iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Re: iPhone

Bericht door Rebel » 17 sep 2012, 21:52

Tuurlijk, bellen is ouderwets. Iedere ondernemer doet nu whatsapp'en....

Man o man.... Humor dit! :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 17 sep 2012, 21:52

Facetime nu ook over het gewone netwerk....... bellen is zo 2010

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 sep 2012, 21:55

Tom schreef:
romo schreef:
Kosten abo verdubbeld bij de 5
Nee abo's in het algemeen zijn duur geworden.

Daarom koop ik m'n telefoons los.
Heb daarnaast een sim-only abo a 20 euro per maand (170 min/mnd ofzo en 1 GB dataverkeer). Als ik die zou verlengen zou ik ook duurder uit zijn, dus laat em lekker doorlopen.
Minuten maak ik ook nooit op.. ben ik geen wijf dus gesprekken duren hooguit vijf minuten.

Rebella, kom der maar in, de telefoon gaat....................

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 sep 2012, 11:26

Tom schreef:
romo schreef:

Heb daarnaast een sim-only abo a 20 euro per maand (170 min/mnd ofzo en 1 GB dataverkeer). Als ik die zou verlengen zou ik ook duurder uit zijn, dus laat em lekker doorlopen.
Minuten maak ik ook nooit op.. ben ik geen wijf dus gesprekken duren hooguit vijf minuten.
+1

Mijn vodafone abonement was:

150 bel/sms voor 22.50EUR per maand (inmiddels van 2 jaar geleden)

nu was de keuze:

75min/onbeperkt SMS/500mb voor 37.50EUR per maand of sim-only 75min/onbeperkt SMS/500mb voor 21.50EUR per maand en 14mnd 50% korting...

dat is dus:

24 x 37.50EUR = 900EUR

vs

24 x 21.50EUR + 14mnd 50% kort. = 365EUR

verschil van 535EUR :shock: nou dan koop ik zelf wel mijn telefoontje... heb ik ook nog meer vrijheid wanneer ik iets nieuws wil etc...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 sep 2012, 15:05

Ik denk dat ik toch maar mijn iPhone 4 ga houden en mijn iPhone 5 abo bestelling etc ga annuleren en naar een goedkope SIM-only ga, kost me toch teveel geld dat ik op dit moment niet heb. Misschien dat ik nog een 4S 32GB wil als ik die voor een mooie prijs kan krijgen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 18 sep 2012, 15:20

Martijn_bmw schreef:
Tom schreef:
romo schreef:

+1

Mijn vodafone abonement was:

150 bel/sms voor 22.50EUR per maand (inmiddels van 2 jaar geleden)

nu was de keuze:

75min/onbeperkt SMS/500mb voor 37.50EUR per maand of sim-only 75min/onbeperkt SMS/500mb voor 21.50EUR per maand en 14mnd 50% korting...

dat is dus:

24 x 37.50EUR = 900EUR

vs

24 x 21.50EUR + 14mnd 50% kort. = 365EUR

verschil van 535EUR :shock: nou dan koop ik zelf wel mijn telefoontje... heb ik ook nog meer vrijheid wanneer ik iets nieuws wil etc...
Bij het andere abo met telefoon zit als het goed is ook 50% korting, maar dan voor 8 maanden.

Zit nu in hetzelfde schuitje, of abo omzetten naar sim only (wat met 14 maanden 50% heel interessant is) en later een los toestel kopen (die nieuwe motorola lijkt me gaaf) Of abo met telefoon halen, maar dat is een verkapte lening, en dat vind ik ruk.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2012, 15:54

Ik zat gisteren over exact hetzelfde te filosoferen met als conclusie dat als je niet rechtsom genomen word je wel linksom genomen word :lol:

Bij dat abbo van 37,50 verwacht ik een Iphone 5 aanschaf van 250-300 euro
Bij die sim only van 21 euro moet je 600-700 op tafel gooien voor een Iphone 5.

Bekijk je dat eens over 2 jaar tijd is het eigenlijk lood om oud ijzer.

Sim only:
(10,75 x 14) + (21 x 10) + 700 = 1060

Abbo:
(8 x 18,75) + (16 x 37,50) + 300 = 1050

Huidige abbo Vodafone bel + sms + web 100
24 x 26.50 + 700 = 1336

Ik ga eens in het buitenland kijken wat een Iphone kost maar ik verwacht niet al te veel goedkoper uit te zijn. Maar kwaad kan het niet, desnoods haal ik daar zo'n ding en zet ik mijn abbo alsnog om naar sim only.

