VW Golf VII (facelift p.20)
- dvh
Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3
Interieur is mooi.
En in het rood, ook fraai.
Maar dat rode draadje door de koplampen, en die vinnen.. mwa.. niet helemaal mijn smaak.
Dan vind ik de 6 GTI mooier.
En in het rood, ook fraai.
Maar dat rode draadje door de koplampen, en die vinnen.. mwa.. niet helemaal mijn smaak.
Dan vind ik de 6 GTI mooier.
- Petrolhead Tom
Ey Rebel laat dat eens. We weten best dat je cognitieve dissonantie je ertoe beweegt alleen maar in die onderstuurde wannabe premium hokken te doen kruipen maar val ons er niet in elk draadje mee lastig.
- JP
Bijna exact dezelfde velgen verkoopt ABT al jaren.......Rebel schreef: Bijna exact dezelfde velgen zaten een half jaar geleden ook op de nieuwe Audi A3 tijdens de presentatie...??
- Snipe
Het lijkt me wel praktisch dat Volkswagen er direct Audi-velgen op schroeft. Dan hoef je als petje zijnde niet meer op zoek naar een paar A8-velgen. Wel zo voordelig in tijden van crisis!
- Petrolhead Tom
Snipe schreef:Het lijkt me wel praktisch dat Volkswagen er direct Audi-velgen op schroeft. Dan hoef je als petje zijnde niet meer op zoek naar een paar A8-velgen. Wel zo voordelig in tijden van crisis!

- RVV
Rebel schreef:Rode streep over de lampen !? Vind ik een misser van de 1e orde. Realiseren ze zich bij VW nu niet dat niet iedere GTI-rijder een "petje" draagt? Onbegrijpelijk....
Walter kom er maar in

- dvh
-
RVV schreef:Rebel schreef:Rode streep over de lampen !? Vind ik een misser van de 1e orde. Realiseren ze zich bij VW nu niet dat niet iedere GTI-rijder een "petje" draagt? Onbegrijpelijk....
Walter kom er maar in
Kedeng!
Damn, die zag ik niet aankomen

Ik denk dat ze die rode streep er s'middags snel opgeplakt hebben toen Walter een ciabatta met zongedroogde tomaatjes en mozzarella was eten.
Spuuglelijk! Die rode streep op de lampen....
-
Werner Budding heeft de Golf 7 getest voor Autovisie en geeft zijn veelzeggend oordeel:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/12994 ... f_7__.html
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Budding draagt 'n Meistersinger. Geinig.
In de klasse onder de Golf vind ik de Polo vanwege het minimalistische Duitse gewoon leuk. Maar ik haalde maandag 'n hatchback in met van die dikke balk achterichten(a la Seat/Audi) zwartmetallic, aardig lichtmetaal en 'n ledverhaal aan de voorkant. Heel mooi voor 'n kleinere hatch: Ik wist echt niet wat 't was.
Kia Rio.
Ook die nieuwe kleinere Citroen hatchbacks sportief aangekleed en de Peugeot 208.
Wat ik zeggen wil.
Ik geloof'graag dat de Golf de benchmark blijft, maar er is zoveel keus in hatchbackland. Meer dan ooit.
Waarom de Golf dan he?
En dan heb ik de Giulietta nog niet eens genoemd. Nu wel.
Wat is zijn unique selling point, of is dat verwaterd naar z'n concurrentie.
Mind you, ik vind de VII heel netjes en degelijk. En that's about it.

In de klasse onder de Golf vind ik de Polo vanwege het minimalistische Duitse gewoon leuk. Maar ik haalde maandag 'n hatchback in met van die dikke balk achterichten(a la Seat/Audi) zwartmetallic, aardig lichtmetaal en 'n ledverhaal aan de voorkant. Heel mooi voor 'n kleinere hatch: Ik wist echt niet wat 't was.
Kia Rio.
Ook die nieuwe kleinere Citroen hatchbacks sportief aangekleed en de Peugeot 208.
Wat ik zeggen wil.
Ik geloof'graag dat de Golf de benchmark blijft, maar er is zoveel keus in hatchbackland. Meer dan ooit.
Waarom de Golf dan he?
En dan heb ik de Giulietta nog niet eens genoemd. Nu wel.
Wat is zijn unique selling point, of is dat verwaterd naar z'n concurrentie.
Mind you, ik vind de VII heel netjes en degelijk. En that's about it.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Super filmpje, de beste tot nu toe.Rebel schreef:Werner Budding heeft de Golf 7 getest voor Autovisie en geeft zijn veelzeggend oordeel:
Geweldige auto. Missschien een tikje saai voor sommigen maar ik kan wel genieten van de techniek, de afwerking en het oog voor detail. Voor die prijs is het gewoon de beste auto ter wereld.

