P1xV1/T1 = P2xV2/T2.
Als je een 17" band zou nemen met een hogere zijwang dan word V groter maar zou je bij dezelfde temperatuur stijging dezelfde stijging in druk hebben.
Ik denk zelfs dat de hele handel op 18" eerder op temperatuur zou moeten zijn als dat je naar 17" gaat ivm de massa van de band & luchtvolume binnen in.
Ook al denk ik dat het verschil theoretisch is, en niet echt merkaar zou zijn als je een auto met 17 en 18 ich beiden 5 rondjes zou laten rijden.
Vraag me ook af ze dan niet beter op 1,6 bar oid had kunnen beginnen, dan zouden ze wel iets warmer moeten worden

Ik vind verder 1.55 op CPZ al een hele mooie tijd voor zo'n auto, de 1.53 waar ze het eerder over hadden vond ik al aan de optimistische kant. Als je kijkt dat een M3 GTR 1.49~1.50 rijd. Er zijn een paar stukken waar het puur op acceleratie aan komt dus 5 sec er tussen zal er sowieso wel zitten. Als je dan ook nog eens bedenkt dat er geen sequenciele bakken enz gebruikt worden in de 130i (volgens mij?) dan hoef je je volgens mij niet te schamen voor 1.55