0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
- Dennis Cavallino
0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Stel dat je een auto van de zaak mag kiezen en je wilt maximaal 0% bijtellen, dan zit je met de nieuwe regels vast aan een auto die <50 gram Co2 uitstoot. Welke auto's voldoen aan jouw wensenlijstje als dagelijkse auto, die je ook privé naar hartelust in mag zetten van je werkgever en de fiscus.
Met 0% bijtelling kun je prima een speeltje ernaast houden voor de echte fun. Dus zet je drang naar G-krachten op een laag pitje en wees realistisch. Wát zou je kiezen?
Auto's die nog niet op de markt zijn, maar wel op de markt verwacht worden binnen +-1 jaar mag je ook kiezen.
Met 0% bijtelling kun je prima een speeltje ernaast houden voor de echte fun. Dus zet je drang naar G-krachten op een laag pitje en wees realistisch. Wát zou je kiezen?
Auto's die nog niet op de markt zijn, maar wel op de markt verwacht worden binnen +-1 jaar mag je ook kiezen.
- RVV
Re: 0% bijtelling (<50gr co2) en voldoende DF?
Kom eerst maar eens met een lijstje voor welke auto's dit aan de orde is.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Volgens groenopweg.nl gaat het om de huidige auto's op dit moment:
Chevrolet Volt
Citroen C-Zero
Mitsubishi i-MiEV
Nissan Leaf
Opel Ampera
Peugeot Ion
Renault Kangoo Maxi Z.E.
Renault Fluence
Tesla Roadster
Think City
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid
We zitten hier op Driving Fun dus uiteraard de Tesla Roadster.
Chevrolet Volt
Citroen C-Zero
Mitsubishi i-MiEV
Nissan Leaf
Opel Ampera
Peugeot Ion
Renault Kangoo Maxi Z.E.
Renault Fluence
Tesla Roadster
Think City
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid
We zitten hier op Driving Fun dus uiteraard de Tesla Roadster.
- Dennis Cavallino
- Volvo V60 D5 Plug In (zijn volgens mij allemaal al verkocht)
- Opel Ampera / Chevy Volt Plug In
- Prius Plug In
- VW XL1 (als 'ie naar NL komt als leaseauto tenminste)
- Tesla Model S en Model X
- Renault Twizzy
- Renault Fluence Z.E. ?
- Renault Zoe
Etc.
Er is komende tijd in ieder geval meer keus dan de Nissan Leaf (= "leave / lekker laten staan")
- Opel Ampera / Chevy Volt Plug In
- Prius Plug In
- VW XL1 (als 'ie naar NL komt als leaseauto tenminste)
- Tesla Model S en Model X
- Renault Twizzy
- Renault Fluence Z.E. ?
- Renault Zoe
Etc.
Er is komende tijd in ieder geval meer keus dan de Nissan Leaf (= "leave / lekker laten staan")
- Dennis Cavallino
Als ik de tests van de Ampera mag geloven is 't geen onaardige auto om in te rijden. Voelt snel aan, stuurt neutraal (niet irritant) en zit lekker. Voor mij 3 eisen om voldoende rijplezier in te ervaren. Hier in de straat staan er 2. Ik vind ze niet eens lelijk (ook niet mooi).
Prius rijdt ook niet slecht ofzo, dus daar kun je best DF in beleven.
Zo'n Twizzy is humor. Ik zag er van de week 1 rijden. Erg hoog 'back to the future gehalte". Echt een auto die je in 1992 als concept zag voor 't jaar 2012. Jammer van de actieradius.
Prius rijdt ook niet slecht ofzo, dus daar kun je best DF in beleven.
Zo'n Twizzy is humor. Ik zag er van de week 1 rijden. Erg hoog 'back to the future gehalte". Echt een auto die je in 1992 als concept zag voor 't jaar 2012. Jammer van de actieradius.
-
Nog even geduld en dan komt de Tesla Model S. Die spreekt mij dan het meeste aan.
http://www.groen7.nl/tag/model-s/

