Vakantiereizen en hun prijzen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Oof
Auto: M2 Competition H6

Re: Vakantiereizen en hun prijzen.

Bericht door Oof » 28 sep 2012, 17:29

Nu alle experts zich hier verzameld hebben. Ga aankomend winter met 10 a 12 vrienden op vakantie.
Weekje wintersporten in waarschijnlijk Tignes of Saalbach Hinterglemm.

Vervoer doen we op eigen gelegenheid, alleen een appartement nodig.
Iemand de gouden tip?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 sep 2012, 21:55

Alleen kennen ze daar het hotel niet waar ik heen wil... Vanmiddag wezen zoeken meer nog geen resultaat. Ga er nog maar eens voor zitten.
Shakes schreef:ebookers is prima.

Dat of los vlucht en los hotel is ook ideaal.

Shakes

Bericht door Shakes » 28 sep 2012, 21:57

hotel via booking.com?

Arthur

Bericht door Arthur » 28 sep 2012, 22:02

Zoek eigenlijk geen sites, meeste gebruikelijke ken ik wel, e-bookers toevallig niet dan :) Vraag me alleen af wat nu een goede tijd is om te boeken voor volgend jaar april.

Rebel

Bericht door Rebel » 28 sep 2012, 22:42

Arthur je hebt niet veel keus. Ik neem aan dat je met je kinderen gaat, en dat je op een bepaalde datum moet vertrekken die je hebt vastgelegd. Schoolvakantie, etc. Je kunt wel gaan gokken dat het goedkoper gaat worden, maar misschien is dan opeens de vlucht c/q het hotel volgeboekt. Blijft een gok.
Meest ideale is als je niet echt gebonden bent aan een specifieke vertrekdatum en je eventueel twee hotels op het oog hebt.

Arthur

Bericht door Arthur » 28 sep 2012, 22:49

Je hebt gelijk. Maar vind het gewoon waardeloos dat het tov vorige week 350,- duurder is geworden. Zit wws niets anders op dan dat te slikken. Maar ja, toch eerst ff tips vragen op het forum hè :wink:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 28 sep 2012, 22:51

Ik probeer ook en hotel te boeken (1 nacht, 3 kamers in Keulen), dus ik had wat gevonden voor 116 Euro per kamer. Dus 348 Euro. Ik klik op reserveren: wordt de prijs ineens verhoogt naar 378 Euro. :shout:

Nou gaat het me niet om die 30 Euro, maar ga dus mooi niet boeken als ze het ineens duurder maken, ze kunnen de pot op.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 sep 2012, 08:26

Bert ///M3 schreef:
Rebel schreef:Ja werkt echt....geweldige tip!

Ik had een nieuwe 5 serie in de BMW-configurator samengesteld, en nadat ik 2 keer (!) mijn cache had opgeschoont en mijn Cookies had verwijderd, was hij dik 5000 euro goedkoper!!

:bag:
:lol:

Ontopic er zijn wel boekingssites die zich van dat soort streken bedienen. Of andere kunsten, terwijl je aan het boeken bent krijg je ineens een popup dat de prijs omhoog ging in de tijd dat je aan het boeken was.

Of popups dat er nog maar 1 kamer vrij is om je aan te sporen, of iets in de trend van tijdens het boekingsprocess hebben al 3 anderen geboekt. Meestal vrij doorzichtig en je weet vrij snel dat het onzin is.

Of er word een ander truucje gebruikt, dan is het niet specifiek op jou IP gericht. Maar bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen gebruiken ook bepaalde algoritmes in hun boekingsystemen. Word een vlucht vaak bekeken of gaan de boekingen heel hard dan zal het systeem zijn prijzen systematisch gaan verhogen, is er vervolgens minder animo en dreigt de vlucht niet vol te komen voor dan zal de prijs weer dalen. Maw die prijzen worden automatisch bijgesteld aan de hand van het huidige vraag en aanbod.
Nog even ter bevestiging: dit gebeurd inderdaad. Hotels doen het niet zoveel, maar vooral luchtvaartmaatschappijen controleren de vraag naar tickets continu. Als er veel mensen tegelijkertijd naar dezelfde ticket kijken, gaat deze prijs automatisch omhoog. Dat gebeurd ook als je zelf een keer of 5/6 probeert het boekingsproces te doorlopen zonder daadwerkelijk te boeken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 sep 2012, 08:31