-
Als er GTI op staat zou ik 't met je eens kunnen zijn.Wouter81 schreef:Super filmpje, de beste tot nu toe.Rebel schreef:Werner Budding heeft de Golf 7 getest voor Autovisie en geeft zijn veelzeggend oordeel:
Geweldige auto. Missschien een tikje saai voor sommigen maar ik kan wel genieten van de techniek, de afwerking en het oog voor detail. Voor die prijs is het gewoon de beste auto ter wereld.

Maar hij zegt ook dat de besturing gevoelloos is en dat 'n Focus zoveel sportiever is...
En de naam van dit forum zegt 't toch al?
- Macboy
Heb je een Ford "Darthvader" Focus wel eens van binnen gezien dan ? En van achter ?
Word misselijk als ik er alleen aan denk ... dan kan je een goed onderstel hebben maar mee bedankt...
En die rode streep in de koplampen vind ik juist zeer innovatief en revolutionair. Zo conservatief als het design is zo bijzonder is die streep. Ken geen enkele auto in de wereld die dat heeft. Al die merken klooien met allerlei design lijntjes op de carrosserie en VW werkt daar niet aan mee maar bedenkt dan wel een simpel maar effectief revolutionair lijntje op de koplamp en een simpele tankdop die ook uniek is.
Sometimes life is just simple ... Volkswagen
Word misselijk als ik er alleen aan denk ... dan kan je een goed onderstel hebben maar mee bedankt...
En die rode streep in de koplampen vind ik juist zeer innovatief en revolutionair. Zo conservatief als het design is zo bijzonder is die streep. Ken geen enkele auto in de wereld die dat heeft. Al die merken klooien met allerlei design lijntjes op de carrosserie en VW werkt daar niet aan mee maar bedenkt dan wel een simpel maar effectief revolutionair lijntje op de koplamp en een simpele tankdop die ook uniek is.
Sometimes life is just simple ... Volkswagen
- Sperdy
Als het niet om DF gaat maar:
Test Volkswagen Golf (tester Spyderferdi):
Als je je gaat vervoeren in een auto, en je overweegt er eentje aan te schaffen, dan is een Volkswagen Golf een zeer goede keuze. Enkele criteria: als de afmetingen van de Golf voor jou goed genoeg zijn, als de verwachte restopbrengst van de Volkswagen Golf zeer gunstig is, als de aanschaf- en verbruiksuitgaven van de Volkswagen Golf passen binnen je budget en de Volkswagen Golf behaagt jou het oog, dan geeft deze test jou een postitief verkoopadvies voor de Volkswagen Golf; een topper!!
Je kunt deze test hierobven hergebruiken, door Volkswagen Golf te vervangen door:
- Ford Focus
- Toyota Aygo
- Mazda 2
- Fiat Panda
- Skoda Fabia
- Opel Corsa
- Opel Kadett (o nee, is er niet meer)
- Suski Alto
- etc.
- etc.
...
...
Test Volkswagen Golf (tester Spyderferdi):
Als je je gaat vervoeren in een auto, en je overweegt er eentje aan te schaffen, dan is een Volkswagen Golf een zeer goede keuze. Enkele criteria: als de afmetingen van de Golf voor jou goed genoeg zijn, als de verwachte restopbrengst van de Volkswagen Golf zeer gunstig is, als de aanschaf- en verbruiksuitgaven van de Volkswagen Golf passen binnen je budget en de Volkswagen Golf behaagt jou het oog, dan geeft deze test jou een postitief verkoopadvies voor de Volkswagen Golf; een topper!!
Je kunt deze test hierobven hergebruiken, door Volkswagen Golf te vervangen door:
- Ford Focus
- Toyota Aygo
- Mazda 2
- Fiat Panda
- Skoda Fabia
- Opel Corsa
- Opel Kadett (o nee, is er niet meer)
- Suski Alto
- etc.
- etc.
...
...
Laatst gewijzigd door Sperdy op 04 okt 2012, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lijntje in de koplamp ben ik het niet met Ilija eens. Ik vind dat afbreuk doen aan het heerlijk simpele, ontwerp. Een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n dagelijkse kilometers in een VW slijt heeft daarmee te maken. Ik houd niet van rommelige ontwerpen. Simpel, maar strakgelijnde auto's die tevens tijdloos ogen, daar zijn er maar weinig van vandaag de dag...
- Snipe
WTF - een revolutionair lijntje in de koplamp?
Haha. Haha. Hahaahahahahaahahahahaha.
-
Man je ziet de Golf op élke hoek van de straat, maal twee.allen schreef:Simpel, maar strakgelijnde auto's die tevens tijdloos ogen, daar zijn er maar weinig van vandaag de dag...

