VW Golf VII (facelift p.20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robin » 04 okt 2012, 19:11

Diezain gejat van de Kia Rio. :kikker:
Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 04 okt 2012, 19:14

Vette bak !

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2012, 19:20

Robin schreef:Best mee eens Rebel. Totdat je begon over 'meest besproken auto ter wereld'.... :shock: :please:

Misschien in NL en D en W.Europa.En dan nog.

Maar we leven hierniet onder 'n kaasstolp. De wereld is groter dan de EU.

Vandaar de Focussen en de Corolla's.

Mijn wereld stopt inderdaad ter hoogte van Gelderland. Nog meer naar het Noorden rijden ze toch alleen maar op een traktor?

dvh

Bericht door dvh » 04 okt 2012, 19:22

Afbeelding

Enkel boeren mest wagens daaro....

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2012, 19:28

Rebel schreef:We hebben het er maar druk mee heh, Robin ;-)

Ik ben er heel eerlijk in, ondanks ik niet in de markt ben voor een Golf, vind ik het keer op keer een schot in de roos.
Ik kan echt genieten van de ontwerp-filosofie. Iedere keer opnieuw lukt het VW de lat hoger te leggen door nieuwe materialen en technieken te gebruiken. Nieuwe klanten aantrekken en oude klanten niet teleurstellen. Dat doen ze fenomenaal. Een Golf is zoveel meer dan alleen maar een auto. Niet voor niks de meest besproken auto ter wereld..

:D

Wat ik dan weer leuk vind aan een auto, is dat een ander hem ook kan waarderen, springt net een vent uit een wat oudere Alfa bij mij voor de toko uit zijn auto, loopt rond de Z4 Coupé, neemt hem helemaal in zich op.. kijkt naar binnen... en roept tegen zijn vriendin, "die zie je niet vaak!"

Of ik kom uit Zandvoort terug, tank... wil bij een Shell een ijsje kopen, stap uit de auto, redelijk brak na 20 uur wakker zijn... staat een man bij de ingang een sigaret te roken.. "zo mooie auto hoor", zegt ie.. toch een smile op mijn kop daarna :D

Kijk dat vind ik gewoon leuk, dan maar een 6 jaar oude auto, maar wel eentje die het publiek waardeerd om wat ie is..
Auto rijden is al bijna niet leuk meer in Nederland, zorg er voor jezelf voor dat je tenminste een leuke auto hebt. een Golf is gewoon hetzelfde slaapkamer behang van de logeerkamer. kan topkwaliteit materiaal zijn, maar geen mens die het ook/nog/wil zien Dat is een VW Golf niet meer en niet minder...

:coffee:

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2012, 19:39

Hielke schreef:
Rebel schreef:Je hebt het er maar druk mee heh, Robin ;-)

Ik ben er heel eerlijk in, ondanks ik niet in de markt ben voor een Golf, vind ik het keer op keer een schot in de roos.
Ik kan echt genieten van de ontwerp-filosofie. Iedere keer opnieuw lukt het VW de lat hoger te leggen door nieuwe materialen en technieken te gebruiken. Nieuwe klanten aantrekken en oude klanten niet teleurstellen. Dat doen ze fenomenaal. Een Golf is zoveel meer dan alleen maar een auto. Niet voor niks de meest besproken auto ter wereld..
Vwb designfilosofie, materiaalgebruik en afwerking volg ik je. Maar als rijmachine is het een zielloos aparaat. Samen met de eventuele onvolkomendheden hebben ze iedere hint naar 'excitement' eruit gehaald. Boeit stuurplezier je niet dan is de Golf voor een grote groep gebruikers de ideale auto.

Hahaha, weer zo'n dooddoener.....geen excitement...man-o-man :lol:
Nee dat klopt, maar dat soort mensen kopen ook geen Golf, die kopen een BMW, en rijden de rest van de Nederlanders de vouwen uit de broek.
Waar hebben we het in godsnaam over? Het gaat hier om de Golf, niet om een Ferrari FF die misschien net iets minder "excitement" is als een 458.