Arthur schreef:Hoe en wanneer boek je nu het beste je vakantie(reis)? Dus vliegreis/accomodatie combi. Niet ieder apart. Ik zat vorige week wat te kijken naar een leuke zonvakantie in de meivakantie volgend jaar. Ik kom wat leuks tegen, ben gaan vergelijken en uiteindelijk vind ik de voordeligste aanbieding (hoop ik :) ). Moet natuurlijk thuis overleggen en ook nog even op het werk natuurlijk om verlof te regelen.Geen probleem. Dus deze week (gisteren) reis weer opgezocht en wat schetst mijn verbazing; 350,- duurder geworden... :hmmm: Weer ff zoeken op andere sites maar nee, de eerdere prijs is niet meer te verkrijgen.
Hoer zit die wereld in elkaar? Ben nu 7 maanden voor die tijd en prijs is 350,- gestegen. Wat kan ik verwachten? Gaat de prijs verder omhoog tot vlak voor die tijd om daarna te zakken en te eindigen als Last Minute? Moet maar net die reis overblijven die je graag zou willen...
Ik reis al jaren door zelf een ticket en een hotel (of huis/appartement) te boeken en niet via een reisbureau. Je hoeft maar het programma "red mijn vakantie" te kijken op die campingzender en je weet waarom :) Even los van alle drama in het programma, de houding van diverse reisorganisaties riekt echt tegen oplichting aan. Hotels die niet af zijn, maar nog wel geboekt kunnen worden. Hotels die overboekt zijn waardoor je gewoon iets anders krijgt toegewezen of (zoals bijvoorbeeld afgelopen week) je boekt een appartement maar je krijgt een hotelkamer. En de vliegreis? Ik hou niet zo van vliegen dus ik vlieg liever niet met ultra budgetmaatschappijen.

Je bent soms zelfs duurder uit via een reisbureau dan door los te boeken. Misschien een leuke challenge? Kom eens met wat opties waar je naar toe zou willen, kijken wij of we het goedkoper kunnen vinden door los te boeken :)

Arthur

Bericht door Arthur » 30 sep 2012, 14:03

Tussen 27 april t/m 6 mei 2013 een week in de meivakantie, Turkije, hotel Baia Lara. Lekker all inclusive en een week lang geen reet doen :oops: :D Dit met 2 volwassenen en 2 kids (10&7jaar dan).

RVV

Bericht door RVV » 30 sep 2012, 14:22

Pak je weer de auto :whistle:

KoenM

Bericht door KoenM » 30 sep 2012, 16:17

Maus335i schreef:
Je bent soms zelfs duurder uit via een reisbureau dan door los te boeken. Misschien een leuke challenge? Kom eens met wat opties waar je naar toe zou willen, kijken wij of we het goedkoper kunnen vinden door los te boeken :)
Afgelopen zomer los een appartement en ticket naar Lloret geboekt..
Via gogo moest het €790,- pp kosten, wij waren €400,55 pp kwijt.

Wordt er natuurlijk alleen geen transfer voor je geregeld, maar van vliegveld tot station Lloret voor €20,- met een directe verbinding overleef je ook wel ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 30 sep 2012, 18:57

Ohw, Turkije. Wat maakt dan die 350 euro extra uit? Gewoon een vol koffer met "merk-kleding" mee terugnemen en je hebt de hele vakantie voor "niks". Doet een kennis van ons ook altijd. :bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 30 sep 2012, 22:16

Ik ben niet die kennis, Rob. Met niks doen bedoel ik ook niks :wink: Maar goed, als het het "RobRebelgoedkeur" label niet heeft dan is het de moeite niet...? Het is idd niet Dubai, NY, of Las Vegas. Sorry dat er ook mensen gewoon ff lekker met hun reet in de zon willen liggen en nergens aan hoeven denken :)

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2012, 00:17

Arthur al ging je 2 weken naar Kutjeklazenveen, wat boeit het hoe ik of anderen daarover denken. Ik maakte maar een geintje en begrijp ook dat je met 2 kinderen in die leeftijd geen wereldreis gaat maken.
Maar als ik zie hoe gespannen je reageert,, kun je misschien beter komende week al vertrekken! :D Zou je goed doen, lekker even met je bips in de zon en relaxen ;-)

