Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: het eindeloze sprookje van een Caterham

Bericht door Downforce Hans » 07 dec 2011, 14:51

allen schreef:Inmiddels is 1 van de boetes waarop Lewinsky op de aanhanger staat vernietigd. Ik snap alleen niet waarom die 6 euro administratiekosten wel betaald moet worden. De andere moet ik even afwachten, maar ik gok dat die dan ook wel vernietigd wordt. Verder is er uitstel op de vraag of ze m'n boete willen herzien ivm de apk. Had eerder een uitspraak verwacht dat ik gewoon moest betalen, maar goed...

Dan het leukere nieuws. Een dezer dagen wordt de bestelling opgehaald zodat Lewinsky in het voorjaar hopelijk weer het zonnetje mag zien! :df:

Wel......ga je hem buiten zetten dan.............?

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2011, 14:54

:lollerdelol:

allen

Bericht door allen » 07 dec 2011, 16:43

Ach Hans, ik neem aan dat die van jou ook ooit nog wel eens wat zonlicht zal zien. 2014? :tooth:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 10 dec 2011, 00:27

Daarnet je topic doorgelezen maar toch erg knap dat je zoveel moeite in je auto hebt gestoken.
Jammer van het originele blok maar ik ben heel benieuwd naar je nieuwe blok, succes! :strong:

Rupie

Bericht door Rupie » 21 dec 2011, 19:28

allen schreef:Dan het leukere nieuws. Een dezer dagen wordt de bestelling opgehaald zodat Lewinsky in het voorjaar hopelijk weer het zonnetje mag zien! :df:
En hoe gaat het met dit bouwpakket? Kunnen vrouw, hond en kind weer in de koelkast? :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 21 dec 2011, 22:59

LOL, haast met de auto is er niet meer. Daarvoor zijn de door jouw genoemde objecten te belangrijk voor me. :clown:

Vorige week met Patrick naar Raceline geweest om alles op te halen. Ziet er allemaal prachtig uit. Met een beetje geluk rijd ik dit voorjaar weer. Hopelijk dit jaar nog wat geld over voor een nieuw onderstel en het jaar daarop het chassis en alu plaatwerk weer als nieuw maken. :bro:

Emiel

Bericht door Emiel » 22 dec 2011, 00:12

Goed te lezen dat je al op en neer bent geweest. Ik ga na kerst de mijne afbouwen.

Eerst even jetlag in orde maken :x

Trax

Bericht door Trax » 22 dec 2011, 11:03

Deel van topic doorgelezen, leuk hoe je ermee bezig bent. Bij de oudjes thuis staat ook een kitcar en het rijdt werkelijk heerlijk in de zomer.

Afbeelding

Ligt momenteel nog de oorspronkelijke Ford Pinto motor in met enkele kleine aanpassingen die hem een 133pk opleveren. Rijdt toch al vrij aardig door, enkel merk je dat er na de 100 niet meer heel veel inzit. Komt binnenkort waarschijnlijk een andere kop op, en throttle bodies die hem hopelijk een 160pk gaan opleveren.

allen

Bericht door allen » 22 dec 2011, 13:34

Leuk, niet zo heel veel verstand van de modellen naast Caterham. Is dat een VM?
Had zelf rond de 160 pk. Het is dat ik een leuke aanbieding kreeg dit keer. Maar anders was 160 pk al meer dan genoeg voor me. De meeste lol zit toch in het rijden over de binnenwegen.

allen

Bericht door allen » 07 mar 2012, 10:15

Wederom een update. Helaas niet van Lewinsky, maar erg veel tijd heb je als saaie gezinsman toch al niet over. Kan me er niet al te druk om maken momenteel. Als ze klaar is tegen de tijd dat de kleine naar de peuterschool gebracht moet worden. :mrgreen:

De 5 serie heeft sinds kort een nieuwe eigenaar. Ben nu dus officieel BMW-loos. De boswachter staat op de nominatie het veld te ruimen voor een kleinere auto voor de vrouw. Ze vind de wagen te groot. Persoonlijk vind ik een Aygo achtig iets weer te klein om veilig met een kind op stap te gaan, om nog maar te zwijgen over het inladen van een kinderwagen in zo'n formaat auto.

