Oldskool: Golf IV GTI
-
Re: Alweer een nieuwe leasert uitzoeken! (muesli!?)
Lekker weer voor de dikke optie gaan.
Mercedes A klasse!
Met zulke km's ram je die accu toch steeds leeg; Weg koppel van de Ampera.......
Mercedes A klasse!
Met zulke km's ram je die accu toch steeds leeg; Weg koppel van de Ampera.......
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb je krom moeten liggen voor de GTI? Heb je er minder om gedaan? Of meer om gelaten? Tenzij de prio's nu anders liggen gewoon iets uitkiezen wat ongeveer net zo veel kost. Merk je toch niet 

- Snipe
Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF! <- Gevonden!
Je noemt de optieprijzen van de A-Klasse. Misschien is een 1 Serie wat voor je; rijdt lekker, 20 procent bijtelling en nu als Upgrade Edition wel lekker ruim in de opties (met onder meer standaard leer en navigatie).Barend schreef:Iemand nog suggesties? Ik vind alles best, ik wil alleen wel gaan besparen op de leasebak!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tja, dan zou ik de nieuwe Mercedes A op 1 zetten. Erg mooi! Zeker met AMG pakket. Wel duur maar ja.... wel 20%.
Daarna evt. de 1-serie. OK, absoluut niet mooi maar stuurt wel goed, RWD en zoals Perry zegt in 20%.
Zo'n Ampera.... daarin vertrouw ik de regering ook niet. Zul je net zien dat je zo'n ding neemt en volgend jaar de bijtellingsregels veranderen omdat iedereen een 0% auto neemt en je alsnog mag dokken. Kun je maar beter gelijk bukken en een leuke auto met DF uitzoeken.
Daarna evt. de 1-serie. OK, absoluut niet mooi maar stuurt wel goed, RWD en zoals Perry zegt in 20%.
Zo'n Ampera.... daarin vertrouw ik de regering ook niet. Zul je net zien dat je zo'n ding neemt en volgend jaar de bijtellingsregels veranderen omdat iedereen een 0% auto neemt en je alsnog mag dokken. Kun je maar beter gelijk bukken en een leuke auto met DF uitzoeken.
-
OnlineMartijn_bmw
Mag je wel een ampera van je werk bij dit kilometrage?!
40km accu daarna gaat de rangeextender aan en rij je 1 op 10-12
@ Erik ampera blijft wel elektrisch rijden alleen als de accu leeg is maakt de motor als generator de stroom....
En is op dat moment dus vere van zuinig! Waarnaast dat koppel is leuk bij een stoplicht sprintje rechtdoor maar de 1750kg op een astra onderstel wil alleen maar rechtdoor
Dus wat dat betreft geen df en 100% anders dan je GTI
Uit jou rijtje zou ik voor de a klasse gaan mooie kar!
Moet het goedkoop ga eens met een Mégane 110pk dci rijden 14% bijtelling ruimte leuk model en heerlijk weggedrag....

@ Erik ampera blijft wel elektrisch rijden alleen als de accu leeg is maakt de motor als generator de stroom....
En is op dat moment dus vere van zuinig! Waarnaast dat koppel is leuk bij een stoplicht sprintje rechtdoor maar de 1750kg op een astra onderstel wil alleen maar rechtdoor
Moet het goedkoop ga eens met een Mégane 110pk dci rijden 14% bijtelling ruimte leuk model en heerlijk weggedrag....
- Barend
- Auto: F20 m135i
Nee, allen niet. Maar ik heb de GTI genomen met in mijn achterhoofd het idee om daarna - nu dus - weer iets goedkoops te gaan rijden. De prio's liggen ook niet anders, maar ik heb straks bijna 2 jaar veel plezier van de GTI gehad, dus ik wil nu best 2 jaar wat saais rijden om daarna weer iets diks te gaan rijden.Arthur schreef:Heb je krom moeten liggen voor de GTI? Heb je er minder om gedaan? Of meer om gelaten? Tenzij de prio's nu anders liggen gewoon iets uitkiezen wat ongeveer net zo veel kost. Merk je toch niet
Je moet het saaie kennen om het leuke te kunnen waarderen he..