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2012, 19:47

RVV schreef:
Rebel schreef:We hebben het er maar druk mee heh, Robin ;-)

:D

Wat ik dan weer leuk vind aan een auto, is dat een ander hem ook kan waarderen, springt net een vent uit een wat oudere Alfa bij mij voor de toko uit zijn auto, loopt rond de Z4 Coupé, neemt hem helemaal in zich op.. kijkt naar binnen... en roept tegen zijn vriendin, "die zie je niet vaak!"

Of ik kom uit Zandvoort terug, tank... wil bij een Shell een ijsje kopen, stap uit de auto, redelijk brak na 20 uur wakker zijn... staat een man bij de ingang een sigaret te roken.. "zo mooie auto hoor", zegt ie.. toch een smile op mijn kop daarna :D

Kijk dat vind ik gewoon leuk, dan maar een 6 jaar oude auto, maar wel eentje die het publiek waardeerd om wat ie is..
Auto rijden is al bijna niet leuk meer in Nederland, zorg er voor jezelf voor dat je tenminste een leuke auto hebt. een Golf is gewoon hetzelfde slaapkamer behang van de logeerkamer. kan topkwaliteit materiaal zijn, maar geen mens die het ook/nog/wil zien Dat is een VW Golf niet meer en niet minder...

Hardstikke leuk, dat die man met zijn blinde vrouw jouw een compliment maakt...en geweldig dat parking-heaumeau's met je flirten :D
Maar kun je je dan echt niet voorstellen dat er ook mensen zijn die juist niet willen opvallen met hun auto?
Dat ze die auto voor zichzelf kopen en punten als veilig, zuinig en restwaarde, veel belangrijker vinden.

Als ik VW was, stopte ik onmiddellijk met het maken van reclame....dat is de eerste winst.
Dat ding verkoopt zich zelf, en wordt weer een topper

Bonne nuit ;-)

Robin

Bericht door Robin » 04 okt 2012, 20:01

Euh Rebel, jij begint zelf over de Golf als meest besproken auto ter wereld en nu vind je 't verhaal(waar ik wel in kan komen) van Rico 'n dooddoener.

En nu begin je over 'n FF vs 458.

Ik kan het even niet meer volgen. Ben best Golf minded, maar niet zo bezeten als jij. :D

Rebel

Bericht door Rebel » 05 okt 2012, 07:11

Misschien snap je dit bericht beter...
Ongekende interesse voor nieuwe Volkswagen Golf

04 okt. 2012, 12:26

De interesse in de nieuwe VW Golf is mede door de publicaties op Autovisie.nl nog nooit zo groot geweest.

Zo werden alleen gisteren al meer dan 5000 brochures via de Volkswagen-site aangevraagd.

Volgens een Pon-woordvoerder is na het bekend worden eerder deze week van de prijs van de zevende generatie hatchback nog nooit zoveel 'traffic' op hun site geweest. Naast het grote aantal aanvragen van brochures werd per dag zo'n 40.000 keer naar het modelprogramma van de nieuwe Golf geklikt.

"Dat is ruim drie keer meer dan normaal het geval is," aldus de woordvoerder. De nieuwe Golf, met een vanafprijs van 19 mille, staat vanaf november bij de dealer.
Bron: Telegraaf/Autovisie

dvh

Bericht door dvh » 05 okt 2012, 07:57

Robin schreef:
allen schreef:Simpel, maar strakgelijnde auto's die tevens tijdloos ogen, daar zijn er maar weinig van vandaag de dag...
Van binnen is ie uitmuntend, prachtig.
Als je gewoon , een Golf neemt. Is het interieur wellicht uitmuntend qua ergonomie. Maar verder is er weinig prachtig aan. Gewoon een DDR dashboard.