http://www.groen7.nl/tag/model-s/
- RVV
Ik vind de Tesla niet op zijn plaats. Moet je een goeie baas hebben wil je hem als auto van de zaak mogen rijden.
De rest is allemaal zulke rotzooi dat ik mijn portie aan fikkie geef..
De rest is allemaal zulke rotzooi dat ik mijn portie aan fikkie geef..
- Dennis Cavallino
De Tesla zou ook mijn keus zijn. En iedereen die ik over deze auto hoor is enthousiast. Veel mensen die nu A6 / 5-serie / C6 / A7 rijden oid rijden willen zo'n ding.
Zelf vind ik 't interessant als de V70 D5 een plug in wordt als familyman. Ik vind de benzinemotor in de Ampera maar primitief. Dat kan volgens mij veel beter met een kleine Diesel, toch?
Zelf vind ik 't interessant als de V70 D5 een plug in wordt als familyman. Ik vind de benzinemotor in de Ampera maar primitief. Dat kan volgens mij veel beter met een kleine Diesel, toch?
- Dennis Cavallino
Genoeg mensen die nu een A6, 5-serie of V70 mogen leasen van hun baas... kulargument dus.RVV schreef:Ik vind de Tesla niet op zijn plaats. Moet je een goeie baas hebben wil je hem als auto van de zaak mogen rijden.
- Luco
Tuurlijk, 80% van de leaserts valt in die klasseDennis Cavallino schreef:Genoeg mensen die nu een A6, 5-serie of V70 mogen leasen van hun baas... kulargument dus.RVV schreef:Ik vind de Tesla niet op zijn plaats. Moet je een goeie baas hebben wil je hem als auto van de zaak mogen rijden.

-
Zo'n Tesla zal inderdaad onhaalbaar voor de meeste werknemers maar voor mezelf lijkt zo'n Model S me wel wat. OK, hij is duur (dikke ton?) maar op brandstofkosten en bijtelling bespaar je weer heel fors. En de meeste kilometers zijn toch in de buurt dus het bereik is dan voldoende. En hij is lekker ruim en mooi.
- Dennis Cavallino
Dat zeg ik toch niet? Maar het is niet zo dat NIEMAND zo'n Tesla Model S mag leasen van zijn baas.Luco schreef:Tuurlijk, 80% van de leaserts valt in die klasseDennis Cavallino schreef:Genoeg mensen die nu een A6, 5-serie of V70 mogen leasen van hun baas... kulargument dus.RVV schreef:Ik vind de Tesla niet op zijn plaats. Moet je een goeie baas hebben wil je hem als auto van de zaak mogen rijden.
- duifjes.com
Zal me echt jeuken in die klasse.....ruimte en een goede stoel/audio....de rest lekker boeien.....
- GTRene
ligt er aan wat voor afstanden je dagelijks moet maken...
voor DF de Tesla waarschijnlijk, maar voor afstanden rijden of dagelijks meer dan zeg 300km oid, heb je echt iets nodig met een range extender.
je hebt toch ook nog die euh Fisker Karma auto, die komt geloof ik ook met een kleinere uitvoering?
voor DF de Tesla waarschijnlijk, maar voor afstanden rijden of dagelijks meer dan zeg 300km oid, heb je echt iets nodig met een range extender.
je hebt toch ook nog die euh Fisker Karma auto, die komt geloof ik ook met een kleinere uitvoering?
- dvh
Als ik nou mocht leasen, dan werd het een goedkope 14% bak en dan zou ik het allemaal wel zalig vinden.
50k per jaar is prima te rijden in Polo bluemotion van 21k.
110-120 netto per maand zou ik wel over hebben voor een nieuwe auto te rijden, zeker als er een brandstofpas bij zit v/d werkgever.
Maar als ik hier lees dat het bedrag naar de 650 p/m netto gaat. No freaking way.
50k per jaar is prima te rijden in Polo bluemotion van 21k.
110-120 netto per maand zou ik wel over hebben voor een nieuwe auto te rijden, zeker als er een brandstofpas bij zit v/d werkgever.
Maar als ik hier lees dat het bedrag naar de 650 p/m netto gaat. No freaking way.
- Dennis Cavallino
Je zit in ieder geval in 't verkeerde draadje, deze gaat over 0% bijtellen. Want we haten bijtellen in 't andere draadje. 

