VW Golf VII (facelift p.20)
-
Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3
Had je gedacht dat die sportmodellen de moneymakers van de fabrikant zijn? Dat zijn meestal de modellen die het op de Df Statusladder slecht doen. En dan heeft Volkswagen het verdomd goed voor elkaar met de Golf. Hetzelfde geld imho voor de huidige Beetle.
Renault heeft voor z'n tijd misschien leuke auto's, maar op de een of andere manier heeft hun ontwerp voor mij nooit een lange houdbaarheidsdatum. Tussen de Megane en de Golf zou mijn voorkeur daarom altijd naar de laatstgenoemde gaan. A, omdat je op de openbare weg niets hebt aan de snelste en scherpst sturende auto en B, omdat ik graag een auto heb die ik kwa ontwerp niet na een jaar of 2 al zat ben. En die Megane RS (hebben we het toch even over je benchmark auto's), hoe mooi ik die ook vond toen de wagen uit kwam, daar ben ik inmiddels lang en breed op uitgekeken. Golf V GTI, een auto die ik tot op de dag van vandaag prachtig vind in het rood of wit.
BMW's van vroeger kon ik lang naar kijken en van genieten. Het laatste model was de E39. Alles daarna is voor mij een grote afknapper. Veel te rommelig ontworpen.
Renault heeft voor z'n tijd misschien leuke auto's, maar op de een of andere manier heeft hun ontwerp voor mij nooit een lange houdbaarheidsdatum. Tussen de Megane en de Golf zou mijn voorkeur daarom altijd naar de laatstgenoemde gaan. A, omdat je op de openbare weg niets hebt aan de snelste en scherpst sturende auto en B, omdat ik graag een auto heb die ik kwa ontwerp niet na een jaar of 2 al zat ben. En die Megane RS (hebben we het toch even over je benchmark auto's), hoe mooi ik die ook vond toen de wagen uit kwam, daar ben ik inmiddels lang en breed op uitgekeken. Golf V GTI, een auto die ik tot op de dag van vandaag prachtig vind in het rood of wit.
BMW's van vroeger kon ik lang naar kijken en van genieten. Het laatste model was de E39. Alles daarna is voor mij een grote afknapper. Veel te rommelig ontworpen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
@indo. OK, maar ik vind 'n R26R en 'n JCW GP (8:22 Ring, zie Homepage)ook nog steeds 'n compromis, neigende naar halve racert, maar je kunt ook 'n SportSpyder ofzo doen ipv 'n R26R , dat vind ik eerder compromisloos.
Elke hatchback is 'n compromis in mijn ogen. Ja zo'n Megane Trophy 3.5(?) RWD ding, maar die zie je niet op de openbare weg natuurlijk.
Terug naar de Golf.

Elke hatchback is 'n compromis in mijn ogen. Ja zo'n Megane Trophy 3.5(?) RWD ding, maar die zie je niet op de openbare weg natuurlijk.
Terug naar de Golf.

-
allen schreef: BMW's van vroeger kon ik lang naar kijken en van genieten. Het laatste model was de E39. Alles daarna is voor mij een grote afknapper. Veel te rommelig ontworpen.
Klopt.
Staat 't Rijksmuseum nog steeds in de steigers?

-
- Auto: M3P, 130i
Hi Allen, mooi verhaal maar het heeft geen relevantie met de discussie in mijn vorig bericht. Toch bedankt voor je bijdrage.allen schreef:Had je gedacht dat die sportmodellen de moneymakers van de fabrikant zijn? Dat zijn meestal de modellen die het op de Df Statusladder slecht doen. En dan heeft Volkswagen het verdomd goed voor elkaar met de Golf. Hetzelfde geld imho voor de huidige Beetle.