Afbeelding

Aangekleed, zoals in een GTI , is het hartstikke leuk. Maar geld dat niet voor bijna elke auto ?

Dit is dan comfortline:
Afbeelding

Netjes enzo. Maa r dat noppige harde kunststof..
En laten we het even niet op smaak gooien. De een houdt van rustig, de andere van futuristisch de ander van kleur en de ander niet. Maar zelfs als je dat buiten beschouwing laat. Is het een beetje treurig.

Ik vind de GTI er altijd erg fraai uitzien van binnen.
Vriend van me rijdt een gewone Golf 6 diesel met een of andere lijn. Maar dat is gewoon een treurige bedoeling.
Als ik dan hier lees, Benchmark, prachtig , vanwege het interieur. Dan wil ik even duidelijk hebben waar erover gesproken wordt. (bouw)Kwaliteit ? Ergonomie ? Of design ?

Want betreft dat laatste is dit de concurrentie:
Een Focus 1.0 ecoboost ( goedkoopste wat er is )
Afbeelding

Opel Astra ( goedkoopste selection uitvoering )
Afbeelding
Afbeelding

Peugeot 308 Access ( goedkoopste versie )
Afbeelding

Beetje rommelige plaatjes allemaal.. Meestal vind je alleen de premium plaatjes v/d interieurs.. De basis-versie's verstoppen ze onder de bank ofzo.

Ik wil maar zeggen. Het interieur v/d Golf is een benchmark voor vele. Maar ik zie qua ontwerp ( wat een kwestie van smaak is ) en bouwkwaliteit niet echt terug waar hem dat in zit. Gezien de concurrentie ook goed ( of net zo goed ) bezig is met het maken van leuke , speelse en moderne interieuren die er ook strak en degelijk uit kunnen zien.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 okt 2012, 09:21

Dat interieur van die Ford doet me altijd denken aan zo'n apenklimrots in de dierentuin. Afbeelding En bij Opel moet je een knopjesfetish hebben. :bag: En die Peugeot.... grijs gespoten plastic wat op alu moet lijken is echt het ergste wat er is. Da's wel zooooo goedkoop. :roll:

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2012, 09:23

Rebel schreef:Misschien snap je dit bericht beter...
Ongekende interesse voor nieuwe Volkswagen Golf

04 okt. 2012, 12:26

De interesse in de nieuwe VW Golf is mede door de publicaties op Autovisie.nl nog nooit zo groot geweest.

Zo werden alleen gisteren al meer dan 5000 brochures via de Volkswagen-site aangevraagd.

Volgens een Pon-woordvoerder is na het bekend worden eerder deze week van de prijs van de zevende generatie hatchback nog nooit zoveel 'traffic' op hun site geweest. Naast het grote aantal aanvragen van brochures werd per dag zo'n 40.000 keer naar het modelprogramma van de nieuwe Golf geklikt.

"Dat is ruim drie keer meer dan normaal het geval is," aldus de woordvoerder. De nieuwe Golf, met een vanafprijs van 19 mille, staat vanaf november bij de dealer.
Bron: Telegraaf/Autovisie

Met deze post maak je weer duidelijk dat je wereld inderdaad in Nederland ophoudt, Rebel. :D

@DVH: Inderdaad, I stand corrected.... :bag: standaard interieur is 't zoals elke andere auto in z'n klasse.

Weer 'n illusie armer en 'n ervaring rijker.

Laatst gewijzigd door Robin op 05 okt 2012, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 05 okt 2012, 09:23

Interieur van de Golf is gewoon goed. Alles voelt kwalitatief aan, qua materialen en afwerking. Daar kunnen de andere merken in het segment niet tegenop. Punt. Of het saai is, is smaak.

