Rico v Velzen schreef:
Want;
-Hoe zit het met verborgen roestvorming ?
-Hoe zit het met rubberen leidingen, slangen, riemen ed. ?
-Hoe zit het met lagers ? Vet ? Smering ?
-Hoe zit het met electronische storingen bij een auto van deze leeftijd ?
-Hoe slecht is het dat deze auto maar zo'n lage kilometerstand heeft ?
-Hoe weet ik dat ik als leek een perfecte auto koop ?
Roestvorming: dat kan inderdaad een probleem zijn. Bij roestvorming rond de voorruit heb je grote kans op een lek schutbord: laten staan.. Ik zou er ff een nieuwe voorruit in laten zetten. Bij mijn Evo 2 is het de kit ook verteerd en laat het los. Verder geen punt..
Rubber leidingen: bij deze kilometerstand hoef je daar niets aan te doen... Riemen worden gewoon elke inspectie 2 vervangen. Geen risico, dan voor EUR 300 alle koelwaterslangen en overige slangen laten vervangen..
Lagers: onderhoudsvrij. Bij deze km stand hoef je daar niets aan te doen
Electronische storingen: aantal electronische componenten is erg beperkt. Hier hoef je echt niets bijzonders te verwachten. Er zijn geen bekende problemen met centrale deurvergrendeling, airco, electrische ramen et cetera. Tis allemaal nogal simpel hé!
Stilstaan: mijn Evo 2 heeft in totaal 9 jaar (!!) stilgestaan. Vandaag weer na een half jaar tot leven gewekt: geen enkel probleem. Geen olielekkage, niks... Geen punt dus...
Leek: dat weet je niet. Maar dat geldt voor elke auto... Auto bij Jeroen Lekx of andere specialist op de brug en 2 uur naar laten kijken.. Klaar..
Risico is natuurlijk hoger, da's duidelijk.
Voor EUR 25K meenemen en voor EUR 1000 een grote beurt en alle koelwaterslangen e.d. laten vervangen, CO afstellen, en elke dag genieten van een klassieker...
Bijkomend voordeel is dat je afschrijft naar een restwaarde van EUR 15K voor een M3 met welke kilometerstand dan ook in een nette conditie.
Hij zou alleen binnen moeten staan...
Groet,
Adwo