volgens mij klopt dat verhaal niet helemaalMacboy schreef:René je hebt een Carrera en een Carrera S en een Carrera 4 en Carrera 4S
De 4 staat voor AWD en de door jou genoemde 2 staat dus voor RWD. De S heeft meer power en wat goodies tov de non-S. De 2S bestaat dus al sinds de introductie. De brede achterkant op een niet 4 model zal vermoedelijk alleen weer bij de GT3-RS komen. De standaard GT3 heeft namelijk de niet-brede achterkant. De turbo heeft wel weer brede achterkant maar is dan ook AWD.

ik dacht namelijk dat je bij de 993 versie ook een brede 2S had, dus een bredere versie dan de gewone RWD versie 993 en net zo breed als de 4S
edit : ff opgezocht en zie hier meer>>
http://www.astara.nl/index.php/993-de-l ... ina-s.html
In 1997 werd de 993 modellenreeks verrijkt met de Porsche 993 Carrera 2S.
Deze werd alleen in 1997 en '98 gebouwd.
Qua onderstel, carrosserie en uitrusting waren de Nederlandse uitvoeringen van de 2S gelijk aan de 4S.
Enig technisch verschil: de 2S heeft geen 4-wielaandrijving.
In Duitsland was de 2S wel standaard uitgevoerd met het onderstel en carrosserie van de 4S maar waren de 18”-Turbo velgen, de witte knipperlichten voor, de rode knipperlichten achter en het Turbo-interieur optioneel.
Een opvallend (en mooiste) verschil is dat bij de 2S in de spoiler 2 roosters zitten in plaats van 1 en deze worden gescheiden door een in de carrosseriekleur gespoten stijl.
Van de 2S werden in zijn 2-jarige bouwtijd 3.370 ex. in 1997 gebouwd en 1.123 ex. in 1998, waarvan 993 voor de Amerikaanse en Canadese markt.
Wie eenmaal een Porsche 993 Carrera 2S of 4S in levende lijven heeft gezien zal – zover ie ook maar een beetje sportwagenbloed in zich heeft – deze aanblik niet gauw meer vergeten.
Het verlaagde onderstel in combinatie met de 18” Turbo-velgen en de bredere achterzijde geven al bij stilstand een sportieve indruk!