Vakantiereizen en hun prijzen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Vakantiereizen en hun prijzen.

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 09:25

Hoe en wanneer boek je nu het beste je vakantie(reis)? Dus vliegreis/accomodatie combi. Niet ieder apart. Ik zat vorige week wat te kijken naar een leuke zonvakantie in de meivakantie volgend jaar. Ik kom wat leuks tegen, ben gaan vergelijken en uiteindelijk vind ik de voordeligste aanbieding (hoop ik :) ). Moet natuurlijk thuis overleggen en ook nog even op het werk natuurlijk om verlof te regelen.Geen probleem. Dus deze week (gisteren) reis weer opgezocht en wat schetst mijn verbazing; 350,- duurder geworden... :hmmm: Weer ff zoeken op andere sites maar nee, de eerdere prijs is niet meer te verkrijgen.
Hoer zit die wereld in elkaar? Ben nu 7 maanden voor die tijd en prijs is 350,- gestegen. Wat kan ik verwachten? Gaat de prijs verder omhoog tot vlak voor die tijd om daarna te zakken en te eindigen als Last Minute? Moet maar net die reis overblijven die je graag zou willen...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Vakantiereizen en hun prijzen.

Bericht door Richardt. » 26 sep 2012, 13:28

Met of zonder kinderen?

Ik ben er wel uit voor mezelf. Vroegboeken doe ik niet meer, gewoon tzt een last minute opzoeken en de volgende dag of een paar dagen later het vliegtuig in. Met z'n 2'en wil dat prima.

Ben je met wat meer mensen dan is dat niet altijd even handig.

En anders zit er volgens mij weinig anders op dan het goed in de gaten blijven houden, is volgens mij niet echt een pijl op te trekken.

Arthur

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 13:41

4 personen (2 kids erbij dus). Last minute is voor mij eigenlijk geen optie. Zit vast aan de schoolvakanties, dus meivakantie heeft "iedereen' vakantie. Daar komt bij dat ik naar dat ene hotel wil. Ook niet bevorderlijk voor last minute.
Vroegboeken vind ik geen probleem. Weet wat ik wil en heb verlof etc geregeld. Maar nu ineens is dezelfde reis 350,- duurder. Is langer wachten dan nog duurder of weer goedkoper. Maw meteen boeken of nog ff wachten?
Op zich heb ik het geld er wel voor over (kun je zeggen wat lul je dan...) maar heb gezien dat het dus een paar dagen geleden 350,- goedkoper was. Praat je toch over 10-15%. Dus ik weet dat het kan en wil daarom nu niet gaan voor de hoofdprijs. Zo ongeveer :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 sep 2012, 13:46

Ik snap je wel, als je nu boekt voel je je nogal genaaid :D

Maar met zoveel eisen (periode, hotel en personen) heeft een last minute weinig zin idd.
Ik zou gewoon lekker afwachten tot het weer een keer goedkoper wordt, dat zal ongetwijfeld gebeuren (net als het feit dat het ook wel weer eens wat zal stijgen)

Kennissen van ons hebben zo eens zitten kijken voor het vliegen naar Maleisië. Op een bepaald moment waren de tickets gewoon 800eu goedkoper dan een aantal weken eerder. Te belachelijk voor woorden eigenlijk :stom:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 sep 2012, 13:53

ben al zeker 3 jaar niet meer op vakantie geweest, doch als ik ging (voor die periode) dan via deze site, heb ik dan een e-mail (op de hoogte houden van) onderhoud van.

http://www.inpakkenenwegwezen.nl/

vaak leuke prijzen.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 sep 2012, 15:19

Moet natuurlijk thuis overleggen en ook nog even op het werk natuurlijk om verlof te regelen.Geen probleem. Dus deze week (gisteren) reis weer opgezocht en wat schetst mijn verbazing; 350,- duurder geworden...
Verwijder al je cookies ed. eens en probeer het dan nog eens.
Ik heb wel eens wat gelezen over zoeken naar een reis, die na elke dag kijken steeds duurder werd ivm cookies. Die houden jouw zoekpatroon vast, en daardoor schroeven ze de prijs op........

