergeet om onderaan die quote de volgende zin mee te nemen: Ain't gonna happen.

Die opsomming is gebaseerd op 't feit dat we schulden kunnen laten weginflateren. Daar zitten de nodige haken & ogen aan, dus daarom gebeurt 't niet. Ik denk juist dat 't verre van communistisch is, die opsomming, eerder maximaal kapitalistisch. Verschil van opvatting of inzicht? Kweetnie, maar 't gaat toch niet gebeuren, dus moeten we andere oplossingen zoeken. Helaas zitten daar nóg meer nadelen aan, maar ze zijn wél uitvoerbaar, met alle gevolgen vandien (onvrede, hoge werkloosheid, maximale bezuinigingen, etc.).Ergens ertussen ligt misschien de ideale mix en als we maar voldoende tijd krijgen, dan moet 't lukken om te hervormen zonder bloedvergieten.

Plaats reactie