Owja, we zitten op DF en ik vergeet de BMW natuurlijk..Snipe schreef:Je noemt de optieprijzen van de A-Klasse. Misschien is een 1 Serie wat voor je; rijdt lekker, 20 procent bijtelling en nu als Upgrade Edition wel lekker ruim in de opties (met onder meer standaard leer en navigatie).Barend schreef:Iemand nog suggesties? Ik vind alles best, ik wil alleen wel gaan besparen op de leasebak!
Ik heb naar de 1-serie gekeken, en de dealer belt me zodra de eerste 3-deurs in de showroom staat.
De 3-deurs met M-pakket is - op foto - namelijk erg goed te doen lijkt het! Die Edition is erg goed geprijsd inderdaad.
Dat 20% bijtellingsverhaal is natuurlijk ook heel simpel:Wouter81 schreef:Tja, dan zou ik de nieuwe Mercedes A op 1 zetten. Erg mooi! Zeker met AMG pakket. Wel duur maar ja.... wel 20%.
20% van 40K is 8K per jaar.
25% van 32K is 8K per jaar.
En met zowel de 1-serie als de A-klasse zit ik in no-time op de 40K. De GTI zit ergens rond de 33K, dus dan is dat voordeel meteen ook weer verdwenen..
BIj 14% bijtelling kan ik een auto van ~57000,- euro rijden voor dat geld, om maar even dat verschil even snel neer te zetten.
Ik kan zowel thuis als op het werk opladen, en de Ampera zou ongeveer 80 kilometer puur op stroom moeten kunnen halen. Volgens mij valt dat niets tegen. Ik heb overigens volledige vrije autokeuze.Martijn_bmw schreef:Mag je wel een ampera van je werk bij dit kilometrage?!
En zo'n Ampera heeft sowieso geen DF, op geen enkele manier. Maar het is wel een fijne kilometervreter.
En de Megane heb ik al gehad, dus die staat niet in het lijstje.

Ik ga de configurator er nog eens op los laten.. Het hart zegt absoluut de A-klasse, prima rij-eigenschappen in een erg mooie auto. Wellicht moet ik gewoon eens wat minder opties aanvinken.ErikS schreef:Lekker weer voor de dikke optie gaan.
Mercedes A klasse!
-
Kuch.. hij staat al binnen hoor

- Arthur
Dan wist ik het wel...
Barend schreef:Nee, allen niet. Maar ik heb de GTI genomen met in mijn achterhoofd het idee om daarna - nu dus - weer iets goedkoops te gaan rijden. De prio's liggen ook niet anders, maar ik heb straks bijna 2 jaar veel plezier van de GTI gehad, dus ik wil nu best 2 jaar wat saais rijden om daarna weer iets diks te gaan rijden.Arthur schreef:Heb je krom moeten liggen voor de GTI? Heb je er minder om gedaan? Of meer om gelaten? Tenzij de prio's nu anders liggen gewoon iets uitkiezen wat ongeveer net zo veel kost. Merk je toch niet
Je moet het saaie kennen om het leuke te kunnen waarderen he..![]()
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik, als 1-serie basher, moet toegeven van die blauwe van hierboven met dat M sportpakket er wel OK uitziet. Geen schoonheid maar ook niet om je voor te schamen.
Wel jammer van zo'n grasmaaiermotor erin, past niet helemaal bij het dikke uiterlijk natuurlijk maar goed. Dat heb je toch bij 20% bijtellers.
Wel jammer van zo'n grasmaaiermotor erin, past niet helemaal bij het dikke uiterlijk natuurlijk maar goed. Dat heb je toch bij 20% bijtellers.
-
Gewoon die Ampera nemen.
F*ck de belasting en dat brandstof verbruik boeit toch niet of dat nou veel of weinig is.
Per maand 3 tot 4 honderd euro in je zak houden is wel lekker.
Kan je de volgende keer met het vliegtuig op vakantie en een dikke huurauto nemen.
Maar zoals Arthur zegt, wat zijn je prio's?
F*ck de belasting en dat brandstof verbruik boeit toch niet of dat nou veel of weinig is.
Per maand 3 tot 4 honderd euro in je zak houden is wel lekker.
Kan je de volgende keer met het vliegtuig op vakantie en een dikke huurauto nemen.

Maar zoals Arthur zegt, wat zijn je prio's?
- Macboy
Lastig verhaal. Je kunt niet in iemands portemonnee kijken maar ik zou alleen voor se Ampera gaan als je niks privé wil betalen. In andere geval zou ik voor de Polo GT gaan een fantastische auto met veel opties ziet er geweldig uit en kost geen drol dus bijtelling is niks. Als geld geen rol speelt A klasse met weinig opties natuurlijk. Je hebt niet veel nodig in een auto. En anders altijd rijden in een 118d of zo.
- Peric
Ik als BMW-man zeg de A-klasse! Wát een verschrikkelijk mooie auto zeg..
Hoe het rijdt weet ik niet, maar dat kun je zelf uitvinden.
Hoe het rijdt weet ik niet, maar dat kun je zelf uitvinden.
- Tristan
- Arthur
@Peric: op onderstaande foto's wel. Maar een schraper-editie ook?

