De druppel....!! Voorlopig even geen DF :(

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Erik K.

De druppel....!! Voorlopig even geen DF :(

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 00:55

Twee dagen geleden zat ik lekker relaxed op de bank nog vroeg in de avond met laptop te surfen op DF.
Zie ik ineens een berg vuur in de buurt van mijn M3 die altijd pal voor de deur staat :shock:
Op dat moment schrok ik uiteraard nogal, wat gebeurd er allemaal?!?!
Zo'n 6 etterbakken (petjes op, dikke winterjassen met bontkraag, vul verder zelf maar in) van een jaar op 16 lopen gezellig met brandende tijdschriften naar elkaar te gooien :? En jaa hoor toevallig nog geen meter van de voorbumper van de M3 kwakken ze een flink brandend tijdschrift neer en laten het liggen, het brande immers te erg om nog op te pakken. Alles gebeurde in een paar seconde, wat moet ik doen ging er door me heen? Naar buiten vliegen en die gasten in mekaar timmeren? Nee niet handig, mag ook nog eens niet en morgen mijn banden lek spiegels eraf etc etc. Eerst vuur uitmaken voordat het onder de auto waait en troep opruimen, dan ff tot rust komen.
Zo gezegd zo gedaan en meteen maar de politie gebeld, bureau zit 200m verderop, das dan wel zo prettig. En geloof het of niet maar er werd kwiek actie ondernomen. Er werd mij gevraagd waar de jongenlui heen liepen/ Nog geen 5min. later reed een politie auto door de straat en 2min. later werd ik gebeld of ik de pyromanen kon omschrijven want ze stonden al bij een groepje jongeren. Ik omschrijving gegeven, kreeg antwoord dat ze daar wel wat mee konden.
Verder niets meer vernomen, maar moet zeggen goeie actie van de politie! Echt dit had ik niet verwacht.
Maar goed dit geintje was na een handtekening op mijn vorige auto te hebben ontvangen van een paar gasten die hun afgunst kwijt wilde de DRUPPEL! Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren!

Nu is het wel zo dat ik binnen nu en 2 maanden ga verhuizen naar een woning jawel met garage, ik niet op meer van dit soort grapjes ga zitten wachten. De auto moest z.s.m. naar een veilige plek. Vandaag heb ik dan ook de auto naar de ouders van een maat van me gebracht. Helaas ver bij mij vandaan. Maar goed hij staat veilig in de parkeergarage onder hun huis tussen de andere mooie bolides :D
Voorlopig dus even geen Driving-fun voor mij :cry:
Ik heb wel met hun afgesproken de auto in de a.s. 2 maanden zeker 1x nodig te hebben voor de CBR, daar wil ik toch graag bij zijn ;)

Jaja mensen een heel verhaal, maar het is toch eigenlijk te erg dat dit allemaal zo moet... :evil: Ben er echt klaar mee mede omdat je er zelf niet veel mee kan.
Nu maar aftellen naar de verhuizing toe :P
Laatst gewijzigd door Erik K. op 01 apr 2007, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2007, 00:58

inderdaad heel triest, nodig die gassies uit voor de CBR, flikkeren we ze er bij 280 eruit :twisted:

Knot

Bericht door Knot » 01 apr 2007, 00:59

Auto moet gewoon in een garage Erik, vervelende dingen zoals dit blijf je anders houden.

Wel goed dat ze nu eens direct actie ondernemen!

Knot

Bericht door Knot » 01 apr 2007, 00:59

Rico v Velzen schreef:inderdaad heel triest, nodig die gassies uit voor de CBR, flikkeren we ze er bij 280 eruit :twisted:
Nee, liever bij 230 8)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 01:00

:mrgreen: Goed plan Rico!

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 01:01

Knot schreef:Auto moet gewoon in een garage Erik, vervelende dingen zoals dit blijf je anders houden.

Wel goed dat ze nu eens direct actie ondernemen!
Inderdaad Rody,
Ik heb er al een speciale webcam op staan, maar dit hou je gewoon niet tegen. Klasse actie van de COPS.

Joop

Bericht door Joop » 01 apr 2007, 01:02

Eerste keer of niet... Je schrijft het zo op alsof het vaker gebeurt.

Zo ja, achter de auto knopen met een touw en over het asfalt slepen die gasten... Lijkt mij beter.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 01:07

Dit is bij mij de 2e keer, maar ik lees, hier ook op DF, dat het (te) vaak gebeurd. Van krassen op auto's tot het verdwijnen van complete auto's of diefstal van onderdelen.

Mocht ik binnenkort gaan trouwen bind ik ipv blikjes die gasten wel achter mijn auto en ga ik ff over de A31 volgas blazen in 6 8)

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2007, 01:12

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 01:17

Inderdaad,

Maat van me had laatst ook zoiets, de logo's van zijn Porsche cup velgen gejat a 45 euro perstuk.
Bah misselijk word je ervan :x

Joop

Bericht door Joop » 01 apr 2007, 01:20

Ze hebben een van mijn vorige auto's ook al eens goed bekrast, knap klote zeg maar, maar in de brand steken is helemaal wat. :evil:

Gebeurt gelukkig hier erg weinig dergelijke dingen.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 apr 2007, 01:30

Als Spee nu eens zou worden overgeplaatst naar de afdeling kut gajes dan en daar net zo fantiek te werk zou gaan als de bermgraaiers nu in het gareel heeft, dan kan ik dar waarderen.

