Zakelijke auto e30 M3 ?

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 30 mar 2007, 02:32

markk schreef:Rico kun je wat specifieker zijn wat je wilt.

Wil je prive een e30 M3 maar die via de zaak financieren en ivm de dagwaarde bijtelling financieel er goed uitspringen.
begrijp ik nou goed, (ook uit de reactie van Rico hierboven op Elmar) dat
ik een tweede, privé gereden auto zakelijk kan financieren en daar ook de
kosten van kan aftrekken? of bedoelen jullie dat je voor de boekhouding
een tweede zakelijke auto neemt die feitelijk privé is?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 30 mar 2007, 08:36

Even rijden is ook geen probleem Rico!

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 30 mar 2007, 08:51

Mocht de kans optreden dat de belastingdienst het idee krijgen dat je de auto niet zakelijk gebruikt kunnen ze overigens nog weleens moeilijk doen.

Zelf word m'n hobbybobwagen in de tweede week van september 15 jaartjes oud. Dus dit jaar nog niet in de zaak omdat ik dan een bijtelling heb van 9 maanden over de cataloguswaarde. Maar vanaf 2008 schuif ik hem erin. Doe me dan maar een extra bijtelling van miisschien 1000 euri. Zal ook geen enkel probleem hebben om hard te maken dat ik hem zakelijk daadwerkelijk gebruik. Zo goed als iedere klant ziet me zo nu en dan aanrijden met dit barrel als ik weer eens zelf wil hengelen. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2007, 09:18

Ik rij 15k woon werk per jaar. en de auto zal als zakelijke auto worden gekocht en niet als hobbyauto want dat is mijn e46 M3 die ik ook privé rij

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 31 mar 2007, 10:17

Dit draadje heeft nu al 3 pagina's.
Mag ik ff heel eerlijk zijn, Rico.
Kansloos... denk ik.
Volgens mij ben je een "Pietje Precies", iig als het op auto's aankomt.
Met alle respect, als je zo'n oud hok koopt en je wil er (relatief) veel km's mee maken dan is dat vragen om moeilijkheden.
Rammeltjes, lekkages, niet werkende lampjes etc etc.
Niets voor jou.
Ding moet gewoon goed zijn en blijven, beetje onderhoud en klaar.
Dus sorry voor mijn eerlijkheid, dit draadje kan volgens mij op slot :wink:

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 31 mar 2007, 11:09

Is veiligheid niet belangrijk voor jou Rico?

Een E30 M3 is een superauto maar daarmee moet je echt niet over de kop slaan of tegen een boom aanknallen.

Verder zal 99,9% van je klanten hem aanzien als een ''sjonnie straatracer auto'' en ook dat wil je niet.

Ik zou gewoon een leuke tweedehands Mini (al dan niet cabrio..) nemen. Kan je moeiteloos voor de zaak parkeren, is modern, veilig, goedkoop rijdend te houden en heb je meteen een leuke boodschappenauto voor de vrouw. :wink:

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 31 mar 2007, 12:00

Arthur schreef:Rammeltjes, lekkages, niet werkende lampjes etc etc.
....
Ding moet gewoon goed zijn en blijven, beetje onderhoud en klaar.
Dat krijg je er gratis bij inderdaad :lol: Heeft verder weinig met goed of slecht te maken. Is meer de leeftijd. Je moet er alleen wel tegen kunnen.

@Maurice. Jij gaat dus liever met een mini cabrio over de kop :roll:

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 31 mar 2007, 12:27

Ben eergisteren met een Jeep Grand Cherokee op z'n dak beland.
Vriend en eigenaar van de auto ging erg hard 3/4 over een rotonde en reed voor een deel over het binnenstuk van de rotonde. Jeep helde extreem over en ging toen over de kop.
Was wel scary, want hij rolde over mijn kant en zijruit knalde eruit, arm schaafde toen over het asfalt (gelukkig jas aan) en kwam op z'n dak tot stilstand.
Hing ondersteboven in de gordel en kreeg hem moeilijk los. Uiteindelijk samen met de bestuurder door de kapotte zijruit heengekropen en 112 gebeld.
Gelukkig maar met wat brandwonden/schrammen, blauwe plekken en heel stijf lichaam ervan af gekomen. Als ik mijn gordel niet om had was het een stuk minder goed afgelopen.
Hier een (klein) foto'tje.

http://telstar.uwnieuws.nl/nieuwsitem.php?id=2285

Berichtgeving is trouwens verkeerd. De bestuurder had niets en ik juist 'lichtgewond'.