Alleen mijn huidige abbo houden is dat betreft minder gunstig omdat ik een duur abbo heb waar de aanschaf van mijn vorige telefoon bij zit, maar wel de volle mep voor een Iphone 5 zou moeten dokken. Dit zou alleen leuk geweest zijn als ik al een 4S had en je daar voor een leuk bedrag af kan.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 sep 2012, 16:41

Als je het met dat bedrag bijbetalen red dan is het idd lood om oud ijzer maar ik denk dat je meer moet bijlappen (immers een erg klein abonnement voor een Iphone)

maar ik wilde een SE Xperia en die koop je op internet voor een heel stuk minder dan het verschil tussen die 2 abo's!

daarnaast heb ik zelf liever lage maandlasten en in een keer de tel aftikken maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2012, 16:54

Yeps maar je abbo hangt meer af van je locatie. Thuis zit ik continu op wifi en verder zit ik veel in het buitenland en dan word je helemaal dubbel gepakt op telefoonkosten en datagebruik, welke weer buiten je abbo vallen. Dus is het eigenlijk onzin om er een duur abbo aan vast te plakken. Sommige plaatsen pak ik een andere simcard maar overal een ander nummer is ook geen doen :lol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 sep 2012, 16:59

ik bel heel veel en ben véél goedkoper uit met een sim only en ik koop dan de iPhone gewoon los...doet wel even een keer pijn en je denk wat langer na voordat je zomaar even de 5 koopt, ik blijf nu mooi even de 4s bellen nog een jaartje denk ik dan. Hij is nog net zo goed als toen ik hem kocht, of net zo slecht, accu red ik altijd al max een dag.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 sep 2012, 04:03

Wie ben ik om er wat van te zeggen maar doe het toch. Even de schoolmeester uithangen :kikker: Wijs besluit. Geen geld hebben maar wel "nice to have" dingetjes bestellen... :bag: Met al een "4' in het bezit helemaal gekkenwerk natuurlijk.
:wink:
Robin Hartog schreef:Ik denk dat ik toch maar mijn iPhone 4 ga houden en mijn iPhone 5 abo bestelling etc ga annuleren en naar een goedkope SIM-only ga, kost me toch teveel geld dat ik op dit moment niet heb. Misschien dat ik nog een 4S 32GB wil als ik die voor een mooie prijs kan krijgen.

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2012, 07:25

Ook met het wel hebben van geld gekkenwerk. Een 4 straks met ios6 er op, doet gewoon voor 95% hetzelfde als een iPhone 5.

Persoonlijk vind het geklaag over de forse prijsverhogingen wel of niet in combinatie met de diverse abo varianten bijna te sneu voor woorden. Je word gvd toch niet gedwongen om een iphone 5 te kopen???? Met de huidige iphones kun je al hetgene doen wat je er mee wilt doen. De marketing van Apple heeft echt iedereen on de tang. Ik weet nog goed toen ik de 4 kreeg na 1,5 jaar de 3GS. 5 dagen fantastisch en daarna business as usual. En dan was de 4 tov de 3GS met zijn retina scherm echt een stap voorwaarts. Dat verschil verdampte al bij de 4s en voor het dagelijkse gebruik geeft de 5 nauwelijks geen meerwaarde. De apps zijn hetzelfde die je blijft gebruiken. Een iphone is een briljant apparaat, vind het ook echt wel meer als een hebbe/hebbe dingetje, daarvoor doe ik er veel te veel mee. Maar de zogenaamde behoeftes die door apple worden opgedrongen slaan echt compleet door. In het crisis draadje maar klagen waar NL aan kapot gaat. Leenstelsel dit, hypotheken dat, banken zus, en dan wel klagen dat de provider subsidie op de iPhone maar zozo is en niet over houd. Open je ogen, die providers boeit het geen fuck of ze een iphone verkopen. Die willen alleen maar abo's innen. Die iphone maakt jou gek, waardoor je het niet meer zuiver ziet. Eigenlijk moet die hele subsidie door de providers worden afgeschaft. Geen hond die dan nog 900 euro uit eigen zak voor een debieltje gaat uitgeven. We zijn gewoon apple hoeren geworden. Arthur wees blij dat je van die gekte weg kan blijven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 sep 2012, 08:13

Mooi verhaal Rico. Klopt wel eigenlijk ja. Maar je kunt de naam Apple ook vervangen door BMW/Porsche/Rolex etc. Maar goed ik was weer aan 'n frisse toe na de 4. Dus dat komt mooi uit. Ik moet in de buidel tasten.