Zelf heb ik sinds 1 maart een Transporter Edition, met nog wat extra's. Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik dik tevreden ben. We klagen tegenwoordig steen en been over de brandstofprijzen, maar ik begin onderhand te snappen dat dat helemaal niet nodig is. Nieuwere wagens zijn gewoon een klap zuiniger, zodat je per saldo goedkoper uit bent. De wagen is op dit moment nog niet ingereden en haal nu al een gemiddelde van 1 op 12,5. Moet wel zeggen dat ik maar weinig in de stad rijd.
Na een testrit in Leusden met een lwb kombi dacht ik dat de wagen minder fijn zou rijden dan een korte versie. Dat valt gelukkig mee. Dat zal wel aan de 16 inch wielen en / of bandenspanning gelegen hebben. Hier staat de wagen op nette 17 inch wielen. Heb nu niet meer de indruk dat de wagen liever rechtuit gaat bij een verkeersplein.
Bij de bestelling heb ik achteraf gezien een foutje gemaakt. Ik heb ervoor gekozen om m'n eigen radio over te laten zetten incl. een achteruitrijcamera. In dit geval had ik denk ik beter een pakket kunnen meebestellen met navi. Dan had ik gelijk een lederen stuurwiel. Inclusief inbouwkosten ben ik ook niet eens echt goedkoper uit.
Ben er nog niet over uit maar wellicht dat ik het stuurwiel en de pookknop tzt alsnog vervang voor een exemplaar met leer.
Verder kan ik melden dat ik nog nooit in m'n hele leven zulke beroerde papieren luidsprekers heb gehoord. Die moeten op zeker vervangen worden. :banging:
Helaas heb ik de auto ook alweer bij de dealer staan. Eigenlijk om een paar kleine puntjes in orde te laten maken omdat die bij de aflevering nog niet in orde waren en wat sterretjes in de ruit te fixen. Helaas belden ze me in de middag op dat iemand zo vriendelijk was om tegen de achterbumper aan te schuren van de bus. Die heeft het gelukkig wel gelijk gemeld. Hulde! :clown:

Nu nog even uitzoeken hoe ik in de zomer een hond kan vervoeren in het laadruim zonder een stomme paddenstoel op dak te monteren. :angel:

Dennis Cavallino

Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:22

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:25

Flinke herziening van je wagenpark.

Jammer dat ze de Forester te groot vindt. Lijkt mij juist een ideale 2e auto. Het liefst zou ik 2 Cherokee's hebben ipv 1.

Een Aygo is echt te klein... als 't moet, dan lukt 't wel, maar het is wel weer het andere uiterste. Ik vind onze C3 echt de minimale maat voor een 2e auto met kind (+ grote kinderwagen/buggy) waarin je af en toe ook met 't hele gezin mee op pad gaat.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 10:39

een Aygo is wel een leuke auto, men moeder heb een fraaie zwart metallic, cool ding, als je een beetje handig bent kan er genoeg in mee, helemaal met 1 of 2 kids, tis maar wat je allemaal meeneemt....

sommige vrouwen hebben een klein tasje mee...
doch het lijkt of, hoe onzekerder ze worden hoe groter de tas is die ze meesjouwen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:43

Nou als wij de kinderwagen inclusief reiswieg meenemen, dan is de C3 echt vol hoor. En dan heb je maar 1 kind bij je. Er waren wel kleinere kinderwagens te koop, maar deze wilden wij liever. In een Aygo zal 't met 1 deel van de achterbank neergeklapt en de reiswieg op de voorstoel ook wel passen, maar dan moet je de boodschappen op 't dak pleuren zeker? :)

Ik vind een overstap van Forester naar Aygo te groot

allen

Bericht door allen » 07 mar 2012, 10:48

Eens met Dennis. De reiswieg hebben we nog wel een maand of 4 nodig gok ik.
Maar zelfs als we die niet meer nodig hebben, blijven we nog altijd met het frame zitten van de kinderwagen. Incl. wielen vult deze letterlijk de kofferruimte van de boswachter. Een neergeklapte bank ben ik geen voorstander van. Bagage wil je voor de veiligheid gewoon in de kofferbak houden.
Wat het dan wel moet worden, geen idee. Een Golf is volgens mij ook niet zoveel kleiner.