- dvh
Prive kopen ! 0% bijtellen, en je kan rijden naar wat je kan betalen. Altijd goed !
- GTRene
fisker karma 
Fisker Atlantic
Fisker Surf
ze hebben dus nog wat in de pen zitten.
Fisker Atlantic
Fisker Surf
ze hebben dus nog wat in de pen zitten.
- Luco
Tesla en Fisker zijn nou niet bepaald de gemiddelde leasewagen.
@Dennis, je zegt genoeg, nou ik denk nog geen 5% van de leasemarkt die zon auto mogen leasen, dus niet echt representatief.
@Dennis, je zegt genoeg, nou ik denk nog geen 5% van de leasemarkt die zon auto mogen leasen, dus niet echt representatief.
- Roy RS
kan ik ook passen en door gaan voor de magnetron?
beetje vreemde vraag, die auto's koop je per definitie niet voor DF, maar als vervoersmiddel. Als het dan toch moet, doe mij maar een Twizy, of hoe heet dat ding. Dan rijd je tenminste onderscheidend voor lul, helaas weet je nooit of ze je na- of toelachen...
ik kwam er 1 tegen en stak mijn duim op, zo van "mooie auto jonguh!" Die man heel trots wuiven, zo van "ja cool he" En toen gaf ik hem de looks, zo van "doe es ff normaal man, je bent toch geen meiske van 16"
beetje vreemde vraag, die auto's koop je per definitie niet voor DF, maar als vervoersmiddel. Als het dan toch moet, doe mij maar een Twizy, of hoe heet dat ding. Dan rijd je tenminste onderscheidend voor lul, helaas weet je nooit of ze je na- of toelachen...
ik kwam er 1 tegen en stak mijn duim op, zo van "mooie auto jonguh!" Die man heel trots wuiven, zo van "ja cool he" En toen gaf ik hem de looks, zo van "doe es ff normaal man, je bent toch geen meiske van 16"
- Dennis Cavallino
@Luco: Nou én?!
Het gaat hier om 0% bijtelling (<50 gr Co2) en voldoende DF! Ik heb nergens de eis gesteld dat 't voor Jan Modaal moet zijn. Genoeg DF-ers hier die best een Tesla S kunnen aftikken. En hun baas idem dito.
De vraag is alleen of ze 't zouden willen.
Ik ken dus genoeg mensen die zo'n Tesla Model S zouden willen én zouden mogen (enerzijds omdat ze nu in een vergelijkbare auto MOGEN rijden, anderzijds omdat ze de BAAS zijn en misschien een voorbeeldfunctie hebben én autoliefhebber zijn... soort van).
Het gaat hier om 0% bijtelling (<50 gr Co2) en voldoende DF! Ik heb nergens de eis gesteld dat 't voor Jan Modaal moet zijn. Genoeg DF-ers hier die best een Tesla S kunnen aftikken. En hun baas idem dito.
De vraag is alleen of ze 't zouden willen.
Ik ken dus genoeg mensen die zo'n Tesla Model S zouden willen én zouden mogen (enerzijds omdat ze nu in een vergelijkbare auto MOGEN rijden, anderzijds omdat ze de BAAS zijn en misschien een voorbeeldfunctie hebben én autoliefhebber zijn... soort van).
- GTRene
owja, voor sommigen DF (de kappers
)
de Fisker Sunset

de Fisker Sunset
- Luco
Dennis, als je zon auto zakelijk kan betalen moet je ook niet zeuren om een beetje bijtelling van een andere auto die meer df geeft, dat voel je dan echt niet.
Het gaat juist om de mensen die dat niet op kunnen hoesten naar mijn mening.
Het gaat juist om de mensen die dat niet op kunnen hoesten naar mijn mening.
- Dennis Cavallino
Dat is ook zoiets raars. Jij hebt in dit draadje de keuze uit een rij auto's en je kiest zelf niets, ook al zet ik er Renaults tussen, maar je gaat wel commentaar geven op mensen die je niet kent, die om allerlei plausibele redenen een Tesla Model S willen rijden, maar dat van jou niet mogen?
Vind je 't gek als ik dat absurd vind? Wie ben jij wel niet? Luco de Jager?
Die mensen zeuren helemaal niet over hun bijtelling. Dat verzin jij. Ik zeg dat nergens.
Die mensen willen gewoon een Tesla Model S. Ook als ze er bijtelling over moeten betalen trouwens. Nu houden ze dat geld in hun zak, kunnen ze dat mooi in de economie steken.
Vind je 't gek als ik dat absurd vind? Wie ben jij wel niet? Luco de Jager?

Die mensen zeuren helemaal niet over hun bijtelling. Dat verzin jij. Ik zeg dat nergens.
Die mensen willen gewoon een Tesla Model S. Ook als ze er bijtelling over moeten betalen trouwens. Nu houden ze dat geld in hun zak, kunnen ze dat mooi in de economie steken.
- Luco
Ik hoef niet te kiezen, ik heb met elke auto 0 bijtelling 
In de openingspost zeg je wees realistisch, voor 95% is de tesla of fisker niet realistisch, dat jij nou toevallig een paar mensen kent die dat kunnen betalen is niet maatgevend voor hier of uberhaupt voor de meeste leasers.
Dus ja dan had je de vraag misschien anders moeten formuleren, want realistisch ben jij nu NIET.

In de openingspost zeg je wees realistisch, voor 95% is de tesla of fisker niet realistisch, dat jij nou toevallig een paar mensen kent die dat kunnen betalen is niet maatgevend voor hier of uberhaupt voor de meeste leasers.
Dus ja dan had je de vraag misschien anders moeten formuleren, want realistisch ben jij nu NIET.
Laatst gewijzigd door Luco op 10 mei 2012, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.