
0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Ga dan lekker naar een ander draadje, spelbreker. 

-
OnlineLuco
- Berichten: 29381
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Als geld geen rol speelde, natuurlijk de fisker of teslaDennis Cavallino schreef:Ga dan lekker naar een ander draadje, spelbreker.

Maar das niet realistisch

Opel wil ik nog niet voor niks hebben
De rest is ook niet veel
Ja als je niet teveel km hoeft te maken, zakelijk en prive, misschien de kangoo.
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Leuk topic, laat ik nou net morgen ochtend een proefrit in de Opel Ampera hebben... 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Qua fun doet een Fisker Karma het best aardig.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qcL4ug6FoA8&hd=1[/youtube]
Alleen volgens de site van Fisker heeft die een uitstoot van 51 g/km, dus in dit topic mag 'ie niet mee.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qcL4ug6FoA8&hd=1[/youtube]
Alleen volgens de site van Fisker heeft die een uitstoot van 51 g/km, dus in dit topic mag 'ie niet mee.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Als de Renault Twizy waterdicht zou zijn zou ik hierin serieus interesse hebben gelet de 4km woonwerk die ik dagelijks heb. Lijkt me best een fun karretje. Aan een "echte" auto heb je toch niets op zo'n kort stukkie en ook geen schuldgevoel over een verbrandingsmotor die niet warm wordt 

-
OnlineLuco
- Berichten: 29381
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Ik denk dat er heel snel aftermarket spul komt om die deuren inderdaad dicht te maken.Apolo2 schreef:Als de Renault Twizy waterdicht zou zijn zou ik hierin serieus interesse hebben gelet de 4km woonwerk die ik dagelijks heb. Lijkt me best een fun karretje. Aan een "echte" auto heb je toch niets op zo'n kort stukkie en ook geen schuldgevoel over een verbrandingsmotor die niet warm wordt
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28609
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Nou dat valt tegen hoorDennis Cavallino schreef:Als ik de tests van de Ampera mag geloven is 't geen onaardige auto om in te rijden. Voelt snel aan, stuurt neutraal (niet irritant) en zit lekker. Voor mij 3 eisen om voldoende rijplezier in te ervaren. Hier in de straat staan er 2. Ik vind ze niet eens lelijk (ook niet mooi).

Ampera rijdt best vlot weg inderdaad maar op de snelweg is de fut er uit en dat het ding 1700kg weegt voel je wel degelijk erg goed in de bochten / rotondes etc dus dan is voor mijn het DF gevoel wel weg

wil je een beetje op snelheid een klaverblad ronden en er zit een langsrigel in dan waggelt hij nog tig keer na door het hoge gewicht

mijn keuze zou een V60 plug-in zijn... al is dat eigenlijk ook niet echt een gemiddeld leasebudget met een prijs van zo'n 65K

-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06 nov 2010, 03:52
- Locatie: Betuwe
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
0% bijtelling uit zweden en je kan ook nog iets meenemen zoals kratjes bier voor een verjaardag
Specs: 6.2 sec 0-100 km/h
230 km/h topsnelheid (begrensd)
285 pk gecombineerd
640 Nm


Specs: 6.2 sec 0-100 km/h
230 km/h topsnelheid (begrensd)
285 pk gecombineerd
640 Nm
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
En hij is uitverkocht, ja..... 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Dacht ik ook, maar is dus niet zo. Dealers hebben ze gekocht, dus wel te koop.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?

