Wederom een update. Helaas niet van Lewinsky, maar erg veel tijd heb je als saaie gezinsman toch al niet over. Kan me er niet al te druk om maken momenteel. Als ze klaar is tegen de tijd dat de kleine naar de peuterschool gebracht moet worden.
De 5 serie heeft sinds kort een nieuwe eigenaar. Ben nu dus officieel BMW-loos. De boswachter staat op de nominatie het veld te ruimen voor een kleinere auto voor de vrouw. Ze vind de wagen te groot. Persoonlijk vind ik een Aygo achtig iets weer te klein om veilig met een kind op stap te gaan, om nog maar te zwijgen over het inladen van een kinderwagen in zo'n formaat auto.
Zelf heb ik sinds 1 maart een Transporter Edition, met nog wat extra's. Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik dik tevreden ben. We klagen tegenwoordig steen en been over de brandstofprijzen, maar ik begin onderhand te snappen dat dat helemaal niet nodig is. Nieuwere wagens zijn gewoon een klap zuiniger, zodat je per saldo goedkoper uit bent. De wagen is op dit moment nog niet ingereden en haal nu al een gemiddelde van 1 op 12,5. Moet wel zeggen dat ik maar weinig in de stad rijd.
Na een testrit in Leusden met een lwb kombi dacht ik dat de wagen minder fijn zou rijden dan een korte versie. Dat valt gelukkig mee. Dat zal wel aan de 16 inch wielen en / of bandenspanning gelegen hebben. Hier staat de wagen op nette 17 inch wielen. Heb nu niet meer de indruk dat de wagen liever rechtuit gaat bij een verkeersplein.
Bij de bestelling heb ik achteraf gezien een foutje gemaakt. Ik heb ervoor gekozen om m'n eigen radio over te laten zetten incl. een achteruitrijcamera. In dit geval had ik denk ik beter een pakket kunnen meebestellen met navi. Dan had ik gelijk een lederen stuurwiel. Inclusief inbouwkosten ben ik ook niet eens echt goedkoper uit.
Ben er nog niet over uit maar wellicht dat ik het stuurwiel en de pookknop tzt alsnog vervang voor een exemplaar met leer.
Verder kan ik melden dat ik nog nooit in m'n hele leven zulke beroerde papieren luidsprekers heb gehoord. Die moeten op zeker vervangen worden. :banging:
Helaas heb ik de auto ook alweer bij de dealer staan. Eigenlijk om een paar kleine puntjes in orde te laten maken omdat die bij de aflevering nog niet in orde waren en wat sterretjes in de ruit te fixen. Helaas belden ze me in de middag op dat iemand zo vriendelijk was om tegen de achterbumper aan te schuren van de bus. Die heeft het gelukkig wel gelijk gemeld. Hulde!
Nu nog even uitzoeken hoe ik in de zomer een hond kan vervoeren in het laadruim zonder een stomme paddenstoel op dak te monteren.