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 31 mar 2007, 12:33

Auto trouwens total loss.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 31 mar 2007, 12:54

Heftig :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 mar 2007, 14:14

Arthur, mischien heb je wel gelijk, ik moet het even ondervinden een rit in de M3 van Michel zal veel opheldering geven.

Een Mini Cooper S, is ook een optie, heb er al eerder een gehad. Superautootje. Maar die bijtelling is weer veel hoger.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 31 mar 2007, 14:40

Maar Rico, je geeft ook aan dat je er eigenlijk alleen maar zakelijk mee rijdt, die 15k. Is het dan niet een optie om kilometeradministratie bij te houden?


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 apr 2007, 16:38

mooie plaatjs en lekker verhelderend..en gevaarlijk :lol:
je krijgt het maar moeilijk zo Rico...
Heb ook nog steeds een zwak voor een mooie E30 M3 en dat terwijl ik er al in elk geval 5 heb gehad in m'n car-leven..dat zegt genoeg, kom op Rico kopen zo'n ding :D

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 apr 2007, 17:06

Zolang het maar een nette uitvoering van de E30 M3 blijft is het Sjonnie-gehalte niet zo hoog als sommige mensen beweren. degeen die je als voorbeeld postte in het begin van dit draadje is daarvan een prachtig voorbeeld. Je kunt hiermee prima voor de dag komen bij klanten lijkt mij. Het is gewoon een originele auto.

Zolang je hem origineel houdt is er niets aan de hand lijkt mij. Bovenstaande foto's geplaatst door Joep geven daar een goed voorbeeld van.

OT: @Joep: mooie foto's trouwens. 8)

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 01 apr 2007, 22:29

Arthur schreef:Dit draadje heeft nu al 3 pagina's.
Mag ik ff heel eerlijk zijn, Rico.
Kansloos... denk ik.
Volgens mij ben je een "Pietje Precies", iig als het op auto's aankomt.
Met alle respect, als je zo'n oud hok koopt en je wil er (relatief) veel km's mee maken dan is dat vragen om moeilijkheden.
Rammeltjes, lekkages, niet werkende lampjes etc etc.
Niets voor jou.
Ding moet gewoon goed zijn en blijven, beetje onderhoud en klaar.
Dus sorry voor mijn eerlijkheid, dit draadje kan volgens mij op slot :wink:
Tja, wat een generalisaties in één enkele reactie..

Als de auto goed is dan is het geen enkel probleem er dagelijks mee te rijden. Deze Evo heeft ook nog airco, dus de zomers kom je ook wel door... Er rijden nog genoeg mensen dagelijks met een E30, dus dat loopt allemaal wel los.

Rammeltjes is al helemaal flauwekul: mijn Evo 2 met 53.000 km en een nogal hard Groep N onderstel maakt minder herrie dan mijn E39 540i touring..

Verder zijn alle onderdelen gewoon nog te krijgen en kan elke Jan Doedel een grote en/of kleine beurt aan een M3 uitvoeren. De eenvoud van de motor pleit in dat opzicht juist voor je, er kan minder stuk en alle problemen zijn reeds jaren bekend. Voor een speciaal 'probleem' als de gaskleppen synchroniseren of de kleppen stellen kun je bij een specialist terecht...

De enige vraag is of je het een lekkere auto vind...

Suc6,

Adwo

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 apr 2007, 22:55

Die laatste zin is inderdaad de kern van de vraag en daar hangt alles van af. Voor mij is het een icoon op papier, maar IRL kan die auto met mijn ervaringen met moderne auto's tegenvallen.

Een mooie nette auto is wel gewoon een plaatje, uit die periode is de e30 M3 de enige auto die ik nog echt mooi vind.

Maar bovenal is het ook een zakelijke afweging, puur emotioneel zou ik geen heldere afweging kunnen maken.


