Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus

Bericht door G Kolkman » 28 sep 2012, 11:02

:wave: :wave:

Mooi man, zou ook tijd zijn :D !

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2012, 11:06

maak je er een soort Caterham Atom van :ongeveer als:

denk je dat je dit jaar nog kan rijden of wordt het begin volgend jaar...

Roy RS

Bericht door Roy RS » 28 sep 2012, 11:45

Jow, 62 pagina's en ik had er nog nooit 1 van gezien...kan iemand mij de highlights even toelichten? Geen idee wat de status van het project is na de eerste 5 pagina's(das logisch...)...ben benieuwd wat voor blok erin komt en eigenlijk ook wat er met het oorspronkelijke blok gebeurd is...dat was K-Series toch?

Ziet hij er nog uit als op de eerste pagina's zoals je hem toen kreeg? Leuke auto's iig

ErikS

Bericht door ErikS » 28 sep 2012, 12:17

kan iemand mij de highlights even toelichten?
Lang verhaal. :tooth:

allen

Bericht door allen » 28 sep 2012, 12:41

:mrgreen:

Lang verhaal kort:
Hiervoor een Speedster gehad. De meest betrouwbare en goedkoopste lightweight in onderhoud als je het mij vraagt. Bij toeval tegen m'n jeugddroom aangelopen. Een Caterham met 1.8 liter k-series. Ongeveer 160 pk en een 6 bak. Rustig aan wat zware dingen verwijderd zoals de achterdemper en de wielen omgewisseld voor lichtere exemplaren. Leuke circuitdagen mee gepakt, maar de wagen bleef maar last hebben van koelproblemen. Een jaar lang om de zoveel tijd bij een garage geweest, die uiteindelijk de cilinderkop zou vlakken en er een nieuwe pakking tussen zou gooien. Helaas. Nog geen 15 minuten later stond ik voor de zoveelste keer stil. Niet bevredigend antwoord gekregen (uiteindelijk wel een rekening) en de auto door een ander bedrijf laten ophalen.

Heeft een jaar geduurd voor het blok weer gereviseerd zou zijn, maar helaas heeft het blok de geest gegeven bij het afstellen. Half december bij Raceline een complete set opgehaald. Fabrieksnieuwe 2 liter Duratec met itb's, nieuwe uitlaatlijn en alle conversiedelen. Paar maanden terug naar een ander gebracht omdat er te weinig was gebeurd en ik de optische staat van de auto inmiddels echt te erg voor woorden vond.

Laatste persoon heeft alles gelukkig wel snel erin gehangen voor zo'n laag bedrag dat m'n ogen zijn gaan stuiteren. Hulde daarvoor.

Dat ik ook nog maar iets motorisch door een bedrijf laat doen in NL acht ik inmiddels zeer klein. Lijstjes met werkzaamheden zie ik niet opgemaakt worden en de communicatie laat te wensen over. Dit heeft tot gevolg dat steeds zaken vergeten worden of bijvoorbeeld op andere plekken worden geïnstalleerd. Als ik dan een enkele keer eens met een ander mee ga naar het buitenland valt me op hoe serieus ze daar met hun klanten omgaan.

Verder wil ik er overigens geen woorden meer over vuil maken. Ik heb het hoofdstuk afgesloten. Vooruit kijken en ervoor zorgen dat Lewinsky weer op de weg komt.
Auto oogt niet meer zoals op de beginfoto's en alle onderdelen die in mijn ogen te zwaar zijn, worden op termijn vervangen. Dat houdt tevens in dat de lak waarschijnlijk het veld gaat ruimen met uitzondering van wat accenten.

Emiel

Bericht door Emiel » 28 sep 2012, 13:04

:df: :D

Ik probeer Zaterdag of Zondag te komen kijken ;)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 sep 2012, 13:09

Gaaf, man. Caterham :df:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 28 sep 2012, 13:56

muchos gracias voor de samenvatting van 62 pagina's!!! Duratec lijkt me erg cool in zo'n lichte auto! heb ik ook nog eens naar gezocht, maar dan in een Westfield. Speedster heb ik ook gehad, was licht en betrouwbaar, maar dat vond ik ook echt het enige leuke eraan, 2.2 was het en had écht te weinig vermogen naar mijn smaak!

Ben erg benieuwd naar dit project, wellicht zien we elkaar een keer ergens

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 28 sep 2012, 14:21

Goed om te horen dat er weer schot in de zaak zit!

Ik begrijp dat de auto inmiddels wel al weer start en kan rijden?

