Lang verhaal kort:
Hiervoor een Speedster gehad. De meest betrouwbare en goedkoopste lightweight in onderhoud als je het mij vraagt. Bij toeval tegen m'n jeugddroom aangelopen. Een Caterham met 1.8 liter k-series. Ongeveer 160 pk en een 6 bak. Rustig aan wat zware dingen verwijderd zoals de achterdemper en de wielen omgewisseld voor lichtere exemplaren. Leuke circuitdagen mee gepakt, maar de wagen bleef maar last hebben van koelproblemen. Een jaar lang om de zoveel tijd bij een garage geweest, die uiteindelijk de cilinderkop zou vlakken en er een nieuwe pakking tussen zou gooien. Helaas. Nog geen 15 minuten later stond ik voor de zoveelste keer stil. Niet bevredigend antwoord gekregen (uiteindelijk wel een rekening) en de auto door een ander bedrijf laten ophalen.
Heeft een jaar geduurd voor het blok weer gereviseerd zou zijn, maar helaas heeft het blok de geest gegeven bij het afstellen. Half december bij Raceline een complete set opgehaald. Fabrieksnieuwe 2 liter Duratec met itb's, nieuwe uitlaatlijn en alle conversiedelen. Paar maanden terug naar een ander gebracht omdat er te weinig was gebeurd en ik de optische staat van de auto inmiddels echt te erg voor woorden vond.
Laatste persoon heeft alles gelukkig wel snel erin gehangen voor zo'n laag bedrag dat m'n ogen zijn gaan stuiteren. Hulde daarvoor.
Dat ik ook nog maar iets motorisch door een bedrijf laat doen in NL acht ik inmiddels zeer klein. Lijstjes met werkzaamheden zie ik niet opgemaakt worden en de communicatie laat te wensen over. Dit heeft tot gevolg dat steeds zaken vergeten worden of bijvoorbeeld op andere plekken worden geïnstalleerd. Als ik dan een enkele keer eens met een ander mee ga naar het buitenland valt me op hoe serieus ze daar met hun klanten omgaan.
Verder wil ik er overigens geen woorden meer over vuil maken. Ik heb het hoofdstuk afgesloten. Vooruit kijken en ervoor zorgen dat Lewinsky weer op de weg komt.
Auto oogt niet meer zoals op de beginfoto's en alle onderdelen die in mijn ogen te zwaar zijn, worden op termijn vervangen. Dat houdt tevens in dat de lak waarschijnlijk het veld gaat ruimen met uitzondering van wat accenten.