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 sep 2012, 15:27

ErikS schreef:
Moet natuurlijk thuis overleggen en ook nog even op het werk natuurlijk om verlof te regelen.Geen probleem. Dus deze week (gisteren) reis weer opgezocht en wat schetst mijn verbazing; 350,- duurder geworden...
Verwijder al je cookies ed. eens en probeer het dan nog eens.
Ik heb wel eens wat gelezen over zoeken naar een reis, die na elke dag kijken steeds duurder werd ivm cookies. Die houden jouw zoekpatroon vast, en daardoor schroeven ze de prijs op........
Klopt ja. Heel erg listig.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 sep 2012, 16:05

ow?
nooit van gehoord...wat een "sluwe" manier.

RVV

Bericht door RVV » 26 sep 2012, 16:41

*Arhur die driftig alle koekjes opeet/weggooid*"

*Afhankelijk van de weegschaal stand vanochtend :D

HansD

Bericht door HansD » 26 sep 2012, 17:11

Wat ErikS zegt. Dat helpt regelmatig.

Of je cookies niet verwijderen en dan krijg je na 3 a 4 keer de reis bekijken waarschijnlijk weer een lagere prijs aangezien ze dan denken dat je vrouw een paar keer meegekeken heeft en je toestemming krijgt om te boeken voor een goede prijs :wink: .

Arthur

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 20:53

Is dat serieus joh? Dat van die Cookies niet de koekjes :kikker: Ga ik morgen meteen proberen!

Arthur

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 20:56

Ohja, ff als n00b. Hoe gaat dat Cookies verwijderen ook alweer?
:oops:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 sep 2012, 21:28

Welke browser gebruik je?

Arthur

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 21:44

Internet Explorer nr. nog wat.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 sep 2012, 21:46

Cookies verwijderen in Internet Explorer 7

U kunt Internetopties als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Netwerk en internet en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op het tabblad Algemeen en klik onder Browsergeschiedenis op Verwijderen.

Klik onder Cookies op Cookies verwijderen en klik vervolgens op Ja om te bevestigen dat u de cookies wilt verwijderen.

Klik achtereenvolgens op Sluiten en OK.

Cookies verwijderen in Internet Explorer 8

U kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Internet Explorer.

Klik op Beveiliging en klik op Browsegeschiedenis verwijderen.

Schakel het selectievakje naast Cookies in.

Schakel het selectievakje Gegevens van favoriete websites behouden in als u niet wilt dat de cookies voor websites in uw lijst met favorieten worden verwijderd.

Klik op Verwijderen.

Arthur

Bericht door Arthur » 26 sep 2012, 21:50

Ah, thnx. Weet het weer. 6 jaar geleden ook al eens gedaan :tooth:
:thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 26 sep 2012, 23:07

CC cleaner installeren en runnen. Als het zo lang geleden is dat je je cookies verwijderd hebt is het wellicht ook geen slecht idee om je cache een keer te legen.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 sep 2012, 23:29

Ja werkt echt....geweldige tip!

Ik had een nieuwe 5 serie in de BMW-configurator samengesteld, en nadat ik 2 keer (!) mijn cache had opgeschoont en mijn Cookies had verwijderd, was hij dik 5000 euro goedkoper!!

:bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 sep 2012, 23:52

Rebel schreef:Ja werkt echt....geweldige tip!

Ik had een nieuwe 5 serie in de BMW-configurator samengesteld, en nadat ik 2 keer (!) mijn cache had opgeschoont en mijn Cookies had verwijderd, was hij dik 5000 euro goedkoper!!

:lol:

Ontopic er zijn wel boekingssites die zich van dat soort streken bedienen. Of andere kunsten, terwijl je aan het boeken bent krijg je ineens een popup dat de prijs omhoog ging in de tijd dat je aan het boeken was.

Of popups dat er nog maar 1 kamer vrij is om je aan te sporen, of iets in de trend van tijdens het boekingsprocess hebben al 3 anderen geboekt. Meestal vrij doorzichtig en je weet vrij snel dat het onzin is.