Het is toch te triest voor worden dan je je eigen auto niet meer aan de straat kan parkeren!

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 01 apr 2007, 01:36

Diep triest dit. :(
Diefstal kan ik ergens nog begrijpen; vandalisme niet.

Dat verdwenen Mini logo op EM is helemaal sneu; voor 5 euro koop je zoiets op marktplaats als je wil, maar nee, je trekt het natuurlijk van een geparkeerde auto af zodat de eigenaar voor honderden euro's of meer zijn auto over kan laten spuiten. :evil:

Ik vind dat er een soort tuig-straf voor dat soort gastjes zou moeten komen.
Word je gepakt bij zoiets, dan betaal je de eigenaar 3x de schade.
Als Koos dan ook even achter zijn Gatso vandaan komt en zorgt dat de pakkans minstens 1 op 3 is komt dat precies uit.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 01 apr 2007, 02:15

Ik had laatst ook zoiets, kolerelijer met zelfde omschrijving probeerde
met een helm mijn achterste ruit in te slaan. Wellicht vanwege het dubbel
glas ging hij niet in en had hij pijn aan zijn hand. Ik ren naar buiten terwijl
hij nog met zijn vroendjes staat te lachen bij mijn auto. Ze zien me en
stappen op hun scooters en peren hem. Politie arriveert precies 30
minuten later. Geweldig werk, al zeg ik het zelf. Aantal domme vragen
van een minstens zo dom mokkel beantwoord en weg waren ze.
Ben blij dat het niet in mijn stadje gebeurt, maar de irritatie is er niet minder om.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 apr 2007, 02:21

Het gaat tegenwoordig helemaal nergens meer over, al zouden ze die gasten oppakken dan nog krijgen ze niet de straf die ze verdienen. :evil:

En jij als je 30 km/h te hard rijdt op een verlaten snelweg......juist ja. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2007, 03:56

ajmmer te horen erik, sterkte...
Ben erg blij dat ik een garage heb, zou anders bij elk geluid wakker worden! dat heb ik al als hier een dame logeert en haar auto moet voor de deur buiten, geen oprit dus gewoon aan straat en dan weekends kids van dat opgeschoten wild fiets langs de auto en die wat achterop zitten trappen dan speiegels eraf of erger!
Gewoon erg dat soort klojo's maar helaas wij kunnen/mogen dat niet oplossen dus als je een leuke auto hebt zorg ervoor dat je een box of garage hebt, tis helaas niet anders...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2007, 10:53

Ken het ja, bij mij zijn de stootlijsten al eens van de deur gejat, kosten even 200 euro :? Thuis parkeren geen probleem maar ik zet hem bijvoorbeeld niet zomaar s'nachts bij een uitgaansgelegenheid neer oid.

Is eigenlijk ook erg dat je een auto van 9 jaar oud hebt en je nog op moet passen voor dat soort fratsen :x

Cupra R

Bericht door Cupra R » 01 apr 2007, 11:41

Goede aktie van de politie dat ze meteen kwamen nu hopen dat de ouders van dat tuig moeten dokken anders helpt het niks.

Tristan

Bericht door Tristan » 01 apr 2007, 12:46

Mooi klote, Erik. :?

Diep triest.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 01 apr 2007, 15:33

Blijft klote, vorig weekend ruitenwisser afgebroken. Die hebben ze gebruikt om nog een paar krassen te maken. Met afgelopen oud en nieuw was het ook raak, ook auto bekrast. Die zat er nog, met nu dus nog 2 erbij. Dat wordt kofferklep opnieuw laten spuiten.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 16:00

Hufters zijn het!

MarcF

Bericht door MarcF » 01 apr 2007, 17:01

Klote voor je Erik, verstandig om je auto veilig weg te zetten om herhaling te voorkomen.

Ik heb helaas ook al vaak te maken gehad zinloos autovandalisme. Eigenlijk van elke auto die ik ooit heb gehad is weleens een spiegel eraf getrapt. Bij mijn eerste auto de Tigra hebben ze een keer de achterruit eruit getikt. Ook nog eens een keer een baksteen op het dak gehad van de 206 toen hij een paar weken oud was.

Vaak is het dan ook niet interessant om zoiets op de verzekering te verhalen, gezien het eigen risico en het verliezen van je no-claim.

Dus kost het jou weer geld puur omdat enkele figuren het nodig vonden schade toe te brengen aan je auto, belachelijk toch.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 apr 2007, 17:40

Zo zeg Marc,

Bakstenen op het dak en ingetikte ramen word je ook zeker niet vrolijk van :(

jille hooysma

Bericht door jille hooysma » 05 apr 2007, 15:11

waarom kunnen ze niet van een ander z'n spullen afblijven. Tis toch niet zo'n grote moeite? 8)

Hans

Bericht door Hans » 05 apr 2007, 19:06

Mooi klote! Ik ben blij dat ik in een rustig dorpje woon en mijn auto s'nachts binnen kan zetten.

Plaats reactie