Een GT3RS is ook een compromis, want hardcore/compromisloos is GT3 Cup... Zo gaat dat natuurlijk op voor elke straat- vs circuitauto.Robin schreef:@indo. OK, maar ik vind 'n R26R en 'n JCW GP (8:22 Ring, zie Homepage)ook nog steeds 'n compromis, neigende naar halve racert, maar je kunt ook 'n SportSpyder ofzo doen ipv 'n R26R , dat vind ik eerder compromisloos.
Terug naar de Golf.
Maargoed, terug naar die oh zo goede, spannende, trend zettende Golf

-
Ja. En als je dan geen killer-looks hebt ga je gefrustreerd demonsteren natuurlijk.

Mensch, geh doch kochen! Kartoffeln obso!
-
aan de foto zie je al dat het van die ongeschoren wijven zijnRobin schreef:Ja. En als je dan geen killer-looks hebt ga je gefrustreerd demonsteren natuurlijk.

-
OnlineTristan
Daarom gaan ze protesteren, anders zouden ze nooit aandacht krijgen gezien de looks. 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Kwam ook wel mooi in het filmpje van Autoblog naar voren, toen mijn naamgenoot ze een paar vragen stelde. Bleek dat de woordvoerdershippie zelf in een gare Renault Kangoo reed. Heel wat smeriger dan een moderne Golf. Waarom hij geen nieuwe schonere auto reed? Kon hij niet betalen....
Misschien moet je dan gaan werken ipv. protesteren, achterlijke hippie.
Misschien moet je dan gaan werken ipv. protesteren, achterlijke hippie.
-
Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit een nieuwe BMW, Mercedes of Audi, etc gehad, anders vroeg je dit niet.indobesar schreef:Leuk verhaal...
Wat is perfect afgewerkt? Dash dat niet kraakt? Hebben andere auto's ook... Dashboard dat zo zacht is dat je het kan knuffelen? Ook niet uniek...Wat is rijden als een klasse hoger? Zwaar en log gevoel met nadruk op comfort?
Driehoekig ruitje is voor VW-begrippen frivool en nieuw. Mediascherm in iedere uitvoering is uniek en legt de lat weer hoger voor de rest. Alhoewel de Golf ieder jaar opnieuw de beste is en blijft in zijn klasse.indobesar schreef:Driehoekig ruitje en naar bestuurder gericht dashboard is eerder ouderwets en achterhaald. Een 307 en ouwe shoarma BMW E36 hadden de genoemde frivoliteiten jaren geleden al....
Een standaard mediascherm is wél innovatief, zeker in deze klasse.
Klinkklare onzin. De Golf GTI is en blijft de enige hothatch. Niet alleen in verkoopaantallen maar ook in de beoordeling.Renault Clio en Megane zullen ooit een keer een snel rondje geklokt hebben, maar dat is niet bepalend. Lees jij nooit testen of reviews?indobesar schreef:De benchmark vwb een hothatch wordt al een tijdje gedomineerd door Renault. Het zijn de Clio RS en Megane RS die de lat hoog hebben gelegd waar (nog) niemand bij in de buurt komt...
Maar toch bedankt voor je anti-golf- bijdrage. "Negatieve" reclame is ook reclame !

-
Rebel, je kunt ook ietwat overdrijven met beste dit en dat.
Maar als dat zo is, wat voor bestaansrecht heeft de A3 dan nog?
Even terug naar die demonstranten daar in Wolfsburg:
Als deze bullebak nog leefde konden ze met z'n allen met dat demonstratiebord in hun reet geparkeerd rechtsomkeer terug naar Leningrad :strong:
Maar als dat zo is, wat voor bestaansrecht heeft de A3 dan nog?

Even terug naar die demonstranten daar in Wolfsburg:
Als deze bullebak nog leefde konden ze met z'n allen met dat demonstratiebord in hun reet geparkeerd rechtsomkeer terug naar Leningrad :strong:
-
Beste in zijn klasse Robin. A3 is een prijsklasse hoger
Ik weet dat de anti-Golf-hooligan's dit niet graag horen
maar de feiten liggen er nu eenmaal. (Verkoopaantallen, testen, restwaarde, etc. )
Ik weet dat de anti-Golf-hooligan's dit niet graag horen