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2012, 09:27

Tristan schreef:Interieur van de Golf is gewoon goed. Alles voelt kwalitatief aan, qua materialen en afwerking. Daar kunnen de andere merken in het segment niet tegenop. Punt. Of het saai is, is smaak.
Dat kan zeker, maar ik had in m'n vakantie de beschikking over 'n 2011 Corsa met 'n flutmotor eerste klas, maar die dash was netjes/leuk en vooral mooi en degelijk en dan hebben we 't over 'n klasse onder 'n Golf en 't was niet de meest luxe uitvoering, verre van...ik bedoel maar, en ik ben wel wat gewend en géén Opel gek.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 okt 2012, 09:36

Wouter81 schreef:Dat interieur van die Ford doet me altijd denken aan zo'n apenklimrots in de dierentuin. Afbeelding En bij Opel moet je een knopjesfetish hebben. :bag: En die Peugeot.... grijs gespoten plastic wat op alu moet lijken is echt het ergste wat er is. Da's wel zooooo goedkoop. :roll:
Dat navi-scherm van Ford kan echt niet meer, zelfs in de dikste Focus ST zit een scherm dat kleiner is dan dat van je Nokia uit 2007... Navi in de Golf VII (Discover Pro) vind ik erg mooi, touchscreen is ook erg goed, met bruikbare multitouch etc.

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2012, 09:40

MartijnGizmo schreef:
Wouter81 schreef:Dat interieur van die Ford doet me altijd denken aan zo'n apenklimrots in de dierentuin. Afbeelding En bij Opel moet je een knopjesfetish hebben. :bag: En die Peugeot.... grijs gespoten plastic wat op alu moet lijken is echt het ergste wat er is. Da's wel zooooo goedkoop. :roll:
Dat navi-scherm van Ford kan echt niet meer, zelfs in de dikste Focus ST zit een scherm dat kleiner is dan dat van je Nokia uit 2007... Navi in de Golf VII (Discover Pro) vind ik erg mooi, touchscreen is ook erg goed, met bruikbare multitouch etc.
OK. En als je dan de dikste meest luxe Astra, Pug, Focus, qua interieur /dash/nav systemen zet tegenover de Golf VII, hoe kom je dan uit qua prijs? Dan zal de Golf(hoe vooruitstrevend en kwalitatief ook) wel ietsie meer kosten toch? :hmmm:

Mag dan ook wel, daar niet van, maar voor niks gaat de zon op. En als je niet helemaal kickt op die dingen, maar ietsie lekkerder 'n bochtje pakken ofzo...

JP

Bericht door JP » 05 okt 2012, 09:55

Wouter81 schreef:(...).... grijs gespoten plastic wat op alu moet lijken is echt het ergste wat er is. Da's wel zooooo goedkoop. :roll:
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2012, 10:32

LOL@Advertorial Autovisie één tweetje PON...

Rebel, dat noemen we marketing... laat mensen geloven dat iets heel succesvol is en ze willen weten wat er zo succesvol is.

dvh

Bericht door dvh » 05 okt 2012, 10:40

Je mist mn punt.
Het gaat er niet om of je het mooi vindt, maar of de Golf nou echt nog wel een benchmark is qua interieur.
Dat het een bekend gezicht is en nooit een verrassing zal zijn. Dat noem je consequent of herkenbaar.
Maar andere merken zijn ook goed bezig. Qua materiaalgebruik, standaard opties, interieurruimte, ect. Doen die niet of nauwelijks onder voor elkaar.

Dat was 10-20 jaar terug wel anders. Toen staken sommige merken echt met kop en schouders boven de concurrentie uit qua aankleding en materiaalgebruik. Tegenwoordig ligt dat allemaal vrij dicht bij elkaar imho.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 okt 2012, 10:47

Als ik de foto's van de interieurs zo snel achter elkaar te zien krijg, word ik van de die van de Golf het treurigst.

allen

Bericht door allen » 05 okt 2012, 10:52

Dvh, ik vind het interieur van die Peugeot best netjes. Datzelfde geldt voor de iets luxere Golf die je toont. Het interieur van Ford en Opel doet me gewoon ziek worden. Wat een rommelige bende. Dat stuur van die Opel is verder echt een van de lelijkste der stuurwielen.