En wat is nou 350 of (los) 900 euro als iemands verhypothekeerde woonhuis qua waarde met 10k per jaar ofzo daalt?

Inderdaad gewoon in perspectief blijven zien. :kikker:

:coffee:

dvh

Bericht door dvh » 19 sep 2012, 08:17

Ik voel het eigenlijk niet zo, de Iphone5.
Mijn normale 4 doet het nog goed. Toen moest ik wel , want mn 3 was gejat en ik wilde wel een iphone.

Nu overweeg ik zelfs een sim-only..

Rebel

Bericht door Rebel » 19 sep 2012, 08:18

Heh Rico, verpest het nu niet. Was juist zo mooi om die massahysterie te volgen. Iedereen aan de 5. Wie heeft hem het eerste? Wie showt de eerste foto's? Prachtig toch

Doen ze goed daar bij Apple :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 sep 2012, 08:26

Rico, die massahysterie wordt niet zozeer door Apple gecreëerd, maar juist door de (potentiële) kopers, fora, fanboys én media.... Die naaien elkaar allemaal op en zorgen voor begeerte.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 sep 2012, 08:45

Arthur schreef:Wie ben ik om er wat van te zeggen maar doe het toch. Even de schoolmeester uithangen :kikker: Wijs besluit. Geen geld hebben maar wel "nice to have" dingetjes bestellen... :bag: Met al een "4' in het bezit helemaal gekkenwerk natuurlijk.
:wink:
Robin Hartog schreef:Ik denk dat ik toch maar mijn iPhone 4 ga houden en mijn iPhone 5 abo bestelling etc ga annuleren en naar een goedkope SIM-only ga, kost me toch teveel geld dat ik op dit moment niet heb. Misschien dat ik nog een 4S 32GB wil als ik die voor een mooie prijs kan krijgen.
Geld is er wel, maar geef het nu 'liever' uit aan andere dingen, maar het is inderdaad een wijze beslissing. :kikker:

@Rico: Sinds wanneer mag je niet meer "zeuren" over de dure abo's? Bij mij gaat het dan om de iPhone abo's ja, omdat ik gewoonweg geen andere telefoon hoef (Android en WindowsPhone bijv heb ik echt 0 mee). Maar álle abo's zijn gewoon duur geworden. En omdat de iPhone (5) zo populair is komen nú de meningen zo prominent naar voren. ;)

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2012, 08:46

Als je koopt omdat je hem wilt, prima breng ik niks tegen in. Maar klaag dan niet dat het allemaal zo duur is geworden. En dat de subsidies (=lening) op het toestel zo beroerd zijn. Overigens zie ik een iphone niet in dezelfde lijn als bv een Rolex of een Porsche. Dat vind ik luxe artikelen, voor luxe artikelen geld geen prijsperceptie. Die koop je ook niet omdat je ze nodig hebt maar omdat je ze wilt. Dan klaag je ook niet over de prijs. Een iphone zie ik als een tool, een stuk gereedschap die veel dagelijkse dingen een stuk makkelijker en vooral sneller maakt. Een iphone is eigenlijk een soort van zwitsers victorinox zakmes. In ieder geval zeker geen luxe artikel of statussymbool. Nogmaals ik snap best waarom je een nieuwe iphone wilt/aanschaft maar doe dat ook gewoon ipv honderdduizend rekensommetjes met drie cijfers achter de komma over 5 jaar uitgerekend om te zien waarbij je uiteindelijk 25 euro besparing hebt. Dat maakt het gewoon zielig.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 sep 2012, 09:05

RVV schreef:Als je koopt omdat je hem wilt, prima breng ik niks tegen in. Maar klaag dan niet dat het allemaal zo duur is geworden. En dat de subsidies (=lening) op het toestel zo beroerd zijn. Overigens zie ik een iphone niet in dezelfde lijn als bv een Rolex of een Porsche. Dat vind ik luxe artikelen, voor luxe artikelen geld geen prijsperceptie. Die koop je ook niet omdat je ze nodig hebt maar omdat je ze wilt. Dan klaag je ook niet over de prijs. Een iphone zie ik als een tool, een stuk gereedschap die veel dagelijkse dingen een stuk makkelijker en vooral sneller maakt. Een iphone is eigenlijk een soort van zwitsers victorinox zakmes. In ieder geval zeker geen luxe artikel of statussymbool. Nogmaals ik snap best waarom je een nieuwe iphone wilt/aanschaft maar doe dat ook gewoon ipv honderdduizend rekensommetjes met drie cijfers achter de komma over 5 jaar uitgerekend om te zien waarbij je uiteindelijk 25 euro besparing hebt. Dat maakt het gewoon zielig.
Mag toch hopen dat je mij niet zielig noemt, nu.