-
Als ik soms al die merken zich zie uitsloven, jaar in jaar uit. Peugeot 307, Toyota Aurus, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, etc, noem ze allemaal maar op.... Iedere keer opnieuw proberen ze nieuwe lijnen, rare fratsen, gekke lampen, maffe bekleding/dashboard. En elk modeljaar blijkt dat ze weer op een andere toer gaan. Soms krijg ik het idee dat bepaalde merken het zelf niet meer weten en gewoon maar iets doen.
De Golf blijft gewoon de Golf. Iedere keer een tikkeltje beter en moderner, maar het blijft gewoon een Golf.
De Beste in zijn klasse, Robin
De Golf blijft gewoon de Golf. Iedere keer een tikkeltje beter en moderner, maar het blijft gewoon een Golf.

- Macboy
Helemaal eens met Rebel op dit onderwerp. Tankdop is echt mooi design trouwens.
Meeste mensen bevinden zich in ontkenningsfase. Herkennen is erkennen mensen
Meeste mensen bevinden zich in ontkenningsfase. Herkennen is erkennen mensen

-
- Auto: M3P, 130i
Je hebt helemaal gelijk....Rebel schreef: Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit een nieuwe BMW, Mercedes of Audi, etc gehad, anders vroeg je dit niet.
Lees je bericht nog eens terug Rebel... Heeft niets met anti-Golf campagne te maken. Je schrijft onzin... Golf GTI enige hothatch? "Herkennen is erkennen"Rebel schreef: Klinkklare onzin. De Golf GTI is en blijft de enige hothatch. Niet alleen in verkoopaantallen maar ook in de beoordeling.Renault Clio en Megane zullen ooit een keer een snel rondje geklokt hebben, maar dat is niet bepalend. Lees jij nooit testen of reviews?
Maar toch bedankt voor je anti-golf- bijdrage. "Negatieve" reclame is ook reclame !
Je lijkt wel een Limburgse Hielke, jouw waarheid als de waarheid. Hilarisch.
@Mac,
- dvh
Mooi hoe marketing zijn werk doetRebel schreef:Als ik soms al die merken zich zie uitsloven, jaar in jaar uit. Peugeot 307, Toyota Aurus, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, etc, noem ze allemaal maar op.... Iedere keer opnieuw proberen ze nieuwe lijnen, rare fratsen, gekke lampen, maffe bekleding/dashboard. En elk modeljaar blijkt dat ze weer op een andere toer gaan. Soms krijg ik het idee dat bepaalde merken het zelf niet meer weten en gewoon maar iets doen.

Je ziet de Golf op elke hoek van de straat. Hij is behoorlijk aan de prijs, maar betaalbaar. Er zijn goedkopere altenatieven. Maar ja.. De Golf is van vroeger uit een degelijke no-nonsense wagen. Dat de Golf door zijn jaren soms toch wel serieuze gebreken heeft vertoont, doet niks meer af aan dat ijzersterke imago. De Golf staat voor degelijkheid en wanneer je een Golf rijdt, heb je een stukje kwaliteit en klasse in handen. Maar je betaald er ook voor. want al die uitslovers, de 307 , de Aurus, de Astra , de Focus en de Megane. Hebben ook tekortkomingen alleen betaal je wat minder voor die tekortkomingen.
Ik zal eens wat vertellen..... Dat heeft elke auto ! Maakt niet uit welk merk je erop plakt. Ze gaan allemaal wat mankeren. De een wat meer dan de ander. De ander wat erger dan de een. Hoe meer techniek en snufjes, hoe meer er kapot kan gaan. En kapot gaat het.
Het enige feit is wel dat al die uitslovers simpelweg goedkoper zijn. Maar dat maakt niet uit. Want als je al een Golf kan betalen, dan ben je tevreden. Dan gaat er wat kapot en baal je even.. Maar wat is het altenatief ? Een duurdere BMW ? Of een goedkopere 307 ? Dus kiezen tussen preventief meer betalen voor een 'betere' auto , of minder uitgeven bij aankoop en geld achter de hand houden voor problemen bij een 'minder goede ' auto.
Het is allemaal lulkoek ! Die Golf is een prettige auto in een mooie verpakking. Maar puntje bij paaltje is het gewoon een stuk blik met ( het liefst ) zo goedkoop mogelijke techniek erin. Het moet helemaal niet duurzaam zijn. Want over 5 jaar moet je gewoon weer een nieuwe Golf kopen.
Het enige wat duur is, is de marketingafdeling bij VW. Die moeten overuren draaien om dit product wat zich qua prijs boven de rest van zijn klasse waagt te verantwoorden, en nog beter, te overtuigen. Zodat mensen schrijven wat Rebel hier schijf.. Dan pas is de marketingmanager tevreden