Het interieur dat JP even neerknalt hier vind ik persoonlijk prachtig.

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2012, 10:55

allen schreef:
Het interieur dat JP even neerknalt hier vind ik persoonlijk prachtig.

Prachtig vind ik groot woord, maar inderdaad een mooi interieur. Overigens had ik me nog niet uitgelaten over het interieur (dus daar kom ik mooi mee weg, voordat Rebel een KEDENG richting mij kant knalt :blackeye: )

allen

Bericht door allen » 05 okt 2012, 10:59

Iets met smaken en verschillen Rico. ;)

Hielke, als jij het nieuwste model Panda had gereden, dan had ik je opmerking over treurigheid gesnapt, maar je rijdt een Punto begreep ik. Minstens zo saai als de gemiddelde VW, wat voor mij overigens een pluspunt is.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 okt 2012, 11:46

Een beetje triest dat mensen nog steeds niet snappen wat het punt is. Er is hier niemand die zegt dat iedereen de Golf mooi moet vinden of sportief of weet ik veel wat. De Golf is geen Ferrari. De Golf is geen kart. Dus de Golf hoeft ook niet subliem te sturen. De Golf stuurt in elk geval niet slechter dan zijn concurrenten hoewel de Focus het beste zal zijn. Het verschil in wegligging tussen Focus en Golf is echter niet zodanig dat je daarom al die andere nadelen van de Focus op de koop toe moet nemen. Maar de Focus wordt niet afgezeken. De Peugeot wordt niet afgezeken. De Opel wordt niet afgezeken. Waarom de Golf wel ? Omdat de Golf hier op DF aandacht krijgt en die andere troep niet. En waarom krijgt de Golf aandacht ? Omdat de Golf dat verdient want het is een volledig concurrentloze auto binnen het segment. Als jij 3x zo veel verkoopt als de nummer 2 dan ben je concurrentloos. Waarom dan de Golf afzeiken ? Je hoeft hem niet te verheerlijken dat mag iedereen voor zichzelf bepalen maar je hoeft hem niet af te zeiken. De statistieken spreken je tegen dus hoe serieus wil je dan nog overkomen ? Of moeten we hier serieus onder de indruk zijn van: Golf is kut want de Z4 coupe 3.0si is beter ? Goh serieus ? Dat wisten we nog niet. Trouwens best een compliment nog voor Volkswagen om die auto daarmee te vergelijken. Het gaat er gewoon om dat Volkswagen begrijpt wat de mensen willen en de mensen willen geen onzin lijntjes en sjonnie interieuren die maximaal 1 jaar leuk blijven. Een Golf is veel tijdlozer. Dat hebben ze daar goed bekeken. En bij Volkswagen doen ze niet wat DF wil maar wat de kopers willen. Er is niemand die dat beter beheerst dan Volkswagen. De auto rijdt gewoon goed. Het GTD en GTi onderstel is een sublieme mix van sportief en comfort. En zwakke punten ten aanzien van het interieur ? Harde kunststof is amper aanwezig hoor. Als ik dan kijk naar het interieur hierboven denk ik echt prachtig !

Nee Golf verheerlijken hoeft zeker niet maar het afzeiken begint aardig trieste vormen aan te nemen hier ... alsof iemand GT5 heeft gekocht en gaat zeuren dat het niet werkt op de Xbox
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 okt 2012, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 okt 2012, 11:47

JP schreef:
Wouter81 schreef:(...).... grijs gespoten plastic wat op alu moet lijken is echt het ergste wat er is. Da's wel zooooo goedkoop. :roll:
Afbeelding
Hier glanst het tenminste. :angel:

Plaats reactie