VW Golf VII (facelift p.20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Wouter81 » 05 okt 2012, 11:50

MartijnGizmo schreef:
Wouter81 schreef:Dat interieur van die Ford doet me altijd denken aan zo'n apenklimrots in de dierentuin. Afbeelding En bij Opel moet je een knopjesfetish hebben. :bag: En die Peugeot.... grijs gespoten plastic wat op alu moet lijken is echt het ergste wat er is. Da's wel zooooo goedkoop. :roll:
Dat navi-scherm van Ford kan echt niet meer, zelfs in de dikste Focus ST zit een scherm dat kleiner is dan dat van je Nokia uit 2007... Navi in de Golf VII (Discover Pro) vind ik erg mooi, touchscreen is ook erg goed, met bruikbare multitouch etc.
True

Maar ik ben ook nog niet wildenthousiast van dat nieuwe VW navi wat ik op filmpjes (ook jouw filmpje dacht ik?) zag. Uitzoomen, schok schok. Geen mooie knoppen, dat gebruikte Comic Sans font is helemaal te erg.

Jammer dat de auto-industrie altijd achterloopt op dit vlak. Daarom koop ik ook nooit navi in m'n auto. Te duur en vanuit de fabriek al verouderd. :)

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2012, 11:53

Verouderd of niet, ik ben blij met navi in mijn 2006 Z4 en 2007 325i.. niet het meest moderne meer, maar ik heb ook wel eens lopen te kloten met de iphone of een tomtom, dat vind ik dan ook weer niks.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 okt 2012, 11:57

RVV schreef:Verouderd of niet, ik ben blij met navi in mijn 2006 Z4 en 2007 325i.. niet het meest moderne meer, maar ik heb ook wel eens lopen te kloten met de iphone of een tomtom, dat vind ik dan ook weer niks.
Afbeelding

JP

Bericht door JP » 05 okt 2012, 11:58

Blijkbaar toch erg grappig die GIF....... :goodnight:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 okt 2012, 12:03

Macboy schreef:Een beetje triest dat mensen nog steeds niet snappen wat het punt is. Er is hier niemand die zegt dat iedereen de Golf mooi moet vinden of sportief of weet ik veel wat. De Golf is geen Ferrari. De Golf is geen kart. Dus de Golf hoeft ook niet subliem te sturen. De Golf stuurt in elk geval niet slechter dan zijn concurrenten hoewel de Focus het beste zal zijn. Het verschil in wegligging tussen Focus en Golf is echter niet zodanig dat je daarom al die andere nadelen van de Focus op de koop toe moet nemen. Maar de Focus wordt niet afgezeken. De Peugeot wordt niet afgezeken. De Opel wordt niet afgezeken. Waarom de Golf wel ? Omdat de Golf hier op DF aandacht krijgt en die andere troep niet. En waarom krijgt de Golf aandacht ? Omdat de Golf dat verdient want het is een volledig concurrentloze auto binnen het segment. Als jij 3x zo veel verkoopt als de nummer 2 dan ben je concurrentloos. Waarom dan de Golf afzeiken ? Je hoeft hem niet te verheerlijken dat mag iedereen voor zichzelf bepalen maar je hoeft hem niet af te zeiken. De statistieken spreken je tegen dus hoe serieus wil je dan nog overkomen ? Of moeten we hier serieus onder de indruk zijn van: Golf is kut want de Z4 coupe 3.0si is beter ? Goh serieus ? Dat wisten we nog niet. Trouwens best een compliment nog voor Volkswagen om die auto daarmee te vergelijken. Het gaat er gewoon om dat Volkswagen begrijpt wat de mensen willen en de mensen willen geen onzin lijntjes en sjonnie interieuren die maximaal 1 jaar leuk blijven. Een Golf is veel tijdlozer. Dat hebben ze daar goed bekeken. En bij Volkswagen doen ze niet wat DF wil maar wat de kopers willen. Er is niemand die dat beter beheerst dan Volkswagen. De auto rijdt gewoon goed. Het GTD en GTi onderstel is een sublieme mix van sportief en comfort. En zwakke punten ten aanzien van het interieur ? Harde kunststof is amper aanwezig hoor. Als ik dan kijk naar het interieur hierboven denk ik echt prachtig !

Nee Golf verheerlijken hoeft zeker niet maar het afzeiken begint aardig trieste vormen aan te nemen hier ... alsof iemand GT5 heeft gekocht en gaat zeuren dat het niet werkt op de Xbox
Mee eens hoor, en het stoorde me ook dat allerhande tests van de Golf er voor de helft over gingen dat hij zo saai is. Een Golf ziet er altijd uit als een Golf en daarmee is het de meest succesvolle auto in dat segment geworden, dus waarom zouden ze het veranderen? De Opel Astra ziet er wel bij iedere generatie totaal anders uit en daarvan worden er half zo veel verkocht.