Die Golf moet gewoon precies zijn wat je al had verwacht. Je weet wat een Golf is. Je weet wat je bij een Golf moet voelen. Nou zo moet het ook gewoon overkomen als je erna kijkt, als je voor het eerst gaat zitten in zo'n auto. Zo moet het dashboard er ook uitzien en aanvoelen. Gewoon zoals een Golf. En dan kost deze gewoon 10k meer dan de concurrent.. Nou en.. Als occasion blijft ie ook waardevoller, want het is een Golf.. En je rijdt natuurlijk liever een Golf occasion dan een Astra.. Want dat is rotzooi.....

Lees dit nou nog eens 3 keer, en durf dan de volgende keer nog met droge ogen een dergelijke overtuiging neer te schrijven

Edit: En betreft die concurrenten, die elk jaar wat anders proberen. Dat klopt. En ze zijn ook jaloers op VW. Maar niet om de kwaliteit of het design of het mooie dashboard. Maar enkel op het imago. Om de 'awareness'. Het 'top of mind' zijn bij mensen betreft Volkswagen. Daar zijn ze jaloers op. En het enige wat ze doen is wanhopig de consument proberen te overtuigen.
En sommige merken hebben deze omslag kunnen maken. Kijk naar Audi. Die heeft toch een flinke boost gemaakt.. De jeugd van nu zal zeggen, waar heb je het over ? Maar 'vroeger' had je gewoon BMW en Mercedes, en daar is Audi toch mooi tussen gekomen. Dat was voorheen niet. Gewoon een sterke formule, het pakte, consequent zijn en doorgaan moet die hap. Zo wordt je premium.
Maar het beste.. Het is helemaal niet het beste. Het is het meest begeerlijkste om zijn imago. Niet om de tastbare kwaliteit. En al helemaal niet om de duurzaamheid. Want jullie grootverdieners ruilen hem na 2 jaar in. Dus dat is helemaal niet belangrijk. En dat mooie dashboard, dat is subjectief. Daar is geen beste van. Want mooi voor jou hoeft niet mooi voor mij te zijn. Dus een mooie auto, of een mooi dashboard kun je niet als 'beste' bestempelen.
Zo..

- Macboy
Golf VI GTI €32.995 bomvol opties.
Jij bent weer aan de beurt ... ik hou het liever kort en feitelijk

- RVV
Ohw en dan nog? Voor 20k wil ik hem nog niet, wat zeg ik, ik wil helemaal geen Golf. Toen niet nu niet, nooit niet. Al plakken ze er 100 GTI emblemen op. Een Golf is de grootste grijze muis in het te koop zijnde auto aanbod. 

- dvh
Macboy schreef:Dubbel
Renault Megane RS , sneller en goedkoper.
Ford Focus ST , Sneller en goedkoper
Peugeot 308 GTI , Meer pk's en goedkoper
Opel Astra OPC , duurder, sneller, maar ook veel mooier ( o nee.. dat mocht niet

Maar dat is ook niet het punt.
Je hebt Apple fanboys vs Samsung Fanboys. Je hebt BMW vs Audi fanboys. En zo heb je ook Golf fanboys.
Maakt niet uit waar je concurrent mee aan komt zetten, je koopt gewoon een Golf.
Maakt allemaal niet uit. Zolang je het zelf maar weet.
Maar het beste ? No way.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En de Golf VII GTI waarschijnlijk ook zoiets. Paar grammen CO2 eraf dus zeker niet duurder.Macboy schreef:Golf VI GTI €32.995 bomvol opties.

