De produktie en doorontwikkeling van de Golf 7 gaat de eindfase in, want uiteindelijk zal de compleet opnieuw ontwikkelde Golf nog dit jaar op de markt komen.
De ontwikkeling van een nieuw model is niet makkelijk, zeker niet als het gaat om de benchmark in zijn klasse, de middenklasse. Waar de huidige Golf 6 meer een facelift was van de 5, wordt de Golf 7 helemaal anders (behalve het uiterlijk misschien)
Sinds April 2010 draaien de 1e testvoertuigen van de 7e generatie hun ronden. Waar de Golf 6 no geode te herkennen was, wordt de Golf 7 beter aangepakt. Breder, langer, vlakker, lichter en dus ook zuiniger.
...maar toch is de ontwikkeling al aardig vergevorderd. In de komende weken loopt de eerste voorserie van de band in Wolfsburg. Vanaf week 4 t/m 7 worden nogeens 58 complete testvoertuigen. Deze zullen dan met alle zekerheid hun wintertests gaan doorhouden in Zweden en Finland.
In week 11 t/m 14 en week 19 t/m 23 volgen nog eens 56 voorseriemodellen, fase 2. Deze worden getest op hun Euro6 normen. Zo heeft Volkswagen het eerste halfjaar van 2012 maar liefst 182 testvoertuigen van de Golf 7 onderweg. In week 28-31 wordt het totaal uitgebouwd naar 350 testvoertuigen.
Zo kan in week 32, half Augustus de Golf 7 definitief aan de wereld getoond worden.
Als de geruchten kloppen, zullen er ook bij de onthulling meteen 2 speciale Golf 7 concepten getoond worden. Gesproken wordt over Golf 7 RS, uitgerust met 4-motion en een 276 kW motor.
De verwachtte Golf 7 GTi en zijn dieselende broertje GTD, worden verwacht in het voorjaar van 2013.
Voor de Golfrijder worden het spannende tijden, dit jaar !
Wordt vervolgd...