Oh Dennis, vandaag wordt m'n easybase 2 ofzo bezorgd! :ken ik jou:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:50

Werd tijd! :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:54

Een Golf is qua beleving voor vrouwlief natuurlijk wel kleiner.

Wij hadden laatst ook een vriendin van ons in de Jeep zitten die echt hardop zei: 'Nou, hij is veeeel kleiner van binnen dan ik dacht'.
Duh! Het is qua interieur gewoon vergelijkbaar met een Volvo 945, dus je hebt niet zoveel hoofdruimte als in de meeste grote terreinwagens. Maar veel mensen (/vrouwen) denken dus dat als je auto hoog op z'n poten staat, dat 'ie van binnen dan ook gigantisch groot zal zijn. Vrouwenlogica en ruimtelijk inzicht....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 11:12

Even een 'domme' vraag (want heb echt geen idee) maar waar moet je qua aanschaf ongeveer op rekenen, op een technisch goede Caterham of andere Super Seven-achtige?

Zit totaal niet in die wereld dus ben benieuwd. :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2012, 11:24

Wouter81 schreef:Even een 'domme' vraag (want heb echt geen idee) maar waar moet je qua aanschaf ongeveer op rekenen, op een technisch goede Caterham of andere Super Seven-achtige?

Zit totaal niet in die wereld dus ben benieuwd. :)
De aanschaf kosten zijn eigenlijk het minst belangrijk, het zijn meer de kosten om hem rijdend te houden :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 07 mar 2012, 11:26

Wouter81 schreef:een technisch goede Caterham
I lol'd

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 11:29

Ik wist dat dit reacties ging oproepen ja. :tong:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 11:30

Gesprek op een Caterham forum:
Reply: Dodgy fuel gauge?
:tong:

allen

Bericht door allen » 07 mar 2012, 12:00

Hans plaatst een opmerking. Zeker vergeten dat hij inmiddels een Corvette heeft met trappers, 3 voorbladen, een cassette met 10 bladen achter en een ketting! :kikker:

Moeilijk te zeggen overigens wat een Caterham of andere Seven waard zou zijn. Bouwjaar is meestal het minst spannende. Onderhoud en de staat waarin het verkeerd is belangrijker. Heb de mijne relatief goedkoop kunnen aanschaffen. Echter ook de nodige pech mee gehad.
Als iemand zou vragen wat een BMW moet kosten hangt dat ook af van het model en de uitvoering daar weer van.
Mocht je echt interesse hebben zou ik adviseren om er eentje uit Engeland te halen. Ik dacht dat het metrische chassis vanaf 2006 is om te bouwen naar lhd. Pistonheads is een mooie plek om er eentje te zoeken. Zou je iig adviseren om een Duratec te pakken. Oude Caterhams met een Opel blok erin kunnen overigens nog veel bruter zijn voor minder geld. K-series? Leuk als ze werken, maar ik ben er inmiddels klaar mee. :tooth:

Mocht de wagen dit jaar af komen, ben je welkom om het eens te ervaren!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 12:18

Thanks allen. :)

allen

Bericht door allen » 28 sep 2012, 10:24

En weer een update. Eindelijk een beetje beter nieuws.
Lewinsky een tijdje terug versleept naar iemand anders. Blok zit er netjes in en inmiddels staat ze weer thuis. Gat voor het spruitstuk helaas minder mooi dan gehoopt, maar goed, het was toch al het plan om een keer een reskin te laten uitvoeren ivm wat corrosie van het aluminium.
We gaan eens rustig af en toe een half uurtje poetsen en sleutelen in de hoop dat ik binnenkort de auto uit de schorsing kan halen. Tegelijkertijd wordt al het overbodige gewicht eruit gesloopt. 183 Gram bespaard ivm het verwijderen van de houder van m'n koelvloeistoftank die overbodig is geworden. Gisteren na het werk even de complete kachelunit vakkundig gesloopt. Moet ik nog even wegen. :mrgreen:
Ramen, dak en deuren zijn feitelijk ook overbodig, dus ik hoop uiteindelijk rond de 510 kilo te komen. :lollerdelol:

Plaats reactie