Maar dat afbranden en verheerlijken van die Golf, zoals hier gebeurt? Het gaat over een zilvergrijze middenklasser met wieldoppen en een dieselmotor met een pk'tje of 100. Het ding staat op iedere hoek van de straat. Wat is daar zo afschuwelijk of juist geweldig aan?

Ik vind dat er niks mis is met een Golf, ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat ik er een zou kopen (ik heb ook een keer een Polo gehad bijvoorbeeld). Maar het is toch vervoer in de categorie 'je zit droog en je hebt verwarming'. Maar dat geldt voor pak 'm beet een Kia Cee'd ook.

dvh

Bericht door dvh » 05 okt 2012, 12:16

Eens.

Mij kritische noot is dan ook niet om de Golf af te branden.
Maar gaat meer over het fanboy gehalte wat er omheen hangt. Beetje de tegenpool van wat Macboy verteld.

Zelf heb ik , op een oude golf 1 cabrio na, nooit een Golf gehad.
Terwijl ik het qua ontwerp altijd leuke auto's heb gevonden.

Verlaag ze wat en een setje knappe velgen transformeert een grijze muis in een stoere auto imho.

Rebel

Bericht door Rebel » 05 okt 2012, 12:28

LOL @ david die het oude golfinterieur van 4 jaar geleden vergelijkt met nieuwere concurenten. Schitterend!
Verder 100% eens met Macboy.

Maar Hielke, Robin, Rico en anderen blijf vooral doorklagen en posten :-) :thumbup:
Want juist dit soort discussies geven de Golf de aandacht die hij verdiend. Voor een Opel of een Peugeot neemt men niet eens de moeite om te klagen. En gelijk hebben ze. :-)
Laatst gewijzigd door Rebel op 05 okt 2012, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2012, 12:30

moeten we hier serieus onder de indruk zijn van: Golf is kut want de Z4 coupe 3.0si is beter ? Goh serieus ? Dat wisten we nog niet. Trouwens best een compliment nog voor Volkswagen om die auto daarmee te vergelijken
Je mist mijn punt, ten eerste schrijf ik niet dat een Z4 Coupé "beter is" ten tweede vergelijk ik de Z4 niet met de Golf..

Wat ik aan geef, is dat auto rijden en ik hoop helemaal voor een gemiddelde DF'er OOK emotie is. Voor mij is een Z4 emotie, voor een ander is dat een 335i en voor weer een ander een 1M of Porsche Spyder, of een Porsche GT3 zelfs een Mazda MPS die Frank de Jonge heeft gekocht is een vorm vam emotie (om zijn prestaties).. EMOTIE EMOTIE.. gvd daar draait het toch voor ons toch om???? WHAT the fuck dit is DF, niet het ANWB kampioen forum ofzo (geen idee of dat bestaat).

Een Golf is gewoon nul komma nul emotie*.. dat 7 miljoen andere grijze muizen caravankampioen rijders massaal folders downloaden bij PON, dat snap ik ook nog wel, want die willen idd niet opvallen, die zien een Golf als een nieuwe Miele stofzuiger.. duidelijk..

Maar dat er een zooi DF'ers zijn die in katzwijm vallen bij een rijdende Miele stofzuiger daar begrijp ik dan weer niets van. Maar goed het zal ook wel :lol:

*Disclaimer GTI en R modellen een beetje dan :angel:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 okt 2012, 12:32

Ik snap Ilija wel. Ben zelf best Golf minded. Heb er 7 gehad...

Maar net als zijn betoog toch 'n tikkie fanboyachtige proporties begint aan te nemen, komt ie er weer mee weg met dat de Golf in zijn ogen concurrentieloos is. :kikker:

Net als de meestbesproken auto ter wereld, die Golf. :roll:

Zoals Snipee het ziet zie ik 't ook. Veel verkocht prima vervoermiddel. Niks waardeloos aan, niks bijzonders aan. Dat is z'n kracht. En met 'n hoop aanhsangers krijg je ook 'n aantal tegenhangers erbij.

Nu is dit dus DF dus bekijken 'we' een auto altijd iets anders dan zoals ze bij de Consumentenbond doen.

Dus vallen we óók over rode streepjes en weggedrag. Mag toch?

Ik zat vanochtend in 'n zwarte 114i met M pakket en rood leder/prachtstuur/stoelen dash.
Prima zit/prima interieur IMHO.....top.

Ik dacht 114i. Knudde met 'n rietje instappert. Deze niet. Echt gewoon klaar.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 okt 2012, 12:41

Als ik enerzijds zeg dat ik de designfilosofie van een Golf begrijp en waardeer, dat ik onder de indruk van de bouwkwaliteit ben, maar anderzijds dat ik het een zielloos rijdende auto vind en dat ik treurig van het dashboard word, brand ik die Golf dan af?