Arthur

Bericht door Arthur » 01 okt 2012, 10:59

Is goed, Rob :D Schijnt de zon daar ook, trouwens? :)

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2012, 11:04

Helaas Arthur, in Turkije hebben ze geen FKK-stranden. Sterker nog het is streng verboden.
Dat gedeelte moet je gewoon thuis in de tuin bruin bakken ;-)

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 05 feb 2014, 13:33

Rebel schreef:Arthur, wij boeken al jaren met Ebookers. Zowel voor reizen in europa als verre reizen een perfecte site. Je kunt zelf aanvinken of je alleen de vlucht, hotel, vlucht en hotel, huur auto, etc wilt boeken.

Meerdere malen gecontroleerd en toch iedere keer weer de voordeligste.

Er zijn echter een aantal afwegingen die je moet nemen. Ik geef een aantal simpele voorbeelden.
Stel je vertrekt naar het zuiden van europa. Wil je dan keurig s'morgens vertrekken en s'middags aankomen, dus in je normale ritme blijven, of wil je s'nachts vertrekken en daar s'morgens aankomen met alle nadelige gevolgen van doen (inchecken hotel, etc)
Dat laatste is uiteraard voordeliger, maar ook een stuk minder prettig.

Ander voorbeeld, je vliegt naar een land buiten europa, bijvoorbeeld de VS. Wil je wederom op normale tijden vertrekken en in je ritme blijven of maakt het niks uit en vertrek je wederom als een dief in de nacht, en sla je een nacht over?
Op de terugreis is het juist prettig als je de hele dag nog kunt genieten en dan juist s'avonds terug vliegt. Je slaapt in het vliegtuig en stapt smorgens weer uit op schiphol.
Neem je genoegen met hinderlijke tussenstops of vlieg je non-stop.

Vertrek je bijvoorbeeld voor 10 dagen op vrijdag, of op zaterdag, of donderdag. Bij Ebookers kun je makkelijk met en klik de datums verschuiven. En dan zie je meteen de prijzen veranderen voor de totale reis inclusief de vlucht.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van factoren die van invloed zijn op de prijs. De minder aantrekkelijke vluchten zijn nu eenmaal goedkoper.
Verder fluctueert de prijs van een vlucht en hotel inderdaad. (ook met cookies verwijderen)
Soms is het verstandig om te wachten, en soms heb je pech. Wij reizen veel en iedere keer opnieuw is het een spel van waneer je moet toeslaan. Je kunt soms inderdaad 500 euro verdienen door op het juiste moment ook meteen te boeken.

Na meer dan 20 boekingen via Ebookers zonder problemen, kan ik het echt aanbevelen.
Enige "nadeel" is dat je bij boeking meteen de totale reissom moet betalen. Zeker als je 1 a 2 reizen vooruit boekt kan dit bij sommige mensen wel eens vervelend zijn.

Dus.... http://www.ebookers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :thumbup: Tevens een beursgenoteerd bedrijf
Ik had dit bericht al eens eerder gelezen, wat een top site! Dank Rebel! :thumbup:

Begin mei zou ik graag een weekje weg willen, hoogstwaarschijnlijk naar Kaapverdië. Is daar al eens iemand geweest? Ik lees veel goede berichten op internet, en begin mei erg veel zon.
Waar ik trouwens wéér van schrok, het verschil in welke week je op vakantie wilt gaan is gewoon absurd! Ik zat eerst te kijken om te vertrekken rond 26 april, maar een weekje later is het gewoon de helft van de prijs... :shock:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 feb 2014, 13:55

Bovenstaande is niet helemaal meer waar. Ja, ik check ebookers ook altijd. Maar bijvoorbeeld een weekje Dubai eind Feb gaf me niet de prijzen/tijden die ik ok vondt. Uiteindelijk hotel geboekt via booking.com en tickets bij emirates direct. Toen had ik voor minder geld een beter hotel en vlucht tijden die me wel zinden.

En tijdens schoolvakanties ben je altijd de sjaak. We wilden eerst een weekje naar Gran Canaria, geen vliegtuig stoel te krijgen, en al had ik die wel gekregen kwam het geloof ik op zo'n 1700 euro per persoon voor 1 week. Pfff. Ik dacht dat het slecht ging in reis branche...

Plaats reactie