Shakes

Bericht door Shakes » 28 sep 2012, 17:10

Wil je nog namen noemen van bedrijven of heb je dat bewust vermeden?

allen

Bericht door allen » 29 sep 2012, 00:13

Bewust vermeden. Laten we het er maar gewoon op houden dat zij hun best hebben gedaan. Zwartmakerij wordt de wereld toch niet beter van.

Bas, de auto rijdt nog niet. Ik moet zelf nog wat sensoren bestellen, kabelboom van de motorkant moet nog aangesloten worden. Overweeg nog even of ik de andere kabelbomen erbij zal laten maken zodat alles nieuw is. Kunnen gelijk alle overbodige draden weggelaten worden. Gewoon even rustig budgetteren en er een najaars / winterproject van maken. Gezin en de honden gaan tegenwoordig voor. :drinking:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 sep 2012, 07:31

Wel goed dat er weer ontwikkeling is :df:

Peric

Bericht door Peric » 29 sep 2012, 11:00

Honden?

allen

Bericht door allen » 29 sep 2012, 19:43

Ik heb bij het asiel de dame even met hondenoogjes aangekeken omdat er een airedale zat van 7 maanden. Compleet verwaarloosd. Heb er nu dus twee! :mrgreen:
Wel voor de zekerheid even een controle laten uitvoeren, maar ze lijkt kerngezond.

Rupie

Bericht door Rupie » 03 okt 2012, 14:27

GTRene

Bericht door GTRene » 03 okt 2012, 14:38

best een dik ding :D

allen

Bericht door allen » 03 okt 2012, 15:52

Oogt dik, maar compleet zinloos. Als het extreem moet, liever een Bowler! :wave:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 okt 2012, 16:14

Kennis van mij heeft een Discovery II V8 gekocht, omdat ze puppy's hadden gescoord en ruimte nodig hadden, maar hij absoluut geen Diesel wilde.

Blijkt ook gewoon een Chevy V8 met Supercharger onder de kap te liggen. Ding topt 260. Gaat helemaal nergens over.

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 03 okt 2012, 20:56

Ik weet niet hoe die Disco van hun er verder uitziet Dennis, maar als er gewoon een beetje offroad mee gereden kan worden kan het nog wel een leuke auto zijn. Die Defender mist imho gewoon volledig het doel. Zo'n wagen moet je niet verlagen en er moeten zeker niet van die wielen onder.

Net overigens weer even een half uurtje bij Lewinsky geweest. Helaas lagen veel meegeleverde onderdelen los in een grote doos ipv de zakjes waarin het aangeleverd was. Bout gevonden waarvan ik even niet wist waar het van was. Blijkt er een bout te missen van de bellhousing aan het blok. Tja, we kunnen maar beter voor de veiligheid al het werk na gaan lopen nu de wagen terug is. Er zijn helaas meer onderdelen waarvan ik nu moet uitzoeken waar ze voor dienen en of die misschien vergeten zijn... :bag:

Eén voordeel heeft alles wel. Icm de hulp van mensen her en der is het momenteel een mooi leerproces. Had ooit de wens een Caterham compleet opnieuw op te bouwen terwijl ik Lewinsky dagelijks zou rijden. Ivm het gezin gaat dat er niet meer in zitten, maar dit komt aardig in de buurt. :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 okt 2012, 21:22

Het is gewoon een nette Disco. Ze wisten niet dat er zo'n snel blok in lag tot ze een keer het gas in trapten en weinig verschil merkten met hun Jaguars met superchargers. Verkoper had er niets over gezegd. Humor.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 okt 2012, 11:02

Aangezien Allen weinig enthousiast op mijn voorstel reageert. De volgende optie:

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=26472 :tong:

allen

Bericht door allen » 04 okt 2012, 11:10

Compleet onzinnig. Echt weer zo'n GTRene auto. Gaat helemaal nergens o.... ehm, weet je... Ach....

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2012, 11:26

das wel een kraker :df:
leuk bijpassend kleurtje ook.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 okt 2012, 16:02

vd kooij eens bellen wat het SC kitje los kost? (net doen of je een 300 hebt)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 okt 2012, 16:13

Doet me denken aan de Westfield Hayabusa turbo waarin ik ooit op Assen reed. Na een hele dag in ongeblazen lotussen en westfields te hebben gereden was dat op z'n zachtst gezegd: WAANZINNIG!

Ik moest voorrijden op een groepje, maar die reed ik 'per ongeluk' helemaal zoek. Die lol gunden ze me wel, zei wisten al dat die eigenaar van tevoren niets tegen me zou zeggen om de reactie van mij te peilen. :lol:

Dit lijkt me dus ook wel geinig. Categorie van heeeele snelle Donky's.

Plaats reactie