Een aantal zaken spreekt echt voor bv deze auto, en dat is dat ik hem zakelijk/prive goedkoop kan rijden, ik zal hm niet slopen maar ook niet als museumstuk behandelen. De prijs is mischien hoog voor een bijna 20 jaar oude auto, maar wat koop je anders nu nieuw voor dat geld ? Dan heb je gewoon een basis astra of golf. De nieuwprijs van een beetje knappe auto's is belachelijk hoog geworden als je zakelijk wil rijden. 130i zat al rond de 50K. Als ik nou prive geen e46 M3 kon rijden dan werd het automatisch iets in die klasse.

Dan de staat van deze auto, waarbij ik voor het gemak ervan uitga dat die smetteloos is, maar ook dan roept het weer wat vragen bij mij op.

Want;

-Hoe zit het met verborgen roestvorming ?
-Hoe zit het met rubberen leidingen, slangen, riemen ed. ?
-Hoe zit het met lagers ? Vet ? Smering ?
-Hoe zit het met electronische storingen bij een auto van deze leeftijd ?
-Hoe slecht is het dat deze auto maar zo'n lage kilometerstand heeft ?
-Hoe weet ik dat ik als leek een perfecte auto koop ?

Want dat zijn belangrijke voorwaarden, ik zoek geen restauratie project ofzo. Ben het verhaal van Mark over de verkoper van zijn ex e30 M3 nog lang niet vergeten, dat maakt deze op het oog zo smetteloze auto niet zo smetteloos.

Het is in mijn geval geen moeten om e30 M3 te rijden, ik ga ook niet half europa doorreizen om een perfecte uitvoering op de kop te tikken. Zie ik allemaal niet zitten.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 01 apr 2007, 23:00

Rico,

Lees deze is, dan met name de post op 31-03-2007 20:52:14.
Het gaat om een een originele E30 325.

http://gummen.org/newforum/forum_messag ... id=0993378
NAS schreef: Nou, het KW onderstel, de nylon motorsteunen, het S3:91 sper en alle bussen en ophangingsrubbers/houders zitten eronder.

Wat een verschil zeg. Het is alsof ik een nieuwe auto heb. :-)
Denk dat het verschil tussen de M3 die tekoop staat en die van Michel ook zo is.
Nou ken ik de auto van Michel totaal niet, maar gezien het verbouwing aan het blok, zal de rest ook wel aangepakt zijn.

En verder, voor wat het waard is.
Ik ben blij dat mijn M3 niet mijn daily is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 01 apr 2007, 23:19

Adwo schreef:[Tja, wat een generalisaties in één enkele reactie..

Als de auto goed is dan is het geen enkel probleem er dagelijks mee te rijden. Deze Evo heeft ook nog airco, dus de zomers kom je ook wel door... Er rijden nog genoeg mensen dagelijks met een E30, dus dat loopt allemaal wel los.

Rammeltjes is al helemaal flauwekul: mijn Evo 2 met 53.000 km en een nogal hard Groep N onderstel maakt minder herrie dan mijn E39 540i touring..
Je zegt het zelf al: als... en dan moet dat ook nog maar zo blijven.
Ik vind het niet generaliserend, zoals ik Rico ken met zijn auto's.
Het ZAL allemaal wel goed zijn maar ALS dat niet zo is vind Rico het ook niets.
Daarom lijkt het mij niets voor Rico, kan het mis hebben natuurlijk.
Ik ben blij voor jou dat jouw EVO-2 perfect is.
Het hoeft echter niet voor iedereen een daily te zijn.
Jij kunt ermee leven, prima.
Maar dit is een "Rico-plannetje" :wink: en ik denk dat het die richting opgaat.
Niet dat het allemaal rammelbakken zijn :wink:

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 01 apr 2007, 23:36

Rico v Velzen schreef: Want;

-Hoe zit het met verborgen roestvorming ?
-Hoe zit het met rubberen leidingen, slangen, riemen ed. ?
-Hoe zit het met lagers ? Vet ? Smering ?
-Hoe zit het met electronische storingen bij een auto van deze leeftijd ?
-Hoe slecht is het dat deze auto maar zo'n lage kilometerstand heeft ?
-Hoe weet ik dat ik als leek een perfecte auto koop ?
Roestvorming: dat kan inderdaad een probleem zijn. Bij roestvorming rond de voorruit heb je grote kans op een lek schutbord: laten staan.. Ik zou er ff een nieuwe voorruit in laten zetten. Bij mijn Evo 2 is het de kit ook verteerd en laat het los. Verder geen punt..