De VW dealer kan me over een tijdje verwachten om een offerte te maken.

En 100 GTI emblemen? Nee, dan hoef ik hem ook niet meer.

De beste auto? Nee, dat is het niet. De beste auto voor 32K? Jazekers!

- Niels
- Auto: Prius+
Voor 32K is de beste auto een gebruikte 335i
Maar ga eerst eens rijden in een ST van (wel) 33K, dat is gewoon een meer vermakelijke auto.
Niels (die ooit eens VAG-fan was
)

Niels (die ooit eens VAG-fan was

-
Sommige mensen zien een Golf als een soort status-iets. Een echte VW Golf.
Dat heb ik dan weer totaal niet, zie 'een Golfje' net als een Ikea kast... beide verkoopt prima, niks op aan te merken en prima voor merendeel van de mensen die er niks om geven maar gewoon "een auto" of "een kast" zonder fratsen zoeken. En nee, ik heb op beide niks aan te merken want ze doen het prima bij de doelgroep alleen zie ik Jan des Bouvrie zich niet klaarrukken op een Ikea kast... echter wat DFers wel op een golf
Dat heb ik dan weer totaal niet, zie 'een Golfje' net als een Ikea kast... beide verkoopt prima, niks op aan te merken en prima voor merendeel van de mensen die er niks om geven maar gewoon "een auto" of "een kast" zonder fratsen zoeken. En nee, ik heb op beide niks aan te merken want ze doen het prima bij de doelgroep alleen zie ik Jan des Bouvrie zich niet klaarrukken op een Ikea kast... echter wat DFers wel op een golf

-
Volgens mij leggen er 'n paar, waaronder ik, uit dat de Golf juist géén status heeft, maar voor álle klassen is, Tom. Dat is 't geinige aan de Golf.Tom schreef:Sommige mensen zien een Golf als een soort status-iets. Een echte VW Golf.
Ikea is 'n wereldnaam met topmarketing en redelijke producten voor de centen. Voor de massa. Voor iedereen. Ook de hogere klasses halen bij Ikea (een deel van) hun troep.
Jan des Bouvrie gaat niet rukken op 'n Ikea kast want 't de kast was te hoog.

Jan des Bouvrie...waarom noemde je niet Herman Brood of Bennie Jolink.

-
Als daily valt er volgens mij weinig af te dingen op een golf GTI van 32k. Misschien de Focus die hier ook genoemd wordt en volgens mij ook positief in de pers is ontvangen. Gewoon lekker testrijden en dan beslissen. Ik vind 'm er goed uitzien, kan BMW op dit moment inderdaad een puntje aan zuigen..
- JP
Ach, JdB is ook niet meer wat het ooit was, imo. Zijn spullen kom je al tegen bij (dat zeg ík) Gamma !Robin schreef:Volgens mij leggen er 'n paar, waaronder ik, uit dat de Golf juist géén status heeft, maar voor álle klassen is, Tom. Dat is 't geinige aan de Golf.Tom schreef:Sommige mensen zien een Golf als een soort status-iets. Een echte VW Golf.
Ikea is 'n wereldnaam met topmarketing en redelijke producten voor de centen. Voor de massa. Voor iedereen. Ook de hogere klasses halen bij Ikea (een deel van) hun troep.
Jan des Bouvrie gaat niet rukken op 'n Ikea kast want 't de kast was te hoog.![]()
Jan des Bouvrie...waarom noemde je niet Herman Brood of Bennie Jolink.
en Ikea is tegenwoordig ook niet goedkoop !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tom schreef:aan de foto zie je al dat het van die ongeschoren wijven zijnRobin schreef:Ja. En als je dan geen killer-looks hebt ga je gefrustreerd demonsteren natuurlijk.
Hebben alle Duitse vrouwen toch?