Of er word een ander truucje gebruikt, dan is het niet specifiek op jou IP gericht. Maar bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen gebruiken ook bepaalde algoritmes in hun boekingsystemen. Word een vlucht vaak bekeken of gaan de boekingen heel hard dan zal het systeem zijn prijzen systematisch gaan verhogen, is er vervolgens minder animo en dreigt de vlucht niet vol te komen voor dan zal de prijs weer dalen. Maw die prijzen worden automatisch bijgesteld aan de hand van het huidige vraag en aanbod.

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2012, 09:26

Nog steeds te duur voor een Boerenmestwagen :goodnight: :goodnight:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 sep 2012, 09:35

Klootzak, ik zit net koffie te drinken! :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 27 sep 2012, 14:32

LOL@Rebel!

@HansD: CC cleaner heb ik al en gebruik ik regelmatig.

Maar al met al heeft het niet geholpen...

Rebel

Bericht door Rebel » 27 sep 2012, 18:57

Arthur, wij boeken al jaren met Ebookers. Zowel voor reizen in europa als verre reizen een perfecte site. Je kunt zelf aanvinken of je alleen de vlucht, hotel, vlucht en hotel, huur auto, etc wilt boeken.

Meerdere malen gecontroleerd en toch iedere keer weer de voordeligste.

Er zijn echter een aantal afwegingen die je moet nemen. Ik geef een aantal simpele voorbeelden.
Stel je vertrekt naar het zuiden van europa. Wil je dan keurig s'morgens vertrekken en s'middags aankomen, dus in je normale ritme blijven, of wil je s'nachts vertrekken en daar s'morgens aankomen met alle nadelige gevolgen van doen (inchecken hotel, etc)
Dat laatste is uiteraard voordeliger, maar ook een stuk minder prettig.

Ander voorbeeld, je vliegt naar een land buiten europa, bijvoorbeeld de VS. Wil je wederom op normale tijden vertrekken en in je ritme blijven of maakt het niks uit en vertrek je wederom als een dief in de nacht, en sla je een nacht over?
Op de terugreis is het juist prettig als je de hele dag nog kunt genieten en dan juist s'avonds terug vliegt. Je slaapt in het vliegtuig en stapt smorgens weer uit op schiphol.
Neem je genoegen met hinderlijke tussenstops of vlieg je non-stop.

Vertrek je bijvoorbeeld voor 10 dagen op vrijdag, of op zaterdag, of donderdag. Bij Ebookers kun je makkelijk met en klik de datums verschuiven. En dan zie je meteen de prijzen veranderen voor de totale reis inclusief de vlucht.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van factoren die van invloed zijn op de prijs. De minder aantrekkelijke vluchten zijn nu eenmaal goedkoper.
Verder fluctueert de prijs van een vlucht en hotel inderdaad. (ook met cookies verwijderen)
Soms is het verstandig om te wachten, en soms heb je pech. Wij reizen veel en iedere keer opnieuw is het een spel van waneer je moet toeslaan. Je kunt soms inderdaad 500 euro verdienen door op het juiste moment ook meteen te boeken.

Na meer dan 20 boekingen via Ebookers zonder problemen, kan ik het echt aanbevelen.
Enige "nadeel" is dat je bij boeking meteen de totale reissom moet betalen. Zeker als je 1 a 2 reizen vooruit boekt kan dit bij sommige mensen wel eens vervelend zijn.

Dus.... http://www.ebookers.nl :thumbup: Tevens een beursgenoteerd bedrijf

Arthur

Bericht door Arthur » 28 sep 2012, 10:00

Thnx, Rob :thumbup: Ga ik proberen. Weet nu dat verlof etc geregeld is dus boeken is geen probleem. Betaal vaak reizen van te voren, met creditcard. Dan is volgens mij ook meteen de reis verzekerd tegen oa annuleren. Dit weet ik niet precies maar de bedragen zijn vaak toch wel te overzien, dus dat risico nemen we maar :wink:

Wel fijn dat het bedrijf beursgenoteerd is! :tooth:

Shakes

Bericht door Shakes » 28 sep 2012, 17:10

ebookers is prima.

Dat of los vlucht en los hotel is ook ideaal.

Plaats reactie