Bron: http://www.autoweek.nl/auto/68567/merce ... efficiency
Bron: http://www.autoweek.nl/auto/68567/merce ... efficiency
-
- Auto: M3P, 130i
GT86 natuurlijk! :banging:
- Peric
Ja hoor, best wel..
Schraper-editie A 180 CDI BlueEFFICIENCY Limousine

Schraper-editie A 180 CDI BlueEFFICIENCY Limousine
- Arthur
Ah, net een Citroën. Van achter gezien.
- Barend
Het is eigenlijk heel simpel, ik ben de GTI gaan rijden met in het achterhoofd het idee om daarna - nu dus - weer iets goedkopers te gaan rijden. Het liefst zou ik natuurlijk lekker weer een fijne DF auto nemen, maar als ik nu (bijvoorbeeld) de Ampera ga rijden scheelt dat _veel_ geld iedere maand.
De prio's liggen, zoals altijd, weer moeilijk.
Van de ene kant wil - en kan - ik best een leuke auto gaan rijden. Maar dan de andere kant wil ik best twee jaar iets goedkoops doch degelijks rijden om daarna weer iets diks te gaan rijden. Dat ik daarnaast nog extra kan sparen is natuurlijk mooi meegenomen, die Porsche moet er ook een keer komen.
Dus de wens is:
Een zo leuk mogelijke, en zo goed mogelijke auto voor het minste geld.
De Ampera is natuurlijk retesaai, maar rijdt heerlijk, heeft een mooi koppel en is spotgoedkoop. Er is geen enkele vergelijkbare auto die zo compleet is voor zo weinig geld.
De Polo BlueGT is zoals Macboy ook al aangeeft best een leuke auto met een normale prijs.
En zowel de Mercedes A-klasse als de BMW 1-series zijn wel redelijk goedkoop bij de vanafprijs, maar dan zit er niet eens cruisecontrol op om maar iets te zeggen. Het is uiteindelijk natuurlijk een rekensommetje waar ik zelf uit moeten komen, maar ik ben gewoon opzoek naar de eventueele opties die ik gemist heb.
- Moet ik bijvoorbeeld naar de Peugeot 508 Hybride kijken?
- Is de Toyota Auris zo goed dat ik die zonder twijfel moet bestellen?
- Of kijk eens naar de Honda CR-Z, want sportcoupe maar wel goedkoop!
De prio's liggen, zoals altijd, weer moeilijk.
Van de ene kant wil - en kan - ik best een leuke auto gaan rijden. Maar dan de andere kant wil ik best twee jaar iets goedkoops doch degelijks rijden om daarna weer iets diks te gaan rijden. Dat ik daarnaast nog extra kan sparen is natuurlijk mooi meegenomen, die Porsche moet er ook een keer komen.

Dus de wens is:
Een zo leuk mogelijke, en zo goed mogelijke auto voor het minste geld.
De Ampera is natuurlijk retesaai, maar rijdt heerlijk, heeft een mooi koppel en is spotgoedkoop. Er is geen enkele vergelijkbare auto die zo compleet is voor zo weinig geld.
De Polo BlueGT is zoals Macboy ook al aangeeft best een leuke auto met een normale prijs.
En zowel de Mercedes A-klasse als de BMW 1-series zijn wel redelijk goedkoop bij de vanafprijs, maar dan zit er niet eens cruisecontrol op om maar iets te zeggen. Het is uiteindelijk natuurlijk een rekensommetje waar ik zelf uit moeten komen, maar ik ben gewoon opzoek naar de eventueele opties die ik gemist heb.
- Moet ik bijvoorbeeld naar de Peugeot 508 Hybride kijken?
- Is de Toyota Auris zo goed dat ik die zonder twijfel moet bestellen?
- Of kijk eens naar de Honda CR-Z, want sportcoupe maar wel goedkoop!
- Robin Hartog
Met een Porsche als uiteindelijk doel zijn natuurlijk alle middelen geheiligd.
Nee, maar lekker Ampera doen. Volgens mij rijdt dat ding nog best prima en je bespaart er inderdaad heel veel geld mee t.o.v. je GTI.

Nee, maar lekker Ampera doen. Volgens mij rijdt dat ding nog best prima en je bespaart er inderdaad heel veel geld mee t.o.v. je GTI.

- Arthur
Nee, dan (gevoelsmatig) liever de 508 Hybrid4 die je noemt. Alles erop en eraan voor 14% bijtelling. Hoger dan 45k, nieuwprijs, kom je niet. Ruime, comfortabele auto met ook een lekker vermogen en koppel. Actieradius ook vele malen groter. nooit met de Ampera gereden maar zou "blind" voor de 508 gaan.
- Peric
/\ Dat dan.. /\Robin Hartog schreef:Met een Porsche als uiteindelijk doel zijn natuurlijk alle middelen geheiligd.![]()
En die 2 jaar zijn zo voorbij, het doel heiligt de middelen..
- Macboy
Peugeot 208GTI ?
Wat een geweldig design. Zie frontpage voor design details. 175kilo (!!) lichter dan 207GTI en lage bijtelling.
Wat een geweldig design. Zie frontpage voor design details. 175kilo (!!) lichter dan 207GTI en lage bijtelling.
- Barend
Het zou me eerlijk gezegd verbazen als Peugeot 208GTI hem in de 20% bijtellingscategorie gaat uitbrengen.Macboy schreef:Peugeot 208GTI ?
edit: Maar als ze dat wel doen is het zeker een interessante optie! De 208 is de eerste Peugeot sinds jaren die ik te doen vind.
- Snipe
De CO2-uitstoot van de 208 GTi is 145 g/km. Dat is gewoon 25% dan toch?
- Luco
Is een fisker ook geen 0%