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2012, 09:17

Robin, er is sprake van cross posting, mijn opmerking typte ik voordat jij je laatste post plaatste en was in general gericht op iedereen die hier van die staatjes plaatst met een kostenberekening. Daarbij schrijf ik ook niet dat ik mensen zielig vind, maar uitpluizen van de kosten zielig vind.

En ik vind het zielig omdat nu eenmaal al jaren bekend is als je voor apple/iphone producten kiest, je ook weet dat het gewooon pegels kost. Bij de kijkshop haal je ook een samsung hupseflups smartphone op voor 50 euro.. daar kun je ook mee whatsappen en facebooken. Het hoefft niet duur, je wilt het duur. omdat je een apple wilt. Face it apple is het rijkste bedrijf ter wereld. En dat is omdat WIJ dat willen. Niet omdat je het moet,,, alleen maar omdat je het wilt.

Klagen bij MOETEN = Valide (alle kosten die we in onze mik krijgen terwijl er geen alternatief is = voldongen feit, denk aan verhoging zorgverzekering)

Klagen bij WILLEN = zielig (want niemand dwingt je om voor het origineel te kiezen terwijl er 100 alternatieven zijn)

Verder zijn mijn postings nooit op de man gericht, maar altijd op een situatie, dus je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen Robin :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 sep 2012, 09:23

Gelukkig maar, ik dacht al. ;)

Overigens vind ik het niet zielig om de kosten uit te rekenen. De enige rekenvoorbeelden die ik zie v.w.b. de iPhone is het verschil tussen SIM-only en een abo. Ik snap je punt wel hoor, maar ik vind het wat kort de bocht om het zielig te noemen als mensen uitrekenen wat voor hun voordeliger is. :)

Robin

Bericht door Robin » 19 sep 2012, 09:26

RVV schreef:Als je koopt omdat je hem wilt, prima breng ik niks tegen in. Maar klaag dan niet dat het allemaal zo duur is geworden. En dat de subsidies (=lening) op het toestel zo beroerd zijn. Overigens zie ik een iphone niet in dezelfde lijn als bv een Rolex of een Porsche. Dat vind ik luxe artikelen, voor luxe artikelen geld geen prijsperceptie. Die koop je ook niet omdat je ze nodig hebt maar omdat je ze wilt. Dan klaag je ook niet over de prijs. Een iphone zie ik als een tool, een stuk gereedschap die veel dagelijkse dingen een stuk makkelijker en vooral sneller maakt. Een iphone is eigenlijk een soort van zwitsers victorinox zakmes. In ieder geval zeker geen luxe artikel of statussymbool. Nogmaals ik snap best waarom je een nieuwe iphone wilt/aanschaft maar doe dat ook gewoon ipv honderdduizend rekensommetjes met drie cijfers achter de komma over 5 jaar uitgerekend om te zien waarbij je uiteindelijk 25 euro besparing hebt. Dat maakt het gewoon zielig.
Eerste dikgedrukt: Daar valt over te twisten hence de miljoenen fake Rolexen in omloop en dat niet iedereen hier het Goddelijke merk Porsche rijdt.

Tweede dikgedrukt: Het is én 'n statussymbool (Apple überhaupt, kijk naar dat Apple logo op die laptops in series en films, herkenning en erkenning als 'n Benz/BMW/Porker/Audi etc) én 'n tool natuurlijk. Maar zeer zeker 'n statussymbool....

En het 'zeuren'over aboprijzen/losse toestellen, tja. Dan wacht je nog even of doe je 'm gewoon niet toch?
Dat zeuren zie je ook bij nieuw uitgebrachte Rolexen/BMW's /Porsches tov de concurrentie.

Wie riep dat toch hier altijd? :cool:

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2012, 09:30

Elke tokkie loopt vandaag de dag al met een iPhone te zwaaien. Weg statussymbool :D

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 19 sep 2012, 09:31

RVV schreef:Elke tokkie loopt vandaag de dag al met een iPhone te zwaaien. Weg statussymbool :D
Klopt, omdat 'n 4(S) nu gratis is bij 'n abbo....

Maar we snappen mekaar wel.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 19 sep 2012, 09:36

Dat Apple er rijk van word, OK.
Maar dat de providers er ook rijk van willen worden, dan mag je toch wel effe gaan rekenen, toch? Vind ik niet zielig, vind ik hééél verstandig!

Plaats reactie