Rubber leidingen: bij deze kilometerstand hoef je daar niets aan te doen... Riemen worden gewoon elke inspectie 2 vervangen. Geen risico, dan voor EUR 300 alle koelwaterslangen en overige slangen laten vervangen..

Lagers: onderhoudsvrij. Bij deze km stand hoef je daar niets aan te doen

Electronische storingen: aantal electronische componenten is erg beperkt. Hier hoef je echt niets bijzonders te verwachten. Er zijn geen bekende problemen met centrale deurvergrendeling, airco, electrische ramen et cetera. Tis allemaal nogal simpel hé!

Stilstaan: mijn Evo 2 heeft in totaal 9 jaar (!!) stilgestaan. Vandaag weer na een half jaar tot leven gewekt: geen enkel probleem. Geen olielekkage, niks... Geen punt dus...

Leek: dat weet je niet. Maar dat geldt voor elke auto... Auto bij Jeroen Lekx of andere specialist op de brug en 2 uur naar laten kijken.. Klaar..


Risico is natuurlijk hoger, da's duidelijk.

Voor EUR 25K meenemen en voor EUR 1000 een grote beurt en alle koelwaterslangen e.d. laten vervangen, CO afstellen, en elke dag genieten van een klassieker...

Bijkomend voordeel is dat je afschrijft naar een restwaarde van EUR 15K voor een M3 met welke kilometerstand dan ook in een nette conditie.

Hij zou alleen binnen moeten staan...


Groet,

Adwo

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 01 apr 2007, 23:46

Rico het is allemaal heel simpel... :lol:
(en aan die prijs valt ook nog wel wat te doen :wink: )

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4197

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 apr 2007, 00:19

Hij zou alleen binnen moeten staan.
Dat zou kunnen, maar dan moet mijn e46 M3 buiten staan. Niet dat de auto daar niet tegen zou kunnen. Maar gezien zaken als vandalisme, diefstal onderdelen zie ik dat weer minder zitten.

Ik zou hem (de e30) wel onder een grote open (voor en achter open) carport kunnen zetten. Of eventueel een houtengaragebox kunnen aanschaffen, maar dat weer wat ver imho.


Verder snap ik Arthur heel goed, hij kent me ook persoonlijk en weet wel een beetje hoe ik tegen zoiets aankijk.

Verder een goeie uitleg Adwo !

Die van jou heeft ook 53000 km gelopen begrijp ik ? Dan is die vergelijkbaar met die van der plas auto qua kwaliteit ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 apr 2007, 00:20

Fernando schreef:Rico het is allemaal heel simpel... :lol:
(en aan die prijs valt ook nog wel wat te doen :wink: )

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4197
Prima auto, maar in dit kader niet wat ik zoek.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 02 apr 2007, 00:41

Rico v Velzen schreef: Die van jou heeft ook 53000 km gelopen begrijp ik ? Dan is die vergelijkbaar met die van der plas auto qua kwaliteit ?
Alleen de km stand is natuurlijk niet heilig... Maar die Evo 2 van Van der Plas ziet er minimaal even goed uit als die van mij.. Prachtige auto..

Maar ik ben allang van het rechte pad afgedwaald: door de aanpassingen die ik heb gedaan is mijn auto niet echt geschikt als DD. Zou veels te veel bekeuringen opleveren. :D

Wellicht als referentie: vandaag 4 kinderen (inclusief mijn dochter) volgens hun eigen woorden de 'vetste' rit van hun leven bezorgd! ;-)

Haha, dat was dan een rotonde 3 x 360 graden nemen met 40 km/h...

Adwo

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 02 apr 2007, 09:23

Als je hem toch buiten laat staan en hem gebruikt, waarom koop je dan niet gewoon eentje van 10k ofzo? Laat hem gelijk even taxeren en zet daarna de puntjes op de 'i'. Daarna kun je overwegen om nog een keertje even te laten taxeren. Zelfs in het ergste geval zul je niet uitkomen op 25k aan kosten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Enzo, Henk Jan, MarcH, Spinazie en 17 gasten