Van binnen is ie uitmuntend, prachtig. Van buiten netjes van ietsie sportief tot saai. GTI zou 't me wel kunnen doen denk i,.
-
tsjoe!Snipe schreef:WTF - een revolutionair lijntje in de koplamp?
*geeft zakdoek*
gezondheid.
-
Robin schreef:Als er GTI op staat zou ik 't met je eens kunnen zijn.Wouter81 schreef:Super filmpje, de beste tot nu toe.Rebel schreef:Werner Budding heeft de Golf 7 getest voor Autovisie en geeft zijn veelzeggend oordeel:
Geweldige auto. Missschien een tikje saai voor sommigen maar ik kan wel genieten van de techniek, de afwerking en het oog voor detail. Voor die prijs is het gewoon de beste auto ter wereld.![]()
Maar hij zegt ook dat de besturing gevoelloos is en dat 'n Focus zoveel sportiever is...
En de naam van dit forum zegt 't toch al?
Robin hou toch op met dat sportieve gedoe.... Het is om te gillen

Ik lees niks anders dan sportief hier.. en sportief daar.... Want dit is DF en wij zijn allemaal Jacky Ickx.
Driekwart van DF rijdt nog geen deuk in pakje boter.
Alsof je met een Ford Focus toptijden gaat rijden van thuis tot aan je werk? Hallo? Dit is Nederland. Werkelijk, ik lig soms dubbel over dat geneuzel van een "rijders-auto" en "sportiever rijgedrag"

Iemand die een Focus of een Golf of een Peugeot koopt gaat niet, zoals sommige hier, 4 keer in de maand op Zandvoort rijden, maar die gebruikt die auto waar hij voor gemaakt is.
Een Golf ziet er gewoon gelikt uit en is afgewerkt met prima materialen, in tegenstelling tot de door jou geroemde Kia, met zijn geweldige restwaarde...
Spaar jullie negatieve energie voor de Golf 8 want de Golf 7 wordt wederom de best verkochte auto.

-
Rebel, ik zie 'n Golf als de politiek correcte keus. Niks mis mee. Vandaar dat ie ook als beste zal worden verkocht. Iedereen volgt iedereen. Net schapen. 

-
Oh ja, als men de beste en best verkochte auto door mekaar gaat gebruiken wordt 't een non-discussie hier. Corolla's, Focussen, Golfjes etc. allemaal best verkocht hoor ik.....
-
Je hebt het er maar druk mee heh, Robin 
Ik ben er heel eerlijk in, ondanks ik niet in de markt ben voor een Golf, vind ik het keer op keer een schot in de roos.
Ik kan echt genieten van de ontwerp-filosofie. Iedere keer opnieuw lukt het VW de lat hoger te leggen door nieuwe materialen en technieken te gebruiken. Nieuwe klanten aantrekken en oude klanten niet teleurstellen. Dat doen ze fenomenaal. Een Golf is zoveel meer dan alleen maar een auto. Niet voor niks de meest besproken auto ter wereld..

Ik ben er heel eerlijk in, ondanks ik niet in de markt ben voor een Golf, vind ik het keer op keer een schot in de roos.
Ik kan echt genieten van de ontwerp-filosofie. Iedere keer opnieuw lukt het VW de lat hoger te leggen door nieuwe materialen en technieken te gebruiken. Nieuwe klanten aantrekken en oude klanten niet teleurstellen. Dat doen ze fenomenaal. Een Golf is zoveel meer dan alleen maar een auto. Niet voor niks de meest besproken auto ter wereld..
-
Best mee eens Rebel. Totdat je begon over 'meest besproken auto ter wereld'....
Misschien in NL en D en W.Europa.En dan nog.
Maar we leven hierniet onder 'n kaasstolp. De wereld is groter dan de EU.
Vandaar de Focussen en de Corolla's.

Misschien in NL en D en W.Europa.En dan nog.
Maar we leven hierniet onder 'n kaasstolp. De wereld is groter dan de EU.
Vandaar de Focussen en de Corolla's.
- JP
Prachtig, prachtig !!
- Hielke
Vwb designfilosofie, materiaalgebruik en afwerking volg ik je. Maar als rijmachine is het een zielloos aparaat. Samen met de eventuele onvolkomendheden hebben ze iedere hint naar 'excitement' eruit gehaald. Boeit stuurplezier je niet dan is de Golf voor een grote groep gebruikers de ideale auto.Rebel schreef:Je hebt het er maar druk mee heh, Robin