Nog even leren nuanceren Rebel.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 okt 2012, 12:44

@Hielke, als 'n VW Passat keer of keer als winnaar(qua ruimte/prijs/kwaliteit) wordt uitgeroepen in z'n (prijs)klasse, ga je vanzelf de wereld 'n beetje minder genuanceerd zien. :kikker:

:coffee:

Rebel

Bericht door Rebel » 05 okt 2012, 18:14

Hielke schreef:Als ik enerzijds zeg dat ik de designfilosofie van een Golf begrijp en waardeer, dat ik onder de indruk van de bouwkwaliteit ben, maar anderzijds dat ik het een zielloos rijdende auto vind en dat ik treurig van het dashboard word, brand ik die Golf dan af?

Nog even leren nuanceren Rebel.

Hielke, maar jij bent een rijder pur-sang en stelt heel andere eisen aan je daily-driver. Niks mis mee. Andere mensen willen gewoon alle knoppen en schakelaars saai en simpel op de goede plaats, zonder fratsen en emotie. Een veilige no-nonsense auto met een goede restwaarde. En die komen vaak bij Volkswagen uit.

Nogmaals, zolang rijders-pur-sang zoals jij, de moeite nemen om te reageren op de nieuwe Golf, zullen ze niet geheel ontevreden zijn bij Volkswagen.

Kleine voorspelling: De Nieuwe Golf: Best verkochte auto in Nederland 2012/2013......Best verkochte auto in Europa 2012/2013.

dvh

Bericht door dvh » 05 okt 2012, 18:29

31 augustus 2012 - De nieuwe Ford Focus is de best verkochte auto van dit jaar: de fabrikant verkocht er meer dan een half miljoen in de eerste 7 maanden van 2012. Bron: ANWB
Bron

:whistle:

De 107 staat op nr3 van best verkochte auto's. Boven de Golf, that is...
Dus....
Bitches.......

:cool:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 okt 2012, 19:08

Da's wereldwijd misschien, maar in Europa was t/m juli de Golf echt wel de baas.
(bron EurCarSales)
Afbeelding1.png
Afbeelding1.png (12.61 KiB) 2003 keer bekeken
En dat voor een auto die in de uitloopfase zit (Golf VI)

Macboy

Bericht door Macboy » 05 okt 2012, 23:21

Dat een Golf geen emotie biedt snapt iedere mongool ook wel. Maar om hem af te branden omdát hij geen emotie biedt, dan heb je het niet helemaal begrepen en daarom geef ik wat tegengas.

Richard430

Bericht door Richard430 » 08 okt 2012, 16:02

De reclame op tv is echt treffend. Het nummer wat eronder gezet is in ieder geval: Stuck in the middle with you... :mrgreen:

PD power

Bericht door PD power » 08 okt 2012, 18:55

Hielke, maar jij bent een rijder pur-sang
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

He foei moet even bijkomen, ............ punto schraapdiesel, dat is idd geen grijze muis, maar een dooie muis,,,, :tong:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 okt 2012, 19:22

Ho ho ho kaerel!!!

Zoals ik die Punto in de parkeervakken bij AH flap, flapt niemand anders ze. The mark of a true driver!

Zo, daar heb je mooi niet van terug!

Rebel

Bericht door Rebel » 08 okt 2012, 19:26

:D

dvh

Bericht door dvh » 08 okt 2012, 20:28

Hielke schreef:Ho ho ho kaerel!!!

Zoals ik in die Punto in de parkeervakken bij AH fap, fapt niemand anders.
Zo, daar heb je mooi niet van terug!

:mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 okt 2012, 20:31

Smiecht :D

Moest die tekst eerst 3 keer lezen voordat ik doorhad dat ik dat toch echt niet opgeschreven had :hot: :tooth:

PD power

Bericht door PD power » 08 okt 2012, 20:40

Een dooie muis Fappen bij de appie hein, .......kom d'r maar in thieme..... :lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 19 okt 2012, 11:03

ABT doet ook een poging te photoshoppen........

Afbeelding
Afbeelding
Während der "kleine" 1,2 Liter TFSI von Haus aus 86 PS leistet, geht es nach der Abt-Kur mit 105 PS zur Sache. Dem etwas sportlicheren 1,4 TFSI, der ab Werk bereits 140 PS auf die Straße bringt, wird das Abt-Tuning satte 165 PS verleihen. Auch die drehmomentstarken Diesel lassen sich im Allgäu überarbeiten. Die Basisversionen des 2,0 TDI mit 150 oder 184 PS dürfen nach Verlassen des Hauses 180 beziehungsweise 210 Pferde aktivieren. Auch der sparsame1,6-Liter-Diesel ist nach dem Eingriff mit immerhin 125 PS bei der Sache.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 okt 2012, 11:07

Sta ik niet gelijk van op de banken... :hmmm:

Tim N

Bericht door Tim N » 19 okt 2012, 11:10

Breed rubber achter en erg hoog op de poten

Plaats reactie