Tesla Model S zou ik wel OK vinden. Pas geleden (courtesy of Luuk van K.) er even naar kunnen kijken en ziet er netjes uit.
Daarvoor had ik zelf al een zitten kijken naar de auto. Kost in de VS in de 'minimale' configuratie $49.900 (40kWh = 160 miles) volgens mij incl. sales tax/VAT/BTW. Dat is dus ongeveer €40k. Volgens mij hoef je er geen BPM over te betalen, dus als je hem naar NL haalt is het transport en BTW.
Tel er dan €1500-2000 transport en 19% BTW overheen en volgens mij ben je dan aardig klaar voor €50k.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
@Stephane: je vergeet de invoerrechten, dus +10%.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
OK, inderdaad dan nog de 10% extra er bovenop. Dan kom je op €55.000. Vind ik nog acceptabel voor zo'n auto.Will F. schreef:@Stephane: je vergeet de invoerrechten, dus +10%.
Kroymans levert ze in Nederland alleen in 'full options' versie en dan zit je dus aan ruim €120k of zoiets. Dat hoeft dus niet.
-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Voor rond de 50k heb ik wel interesse in zo'n Tesla. Mooi ding!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Even mijzelf verbeteren. Hij is dus wel uitverkocht. In 2014 (veertien!) komt de nieuwe lading van 5000 stuks. Daarvan komen er 500 naar NL, maar dan moet je nu dus al een Volvo kopen/bestellen om tot die tijd in te rijden, die je dan in mag ruilen op de V60 plug in die je dan helemaal zelf samen mag stellen.... Bizarre manier van aanpak.Dennis Cavallino schreef:Dacht ik ook, maar is dus niet zo. Dealers hebben ze gekocht, dus wel te koop.
Zet die plug-in D5's gewoon nu op de markt. De markt is er nú rijp voor. Gemiste kans?
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Een vriend van mij wilde er een kopen in Zweden en had me erover gebeld. Ik kreeg een e-mail waarin hij aangeeft dat het niet doorgaat.
Het BTW verhaal weet ik niet.
Het BTW verhaal weet ik niet.
Volvo V60 hybride gaat niet lukken, ze mogen zogenaamd niet naar buitenland exporteren de VOLVO dealers.
Ik accepteerde niet dat ik de VAT eerst zou betalen en na registratie de VAT terug zou krijgen van de VOLVO dealer.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10 aug 2007, 15:21
- Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Heb gereden met die V60 plug-in hybrid (een pre productiemodel) en dat zou van de 'normale auto's' zeker mijn keus zijn!
Nu nog een auto voor de early adapters, maar als die technologie doorzet en de prijzen daarmee normaler worden is dat echt prima. Eindelijk een goed bruikbare hybrid met knappe prestaties wat er ook nog als een normale auto uitziet.
Nu nog een auto voor de early adapters, maar als die technologie doorzet en de prijzen daarmee normaler worden is dat echt prima. Eindelijk een goed bruikbare hybrid met knappe prestaties wat er ook nog als een normale auto uitziet.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Ik heb daarnet een half uurtje met de Chevrolet Volt gereden.Dennis Cavallino schreef:Als ik de tests van de Ampera mag geloven is 't geen onaardige auto om in te rijden. Voelt snel aan, stuurt neutraal (niet irritant) en zit lekker. Voor mij 3 eisen om voldoende rijplezier in te ervaren. Hier in de straat staan er 2. Ik vind ze niet eens lelijk (ook niet mooi).
Prius rijdt ook niet slecht ofzo, dus daar kun je best DF in beleven.
Zo'n Twizzy is humor. Ik zag er van de week 1 rijden. Erg hoog 'back to the future gehalte". Echt een auto die je in 1992 als concept zag voor 't jaar 2012. Jammer van de actieradius.
Om heel eerlijk te zijn viel het me niet tegen. Even wennen om dat er geen verbrandingsmotor inzit en je dus niets hoort. Net zoals in een golfkarretje of electr. heftruck.
En het gaat nog heel behoorlijk vooruit, dat valt dus echt niet tegen. De bouwkwaliteit is mijn inziens ook heel behoorlijk. Voor woon-werkverkeer niets mis mee en als het als leaseauto ook nog eens gratis rijden is.
En er zit van alles op en aan en is overcompleet. Navi, stoelverwarming, climatcontrol, achteruitrijcamera's etc. etc.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Wat was 't verbruik, weet je dat?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
5.1 stond er!!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
In kWh?Dennis Cavallino schreef:Wat was 't verbruik, weet je dat?
-
- Berichten: 22288
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Dat is de speakersetMathieu schreef:5.1 stond er!!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Sorry, jongens.
Op verbruik heb ik niet echt gelet
Op verbruik heb ik niet echt gelet

- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Ik heb een tijdje geleden de Opel Ampera gereden en voor de rit de rit gereset. Uiteindelijk - na een uur rijden, zowel binnendoor als snelweg - 2.1 L op 100 kilometer verbruik gereden, volgens de computer. Maar dat komt natuurlijk doordat het grootste deel puur op de electromotor was.
Ik heb er toen ik reed niet aan gedacht om te kijken wat het verbruik van het 1.4 blokje was op die 1700 kg zwaar wegende auto. Maar het ene verhaal is erg positief en de andere wat minder..
Ik heb er toen ik reed niet aan gedacht om te kijken wat het verbruik van het 1.4 blokje was op die 1700 kg zwaar wegende auto. Maar het ene verhaal is erg positief en de andere wat minder..
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28609
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Wij hebben er uitvoerig mee getest!
Ampera:
40-50KM op een volle accu lading daarna springt de motor/generator aan dan is je verbruik 1 op 12...
dus de eerste 100km kom je op zo'n 1 op 25 maar als je daarna doorrijdt kom je dus bij de 2de 100km op 1 op 12...
ook geen vreemde waarde gezien het gewicht van 1700kg
dus alleen echt interessant als je veel kleine stukken rijdt en veel kan laden!
Ampera:
40-50KM op een volle accu lading daarna springt de motor/generator aan dan is je verbruik 1 op 12...
dus de eerste 100km kom je op zo'n 1 op 25 maar als je daarna doorrijdt kom je dus bij de 2de 100km op 1 op 12...
ook geen vreemde waarde gezien het gewicht van 1700kg

dus alleen echt interessant als je veel kleine stukken rijdt en veel kan laden!